Iemand die niet denkt dat een boek geschreven door mensen van een god komtquote:Op zondag 26 juli 2009 12:43 schreef Ssytse het volgende:
[..]
Wie kan beter dingen verklaren dan God zelf, door middel van wat Hij in de Bijbel tegen ons zegt?
Tussen al jouw getroll door heb je hier een goed punt. Daarom vind ik het ook niet sterk om mijn geloof t.o.v. atheïsten te beargumenteren op basis van de bijbel. Dat is cirkelredenatie en dat is niet bepaald overtuigend.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:49 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Iemand die niet denkt dat een boek geschreven door mensen van een god komt
Idem,...quote:Op zondag 26 juli 2009 12:55 schreef ImTheBase het volgende:
Geloof zoals je wilt, maar val anderen er niet mee lastig, knuppel.
Hoi fanquote:Op zondag 26 juli 2009 12:55 schreef ImTheBase het volgende:
Paultjuhhhhhh
Jehova's vervelen zich...quote:Op zondag 26 juli 2009 12:55 schreef ImTheBase het volgende:
Paultjuhhhhhh
quote:Op zondag 26 juli 2009 12:45 schreef Paul het volgende:
God is er, ook voor jou!
Je bent echt zo dom he, als je daar niet in gelooft.
Iedereen weet, god bestaat
God
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent gewoon jaloers dat jij nog niet gelooftquote:Op zondag 26 juli 2009 13:32 schreef PeZu het volgende:
wat is het doel en nut van een deel 2 van dit toch al zeer kansloze ruk topic
quote:Op zondag 26 juli 2009 13:42 schreef Paul het volgende:
[..]
Je bent gewoon jaloers dat jij nog niet gelooft
en jij hoeft geen deel 2 te openenquote:
Ik wil sowieso niet m'n geloof beargumenteren, ik wil alleen uitleggen wat ikzelf geloof en daar heb ik gewoon de Bijbel voor nodig, ik volg de Bijbel en door de Bijbel te quoten kan ik laten zien wat de Bijbel mij (en andere christenen) voorschrijft... omdat je een ander met geen mogelijkheid kan dwingen voor God te kiezen, moet je dit ook niet willen.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tussen al jouw getroll door heb je hier een goed punt. Daarom vind ik het ook niet sterk om mijn geloof t.o.v. atheïsten te beargumenteren op basis van de bijbel. Dat is cirkelredenatie en dat is niet bepaald overtuigend.
quote:Op zondag 26 juli 2009 12:45 schreef Paul het volgende:
God is er, ook voor jou!
Je bent echt zo dom he, als je daar niet in gelooft.
Iedereen weet, god bestaat
God
[ afbeelding ]
Rustig maar, over 2 uur ga ik weer naar de kerk.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:04 schreef Doler12 het volgende:
Moeten al die Jezus liefhebbers vandaag eigenlijk niet rusten en naar de kerk gaan?
Mag ik meequote:Op zondag 26 juli 2009 14:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Rustig maar, over 2 uur ga ik weer naar de kerk.
Ik ben vanmorgen al naar de kerk geweestquote:Op zondag 26 juli 2009 14:04 schreef Doler12 het volgende:
Moeten al die Jezus liefhebbers vandaag eigenlijk niet rusten en naar de kerk gaan?
obvious troll is obviousquote:Op zondag 26 juli 2009 14:14 schreef Muzz_ het volgende:
Jullie zullen allemaal branden in hel. Sukkels denken nu beter af te zijn om niet te geloven maar zullen voor een eeuwigheid door de duivel anaal geneukt worden en met hete kolen worden overgoten.
Doe de groeten aan Hitler en Stalin voor me.![]()
zeg als jij lekker de atheist wil uithangen, prima maar val anderen er niet mee lastigquote:Op zondag 26 juli 2009 12:55 schreef ImTheBase het volgende:
Paultjuhhhhhh
Ja, want dat is iets wat veel in kerken voorkomt.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:20 schreef kL0j00h het volgende:
Haaaalelujaaaa
Amen en nu lekker kleine meisjes neuken achter in de kerk.
Nee man, niet in veel kerkenquote:Op zondag 26 juli 2009 14:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ja, want dat is iets wat veel in kerken voorkomt.
Ik ga niet happen.quote:Op zondag 26 juli 2009 14:27 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Nee man, niet in veel kerken.... in àlle kerken lopen dit soort mannen.
Doe dat maar niet .. want god staat aan je zijquote:
*proest*quote:Op zondag 26 juli 2009 14:30 schreef kL0j00h het volgende:
[..]
Doe dat maar niet .. want god staat aan je zij
want ik trek me op aan jou en jij trekt me af op mij
niet dat het fout is om soms te trekken aan je buis
want zelfs de zoon van god zat hele dagen aan zijn kruis
Maar als je niet kan bewijzen dat hij bestaat, waarom zou je dan aannemen dat het zo is? Dit is wat ik niet begrijp. Dat je niet kan bewijzen dat hij niet bestaat is geen enkele reden om aan te nemen dat het wel zo is. Dan kun je overal wel in geloven.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:01 schreef Henno het volgende:
De vraag is of iemand in dit topic kan bewijzen dat hij/zij gelijk heeft. Hoe toon je aan dat iets/iemand er niet is? En hoe ton je aan dat een almachtig en ondoorgrondelijk wezen dat ons bevattingsvermogen teboven gaat wél bestaat?
Precies, voorzover ik kan nagaan weten we simpelweg niet of God nu wel of niet bestaat. Agnosten zeggen zelfs dat beide gevallen nooit te bewijzen zijn.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:05 schreef moomoo het volgende:
[..]
Maar als je niet kan bewijzen dat hij bestaat, waarom zou je dan aannemen dat het zo is? Dit is wat ik niet begrijp. Dat je niet kan bewijzen dat hij niet bestaat is geen enkele reden om aan te nemen dat het wel zo is. Dan kun je overal wel in geloven.
Mooie drogredenaties inderdaad. Net zoals de bekende "jouw theorie klopt niet, dus de mijne is waar" (hoezo, is er geen mogelijkheid C of D, of..?)quote:Dit wordt regelmatig aan gelovigen gevraagd en ik heb er nog nooit een bevredigend antwoord op gezien. Het is meestal 'het staat in de bijbel' of 'ik voel het gewoon'. Of de immer mooie 'hij moet wel bestaan anders bestond er helemaal niets'.
Per definitie bestaat GOD niet omdat je het gelooft. Waarom zo de wetenschap moeten bewijzen dat hij niet bestaat? Bewijs maar dat hij wel bestaat wil je het voor waarheid aannemen. Geloven doe je maar lekker ,maar verkondig het niet als waarheid.quote:Op zondag 26 juli 2009 15:08 schreef Henno het volgende:
[..]
Precies, voorzover ik kan nagaan weten we simpelweg niet of God nu wel of niet bestaat. Agnosten zeggen zelfs dat beide gevallen nooit te bewijzen zijn.
[..]
Mooie drogredenaties inderdaad. Net zoals de bekende "jouw theorie klopt niet, dus de mijne is waar" (hoezo, is er geen mogelijkheid C of D, of..?)
Een zieligere reactie kan bijna niet.quote:
Atheïst is toch niets anders dan het niet aannemen dat er een god of goden bestaan en er dus ook niet in één of meerdere geloven?quote:Op zondag 26 juli 2009 15:21 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Een zieligere reactie kan bijna niet.> Mensen die niet geloven als atheïst bestempelen terwijl dat een stroming is.
quote:Op zondag 26 juli 2009 15:56 schreef Ssytse het volgende:
[..]
Atheïst is toch niets anders dan het niet aannemen dat er een god of goden bestaan en er dus ook niet in één of meerdere geloven?
Doe ik dat? moet ik dan agnostquote:Op zondag 26 juli 2009 15:21 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Een zieligere reactie kan bijna niet.> Mensen die niet geloven als atheïst bestempelen terwijl dat een stroming is.
Over onbekwaamheid gesproken. Wat ik dus al eerder schreef, een eigen mening heb je niet, weet je ook op geen enkele manier te verkondigen. Je komt gewoon niet verder dan wat lullige volledig uit zijn verband gerukte bijbeltekstjes.quote:Op zondag 26 juli 2009 13:54 schreef Ssytse het volgende:
[..]
Ik wil sowieso niet m'n geloof beargumenteren, ik wil alleen uitleggen wat ikzelf geloof en daar heb ik gewoon de Bijbel voor nodig,
iemand lies las mijn tekstje!quote:
Ok, dan neem ik een Bijbeltekst die naastenliefde verkondigt, noem mij dan 10 teksten die precies het tegenovergestelde verkondigen. Voor de wetenschapquote:Op zondag 26 juli 2009 16:05 schreef Sakura het volgende:
[..]
Over onbekwaamheid gesproken. Wat ik dus al eerder schreef, een eigen mening heb je niet, weet je ook op geen enkele manier te verkondigen. Je komt gewoon niet verder dan wat lullige volledig uit zijn verband gerukte bijbeltekstjes.
Dat is ook zo ontzettend typerend voor bv de reformatorische, volledig gebrek aan eigen mening.
Je hebt er waarschijnlijk nog nooit bij stil gestaan dat voor elke bijbeltekst die jij citeert er een tiental zijn te vinden die precies het tegenovergestelde beweren.
quote:Romeinen 13
17 Vergeld geen kwaad met kwaad, maar probeer voor alle mensen het goede te doen. 18 Stel, voor zover het in uw macht ligt, alles in het werk om met alle mensen in vrede te leven. 19 Neem geen wraak, geliefde broeders en zusters, maar laat God uw wreker zijn, want er staat geschreven dat de Heer zegt: ‘Het is aan mij om wraak te nemen, ik zal vergelden.’ 20 Maar ‘als uw vijand honger heeft, geef hem dan te eten, als hij dorst heeft, geef hem dan te drinken. Dan stapelt u gloeiende kolen op zijn hoofd’.
Liesquote:Op zondag 26 juli 2009 16:10 schreef Ssytse het volgende:
[..]
iemand lies mijn tekstje!![]()
Maar zou je de moeite willen nemen om mij de verschillende stromingen te noemen met een eventuele uitleg want ik ben het spoor even bijster nu.
Was de hel niet een verzinsel van de kerk?quote:Op zondag 26 juli 2009 14:14 schreef Muzz_ het volgende:
Jullie zullen allemaal branden in hel. Sukkels denken nu beter af te zijn om niet te geloven maar zullen voor een eeuwigheid door de duivel anaal geneukt worden en met hete kolen worden overgoten.
Doe de groeten aan Hitler en Stalin voor me.![]()
ik ben Fries...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 juli 2009 16:30 schreef Ssytse het volgende:
[..]
ik ben Fries...
Kan ik niks aan doen, mag ik ook es een fout makenDoe Hielke de groetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kunsttalen![]()
Frysloan
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
Waar slaat dit nou weer op dan?quote:Op zondag 26 juli 2009 15:17 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Per definitie bestaat GOD niet omdat je het gelooft.
dat is toch logischquote:
Dat er nog steeds mensen zijn die geloven in een fictief figuur. Het is slechts een hersenspinsel van iemand die dat jaren geleden naar buiten heeft gebracht.quote:
Logica voor de dommen.quote:
Hihihi, leuk gejat grapje van Hans Teeuwen.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:09 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat er nog steeds mensen zijn die geloven in een fictief figuur. Het is slechts een hersenspinsel van iemand die dat jaren geleden naar buiten heeft gebracht.
Wel mogen we blij zijn dat hij aan een houten kruis is gespijkerd en niet is verdronken. anders had iedere gelovige een aquarium boven de deur hangen.
nee, er wordt alleen gezegd dat iets niet per definitie waar is als je het gelooftquote:Op zondag 26 juli 2009 19:17 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Logica voor de dommen.
1. Als je iets gelooft is het per definitie onwaar.
2. God is niet te bewijzen maar vereist geloof.
3. God is onwaar.
Het volgt alleen logisch als je uitgaat van een belachelijke eerste premisse.
Ligt eraan welke Jezus je bedoeld: Je hebt de theologische en de realistische versie. En iemand die het bestaan van Jezus als zoon v God ontkent vergelijken met een holocaustontkenner had ik van je niet verwacht.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:19 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Als je Jezus een verzonnen figuur noemt, moet je je gaan schamen in een klein hoekje samen met holocaustontkenners en mensen die niet geloven dat de maanlanding ooit heeft plaatsgevonden.
Teeuwenquote:Op zondag 26 juli 2009 19:19 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hihihi, leuk gejat grapje van Hans Teeuwen.
Zal ik de ultieme dooddoener dan maar plaatsen:quote:Op zondag 26 juli 2009 19:48 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Teeuwen![]()
Meer hoef je er niet over te zeggen lijkt me.
Als hij dat bedoelde is het wel heel brak geformuleerd. Er stond nu iets anders namelijk.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:19 schreef PeZu het volgende:
[..]
nee, er wordt alleen gezegd dat iets niet per definitie waar is als je het gelooft
Ik had het over de historische Jezus, van wie het bestaan nog verbazingwekkend vaak ontkend wordt hier door atheïsten.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:20 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Ligt eraan welke Jezus je bedoeld: Je hebt de theologische en de realistische versie. En iemand die het bestaan van Jezus als zoon v God ontkent vergelijken met een holocaustontkenner had ik van je niet verwacht.
Originele opmerkingquote:Op zondag 26 juli 2009 19:43 schreef Rasher het volgende:
God is hetzelfde als Sinterklaas, maar dan voor volwassenen.
Leg uit, wat is er mis met mijn reactie? De overeenkomsten tussen Sinterklaas en God zijn toch duidelijk?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:50 schreef koningdavid het volgende:
Die 3 bovenstaande reacties. Tekend voor het niveau van de gemiddelde internetatheïst. Ze komen niet verder dan "grappige", stompzinnige one-liners of plaatjes. En dan denigrerend praten over de 'domme gelovigen'. Ik lach hard om jullie.
quote:Op zondag 26 juli 2009 19:53 schreef Penisbaard het volgende:
[..]
Originele opmerkingDie heb ik nog niet 7 keer voorbij zien komen
Dan snappen we elkaar iig. Ontkennen dat de persoon op zich heeft bestaan is achterlijkquote:Op zondag 26 juli 2009 19:53 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik had het over de historische Jezus, van wie het bestaan nog verbazingwekkend vaak ontkend wordt hier door atheïsten.
Geloven dat Jezus Zoon van God is, is een ander verhaal inderdaad. Daar had ik het niet over.
Noem die overeenkomsten eens dan.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:53 schreef Rasher het volgende:
[..]
Leg uit, wat is er mis met mijn reactie? De overeenkomsten tussen Sinterklaas en God zijn toch duidelijk?
quote:
Ik weet het natuurlijk niet 100% zeker, want God is niet te bewijzen, maar ik ben er heilig van overtuigd dat hij bestaat.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:54 schreef Triptamine het volgende:
David, wil je me uitleggen hoe het komt dat je zo overtuigd bent van het bestaan van God. Ik neem aan dat je hem nooit in persoon hebt gezien ofzo. Hoe weet je dan zo zeker dat ie bestaat? zodat je je hele leven daarna modelleert? Dat snap ik gewoon niet. En ik ken de dooddoener van "Daarom heet het ook geloof" maar ik wil het graag snappen. Waarom ben je er zo zeker van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |