Vandaag was er een rommelmarkt hier op het dorp, en ik had een stand gehuurd om mijn waar te verkopen. Op een kleedje had ik prachtig houtsnijwerk uitgestald. Om publiek te trekken verkocht ik ook wat kleine dingetjes voor 0,50 euro per stuk.
Het verkocht allemaal heel erg goed, en aan het eind van de ochtend had ik bijna al het houtsnijwerk verkocht, op een enkel beeldje na. Het beeldje was eigenlijk te duur voor het publiek (¤2500), maar je wilt het toch meenemen om te laten zien. Ik verwachtte niet dat ik het nog kwijt zou raken, gelukkig maar want in de kamer heeft het inmiddels een vast hoekje gekregen, en was dus al aan het inpakken. Hoor ik opeens achter mij iemand hard op de grond stampen. Blijkt een idioot dat beeldje kapot gestampt te hebben

ik helemaal flippen (mijn beeld wat doe je?), zegt die grappenmaker 'ja ik hem hem toch gekocht he! hehehehe'. Bleek dat hij dacht dat die 0,50 euro op dat beeldje sloeg. Uiteindelijk heeft hij 3 dagen in de cel gezeten voor vernielig, en heeft hij mij de ¤2500 moeten betalen. Toen lachte hij niet zo hard meer, maar hij zei nog wel dat hij het verhaal misschien wel aan een vriend kon verkopen omdat die er ergens mee kon pimpen.
Klacht: mensen die je beeldje kapot stampen
Klacht 2: mensen die zo'n verhaal kopen