"Blessed are the forgetful: for they get the better even of their blunders."quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:51 schreef grizegrijn het volgende:
Fotografisch geheugen heeft ook z'n nadelen hoor, al is het soms ook wel heel makkelijk
Want? wat is een nadeel? Ignorance is bliss, maar soms ook niet...quote:Op zaterdag 25 juli 2009 19:51 schreef grizegrijn het volgende:
Fotografisch geheugen heeft ook z'n nadelen hoor, al is het soms ook wel heel makkelijk
Omdat je dan niet hoeft te erkennen hoe dom, onwetend en subjectief je bent.quote:
Niet realiseren dat er oorlogen bezig zijn, sterfte en alle andere wereldleed-cliche's lijkt me best prettig.quote:Op zondag 26 juli 2009 08:39 schreef Baasvaak. het volgende:
Waarom is ignorance een bliss? Ik kan mij op dit moment niet echt een situatie bedenken waarin 'dom' zijn in een situatie een zegen is? En waarom zou dat op deze manier met een fotografisch geheugen moeten worden gelinkt?
Ik denk dat het voor het opslaan van informatie een zogenaamd fotografisch geheugen zorgt voor meer accuratie in het opnieuw activeren van gedachtes. Dus als het niet schadelijk is voor de gezondheid, ben ik aardig positief gestemd hierover
cognitieve dissonantie is als je het ene zegt en juist het andere doet.quote:Op zondag 26 juli 2009 12:35 schreef Baasvaak. het volgende:
Een soort van cognitieve dissonantie dus?
quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
cognitieve dissonantie is als je het ene zegt en/of denkt en juist het andere doet.
Cognitieve dissonatie is niet het gat tussen woord en daad. Dat is vooral hypokritie.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
cognitieve dissonantie is als je het ene zegt en juist het andere doet.
of alle negatieve dingen in je persoonlijke verleden.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Niet realiseren dat er oorlogen bezig zijn, sterfte en alle andere wereldleed-cliche's lijkt me best prettig.
De minder gelukkige toestanden van allerlei aard zonder meer te beschouwen als een bezwaar, als iets dat afgeschaft moet worden, dat is de niaiserie par excellence, een waar onheil wat zijn consequenties betreft... bijna zo stupide als het zijn zou om het slechte weer te willen afschaffen.quote:Op woensdag 29 juli 2009 16:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Niet realiseren dat er oorlogen bezig zijn, sterfte en alle andere wereldleed-cliche's lijkt me best prettig.
Ja en als je had gelezen waarop ik had gereageerd hadden je deftige quotes misschien nog iets van impact gehad, nu strooi je met interessante woorden zonder een punt te maken.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:08 schreef EipNiC het volgende:
[..]
De minder gelukkige toestanden van allerlei aard zonder meer te beschouwen als een bezwaar, als iets dat afgeschaft moet worden, dat is de niaiserie par excellence, een waar onheil wat zijn consequenties betreft... bijna zo stupide als het zijn zou om het slechte weer te willen afschaffen.
-Friedrich Nietzsche
De grootste ziekte der mensen is ontstaan uit de bestrijding hunner ziekte, en de schijnbare heelmiddelen hebben op den duur ergere dingen teweeggebracht dan datgene wat erdoor uitgeschakeld moest worden geweest is. Uit ontwetendheid hield men de ogenblikkelijk wekzame, verdovende en bedwelmende middelen, de zogenaamde vertroostingen, voor de eigenlijke helende krachten, sterker nog, men merkte niet dat deze onmiddelijke verlichtingen dikwijls bekocht werden met de algemene en diepgaande verergering van het lijden.
Niet alles waardoor we ons beter voelen is goed voor ons. Niet alles wat pijn doet, hoeft slecht te zijn.
-Friedrich Nietzsche
quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:01 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja en als je had gelezen waarop ik had gereageerd hadden je deftige quotes misschien nog iets van impact gehad, nu strooi je met interessante woorden zonder een punt te maken.
Je quote mij implicerend dat wat je post ook betrekking heeft op wat ik heb gepost. Als je zomaar 2 quotes post zonder een punt te maken of deze te verbinden met wat er eerder gezegd is kun je net zo goed een linkje plaatsen naar wikiquote en ons zelf onze favorieten uit laten kiezen. Kom je ook een stuk minder pretentieus over.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:13 schreef EipNiC het volgende:
[..]
Haha, ik hoef geen punt te maken, deze interessante woorden maken zelf wel een punt,
of ze nu aansluiten op wat jij zegt of nietMaarja, je post deed mij niet sarcastisch overkomen o.i.d. Gebruik dan een smiley ofzo, zoals:
Toegegeven dat ik de reactie waarop jij reageerde niet heb gelezen, moet ik mischien maar mijn excuses aanbieden. Excuses. Doch, nu ik weet dat je niet sarcastisch tewerk ging vraag ik me af waarom de twee qoutes van Nietzsche (het qouten van Nietzsche is sowieso pretentieus wanneer dit gedaan wordt door een twintig jarige snotneus als mijzelf) niet aansluiten op jou opmerking. Mischien vind jij het schandalig dat ik jou statement zo uit zijn context heb gesloopt maar kom op...hoe kun je wensen iets niet te willen weten ? Waarom wil je jezelf afsluiten van de pijn op de wereld ?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 09:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je quote mij implicerend dat wat je post ook betrekking heeft op wat ik heb gepost. Als je zomaar 2 quotes post zonder een punt te maken of deze te verbinden met wat er eerder gezegd is kun je net zo goed een linkje plaatsen naar wikiquote en ons zelf onze favorieten uit laten kiezen. Kom je ook een stuk minder pretentieus over.
Mijn post was ook niet bedoeld om je sarcastisch over te laten komen, of bedoel je dat hij niet sarcastisch op je over kwam? In dat geval verwijs ik graag naar je eigen quotes.
On topic; denken jullie dat dat "gesleutel" aan mensen gewoon legaal moet zijn? Aan de ene kant zorgt dit soort vooruitgang er voor dat mensen steeds beter worden, aan de andere kant dwingt de beschikbaarheid van dit soort improvements iedereen om het te doen om maar "in de race te blijven". Daarnaast vermoed ik dat dit soort ingrepen de kloof tussen arm en rijk steeds groter zal maken. Als rijke mensen zich kunnen verbeteren en arme niet wordt het capaciteitsverschil tussen deze twee groepen steeds groter.
Vorig jaar hebben we 1 keer een rondje door een nieuwbouwwijk gereden. Woensdag was ik er weer, en ik wist welk huis welke auto met bijbehorend kenteken had staan. Enkele jaren geleden was het nog veel erger, maar geheugen wordt altijd minder als je ouder wordt.quote:Op zaterdag 25 juli 2009 23:17 schreef koffiegast het volgende:
[..]
Want? wat is een nadeel? Ignorance is bliss, maar soms ook niet...
Heb je quote ene beetje ingekort.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 10:54 schreef EipNiC het volgende:
[..]
On topic:
Ik denk dat het legaliseringen-proces, wat inhoud dat het voor commerciele-doeleinden gebruikt kan worden, nog even moet worden uitgesteld. Ten eerste omdat er inderdaad een enorm verschil zal onstaan tussen bevolkingsgroepen, ten tweede omdat men de techniek nog lang niet onder de knie heeft. Wie staat garant voor de enorme complicaties die kunnen optreden ?
Anderzijds kan men wel stellen dat, ookal is het moeilijk om te zeggen, het slechts een van de zoveelste processen van de evolutie zal zijn; survival of the fittest. ....
Kortom; doorgaan met bestuderen, maar houd maar uit de handen van de burger.
Op grond van het christelijke ideaalbeeld van de Bijbelse mens. Evolutie bestaat niet, Cyborgs zijn een gruwel in God's aangezicht etc.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 12:14 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Heb je quote ene beetje ingekort.
Nou heb ik geen mening in deze situatie, behalve dan dat we er over na zouden moeten denken, dus ik ben een beetje devils advocate nu. Maar even er van uitgaande dat er geen complicaties zijn etc. Hypothetische wereld waarin dit totaal werkt op mensen.
Waarom zouden wij dan moetne gaan beslissen vooruitgang tegen te houden, terwijl mensen dmv deze improvement misschien wel veel meer kunnen bereiken. Op welke grond gaan wij mensen tegen houden zichzelf te verbeteren?
waar basseer je op dat het of-of moet zijn?quote:Op maandag 3 augustus 2009 11:48 schreef Alcatraz het volgende:
Volgens mij is het ook onzin. Een fotografisch geheugen zie je nu alleen bij autisten.
Ik denk zelf dat je met een fotografisch geheugen ook heel anders moet denken. Wij denken in objecten, woorden en concepten; en kunnen moeilijk totale beelden omvatten met ons geheugen. Voor een fotografisch geheugen moet je dus denk ik ook een deel van dat 'geobjectiveerde' denken, en dus je logisch redeneren, opzeggen. Het is het een of het ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |