abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71309949
Hallo muziekliefhebbers,

Binnenkort moet ik echt maar eens gehoorbescherming gaan aanschaffen anders komt dat niet goed. Ik wou graag jullie ervaringen horen over prijzen verschillende merken etc.
Ik was zelf van plan om Alpine Musicsafe oordoppen aan te schaffen.
Als ik thuis ben of met de band speel gebruik ik nu nog Herriestoppers van de kruidvat.
Maar die zien er in de disco ook niet uit hoewel ik daar maar 1x per maand kom, maar kan dat op termijn toch nog schadelijk zijn?

Brand maar los.
pi_71310012
Gewoon naar de audicien en op maat gemaakte oordopjes laten aanmeten. Kost zo'n 120 euro en gaan 5 jaar mee. Dat is dus 24 euro per jaar. De mijne filteren 15 dB zonder kwaliteitsverlies.

http://www.exinore.nl/gehoorbescherming/muziek/er/

Ik raad het je ten zeerste aan
pi_71310081
Deze van Alpine zijn speciaal voor muziek. Ik heb ze een aantal jaren geleden voor 20,- gekocht en ze werken nog prima.

[edit] Ah, die noem je dus zelf al....
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:29:22 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71310170
kosten idd rond de 100- 120 euro en gaan 5 jaar mee, maar de ervaring leert dat je ze kwijt bent voor die 5 jaar om zijn. toch een van de beste investeringen die je kan doen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:35:34 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_71310277
Alpine heeft een setje oordoppen met filters, die goed schijnen te werken als universele monitor (je kan ze dus inpluggen in een MP3-speler of je PA. De zanger van mijn band heeft een brillenwinkel en heeft een gratis demo-set die hij nu uitprobeert.

Zou zo'n 80-90 euro moeten kosten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:37:12 #6
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_71310309
http://www.filterz.net/nl/index.php

Ik heb een tijd lang deze gebruikt. Ook op maat gemaakt.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_71310338
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:16 schreef Gitaarmat het volgende:
Maar die zien er in de disco ook niet uit hoewel ik daar maar 1x per maand kom, maar kan dat op termijn toch nog schadelijk zijn?
Alles boven de 80dB levert directe schade aan het gehoor op, hoe hoger het volume en hoe meer je eraan blootgesteld wordt hoe groter de (onherstelbare) schade. Als je muzikant bent zou ik zeker investeren in een paar otoplastieken op maat van Alpine of een ander merk. Voordelen daarvan zijn
-ze passen perfect
-ze zijn meestal doorzichtig (tenzij je ze liever een een opvallende kleur wilt hebben, dat kan ook)
-je kunt de filters verwisselen voor verschillende geluidsniveaus of andere dempingskarakteristiek
-ze beschermen je oren beter dan die schuimfilters zonder dat je gelijk niks meer hoort of kan verstaan
Die dingen kosten meestal zo'n 100 euro, maar ze gaan wel een paar jaar mee en ik mag hopen dat je dat wel voor je oren over hebt...
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 25 juli 2009 @ 11:48:19 #8
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_71310486
tvp
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:49:01 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_71310496
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:20 schreef Conversatie het volgende:
Gewoon naar de audicien en op maat gemaakte oordopjes laten aanmeten. Kost zo'n 120 euro en gaan 5 jaar mee. Dat is dus 24 euro per jaar. De mijne filteren 15 dB zonder kwaliteitsverlies.

http://www.exinore.nl/gehoorbescherming/muziek/er/

Ik raad het je ten zeerste aan
Ik heb de Elacin ER FlexComfort (ook 15dB demping).
http://www.elacin.nl/gehoorbescherming/elacin-er-flexcomfort/
Gebruik ze nu 1,5 jaar ofzo, goeie demping en de muziek klinkt nog steeds perfect.
Ze kostten trouwens wel ¤160.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:15:13 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71310988
ik heb vooral dopjes die het achtergrondgeluid wegfilteren bij lawaaierige bijeenkomsten. kan ook een borrel zijn en je niet steeds "wat"? wil zeggen.

of uit onvermogen "ja" zegt terwijl het "nee" moest zijn.

[ Bericht 19% gewijzigd door zoalshetis op 25-07-2009 12:20:47 ]
pi_71310995
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:49 schreef mstx het volgende:

[..]

Ik heb de Elacin ER FlexComfort (ook 15dB demping).
http://www.elacin.nl/gehoorbescherming/elacin-er-flexcomfort/
Gebruik ze nu 1,5 jaar ofzo, goeie demping en de muziek klinkt nog steeds perfect.
Ze kostten trouwens wel ¤160.
Ik heb ook Elacins van de baas gekregen (Defensie) voor het schieten. Ook goed spul idd.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_71311235
Die van Filterz zien er nog het beste uit qua onopvallendheid zo te zien. Ik loop iig niet graag met grote gekleurde doppen rond. Vooral niet in discotheken.
pi_71311259
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:16 schreef Gitaarmat het volgende:
Nja óf het is lekker blits danse danse met op termijn waarschijnlijk gehoorbeschadiging, óf gewoon oordopjes in doen om je gehoor te beschermen. Kwestie van prioriteiten dunkt me.

Mogelijke gevolgen van te lange blootstelling aan te hoge volumes:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hyperacusis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lawaaidoofheid
quote:
In discotheken ligt het geluidsniveau vaak al op 110 dB(A), waarbij men vaak ook in elkaars oor schreeuwend probeert te converseren. Dit kan bij jongeren die regelmatig in discotheken verkeren tot gehoorschade leiden.
Vanaf 80dB kun je al permanente schade oplopen en elke 3dB erbij is een 2 keer zo hoog volume. You do the math..

Bescherm je oren nu het nog kan zou ik zeggen. De rest van je leven een piep in je oor is ook niet alles. En als het eenmaal zover is, is het meteen te laat. En denk alsjeblieft niet 'dat overkomt mij niet'. Ik snap sowieso niet dat er geen belletjes gaan rinkelen bij mensen die elkaar in het oor moeten schreeuwen om elkaar te verstaan.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:33:31 #14
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_71311373
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:26 schreef Gitaarmat het volgende:
Die van Filterz zien er nog het beste uit qua onopvallendheid zo te zien. Ik loop iig niet graag met grote gekleurde doppen rond. Vooral niet in discotheken.
is je die quote van die dj rechtsboven opgevallen? die quote alleen al doet me afzien van een niet- professioneel bedrijf.
pi_71311392
Als je zelf muzikant bent, waarom zet je de versterker dan niet gewoon op een normaal nivo.

Echt volledig geestelijk gestoord die gasten die tegenwoordig concerten ed organiseren, geluid staat zo hard dat al het bezoek gedwongen wordt gehoord beschermers te dragen.

ZET HET GEWOON WAT ZACHTER
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_71311433
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:34 schreef Sakura het volgende:
Als je zelf muzikant bent, waarom zet je de versterker dan niet gewoon op een normaal nivo.

Echt volledig geestelijk gestoord die gasten die tegenwoordig concerten ed organiseren, geluid staat zo hard dat al het bezoek gedwongen wordt gehoord beschermers te dragen.

Eens, je zou het zelfs als een vorm van mishandeling kunnen zien. Als iemand van 16 naar een concert gaat kun je niet verwachten dat hij de risico's in kan schatten, hij is immers nog niet volwassen. Als je dan de speakers op een dermate hoog niveau zet, dat men moet schreeuwen om elkaar te verstaan schiet de organisatie volledig voorbij aan diens verantwoordelijkheid.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:39:12 #17
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_71311474
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:26 schreef Gitaarmat het volgende:
Zo zien de Elacin doppen eruit:

Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zaterdag 25 juli 2009 @ 12:39:53 #18
pi_71311493
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:27 schreef Conversatie het volgende:
. Ik snap sowieso niet dat er geen belletjes gaan rinkelen bij mensen die elkaar in het oor moeten schreeuwen om elkaar te verstaan.
Die horen ze niet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_71311544
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:39 schreef mstx het volgende:

[..]

Zo zien de Elacin doppen eruit:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat valt reuze mee!
Heb je ook foto's van Filterz?
pi_71311595
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:42 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee!
Heb je ook foto's van Filterz?
Je gaat me toch niet vertellen dat je keuze om gehoorbescherming te nemen afhangt van hoe blits ze er uit zien
pi_71311814
quote:

Een goede installatie icm een goede sound engineer hoeft niet per definitie 130 dB @ 1m te blazen om een goed geluidsbeeld te geven door de hele zaal. Helaas zijn er veel zalen met of een waardeloze installatie of waardeloze technici, of een combinatie van die twee.
pi_71311875
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 12:44 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je keuze om gehoorbescherming te nemen afhangt van hoe blits ze er uit zien
Sowieso als je je iets aantrekt van mensen die er iets van vinden dat jij je oren beschermt.
Als ik geen otoplastieken bij me heb en het geluid is ergens retehard of slecht afgeregeld heb ik altijd wel ergens van die gele herriestoppers in de auto of in mn jaszak die ik dan ook zeker niet weiger te dragen omdat ze toevallig felgeel zijn.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:06:52 #23
pi_71312044
quote:

[..]

Tuurlijk wel. Zonder knipperende 4-kleuren-LED versiering heb ik liever gehoorschade.
pi_71318424
quote:

[..]

Als muzikant zijnde maakt me dat geen flikker uit, maar ik wil ze misschien ook wel in discotheken gaan indoen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:46:33 #25
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_71325727
quote:

Dat kan niet altijd sir. Vooral niet als je in een kleine ruimte repeteert. Dan hoeft de drummer zich verder ook niet in te houden. Ik heb die alphine dingen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')