Bronquote:'Minnaar' gehuwde moslima gedwongen zuur te drinken
Het zwavelzuur maakte een grote vlek op de stoep.
In Leytonstone in het oosten van Londen is begin juli een man gruwelijk aangepakt in een zaak van zogenaamde erewraak. Het 24-jarige slachtoffer werd ervan verdacht een relatie te hebben met een gehuwde moslima, iets wat de vrouw ontkent. De aanvallers staken de 'minnaar' twee keer met een scherp voorwerp, en dwongen hem bijtend zwavelzuur te drinken, meldt de Daily Mail. Ze goten ook zwavelzuur op zijn lichaam, en zouden zijn gezicht hebben bewerkt met bakstenen, waardoor de man aan een oog blind is. Hij vecht nog steeds voor zijn leven.
Arrestaties
De aanval vond plaats op 2 juli om 2 uur 's nachts, maar de feiten raakten nu pas bekend omwille van de gevoeligheid van de zaak, en de zorgen over de veiligheid van de vrouw. De Britse politie heeft twee mannen van 19 en 25 in staat van beschuldiging gesteld voor de moordpoging, en een 16-jarige jongen opnieuw aangehouden. De politie heeft ook de vrouw, wier familie in Pakistan woont, gewaarschuwd dat ook haar leven mogelijk in gevaar is. Volgens een bron van de Daily Mail is een van de twee beschuldigde mannen de broer van de vrouw. De politie heeft in de zaak in totaal al zeven jongemannen aangehouden.
Zwavelzuur
Getuigen zeggen dat de aanvallers maskers en handschoenen droegen. De tong van het slachtoffer werd helemaal weggevreten door het zwavelzuur, en ook zijn keel werd zwaar beschadigd. Hij liep schedelbreuken op, en het zuur zorgde voor zware brandwonden op zijn lichaam. Hij kon nog om hulp schreeuwen, waarna hij naar het ziekenhuis werd gebracht.
Gewond dier
Volgens getuigen die hem seconden na de aanval zagen, huilde hij "als een gewond dier". Getuige Kay Dice (52) dacht dat het slachtoffer een groot kruis op zijn rug had, "maar dat was in feite zijn huid die weggepeld was." Een ambulancier was verrast dat de man de aanval had overleefd. De toestand van het slachtoffer is kritiek maar stabiel. Het is echter nog niet duidelijk of de man, die afkomstig is uit Denemarken, het zal halen.
Eremisdrijf
De aanvallers zouden het slachtoffer uit de weg hebben willen ruimen om een einde te maken aan zijn vermeende affaire met de moslimvrouw, en zo de familie van de vrouw schande te besparen. "Die eremisdrijven komen vaak voor in onze gemeenschap, vooral in de Pakistaanse," zegt Imtiaz Qadir van de 'Active Change Foundation'. "Maar we proberen de mensen wel op te voeden." (sam)
24/07/09 18u44
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:45 schreef DennisMoore het volgende:
Eerst in de UK islamitische rechtbanken enzo toestaan, en daarna raar opkijken als men denkt het 'recht' in eigen hand te kunnen nemen.
Dit soort shit gebeurde daarvoor ook, dus goed dat je het zelf al zegtquote:
Absoluut.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:53 schreef controlaltdelete het volgende:
vreselijk dat iemand een ander mens dit kan aandoen dan ben je toch ziek in je hoofd.
Dat is wel hoe het in die bergdorpen gaat. Wat dat betreft kunnen we ons best aan die mensen aanpassen lijkt me. Kwestie van respect voor de cultuur van de ander enzoquote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:55 schreef Remake het volgende:
Gewoon de daders hetzelfde laten ondergaan
[meki-mode]Welnee, dit zijn geen moslims, want echt moslims doen zoiets niet. Volgens de profeet (vzmh) mag je geen geweld gebruiken. Deze mensen gebruikten geweld, dus zijn het geen moslims.[/meki-mode]quote:
Dat deden de daders uit de OP toch ook?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het wordt tijd dat er weer een nieuwe kruistocht komt. Soms moet je gewoon te vuur en te zwaard weer even laten zien wie de baas is.
Mishandeling met zuur is volgens mij meer een aanpak die in Azië/het Indiase sub-continent, onafhankelijk van geloof, wordt gebruikt.quote:
Ja, want juist als je dat zou zeggen, dan zou je op hetzelfde niveau redeneren als die debielen die dit op hun geweten hebben.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Absoluut.
Oog om oog, tand om tand zou ik zeggen. Maar dat wordt nogal raar gevonden, dus dan zeg ik wel iets anders.
Nouja, met dat verschil dat zij vinden dat vermeend overspel gestraft mag worden met marteling, terwijl dit zou betekenen dat je marteling straft met marteling.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja, want juist als je dat zou zeggen, dan zou je op hetzelfde niveau redeneren als die debielen die dit op hun geweten hebben.
Maar dat zijn moslims en dat is het verschil!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat deden de daders uit de OP toch ook?
Je hebt er als vrouw dan ook geen enkele sjoege van hoe dat soort zaken werken. Met alle respect verderquote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, want juist als je dat zou zeggen, dan zou je op hetzelfde niveau redeneren als die debielen die dit op hun geweten hebben.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:31 schreef fratsman het volgende:
Ook weer geniaal dat er een moslimahuwelijksbanner naast het bericht staat.
Nou leg mij maar eens uit dan wat ik mis, alfamannetjequote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:30 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Je hebt er als vrouw dan ook geen enkele sjoege van hoe dat soort zaken werken. Met alle respect verder
Die islamitische rechtbanken mogen daar alleen civiel recht zelf afhandelen, dacht ik.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:39 schreef MinderMutsig het volgende:
Als ze dan toch Islamitische rechtbanken hebben, wat is daar dan de straf op zoiets? Worden er ledematen verwijdert? Huid afgepeld? Gevierendeeld? Wat?
Dat bedoel ik dus: je snapt er op voorhand al geen reet van en dus verval je maar in dit soort uitspraken. Want wat jou betreft is iedere man die gelooft in dergelijke zelfredzaamheid meteen een alfa/gangster/whatever wannabe. Zegt meer over jouw meisjesachtige wereldbeeld dan over mij hoor, dus het is je volledig vergeven.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nou leg mij maar eens uit dan wat ik mis, alfamannetje
En uitspraken mogen niet strijdig zijn met de Britse wet. Al is dit natuurlijk wel een hellend vlak.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Die islamitische rechtbanken mogen daar alleen civiel recht zelf afhandelen, dacht ik.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus: je snapt er op voorhand al geen reet van en dus verval je maar in dit soort uitspraken. Want wat jou betreft is iedere man die gelooft in dergelijke zelfredzaamheid meteen een alfa/gangster/whatever wannabe. Zegt meer over jouw meisjesachtige wereldbeeld dan over mij hoor, dus het is je volledig vergeven.
Je spreekt jezelf tegen. Een gerechtelijke uitspraak ( zoals het heet trouwens) lost het probleem niet op maar er zal toch geen vergelding volgen? Wat is die uitspraak dan?quote:OT:
Jij gelooft dat dit soort zaken tegen te gaan zijn door een rechterlijke uitspraak, maar de onderliggende gedachte is overduidelijk dat men dit makkelijk kan flikken omdat er toch geen vergelding zal volgen.
Hihihi gek meisje.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Het enige wat je kunt doen, helaas, is op de korte termijn mogelijk slachtoffers bescherming bieden en op de lange termijn de achterlijke gedachte van "eer" die aan vrouwelijke familieleden hangt aan te pakken.
Precies. Er was dus die uitspraak die een vrouw verplichtte tot seks ook als ze geen zin had. Terwijl verkrachting binnen het huwelijk in UK gewoon een misdrijf is.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:54 schreef Telecaster het volgende:
[..]
En uitspraken mogen niet strijdig zijn met de Britse wet. Al is dit natuurlijk wel een hellend vlak.
Coma.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:13 schreef Fries het volgende:
De fcuk! Ik vind cola al zuur! Wat moet die gozer lijden, zeg!
Ik heb een heel leuke moslim collega, mag zij blijvenquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:35 schreef SadKingBilly het volgende:
moslimsallemaal een enkeltje woestijn naar keuze en dan de grenzen potdicht. Laat ze elkaar maar afmaken in het midden-oosten.
Fout. Het Arabische woord islam betekent letterlijk overgave (aan God) of onderwerping en wijst op het fundamentele, religieuze principe dat een aanhanger van de islam (moslim) zich overgeeft aan Gods wil en wetten.quote:
Over welk volk heb je het? Nederlanders kunnen ook moslim zijn, dus ben je indirect je eigen volk aan het bashen?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:56 schreef fratsman het volgende:
Het blijft fijn vredelievend volk. (met 9 van de 10 keer een kronkel in de kop. )
Je zou toch denken dat het eerder andersom is, dus dat islamitische rechtbanken niet zijn toegestaan en men daarom het recht in eigen hand neemt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 08:45 schreef DennisMoore het volgende:
Eerst in de UK islamitische rechtbanken enzo toestaan, en daarna raar opkijken als men denkt het 'recht' in eigen hand te kunnen nemen.
Alleen moslims? Of überhaupt alle niet-westerse allochtonen?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:35 schreef SadKingBilly het volgende:
En dan nóg mag ik de islam geen achterlijke cultuur noemen? Doe me een lol, zeg
Werkelijk ongelofelijk dat er nog steeds blinde gekken zijn die ontkennen dat moslims absoluut niet thuis horen in een beschaafde wereld. Tot het te laat is en ze hun ware aard laten zien (wat al steeds meer gebeurd)
moslimsallemaal een enkeltje woestijn naar keuze en dan de grenzen potdicht. Laat ze elkaar maar afmaken in het midden-oosten.
Zodeknetter, waar heb jij last van?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:35 schreef SadKingBilly het volgende:
Werkelijk ongelofelijk dat er nog steeds blinde gekken zijn die ontkennen dat moslims absoluut niet thuis horen in een beschaafde wereld. Tot het te laat is en ze hun ware aard laten zien (wat al steeds meer gebeurd)
Dat is jouw manier van sympathie tonen met de slachtoffers? Door hun familie en vrienden uit te roeien?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:22 schreef De_Kardinaal het volgende:
Het wordt tijd dat er weer een nieuwe kruistocht komt. Soms moet je gewoon te vuur en te zwaard weer even laten zien wie de baas is.
At your service!quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:00 schreef wikwakka2 het volgende:
Gelukkig hebben we de online Islam-Helpdesk om ons te informeren over de moslimwereld.
Nope. Wanneer je toelaat of stimuleert dat een groep z'n eigen regels mag verzinnen, zullen ze daar sneller toe geneigd zijn, lijkt me. Regels van buiten de groep worden dan steeds minder relevant.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:58 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
Je zou toch denken dat het eerder andersom is, dus dat islamitische rechtbanken niet zijn toegestaan en men daarom het recht in eigen hand neemt.
Dat zie je ook vaak bij Israël-topics waar Israël-gerelateerde banners verschijnen. Zo werkt Google Ads. Iedereen weet dat inmiddels en nee het is niet geniaal.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 09:31 schreef fratsman het volgende:
Ook weer geniaal dat er een moslimahuwelijksbanner naast het bericht staat.
Onder welk steen leef jij? Hoe vaak is de Islam de afgelopen 10 jaar wel niet achterlijk genoemd, sterker nog wat is de islam nog niet genoemd?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:35 schreef SadKingBilly het volgende:
Hoezo achterlijk? Weet jij hoe erg is dat jij diegene bent die de daden van een ander steeds moet goedpraten omdat je toevallig zelfde geloof hebt. Dat zo een daad over alle moslims wordt verspreid?quote:Werkelijk ongelofelijk dat er nog steeds blinde gekken zijn die ontkennen dat moslims absoluut niet thuis horen in een beschaafde wereld. Tot het te laat is en ze hun ware aard laten zien (wat al steeds meer gebeurd)
Die familie heeft hun eigen regels verzonnen, daar is geen enkele islamitische rechtbank aan te pas gekomen.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nope. Wanneer je toelaat of stimuleert dat een groep z'n eigen regels mag verzinnen, zullen ze daar sneller toe geneigd zijn, lijkt me. Regels van buiten de groep worden dan steeds minder relevant.
Nee maar cultuur en islam is in dit soort discussies volstrekt inwisselbaar, je weet togquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Eerwraak heeft niets met de islam te maken enzo.
quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:05 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
Zo werkt Google Ads. Iedereen weet dat inmiddels en nee het is niet geniaal.
Je mist het puntquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:06 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
Die familie heeft hun eigen regels verzonnen, daar is geen enkele islamitische rechtbank aan te pas gekomen.
Oh ja hoe kan ik het vergeten de eeuwige oneliner : De Islamitisch religie is een achterlijk cultuur.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee maar cultuur en islam is in dit soort discussies volstrekt inwisselbaar, je weet tog
Toch is die associatie helemaal niet zo vreemd:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:55 schreef Triggershot het volgende:
Eerwraak heeft niets met de islam te maken enzo.
En wat verzin ik dan wel volgens jouquote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:09 schreef Meh7 het volgende:
Er is geen punt. Wat er wel is, is een verzinsel van jouw kant.
Als je even naar beneden scrollt op die pagina:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Toch is die associatie helemaal niet zo vreemd:
In tegenstelling tot wat in het westen vaak gedacht wordt, is eerwraak geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Eerwraak komt voor in Turkije, Egypte, Jordanië, Irak, Iran, Syrië, Israël, Saoedisch Schiereiland, Pakistan en Afghanistan. In Noord-Afrika bestaat weliswaar dezelfde gedachtegang, maar wordt de schuldige (zie verder) in het algemeen niet gedood. In Europa komt eerwraak voor in migrantengemeenschappen uit de desbetreffende regio's. - http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerwraak
Wat hebben bovengenoemde landen volgens jou gemeenschappelijk?
Nee ik mis het punt niet. Jij legt een verband tussen islamitische rechtbanken en dit soort wandaden.quote:
Deze mensen hadden al lak aan de regels anders zouden ze niet zijn overgegaan tot zulke acties.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:05 schreef DennisMoore het volgende:
Regels van buiten de groep worden dan steeds minder relevant.
Ach, je hebt het zelf al toegegeven eigenlijk:quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En wat verzin ik dan wel volgens jou?
Met de aanvulling dat er totaal geen verband is en niet alleen geen causaal verband.quote:
Ja, en pedofilie is verboden binnen de Roomskatholieke Kerk.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:14 schreef Meh7 het volgende:
Als je even naar beneden scrollt op die pagina:
Eerwraak in de Islam
Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving.
Ik leg een verband tussen het toestaan van eigen regels aan groepen, en de kans dat men ook absurde regels gaat hanteren.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:15 schreef Islam-Helpdesk het volgende:
Nee ik mis het punt niet. Jij legt een verband tussen islamitische rechtbanken en dit soort wandaden.
Ongelooflijkquote:Deze mensen hadden al lak aan de regels anders zouden ze niet zijn overgegaan tot zulke acties.
Een islamitische rechtbank zou uitkomst kunnen bieden aan dit soort mensen. Misschien was dit dan nooit gebeurd en waren zij eerder in beeld gekomen en kon er actie worden ondernomen om deze misdaad te stoppen.
Zijn de daders in geval van eerwraak islamitische geestelijken dan? Slecht voorbeeld.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:15 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, en pedofilie is verboden binnen de Roomskatholieke Kerk.
Lees dan ook even verder wil je :quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Toch is die associatie helemaal niet zo vreemd:
In tegenstelling tot wat in het westen vaak gedacht wordt, is eerwraak geen typisch islamitisch, maar een regionaal verschijnsel. Eerwraak komt voor in Turkije, Egypte, Jordanië, Irak, Iran, Syrië, Israël, Saoedisch Schiereiland, Pakistan en Afghanistan. In Noord-Afrika bestaat weliswaar dezelfde gedachtegang, maar wordt de schuldige (zie verder) in het algemeen niet gedood. In Europa komt eerwraak voor in migrantengemeenschappen uit de desbetreffende regio's. - http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerwraak
Wat hebben bovengenoemde landen volgens jou gemeenschappelijk?
Als de Shariawetgeving het verbiedt, ga je het dan nog islamitisch noemen?quote:Eerwraak in de Islam
Het vermoorden van een andere persoon en daarmee dus ook eerwraak, is expliciet verboden in de sharia, de islamitische wetgeving. Het opleggen van de doodstraf voor overspel mag alleen worden opgelegd door religieuze instanties indien er vier betrouwbare getuigen zijn. Hoewel deze regels door sommige geestelijken anders worden geïnterpreteerd, is de islamitische clerus in het algemeen tegen eerwraak.
Graag de vraag beantwoorden. Wat hebben deze landen gemeenschappelijk?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lees dan ook even verder wil je :
[..]
Als de Shariawetgeving het verbiedt, ga je het dan nog islamitisch noemen?
Ja en de meeste homo's schrijven ook geen illegale sex party's voor waar ze het onveilig doen en doelbewust aids willen opvangen, so?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:15 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, en pedofilie is verboden binnen de Roomskatholieke Kerk.
SadKingBillyquote:Op zaterdag 25 juli 2009 10:35 schreef SadKingBilly het volgende:
Waarom is dat relevant voor dit topic?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:17 schreef DennisMoore het volgende:
Ik leg een verband tussen het toestaan van eigen regels aan groepen, en de kans dat men ook absurde regels gaat hanteren.
quote:Ongelooflijk.
Dat ze nog steeds vasthouden aan een cultureel verschijnsel die door de islam verboden wordt? En dat er een tal van islamitische landen zijn waar die verschijnselen niet voorkomen. Sterker nog, eerwraak is in de islamitische landen zelfs onder niet-moslims te vinden.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Graag de vraag beantwoorden. Wat hebben deze landen gemeenschappelijk?
Ah oké, het leek even wel gesuggereerd te worden dat je het islamitisch acht.quote:FYI: ik zeg nergens dat de islam of zelfs de sharia eerwraak prima vindt.
Inderdaad. Wat maar aantoont dat wat er 'officieel' geldend is, niet altijd de praktijk bepaalt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:20 schreef Triggershot het volgende:
Ja en de meeste homo's schrijven ook geen illegale sex party's voor waar ze het onveilig doen en doelbewust aids willen opvangen, so?
Egypte en Afghanistan... *denk*quote:Op zaterdag 25 juli 2009 11:23 schreef Triggershot het volgende:
Dat ze nog steeds vasthouden aan een cultureel verschijnsel die door de islam verboden wordt? En dat er een tal van islamitische landen zijn waar die verschijnselen niet voorkomen. Sterker nog, eerwraak is in de islamitische landen zelfs onder niet-moslims te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |