Die gele sedans zijn taxi's en die busjes zijn gewoon lijn bussen (een kleine soort er van)quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:16 schreef Koepert het volgende:
Hey Turq.. Die busjes en gele sedans, zijn dat nou ook nog allemaal taxi's(die indruk wekt t bij wel)
quote:Dolmuş (Turks voor vol(gepakte bus)) is een belangrijke vorm van openbaar vervoer in de steden in Turkije. Het systeem bestaat uit kleine busjes die een vaste route rijden. Langs de route kan iedereen instappen door de hand op te steken. Er hoeft meestal niet lang gewacht te worden en de tarieven zijn laag. De Nederlandse betekenis van het woord 'Dolmuş' geeft al aan dat er meestal meer reizigers in het busje zitten dan wettelijk is toegestaan.
Kenmerkend voor deze vorm van vervoer is ook de betaalwijze: wie instapt, geeft het verschuldigde bedrag naar voren door en noemt zijn bestemming. Via een menselijke keten wordt geld en bestemming doorgeveven aan de chauffeur. Wisselgeld wordt op dezelfde manier ook weer naar achteren doorgegeven.
Ik was vorig jaar in Cairo daar rijden dus allemaal peugeots rond enzo van die hele oude en er zitten ook nog wel dafjes tussen allemaal vol met deuken en allemaal zwart-wit dat zijn dus allemaal taxi's maar echt 19 /20 van de auto's daar is taxiquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:40 schreef FransDeens het volgende:
Mooi is dat in Turkije, Peugeot J9 busjes (staat ergens op een van de foto's) die hier echt een zeldzaamheid zijn, rijden daar nog gewoon als taxi's rond. Net als de Renault 12, hier allemaal van voor tot achter weg- en opgerot, daar rijden ze in grote getale rond.
En hij gaat maar 125.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:22 schreef Modus het volgende:
http://www.autoweek.nl/video/1477/Tuning-Ford-Ka
Ja door die velgenquote:
Kon jij geen betere nickname verzinnen? En verkapte spam op je sig vermelden..?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:35 schreef TR08 het volgende:
Kunnen ze in Turkije anders niet een merk "WTF" starten ofzo
die zie ik wel eens rijden.quote:
2% stratenmakers ferrari, 98% "kijk eens waar ik was"-post (+spam)quote:Op zondag 6 september 2009 21:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Skoda Favorit
Eigenaar: onbekend
Land van herkomst: Tsjechië
Datum: 31 juli 2009
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen tijdens mijn vakantie Eifel en Oost-Europa 2009
Moet je nu toch onderhand wel gewend zijn van alexquote:Op zondag 6 september 2009 22:14 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
2% stratenmakers ferrari, 98% "kijk eens waar ik was"-post (+spam)
Ok ... "Hopen dat de Google Crawler Bot al die linkjes naar mijn eigen site een beetje snel vind hier op FOK!"-post, dan.quote:Op zondag 6 september 2009 22:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Volgens mij is het geen geheim dat ik regelmatig in het oostblok zit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |