Hopelijk zijn er mogelijkheden om niet alleen de daders, maar ook deze OUDERS strafrechtelijk te vervolgen.quote:Adoptie-aanbiedingen voor verkracht meisje
VS PHOENIX - Mensen uit de Verenigde Staten hebben geld of adoptie aangeboden aan een 8-jarig Liberiaans meisje uit Phoenix (Arizona). Het meisje is onterfd door haar familie, nadat ze door vier jongens was verkracht.
Het meisje is in handen van de kinderbescherming. Haar ouders vinden dat ze de familie te schande heeft gemaakt en willen haar niet terug, berichtten Amerikaanse media zaterdag.
De jongens in de leeftijd van negen tot veertien jaar zijn aangeklaagd voor verkrachting. De Liberiaanse vluchtelingen hadden het meisje meegelokt door haar kauwgum te beloven. Agenten die toevallig in de buurt waren, hoorden haar schreeuwen.
De zaak heeft veel stof doen opwaaien in de VS. Ook de Liberiaanse presidente Ellen Johnson-Sirleaf sprak er schande van.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:36 schreef TNA het volgende:
Waarom is dit nieuws? Dagelijkse realiteit in veel islamitische landen. Verkracht worden is een schande voor het slachtoffer en de familie. Triest natuurlijk, daar niet van.
Waarom? De VS is een grote smeltkroes van allerlei culturen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:41 schreef isogram het volgende:
Ik vind het nieuws omdat deze mensen in de Verenigde Staten wonen. En ook omdat zelfs de presidente van Liberia er schande van spreekt.
Amerika-bashen is bij non-westerse politici toch een hobby, dus best logisch dat ze er gebruik van maakt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat de presidente er schande van spreekt is misschien wel het meest rare gezien verkrachting tot een paar jaar geleden in Liberia niet strafbaar was.
Liberia is een christelijk land, geen islamitisch.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:59 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
Dit is een gevalletje eerwraak. De ouders nemen 'wraak' door het kind te dumpen ipv te doden. (beide barbaarse daden) Het verkrachte meisje zou hen 'te schande hebben gemaakt'. Belachelijk natuurlijk want die ouders zijn degenen die niet alleen zichzelf maar ook hun vaderland (Liberia) een slechte reputatie bezorgen. Maar dat maakt ze blijkbaar niets uit, zolang andere Liberianen hen maar niet slecht vinden. Maar ik las dat er genoeg Amerikanen zijn die het kind willen adopteren, misschien krijgt ze een beter leven bij haar nieuwe ouders.
Ik vind het opvallend dat haar religie niet wordt vermeld terwijl er hier over een moslima wordt gesproken. Ik kon het ook niet vinden via Google nieuws. (iemand anders wel gelukt?)
quote:Godsdienst
Volgens de grondwet is Liberia een christelijke staat. Maar 21% van de bevolking is christen, waarvan 13,5% protestant en 5,1% Afrikaans-christelijk en 2,4% rooms-katholiek.
63% Van de bevolking behoort tot de traditionele godsdiensten (natuurgodsdiensten).
Ruim 16% van de bevolking is moslim.
Dat het een moslima betreft hoeft niet vermeldt te worden want alleen in de moslim-cultuur worden kinderen die verkracht worden verstoten door de familiequote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:59 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
Dit is een gevalletje eerwraak. De ouders nemen 'wraak' door het kind te dumpen ipv te doden. (beide barbaarse daden) Het verkrachte meisje zou hen 'te schande hebben gemaakt'. Belachelijk natuurlijk want die ouders zijn degenen die niet alleen zichzelf maar ook hun vaderland (Liberia) een slechte reputatie bezorgen. Maar dat maakt ze blijkbaar niets uit, zolang andere Liberianen hen maar niet slecht vinden. Maar ik las dat er genoeg Amerikanen zijn die het kind willen adopteren, misschien krijgt ze een beter leven bij haar nieuwe ouders.
Ik vind het opvallend dat haar religie niet wordt vermeld terwijl er hier over een moslima wordt gesproken. Ik kon het ook niet vinden via Google nieuws. (iemand anders wel gelukt?)
Ja, ik zag het op wiki.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Liberia is een christelijk land, geen islamitisch.
Nee hoor. Het is zo'n beetje in half Afrika en Azië gemeengoed om dit te doen. In Oost-Congo is de laatste jaren een massale verkrachtingscampagne aan de gang die tot gevolg heeft dat mannen hun vrouwen en families hun dochters verstoten.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:06 schreef Ex-Lekkerlander het volgende:
[..]
Dat het een moslima betreft hoeft niet vermeldt te worden want alleen in de moslim-cultuur worden kinderen die verkracht worden verstoten door de familie
Lukt 't op die leeftijd al ja?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:47 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Eén van de verkrachters was 9? NEGEN?!
Jong geleerd...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 20:47 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Eén van de verkrachters was 9? NEGEN?!
Ach er loopt nog een topic in NWS dat gaat over loverboys, die meisjes zijn al tieners en laten zich nog strikken.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:01 schreef TimoerLenk het volgende:
[..]
Je zou toch mogen verwachten dat je als 8-jarige slim genoeg bent om niet voor kauwgom mee te gaan met die losers. Maar die kloteouders van haar hebben nooit kauwgom voor hun dochter gekocht waardoor ze voor zoiets goedkoops bereid was mee te gaan.
De hele wereld haat Amerika behalve jijquote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Amerika-bashen is bij non-westerse politici toch een hobby, dus best logisch dat ze er gebruik van maakt.
Dus?.. en ja ik "houd" van Amerika.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:28 schreef hans3000 het volgende:
[..]
De hele wereld haat Amerika behalve jijLibera is door Amerikaanse slaven gesticht
Waarom zeg je dat de president van Libera Amerika basht? Bron? Dikke duim?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:29 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Dus?.. en ja ik "houd" van Amerika.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |