Maar je gaat niet zelf op google kijken of er meer info over dit specifieke onderwerp beschikbaar is?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:05 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
Ik vind het slecht geschreven en zonder bronvermelding. Volgens mij staan de artsen _nog steeds_ voor een raadsel. Ik vermoed een hoax
quote:Medizinisches Wunder: Kind lebt mit halbem Gehirn
(miwa) - Ein deutsches Mädchen erstaunt die Wissenschaft: Sie hat seit ihrer Geburt nur ein halbes Gehirn. Wo andere Menschen die rechte Gehirnhälfte haben, hat das Kind nur Nervenwasser. Das Besondere: Trotzdem ist sie kerngesund.
Patientin dürften nicht schlecht gestaunt haben, als sie das Mädchen in den Kernspintomographen schoben. Während die linke Gehirnhälfte völlig normal entwickelt ist, sollen die Mediziner auf der rechten Seite lediglich einen dunklen Fleck gefunden haben. Wo normalerweise die rechte Gehirnhälfte liegt, sahen die Mediziner nichts außer Nervenwasser berichtet die "Süddeutsche Zeitung".
Die Eltern der heute Zehnjährigen sollen ihr Kind damals in das Krankenhaus gebracht haben, weil es manchmal unter leichten Zuckungen gelitten habe. Ansonsten sei das Mädchen völlig normal entwickelt gewesen und keiner hätte ahnen können, dass sie nur ein halbes Gehirn hat. Das Kind könne seinen Alltag ohne Probleme meistern. Sie geht laut der "Süddeutschen" auf eine normale Schule, kann Fahrrad und Inline-Skates fahren und wird als witzig, geistreich und intelligent beschrieben.
Wie es in dem Artikel weiter heißt, erstaunt die Ärzte vor allem, dass die Sehkraft der Zehnjährigen kaum eingeschränkt sei. Obwohl die Region, die normalerweise die Signale des linken Auges verarbeitet, komplett fehle, könne sie fast normal sehen.
Die Mediziner untersuchten das Mädchen jetzt genauer. Dabei sollen sie herausgefunden haben, dass unter dem Schädeldach des Kindes eine "erstaunliche Umorganisation" stattgefunden habe. "Auf diese Weise gelangen Informationen in eine Hirnhälfte, die da gar nicht hingehören", sagte Studienleiter Wolf Singer vom Max-Planck-Institut für Hirnforschung in Frankfurt am Main. Dies belege die erstaunliche Flexibilität des Gehirns, heißt es in dem Artikel.
Allerdings gelänge eine derartige Umstellung wie bei der Zehnjährigen nur selten. Wahrscheinlich hänge dies damit zusammen, dass die rechte Gehirnhälfte schon im Mutterleib nicht mehr weiter gewachsen sei. Dadurch habe das Gehirn auf die massiven Störungen reagieren und sich neu organisieren können.
Hoeft geen hoax te zijn. Heb daar wel eens wat vaker over gezien op Discovery.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:05 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
Ik vind het slecht geschreven en zonder bronvermelding. Volgens mij staan de artsen _nog steeds_ voor een raadsel. Ik vermoed een hoax
Fout want het meisje kan wel normaal doen!quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:08 schreef BreakSpear het volgende:
Komt wel vaker voor, met name onder Wilders-stemmers!
Ba dum tish!quote:
Nee, het is de taak van TS om hier een klikbaar linkje bij te zetten. Ik ga niet voor hem googelen. En twee bronvermeldingen 'Algemeen Dagblad' en HLN in 1 bericht vond ik wat dubieus.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:11 schreef vanhal het volgende:
[..]
Maar je gaat niet zelf op google kijken of er meer info over dit specifieke onderwerp beschikbaar is?
[..]
Sterker nog, die man heeft uiteindelijk een succesvolle carriere gekregen in de politiek. Laatste wat ik hoorde is dat zijn partij zelfs de grootste is in de peiling!quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:39 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik heb ook eens een keer iets gezien over een man die hersens tergrootte van een sinasappel had, veel kleiner dan normaal. Er ontbraken allerlei delen, maar die kerel functioneerde wél normaal.
Meer dan de hersens van een sinasappel heb je ook als politicus niet nodig. Klopt dus goed.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:41 schreef Seneca het volgende:
[..]
Sterker nog, die man heeft uiteindelijk een succesvolle carriere gekregen in de politiek. Laatste wat ik hoorde is dat zijn partij zelfs de grootste is in de peiling!
Met alle respect, dat is toch onzin? Tuurlijk, een topic zou volledig moeten zijn, maar als jij een onvolledigheid ziet EN je wil er een oordeel over vellen, dan zorg je hoe dan ook toch voor zoveel mogelijk data? Met andere woorden, wat is er mis met het zelf op zoek gaan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:36 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
Nee, het is de taak van TS om hier een klikbaar linkje bij te zetten.
hee.. jij hier?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:48 schreef vanhal het volgende:
[..]
Met alle respect, dat is toch onzin? Tuurlijk, een topic zou volledig moeten zijn, maar als jij een onvolledigheid ziet EN je wil er een oordeel over vellen, dan zorg je hoe dan ook toch voor zoveel mogelijk data? Met andere woorden, wat is er mis met het zelf op zoek gaan?
Tijd en zin.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:48 schreef vanhal het volgende:
[..]
Met alle respect, dat is toch onzin? Tuurlijk, een topic zou volledig moeten zijn, maar als jij een onvolledigheid ziet EN je wil er een oordeel over vellen, dan zorg je hoe dan ook toch voor zoveel mogelijk data? Met andere woorden, wat is er mis met het zelf op zoek gaan?
Blijft zeker alleen de rechterkant zitten?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:08 schreef BreakSpear het volgende:
En dat ene meisje (of jongen, ik weet niet meer. Een neger in iig) in Amerika waar het halve hoofd was weggeschoten met een shotgun.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:37 schreef LaTiNo het volgende:
je had ook die soldaat die de helft van zijn hersenen kwijt was geraakt tijdens een bedrijfsongeval. Die kon ook gewoon alles nog.
Lezen is ook een vak. Haal bij een volwassene een hersenhelft weg en je hebt een enorm probleem. Op jonge leeftijd zijn de hersenen echter nog zeer flexibel en zoals je hier ziet leidt dat er toe dat ze met een oog volledig zicht heeft, terwijl bijvoorbeeld na het verwijderen van een hersenhelft bij zware epilepsie men echt letterlijk voor de helft ziet namelijk alleen de linker- of rechterkant van het gezichtsspectrum. Daarbij is het feit dat je met 1 nier prima kunt leveren natuurlijk ook geen reden om aan te nemen dat 'nieren zwaar overrated zijn'.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:51 schreef PatatFriet het volgende:
Met de helft red je het ook. Hersenen zijn dus gewoon zwaar overrated.
Dat vraag ik mij ook afquote:Op donderdag 23 juli 2009 09:40 schreef DeLuna het volgende:
Wat apart.. Zou haar hoofd dan ook lichter zijn dan gemiddeld?
In het uitgebreidere artikel in het Duits, staat dat de ruimte waar de ontbrekende hersenhelft normaal gesproken zou moeten zitten, nu gevuld is met hersenvocht. Hersenen zullen ongeveer even zwaar zijn als hersenvocht.quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:14 schreef MyIllusion het volgende:
dit is een raar fenomeen,iemand die maar één hersenhelft heeft, en aan de andere kant gewoon niets heeft, ik vraag me af hoe ze eruit ziet, wrs heeft ze een scheef hoofd omdat het gewicht van de hersenen rust op één helft.(oké dat is misschien wat overdreven)
Ja.. een halve kilo.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:40 schreef DeLuna het volgende:
Wat apart.. Zou haar hoofd dan ook lichter zijn dan gemiddeld?
"Het enige vreemde aan het kind is dat het alleen Fries kan spreken"quote:
quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:45 schreef Manono het volgende:
is het de linker of de rechterhersenhelft?
de rechter hersenhelft kan nl multitasken
quote:Wo normalerweise die rechte Gehirnhälfte liegt, sahen die Mediziner nichts außer Nervenwasser berichtet die "Süddeutsche Zeitung".
quote:Op donderdag 23 juli 2009 20:28 schreef Demophon het volgende:
Cool! Kun je in de andere helft een hard drive plaatsen
Nee, lul, je hersenen zijn gewoon ongelovelijk flexibel. Het enige wat dit aanttoont is dat we blijkbaar niet onze volledige hersencapaciteit nodig hebben om normaal te kunnen functioneren.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
Bijzonder nieuws dit, zo belangrijk zijn hersenen dus schijnbaar niet, misschien is er toch meer voor nodig om mensen na te laten denken en een bewustzijn te laten krijgen (ziel, geest? )
daar moet ze nog even over nadenkenquote:Op vrijdag 24 juli 2009 12:15 schreef Seneca het volgende:
Overigens vind ik dit maar een eenzijdig verhaal. Ben benieuwd wat het meisje er zelf van vindt?!
Nee het geeft aan dat de hersenen in de vroege stadia van ontwikkeling nog vrij flexibel zijn. Zoals ik al eerder aangaf, heeft het weghalen van een hersenhelft bij volwassen behoorlijke negatieve consequenties.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
Bijzonder nieuws dit, zo belangrijk zijn hersenen dus schijnbaar niet, misschien is er toch meer voor nodig om mensen na te laten denken en een bewustzijn te laten krijgen (ziel, geest? )
De ene helft van de Fok!kers basht Marokkanen en de linkse kerk in topics die daar niet over gaan.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:08 schreef BreakSpear het volgende:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |