abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2009 @ 07:13:52 #251
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71448828
ik heb wel eens gedreigd mijn auto door de gevel van de dealer te rijden, ik was een beetje boos toen denk ik

het heeft trouwens wel geholpen
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71449295
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 07:13 schreef Klonk het volgende:
ik heb wel eens gedreigd mijn auto door de gevel van de dealer te rijden, ik was een beetje boos toen denk ik

het heeft trouwens wel geholpen
Mooie nieuwe gevel ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:00:05 #253
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71450964
zo´n glazen ding

en mijn probleem was kort daarna opgelost met een bosje bloemen erbij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:13:27 #254
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71451279
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 02:52 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Triest dat je als management de teugels dus niet kunt laten fieren, omdat zo'n stel onverantwoordelijke josti's er blijkbaar niet fatsoenlijk mee om kan gaan
Ik vond het wel prettig maar er waren natuurlijk ook josti's die er niet mee om kunnen gaan. Voorbeeldje door de intercom: "(naam cassiere) kassa bij alsjeblieft!"
Cassiere: "Zucht dat die k*tklanten eens naar de AH gaan ofzo!"

With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:17:14 #255
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_71451357
Als ik weet dat ik in mijn recht sta in een winkel kan ik ook best ver gaan, je komt dan geregeld ook verder in 'de onderhandeling' heb ik het idee.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:19:50 #256
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71451407
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 03:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Er liep zelden iemand door die winkel geloof ik, dus je verhaal moet wel kloppen. Ik hoop dat je nu beter werk hebt
Nou Edah ging natuurlijk failliet en ik kan de redenen blijven opnoemen. Ons filiaal werd omgevormd in een Nettorama, ik had er niet echt mijn bedenkingen bij. Mensen die voorheen bij de Edah hadden gewerkt en dus meegenomen werden naar de Nettorama waren die Edah-mentaliteit ("ah komt wel goed") nog veel te gewend.

Toen kwam het management van de Netto(d)rama en die waren dus meer van het typje Auschwitz. Uniform recht, gestreken en brandschoon, iedereen stipt om 10 minuten voor aanvang binnen, sporadische ontslagen die vielen doordat werknemers hun shirtje niet helemaal recht hadden zitten. Aan het roer stond ook de strengste en grootste klootzakmanager die je ooit in je leven zou aantreffen.

Als iemand twee knieen op de grond zette was het al een overtreding en werd je aangesproken, ik paste echt totaal niet in die mentaliteit en werd al snel ontslagen toen de manager dat merkte. Vond ik ook helemaal niet erg
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:25:36 #257
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_71451530
quote:
Op zondag 26 juli 2009 16:20 schreef Allan24 het volgende:
Zelf nooit boos geworden in een winkel, voor zover ik me herinneren kan. Het het wel eens van de andere kant meegemaakt, toen ik zelf bij een klantenservice in een winkel werkte.

Iemand die tegen me begon te schreeuwen omdat 'ie een gemonteerd, overduidelijk gebruikt (maar niet defect) product wilde retourneren zonder bon, terwijl dat inmiddels al lang en breed uit het assortiment genomen was. Nu kon er bij deze winkel vrij veel, maar dit ging toch te ver. Enfin, meneer éiste dat het teruggenomen werd, begon te gooien met termen als 'consumentenrecht' (ruilen/retourneren is geen recht, maar een gunst van de winkelier) en 'Tros Radar' (alsof ik daar bang van word.) Met andere woorden, hij wilde geen 'nee' als antwoord accepteren.

Toen hij was uitgeraasd, letterlijk gevraagd welk deel van 'nee' hij niet begrepen had, en of hij nu echt verwachtte dat ik na zo'n tirade nog überhaupt nog moeite voor hem zou doen. Niet dus.

En dit alles om een product van nog geen 20 euro.
Klanten gaan altijd dreigen met Kassa, Radar en een rechtsbijstand verzekering. Ik zeg altijd dat ze dat vooral moeten doen zodat ze daar ook te horen krijgen dat hij digitale camera met barst in scherm niet onder de garantie valt omdat deze is gevallen van 3 hoog.

Dankzij die consumentenprogramma's denkt iedere tokkie dat je na 3 jaar je TV kapot kan gooien en dan een nieuwe krijgt onder het mom van economische levensduur
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  † In Memoriam † donderdag 30 juli 2009 @ 10:26:55 #258
137949 Disana
pi_71451567
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:19 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nou Edah ging natuurlijk failliet en ik kan de redenen blijven opnoemen. Ons filiaal werd omgevormd in een Nettorama, ik had er niet echt mijn bedenkingen bij. Mensen die voorheen bij de Edah hadden gewerkt en dus meegenomen werden naar de Nettorama waren die Edah-mentaliteit ("ah komt wel goed") nog veel te gewend.

Toen kwam het management van de Netto(d)rama en die waren dus meer van het typje Auschwitz. Uniform recht, gestreken en brandschoon, iedereen stipt om 10 minuten voor aanvang binnen, sporadische ontslagen die vielen doordat werknemers hun shirtje niet helemaal recht hadden zitten. Aan het roer stond ook de strengste en grootste klootzakmanager die je ooit in je leven zou aantreffen.

Als iemand twee knieen op de grond zette was het al een overtreding en werd je aangesproken, ik paste echt totaal niet in die mentaliteit en werd al snel ontslagen toen de manager dat merkte. Vond ik ook helemaal niet erg
Je kwam dus van het ene in het andere uiterste. Heb je nu iets beters?

Toch vraag ik me af hoe ze dat dan bij de Jumbo doen. Het personeel is altijd netjes, vriendelijk en behulpzaam, en ze zien er echt niet uit alsof ze onder de plak zitten zoals jullie bij die Nettorama.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:32:08 #259
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71451692
gaan janken omdat je te lang moet wachten is zo kinderachtig, dat hoort er bij.

En een medewerker aanvallen is meestal ook dom, want die kunnen er vaak niets aan doen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:34:21 #260
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71451754
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Je kwam dus van het ene in het andere uiterste. Heb je nu iets beters?

Toch vraag ik me af hoe ze dat dan bij de Jumbo doen. Het personeel is altijd netjes, vriendelijk en behulpzaam, en ze zien er echt niet uit alsof ze onder de plak zitten zoals jullie bij die Nettorama.
Bij Nettorama zijn het allemaal schichtige vakkenvullertjes die flink onder de duim zitten bij het management die zich constant zorgen maken dat ze niks verkeerd doen. Ik was destijds 19 of zo.

"Hey Kevin! Voor je kijken he!"
"Jessica! Je ziet toch dat die klant staat te zoeken?!?!" (gewoon een klant die nietsvermoedend de winkel door loopt.)

Dat soort ongein.

En ja het waren echt twee extremen, waar er bij de Edah tijd was om eens een praatje te maken met elkaar of eens een geintje uit te halen en het een beetje gezellig te maken was daar bij de Nettorama 0% mogelijkheid toe. Ik werd ontslagen en werk nu full-time dus ik heb die Nettorama niet nodig.

Sindsdien ben ik er ook niet meer geweest, maar als ik terugdenk aan die verlepte kop van die zure bedrijfsleider jeuken mijn handen.

De Jumbo daarentegen is vriendelijk en in mijn ervaring is de AH ook heel goed, alleen werkt bij die AH van ons het halve dorp in die winkel dus ik kom veel bekende gezichten tegen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 10:35:20 #261
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71451775
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:32 schreef Catch22- het volgende:

En een medewerker aanvallen is meestal ook dom, want die kunnen er vaak niets aan doen
Ik heb ooit gehad dat een gefrustreerde collega riep: "Wat wil je nou?! I'm just doing my job!!"
pi_71452754
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:32 schreef Catch22- het volgende:

Ik had hier een heel verhaal getypt over een wijf dat helemaal over d'r toeren was omdat een pak tegels 25 euro zou moeten kosten en niet de aangegeven pakprijs van 30 euro, maar toen drukte ik op een knopje...

Afijn, het kwam er op neer dat mevrouw het een misleidende reclame vond... Ik heb maar volgehouden dat wij wettelijk verplicht zijn om de vierkante meterprijs te geven. Ik kan er niks aan doen dat mijn baas er voor kiest om linksonderin de pakprijs te geven die altijd wat hoger uitvalt...
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 30 juli 2009 @ 11:15:05 #263
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_71452887
Ik heb mensen ook zien doordraaien om 10 cent te weinig wisselgeld of dat ze een folder van een week eerder bij zich hebben en dan gaan lopen janken dat het toiletpapier oid niet meer in de aanbieding is.
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:58:22 #264
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_71461439
Aantal jaar geleden ging ik in mijn lunchpauze even naar het centrum om wat privé dingen te regelen. Had een halfuurtje, en met nog iets van een kwartier te gaan, besloot ik als lunch effe snel een quarterpounder te scoren.

Vier rijen met elk ongeveer 4 mensen erin, en het schooooooot maar niet op. Dus na bijna 10 minuten eindelijk aan de beurt (ja, had eerder weg kunnen lopen, maar op een gegeven moment sta je daar zo lang dat je het ook weer zonde vond om daar voor niks te hebben gestaan). Dus een QP en een milkshake besteld, betaald en weggelopen. Buiten maak ik dat doosje open en neem een hap... steenkoud.

Dus ik met de pest in mijn lijf weer naar binnen. De rijen zijn niet bepaald korter, maar ik loop erlangs, naar het meisje dat mij net die koude burger heeft gegeven. Vertel wat er aan de hand is en dat ik graag een warme burger wil na 10 minuten in een rij.

McMuts: "Mijnheer, ik ben deze mensen aan het helpen, u moet gewoon achteraan sluiten".
Ik: "Nee, je begrijpt mij niet: ik heb net 10 minuten in de rij gestaan en krijg vervolgens een koude burger van je mee. Ik wil graag een warme."
McMuts: "Mijnheer, u moet gewoon op uw beurt wachten net als iedereen"
Ik: "Ik HEB op mijn beurt gewacht, en eis nu een warme burger"
McManagemuts (die er inmiddels bij is komen staan): Wat is hier aan de hand?
Ik weer uitleggen.
McManagemuts: ja mijnheer, dat kan iedereen wel zeggen, voor hetzelfde geld heeft u hier gezeten en uw broodje koud laten worden...

En toen knapte er iets en met wat teksten over rectaal inbrengen van diverse soorten vies vreten heb ik toen daar die burger tegen de muur gesmeerd

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_71461677
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 15:58 schreef Verbal het volgende:
McManagemuts: ja mijnheer, dat kan iedereen wel zeggen, voor hetzelfde geld heeft u hier gezeten en uw broodje koud laten worden...
Tja, na zo'n opmerking weet je waarom ze 'manager' bij een McDonald's filiaal is geworden...

Alsof je 'm voor de lol even koud laat worden.
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:11:51 #266
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_71461761
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:08 schreef Omniej het volgende:

[..]

Tja, na zo'n opmerking weet je waarom ze 'manager' bij een McDonald's filiaal is geworden...

Alsof je 'm voor de lol even koud laat worden.
Nou ik vatte hem meer op zo van: je hebt hier uitgebreid de tijd genomen om eerst de nodige friet en nuggets naar binnen te slaan en nu kom je klagen over je burger.

Maar goed, wát een kutten

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_71462224
TVP
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_71464469
Gaat iemand nog stennis schoppen over die buitenlandse jongens bij de V&D? Dit topic is geen zak aan zo.
  donderdag 30 juli 2009 @ 18:35:25 #269
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71465852
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 10:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Bij Nettorama zijn het allemaal schichtige vakkenvullertjes die flink onder de duim zitten bij het management die zich constant zorgen maken dat ze niks verkeerd doen. Ik was destijds 19 of zo.

"Hey Kevin! Voor je kijken he!"
"Jessica! Je ziet toch dat die klant staat te zoeken?!?!" (gewoon een klant die nietsvermoedend de winkel door loopt.)

Dat soort ongein.
Dat vage gedram heb ik eens gezien bij de Konmar. Een jongen die eerst klanten hielp met het inpakken van tassen, kreeg van een of andere Konmar chefin zomaar de opdracht bij de ingang te staan en iedere binnenkomende klant een krant aan te bieden (die kranten lagen gereed in een bak, maar t was niet duidelijk dat die dingen er gratis lagen.)
Na 2 minuten echter krijgt diezelfde jongen - die inmiddels dus die kranten was gaan uitdelen - van diezelfde chefin een veeg: "wat sta je daar je tijd te verdoen met die kranten, ga de winkel in, de anderen helpen".

Ongelovelijk.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_71466340
Ik weet wel dat een klant een keer 5 cent te weinig gaf op een bestelling van 5 euro ofso. Aangezien ik op het strand werk met een kassa zonder systeem (dus gewoon geld in een bak gooien) vond ik het niet zo erg. Als ik er moeilijk over was gaan doen had ze weer helemaal uit haar tas 5 cent moeten pakken en het was nogal druk. Vervolgens gaat dat wijf toch tekeer dat ik haar 5 cent te weinig terug gaf, en zelfs na uitleg bleef ze door gaan. Dat is denk ik de enige keer dat ik onvriendelijk heb gedaan tegen een niet Duitse klant...
We komen hard, zo hard.
pi_71467794
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:52 schreef focal het volgende:
Ik weet wel dat een klant een keer 5 cent te weinig gaf op een bestelling van 5 euro ofso. Aangezien ik op het strand werk met een kassa zonder systeem (dus gewoon geld in een bak gooien) vond ik het niet zo erg. Als ik er moeilijk over was gaan doen had ze weer helemaal uit haar tas 5 cent moeten pakken en het was nogal druk. Vervolgens gaat dat wijf toch tekeer dat ik haar 5 cent te weinig terug gaf, en zelfs na uitleg bleef ze door gaan. Dat is denk ik de enige keer dat ik onvriendelijk heb gedaan tegen een niet Duitse klant...
Dus die vrouw heeft of 2x iets bij jou gehaald of ik snap je verhaal niet.
pi_71470556
Vorige week bij Bas een raar wijf achter de kassa. Ik ging om één uur 's middags even wat kopen, was ongeveer E2,50 en ik had een briefje van tien. Ging die vrouw zuchten of ik niet kleiner had (en echt op een heel vervelende manier - de klant voor me had ze ook al zo behandeld). Dus ik zeg nog rustig: "moet je dan zo zuchten? als ik nou om 8 uur 's ochtends met een briefje van vijftig aan kom kan ik me voorstellen dat je geen wisselgeld hebt, maar als ik 's middags met een briefje van tien aan kom zetten vind ik het wel raar". Begon ze behoorlijk luid te praten, "ja ik heb geen kleingeld" en weer zuchten en mokken. Dus zeg ik nog een keer "ja, moet je dan zo tekeer gaan?", kwakte ze wat muntgeld op de kassa, en ze ging gewoon verder met haar tirade "ik ben net blij dat ik eindelijk wat muntgeld heb" etc.

Ik heb niet moeilijk gedaan omdat ik tien meter verderop werk en in m'n pauze liep, maar ik vond het echt nergens op slaan. Als ze nou rustig uit had gelegd dat ze geen wisselgeld had en op normale toon gevraagd had of ik kon chippen of pinnen had ik dat gedaan, maar niet als iemand zo tekeer gaat.
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 12:31 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nou werk ik toevallig ook bij een supermarkt en ik weet dat het altijd aan de winkel moet liggen als iemand een klacht heeft en NOOIT aan de klant.
Jij voelt je verwant aan je pinpas? Wat kan die winkelier er nou aan doen dat jouw pinpas niet werkt?
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 22:06 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Die oude vrouwtjes bij de Aldi kunnen anders retensnel bliepen hoor. Ze moest op mij wachten omdat ik niet snel genoeg kon inpakken. (Ze hebben daar geen band na de scanner)
Maar wel inpaktafels *subtiele hint geeft*
Sanity is (not) statistical
pi_71470645
En waar hebben ze muntgeld voor?
Precies, juist voor dit soort gelegenheden
Beneath the gold, bitter steel
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:01:46 #274
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_71470677
Wat kan jij er aan doen als de pinautomaat van de winkelier niet werkt?
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:05:07 #275
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71470798
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 19:42 schreef SemperFii het volgende:

[..]

Dus die vrouw heeft of 2x iets bij jou gehaald of ik snap je verhaal niet.
Volgens mij betaalde die vrouw bij de eerste bestelling 5 ct te weinig, en bij een tweede bestelling compenseert hij het foutje van haar door nu 5 ct minder terug te geven, zodat hij uiteindelijk precies de kas kloppend heeft.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')