M.a.w.: ze roepen nu zo hard mogelijk: "het is niet waar en het kost niet zo veel" maar even doorrekenen willen ze niet?! Hoe doorzichtig...quote:Zo zou een ongezonde levenswijze van allochtonen de staat juist minder kosten dan de door de PVV geopperde meerkosten voor bezoekjes aan de huisarts. ,,Die mensen worden ook minder oud. Dat betekent minder AOW en pensioenen voor die groep.’’
Voor het onderwijs geldt een soortgelijke redenering, aldus het CPB. ,,De grootste kosten zitten in het hoger onderwijs. Als allochtonen alleen van de onderkant van het onderwijsgebouw gebruik maken, zijn de kosten lager.’’
hoezo doorzichtig, er is gewoon geen basis.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w.: ze roepen nu zo hard mogelijk: "het is niet waar en het kost niet zo veel" maar even doorrekenen willen ze niet?! Hoe doorzichtig...
Ik moest heel hard lachen toen ik dit argument gisteren op de radio hoorde. Het is zo fout als wat natuurlijk!quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:42 schreef mgerben het volgende:
Heel simpel.
Zo'n vraag heeft niets te maken met 'het naadje van de kous weten'.
De vraag 'wat kost groep X eigenlijk' valt alleen positief uit voor werkende mensen.
Voor alle andere groepen - huisvrouwen, werklozen, zieken, kinderen, bejaarden, ambtenaren en het koningshuis - valt hij negatief uit.
Vandaar dat deze vraag vaak gesteld wordt als men weer eens wil afgeven op een specifieke groep.
Kom op Wildie. Wees een vent en onderzoek dan ook de opbrengsten van blanke witte bejaarden, of werklozen
Hoezo is er geen basis? De overheid voert toch ook gewoon een beleid ten opzichte van allochtonen (westers en niet westers) nu wordt er gevraagd om cijfers en onderzoeken zodat dat beleid gecontroleerd kan worden en dan wordt het ineens tegengewerkt van alle kanten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:42 schreef Jumparound het volgende:
[..]
hoezo doorzichtig, er is gewoon geen basis.
Als het aan wilders ligt wordt er alleen een berekening gemaakt van een aantal niet westerse moslims en gaat ie daar weken over lopen doorzeuren.
Whats next (of juist niet) een kosten/baten berekening van gehandicapten? Roodharige lesbo's uit friesland, bejaarden vrouwen van 75+
Inderdaad ja! En dat is het meest typische: "links" komt met de meest waardeloze argumenten, waarmee ze zonder het zelf door te hebben Wilders compleet gelijk geven! "bejaarden, gehandicapten, zieken, allochtonen, kinderen, werklozen, 't is een groot rijtje van mensen die niets bijdragen. Met als verschil dat bejaarden, gehandicapten, zieken, kinderen en werklozen nog een excuus hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik moest heel hard lachen toen ik dit argument gisteren op de radio hoorde. Het is zo fout als wat natuurlijk!
Een beetje allochtonen gelijk willen trekken met bejaarden, gehandicapten, zieken, kinderen, en werklozen, wantdie kosten ook allemaal geld! (Auw!
)
Een werkloze heeft een excuus, maar een allochtone werkloze niet?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Inderdaad ja! En dat is het meest typische: "links" komt met de meest waardeloze argumenten, waarmee ze zonder het zelf door te hebben Wilders compleet gelijk geven! "bejaarden, gehandicapten, zieken, allochtonen, kinderen, werklozen, 't is een groot rijtje van mensen die niets bijdragen. Met als verschil dat bejaarden, gehandicapten, zieken, kinderen en werklozen nog een excuus hebben.
Dat heeft 'links' prima bekeken.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:35 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Inderdaad ja! En dat is het meest typische: "links" komt met de meest waardeloze argumenten, waarmee ze zonder het zelf door te hebben Wilders compleet gelijk geven! "bejaarden, gehandicapten, zieken, allochtonen, kinderen, werklozen, 't is een groot rijtje van mensen die niets bijdragen. Met als verschil dat bejaarden, gehandicapten, zieken, kinderen en werklozen nog een excuus hebben.
Je kunt dit heel simpel maar erg duidelijk vragen: Kom je iets brengen of kom je iets halen ?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:49 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dat heeft 'links' prima bekeken.
De échte vraag is: Wil jij iedereen indelen in twee groepen: Mensen die iets bijdragen en mensen die dat niet doen?
En de vervolgvraag is: Kun je iemands bijdrage aan de samenleving gelijkstellen aan de belasting die hij betaalt, minus de uitkeringen die hij ontvangt?
Komt er gewoon een bedragje achter ieder zijn naam?
Is het zo simpel?
Tuurlijk kun je dit vragen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:58 schreef bendk het volgende:
[..]
Je kunt dit heel simpel maar erg duidelijk vragen: Kom je iets brengen of kom je iets halen ?
Waarom zou dit "racisme" zijn? Ik vraag me eerder af waarom Nederland decennialang belangeloos geld weggeeft zonder ooit een kosten-baten analyse te doen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef mgerben het volgende:
[..]
Maar als je dit alleen vraagt aan buitenlanders, is dat dan geen racisme?
Ik denk dat deze vraag gesteld wordt omdat de regering ook verantwoording zou moet afleggen over haar immigratiepolitiek en minderhedenbeleid, dat is ook waar de PVV, tijdens haar inbreng bij Verantwoordingsdag, om heeft gevraagd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef mgerben het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je dit vragen.
'links' vraagt gewoon waarom je die vraag alleen stelt aan buitenlanders.
Wilders en de mensen die achter hem aanlopen zeggen heel schijnheilig 'het is alleen een kosten/baten analyse'.
Maar die analyse wordt alleen uitgevoerd op buitenlanders.
En zelfs zonder de analyse springt men al snel naar de gewenste eindconclusie toe: Buitenlanders zijn voor het merendeel uitvreters.
Om twee redenen die ik al genoemd heb en best nog een keer wil noemen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou dit "racisme" zijn? Ik vraag me eerder af waarom Nederland decennialang belangeloos geld weggeeft zonder ooit een kosten-baten analyse te doen.
Verantwoording afleggen, prima.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat deze vraag gesteld wordt omdat de regering ook verantwoording zou moet afleggen over haar immigratiepolitiek en minderhedenbeleid, dat is ook waar de PVV, tijdens haar inbreng bij Verantwoordingsdag, om heeft gevraagd.
Ik woon hier 3 jaar en in het tweede jaar heb ik 70 k verdiend..nog vragen ?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:04 schreef mgerben het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je dit vragen.
'links' vraagt gewoon waarom je die vraag alleen stelt aan buitenlanders.
Wilders en de mensen die achter hem aanlopen zeggen heel schijnheilig 'het is alleen een kosten/baten analyse'.
Maar die analyse wordt alleen uitgevoerd op buitenlanders.
En zelfs zonder de analyse springt men al snel naar de gewenste eindconclusie toe: Buitenlanders zijn voor het merendeel uitvreters.
Omdat Nederland geen onderneming is, het is een samenleving. Met een kosten-baten analyse kun je net zo goed een derde groep selecteren: zij die meer dan modaal verdienen. Vervolgens aan deze uebermensch groep extra rechten toekennen. Ze hebben immers een betere kosten-baten verhouding dan de modaaltjes.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:09 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou dit "racisme" zijn? Ik vraag me eerder af waarom Nederland decennialang belangeloos geld weggeeft zonder ooit een kosten-baten analyse te doen.
Dit is ook heel wat anders dan nu uitrekenen wat 'een allochtoon' kost!quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:58 schreef bendk het volgende:
Je kunt dit heel simpel maar erg duidelijk vragen: Kom je iets brengen of kom je iets halen ?
Is je Deens vloeiend genoeg om op een Deenstalig forum te gaan lopen zeuren?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:22 schreef bendk het volgende:
[..]
Ik woon hier 3 jaar en in het tweede jaar heb ik 70 k verdiend..nog vragen ?
MBOs krijgen meer geld dan Universiteiten.quote:Voor het onderwijs geldt een soortgelijke redenering, aldus het CPB. ,,De grootste kosten zitten in het hoger onderwijs. Als allochtonen alleen van de onderkant van het onderwijsgebouw gebruik maken, zijn de kosten lager.’’
Ønkser du det ... og hvorfor ?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is je Deens vloeiend genoeg om op een Deenstalig forum te gaan lopen zeuren?
Ja, eigenlijk een heleboel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:22 schreef bendk het volgende:
[..]
Du besvaret mit spørgsmål!quote:
Is dat ook het geval als je het per leerling bekijkt?quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:37 schreef speknek het volgende:
Het CPB heeft gewoon gelijk. Behalve hier dan:
[..]
MBOs krijgen meer geld dan Universiteiten.
Ja, zowel absoluut als per leerlingquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:24 schreef Eutow het volgende:
[..]
Is dat ook het geval als je het per leerling bekijkt?
Kennelijk pakt het CPB incl. R&D. Hetgeen dan wel oneigenlijk is.quote:
70k Deense Kronen. Poehee. Flink krantenwijkje.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:22 schreef bendk het volgende:
[..]
Dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het bericht las. Als GW consequent is, neemt hij ook die groep mee in zijn kostenplaatje.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoeveel kosten autochtonen in achterstandswijken?
Eigen bedrijf begonnen...quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:42 schreef mgerben het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk een heleboel.
Je zegt 'tweede jaar'.
Was jij bij voorbaat door de Wilders-toets gekomen? M.a.w. had je bij binnenkomst al aan Wilders garanties kunnen geven?
Stel dat je hier het laatste jaar van je studie afmaakt, en dan hier blijft werken.
In dat 1e jaar kom je dus niet door de Wilders-toets, want dan kost je geld.
In het 2e en volgende jaren verdien je 70K per jaar dus ben je zeer gewenst.
Dus moeten we iemand als jij nou binnenlaten of niet?
En om het moeilijk te maken: jij kunt bij binnenkomst geen garantie geven dat je hier een baan vindt en blijft. Maar dat 'risico' kan zeer positief uitvallen, zoals jij aantoont.
Wat doen we?
euro...518.000 kronenquote:Op donderdag 23 juli 2009 14:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
70k Deense Kronen. Poehee. Flink krantenwijkje.
Omheinen en verkopen aan . . . Marokko misschien?quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:54 schreef nikk het volgende:
Die kosten en baten analyse valt net zo goed negatief uit voor de provincie Limburg.
Dus het CPB moet zomaar als een wilde aan het rekenen slaan als een willekeurige gek iets roept? Als ik nu verlang dat het CPB precies uitrekent wat alle Remco's van Nederland aan uitkering vangen, mag ik verwachten dat ze dat onmiddelijk gaan doen voor me? En wie mag dat allemaal betalen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
M.a.w.: ze roepen nu zo hard mogelijk: "het is niet waar en het kost niet zo veel" maar even doorrekenen willen ze niet?! Hoe doorzichtig...
het CBS staat in dienst van de overheid en de regering....ze moeten als ze daar een opdracht voor krijgen, behalve dus als dat linkse ambtenarencorps het niet zo goed uit komt....quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:14 schreef isogram het volgende:
[..]
Dus het CPB moet zomaar als een wilde aan het rekenen slaan als een willekeurige gek iets roept? Als ik nu verlang dat het CPB precies uitrekent wat alle Remco's van Nederland aan uitkering vangen, mag ik verwachten dat ze dat onmiddelijk gaan doen voor me? En wie mag dat allemaal betalen?
Het lijkt me prima dat het CPB pas met berekeningen aan de slag gaat wanneer de Tweede Kamer, onze volksvertegenwoordiging, daartoe opdracht geeft.
Mag ik je er trouwens even op wijzen dat het CBS en het CPB twee verschillende instanties zijn?quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:36 schreef bendk het volgende:
[..]
het CBS staat in dienst van de overheid en de regering....ze moeten als ze daar een opdracht voor krijgen, behalve dus als dat linkse ambtenarencorps het niet zo goed uit komt....
Het genoegen is geheel wederzijds.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:43 schreef Reya het volgende:
Dat ik ooit nog dezelfde gedachte mocht hebben als een vooraanstaand denker als Monolith.
Eén pot nat wrs voor TS, beiden bevolkt door linkschmannen en linkschvrouwen, die op die manier onze werkelijkheidsbeleving manipuleren.quote:Op donderdag 23 juli 2009 17:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mag ik je er trouwens even op wijzen dat het CBS en het CPB twee verschillende instanties zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |