http://www.maxmax.com/IRCameraConversions.htmquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:00 schreef SuikerVuist het volgende:
Weet je daar toevallig een "betrouwbaar" adres voor?
Weet je zeker dat dit een betrouwbaar adres is? De website ziet er iig erg amateuristisch uit.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 18:01 schreef dvr het volgende:
[..]
http://www.maxmax.com/IRCameraConversions.htm
Ik heb zelf geen ervaring met ze, maar mensen die ik bijzonder respecteer vinden LDP (MaxMax) simpelweg de beste en vertrouwen hun apparatuur aan niemand anders toe. Ze leveren ook aan defensie, Nasa, academische instellingen, etc. Die website ziet er niet uit, maar dat is juist een goed teken - hij is duidelijk door een engineer gemaakt. Als je hem op zijn inhoud beoordeelt in plaats van op de toeters en bellen is hij heel informatief.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 23:40 schreef SuikerVuist het volgende:
Weet je zeker dat dit een betrouwbaar adres is? De website ziet er iig erg amateuristisch uit.
Okay... bedankt. Ik zie dat ze ook AA filters vervangen door een ICF filter:quote:Op zondag 1 november 2009 00:15 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen ervaring met ze, maar mensen die ik bijzonder respecteer vinden LDP (MaxMax) simpelweg de beste en vertrouwen hun apparatuur aan niemand anders toe. Ze leveren ook aan defensie, Nasa, academische instellingen, etc. Die website ziet er niet uit, maar dat is juist een goed teken - hij is duidelijk door een engineer gemaakt. Als je hem op zijn inhoud beoordeelt in plaats van op de toeters en bellen is hij heel informatief.
Hier een Nikon D300 met en zonder AA filter... het verschil is enorm:quote:HR: High Resolution/Hot Rod. AA (Blur)/IR Cut Filter (ICF) filter removal and replacement with a new custom ICF.
hoezo is t niet makkelijk om daaraan te komen? die filter dan hequote:Op vrijdag 6 november 2009 16:01 schreef Neo-Mullen het volgende:
Omdat ik het zat ben altijd HDR'S te moeten maken omdat de lucht altijd overbelicht is ben ik op zoek naar een ND grad filter.
Echter is dit nie tzo gemakkelijk om aan te komen.
Ik heb een 48mm lens (18-55mm kitlens) en heb dus ook een filterhouder nodig.
Verder ben ik opzoek naar een filter die een wat hardere rand heeft (niet te overdreven ofcourse). In Nederland is alles vlak en is een zachte rand nog niet echt hard nodig.
Waar kan ik ze beide (houder + filter) het beste kopen?
Ik bedoel een harde filter:quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoezo is t niet makkelijk om daaraan te komen? die filter dan he
de filterhouder van Cokin die ik heb , is niet zacht, die is best stootvast
ik zou dan ook kijken naar de filters en houders van Cokin
die van mij komt bij KE vandaanquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik bedoel een harde filter:
[ afbeelding ]
Verder heb ik idd gehoord dat die van Cokin goed zijn, maar nergens is een beetje fatsoenlijke site waar je die dingen kunt bestellen en duidelijk maken war je nou precies wilt.
Ja.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar is die 100-400 zoveel sneller dan de Sigma Bigma?
Ja.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 23:13 schreef Marc H het volgende:
[..]
De 100-400 heeft een focus limiter, waardoor hij op afstanden verder dan 6.5 meter heel erg snel is. Veel sneller dan de sigma. Maar of hij snel genoeg is, geen idee, ik heb er nog geen autosport mee gefotografeerd. .
Worden door Holst geleverd (o.a. samsonite, hama en sandisk), maar die krijgen ook maar 1 keer per maand een voorraad binnen van Cokin. Kan dus zijn dat bepaalde filters 1 a 2 maanden niet leverbaar zijn .. kan voorkomen dus, maar verder is het een goed en goedkoop systeem.quote:Op vrijdag 6 november 2009 16:23 schreef Ynske het volgende:
[..]
die van mij komt bij KE vandaan
ow en je plaatje doet t niet
Leuk testje hier. Misschien niet 'wetenschappelijk', maar laat duidelijk het verschil zien tussen de Bigma, 100-400 en 400 f/5.6:quote:
Door die automatische stand zet hij de ISO erg hoog zodat er meer lichtgevoeligheid is.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:27 schreef Black-Hole het volgende:
Hoe komt het dat mijn foto's die ik binnenshuis maak altijd veel ruis hebben (helemaal als de belichting niet optimaal is)? Heb meerdere (auto)standen geprobeerd met de camera zonder echt merkbaar resultaat. Dit in tegenstelling tot foto's die buiten genomen zijn en er wel goed uitzien.
Wat zijn nu goede instellingen om ook binnenshuis mooie foto's te maken? Mijn camera is de Fuji-Finepix F2000 EXR.
Hij flitst eigenlijk altijd automatisch ja en dat terwijl de camera bekend zou moeten zijn met goede foto's die in het donker genomen worden.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:30 schreef Tijgertje. het volgende:
[..]
Door die automatische stand zet hij de ISO erg hoog zodat er meer lichtgevoeligheid is.
Denk dat je met zo'n camera geen andere keus hebt dan te gaan flitsen.
Bij mindere hoeveelheid licht schroeft je camera de gevoeligheid omhoog, waardoor je als bijeffect meer ruis krijgt.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:27 schreef Black-Hole het volgende:
Hoe komt het dat mijn foto's die ik binnenshuis maak altijd veel ruis hebben (helemaal als de belichting niet optimaal is)? Heb meerdere (auto)standen geprobeerd met de camera zonder echt merkbaar resultaat. Dit in tegenstelling tot foto's die buiten genomen zijn en er wel goed uitzien.
Wat zijn nu goede instellingen om ook binnenshuis mooie foto's te maken? Mijn camera is de Fuji-Finepix F2000 EXR.
Dat is een kwestie van uitproberen, iedere camera heeft zijn eigen ruiscaracter.quote:Op donderdag 12 november 2009 17:35 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Hij flitst eigenlijk altijd automatisch ja en dat terwijl de camera bekend zou moeten zijn met goede foto's die in het donker genomen worden.
Welke ISO is aan te raden als je binnenshuis wil fotograferen? Volgens mij kan ik dat ook handmatig instellen
Eens, hoewel ruis wel snel lelijk wordt, zeker in vergelijk met de ruis/korrel die je vroeger op film kreegquote:Op donderdag 12 november 2009 17:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vind ruis overginds niet per definitie slecht, liever wat ruis dan lelijk licht (flits)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |