Alles boven de 80dB levert directe schade aan het gehoor op, hoe hoger het volume en hoe meer je eraan blootgesteld wordt hoe groter de (onherstelbare) schade. Als je muzikant bent zou ik zeker investeren in een paar otoplastieken op maat van Alpine of een ander merk. Voordelen daarvan zijnquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:16 schreef Gitaarmat het volgende:
Maar die zien er in de disco ook niet uit hoewel ik daar maar 1x per maand kom, maar kan dat op termijn toch nog schadelijk zijn?
Ik heb de Elacin ER FlexComfort (ook 15dB demping).quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:20 schreef Conversatie het volgende:
Gewoon naar de audicien en op maat gemaakte oordopjes laten aanmeten. Kost zo'n 120 euro en gaan 5 jaar mee. Dat is dus 24 euro per jaar. De mijne filteren 15 dB zonder kwaliteitsverlies.
http://www.exinore.nl/gehoorbescherming/muziek/er/
Ik raad het je ten zeerste aan
Ik heb ook Elacins van de baas gekregen (Defensie) voor het schieten. Ook goed spul idd.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:49 schreef mstx het volgende:
[..]
Ik heb de Elacin ER FlexComfort (ook 15dB demping).
http://www.elacin.nl/gehoorbescherming/elacin-er-flexcomfort/
Gebruik ze nu 1,5 jaar ofzo, goeie demping en de muziek klinkt nog steeds perfect.![]()
Ze kostten trouwens wel ¤160.
Nja óf het is lekker blits danse danse met op termijn waarschijnlijk gehoorbeschadiging, óf gewoon oordopjes in doen om je gehoor te beschermen. Kwestie van prioriteiten dunkt me.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:16 schreef Gitaarmat het volgende:
Maar die zien er in de disco ook niet uit hoewel ik daar maar 1x per maand kom, maar kan dat op termijn toch nog schadelijk zijn?
Vanaf 80dB kun je al permanente schade oplopen en elke 3dB erbij is een 2 keer zo hoog volume. You do the math..quote:In discotheken ligt het geluidsniveau vaak al op 110 dB(A), waarbij men vaak ook in elkaars oor schreeuwend probeert te converseren. Dit kan bij jongeren die regelmatig in discotheken verkeren tot gehoorschade leiden.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:26 schreef Gitaarmat het volgende:
Die van Filterz zien er nog het beste uit qua onopvallendheid zo te zien. Ik loop iig niet graag met grote gekleurde doppen rond.Vooral niet in discotheken.
Eens, je zou het zelfs als een vorm van mishandeling kunnen zien. Als iemand van 16 naar een concert gaat kun je niet verwachten dat hij de risico's in kan schatten, hij is immers nog niet volwassen. Als je dan de speakers op een dermate hoog niveau zet, dat men moet schreeuwen om elkaar te verstaan schiet de organisatie volledig voorbij aan diens verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:34 schreef Sakura het volgende:
Als je zelf muzikant bent, waarom zet je de versterker dan niet gewoon op een normaal nivo.
Echt volledig geestelijk gestoord die gasten die tegenwoordig concerten ed organiseren, geluid staat zo hard dat al het bezoek gedwongen wordt gehoord beschermers te dragen.
ZET HET GEWOON WAT ZACHTER
Zo zien de Elacin doppen eruit:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:26 schreef Gitaarmat het volgende:
Die van Filterz zien er nog het beste uit qua onopvallendheid zo te zien. Ik loop iig niet graag met grote gekleurde doppen rond.Vooral niet in discotheken.
Die horen ze nietquote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:27 schreef Conversatie het volgende:
. Ik snap sowieso niet dat er geen belletjes gaan rinkelen bij mensen die elkaar in het oor moeten schreeuwen om elkaar te verstaan.
Dat valt reuze mee!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Zo zien de Elacin doppen eruit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je gaat me toch niet vertellen dat je keuze om gehoorbescherming te nemen afhangt van hoe blits ze er uit zienquote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:42 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee!
Heb je ook foto's van Filterz?
Een goede installatie icm een goede sound engineer hoeft niet per definitie 130 dB @ 1m te blazen om een goed geluidsbeeld te geven door de hele zaal. Helaas zijn er veel zalen met of een waardeloze installatie of waardeloze technici, of een combinatie van die twee.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:34 schreef Sakura het volgende:
Als je zelf muzikant bent, waarom zet je de versterker dan niet gewoon op een normaal nivo.
Echt volledig geestelijk gestoord die gasten die tegenwoordig concerten ed organiseren, geluid staat zo hard dat al het bezoek gedwongen wordt gehoord beschermers te dragen.
Sowieso als je je iets aantrekt van mensen die er iets van vinden dat jij je oren beschermt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:44 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je keuze om gehoorbescherming te nemen afhangt van hoe blits ze er uit zien
Tuurlijk wel. Zonder knipperende 4-kleuren-LED versiering heb ik liever gehoorschade.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:44 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je keuze om gehoorbescherming te nemen afhangt van hoe blits ze er uit zien
Als muzikant zijnde maakt me dat geen flikker uit, maar ik wil ze misschien ook wel in discotheken gaan indoen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:44 schreef Conversatie het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:34 schreef Sakura het volgende:
Het zijn idd vaak de drums die het volume bepalen van een band.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:46 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Dat kan niet altijd sir. Vooral niet als je in een kleine ruimte repeteert. Dan hoeft de drummer zich verder ook niet in te houden. Ik heb die alphine dingen.
Als je de omgeving niet meer kan horen staat ie te hard. MP3-spelers e.d. staan eigenlijk altijd te hard.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:57 schreef GoodGawd het volgende:
Trouwens weet iemand hoeveel dB er uit een iPod komt? (gem.)
Hoe weet je eigenlijk wanneer ie te hard staat, als ik hem op zijn hoogste stand zet doet het niet zeer ofzo, maar wanneer is het nou schadelijk.
Te hard is relatief. Want dit is ook erg afhankelijk van de oordoppen/oorschelpen die je draagt, en de speler die je gebruikt. De koptelefoon is een onderschat iets, en vaak wordt alleen naar de speler gekeken. Maar zelfs mijn cowon komt met brakke dopjes, m'n bose-dopjes zijn vele malen beter en kunnen veel zachter om toch een goed geluid te houden. Na een dag dragen geeft dit echt een wereld van verschil.quote:Op zondag 26 juli 2009 08:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je de omgeving niet meer kan horen staat ie te hard. MP3-spelers e.d. staan eigenlijk altijd te hard.
Muzikant?quote:Op zondag 26 juli 2009 19:19 schreef DubzOne het volgende:
Ik gebruik al jaren Filterz. Bevallen goed... ze moeten echter wel echt precies op maat zijn, wat bij mij in eerste instantie niet het geval was.
Het prettige is dat die alleen de schadelijke tonen eruit filteren, de muziek blijf hierdoor dus relatief mooi hoorbaar. Daarnaast kan je gesprekken in een muzikale omgeving zelfs beter volgen.
Neenquote:
rot eens een eind op.quote:
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:42 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee!
Heb je ook foto's van Filterz?
quote:
zo kwam je niet over met je associatie geboortebeperking ...quote:Op zondag 26 juli 2009 19:28 schreef 3nhsCnds het volgende:
[..]
Nee. Ik ben geinteresseerd in dit topic....
* 3nhsCnds is muzikant...
Die heb ik ook gehad maar die zaten absoluut niet fijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:50 schreef Sjowhan het volgende:
Ik gebruik onderstaande earplugs als ik naar een dancefeest ga, dit helpt zeker bij het filteren van de harde muziek. Wel voor eenmalig gebruik, kosten zijn er ook naar (+/- 20 euro)
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 26 juli 2009 19:19 schreef DubzOne het volgende:
Ik gebruik al jaren Filterz. Bevallen goed... ze moeten echter wel echt precies op maat zijn, en ze niet in de trein achterlaten
dat laatste sucks, want je kan ook de bullshitverhalen van de mensen naast je horen..quote:Op zondag 26 juli 2009 19:19 schreef DubzOne het volgende:
Ik gebruik al jaren Filterz. Bevallen goed... ze moeten echter wel echt precies op maat zijn, wat bij mij in eerste instantie niet het geval was.
Het prettige is dat die alleen de schadelijke tonen eruit filteren, de muziek blijf hierdoor dus relatief mooi hoorbaar. Daarnaast kan je gesprekken in een muzikale omgeving zelfs beter volgen.
Bij de zaak waar ik was voor m'n exinores hadden ze idd ook een soort huismerk dingen die bijna hetzelfde zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2009 16:22 schreef Sjowhan het volgende:
Of als je gehoorbescherming wilt die op maat gemaakt is, zou ik als ik jou was je laten adviseren in een speciaalzaak. Ze hebben vaak verschillende modellen en daaraan gekoppelde prijzen
.
Dat doet de muzikant niet hoor, maar de geluidsman.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:34 schreef Sakura het volgende:
hangt van je oordopjes afquote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:57 schreef GoodGawd het volgende:
Trouwens weet iemand hoeveel dB er uit een iPod komt? (gem.)
Hoe weet je eigenlijk wanneer ie te hard staat, als ik hem op zijn hoogste stand zet doet het niet zeer ofzo, maar wanneer is het nou schadelijk.
quote:
Das waar ja... Heb jij ze ook dan Y?!quote:Op donderdag 30 juli 2009 15:38 schreef Yorrit het volgende:
[..]
dat laatste sucks, want je kan ook de bullshitverhalen van de mensen naast je horen..
die 2e foto, die doppen heb ik ook, maar bij mij vallen ze redelijk op hoorquote:Op zaterdag 25 juli 2009 12:39 schreef mstx het volgende:
[..]
Zo zien de Elacin doppen eruit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |