abonnement Unibet Coolblue
pi_71518767
Ik hoop dat hij macbook bedoelde
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71519273
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:36 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Dit weekend? Of aankomend weekend?
dit weekend, vandaag om 7:30 al de deur uit, nu ongeveer half uurtje thuis ofzo?

en morgen ook dezelfde tijden...
en dit geldt niet alleen voor den haag maar voor heel het land (Mensen van o.a. servicedesk zijn ingeschakeld om handelingen uit te voeren.) m.a.w. iedereen is druk aan de bak om maandag een beetje de druk van de ketel te hebben (als je dat zo kan noemen)....
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:48:28 #78
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_71519960
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:06 schreef phluphy het volgende:
Weten jullie nog? Mijn dilemma over de nieuwe laptop? Dat is er niet meer!

Ik heb nu een nieuw dilemma! Laptop? Of.... iMac?

Laptop.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:54:20 #79
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_71520120
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:34 schreef Pheno het volgende:
Ik ben zeer tevreden over mac, maar een laptop is goedkoper over het algemeen, als je niet al te veel eisen hebt
Als ik voor de iMac zou kiezen, is dat hoofdzakelijk omdat ik 'm gewoon heel mooi vind.
Veel eisen heb ik namelijk niet, ik wil alleen mailen, internetten en incidenteel een spel.
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 17:37 schreef Sjowhan het volgende:
En daarnaast zou ik voor een laptop kiezen als je ook wat meer mobieler wilt zijn dan op 1 plaats wil zitten. je kan natuurlijk ook de Imac steeds verhuizen, maar dat is ook vermoeiend .
Als ik mobiel wil zijn, heb ik altijd nog de huidige laptop.
Ik zit eigenlijk meestal op dezelfde plek, heel af en toe neem ik 'm mee naar boven.
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:48 schreef Bart het volgende:
Laptop.
Wrom dan?
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:19:21 #80
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71526879
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:08 schreef mschol het volgende:

[..]

dit weekend, vandaag om 7:30 al de deur uit, nu ongeveer half uurtje thuis ofzo?

en morgen ook dezelfde tijden...
en dit geldt niet alleen voor den haag maar voor heel het land (Mensen van o.a. servicedesk zijn ingeschakeld om handelingen uit te voeren.) m.a.w. iedereen is druk aan de bak om maandag een beetje de druk van de ketel te hebben (als je dat zo kan noemen)....
Moeten jullie dan ook elke werkplek langs om de werkstations te checken? of is er (hoop ik) een centrale oplossing voor het virus probleem?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 23:24:27 #81
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_71527002
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:54 schreef phluphy het volgende:

[..]

Als ik voor de iMac zou kiezen, is dat hoofdzakelijk omdat ik 'm gewoon heel mooi vind.
Veel eisen heb ik namelijk niet, ik wil alleen mailen, internetten en incidenteel een spel.
Als ik het geld zou hebben, zou ik ook een mac kopen . Externe collega heeft dat ook gezegd; 'mac koop je ook deels voor de looks, en de prestaties'. En zo is het maar net...
quote:
[..]

Als ik mobiel wil zijn, heb ik altijd nog de huidige laptop.
Ik zit eigenlijk meestal op dezelfde plek, heel af en toe neem ik 'm mee naar boven.
Dan zeker de mac . Want mac. Apple. Tof.
pi_71530829
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 23:19 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Moeten jullie dan ook elke werkplek langs om de werkstations te checken? of is er (hoop ik) een centrale oplossing voor het virus probleem?
helaas is er een tijd geleden besloten WOL niet (meer?) te ondersteunen... dus we moeten wel alles langs om ze aan te zetten....

[ Bericht 22% gewijzigd door mschol op 03-08-2009 08:32:29 ]
  zondag 2 augustus 2009 @ 09:14:20 #83
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_71531157
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:54 schreef phluphy het volgende:
Wrom dan?
Omdat een Apple meer kost dan een even snelle niet-Apple. Of omdat een Apple trager is dan een even dure niet-Apple. Je betaalt gewoon een bom duiten voor het merk en de hype en het design. Persoonlijk steek ik dat geld liever in meer snelheid of in eigen zak.

Plus dat er voor Apple praktisch geen games zijn, of je moet er weer Windows op gaan installeren. Maar als je niet gamet is dat natuurlijk geen nadeel.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_71540813
Fout. Voor iets soorgelijks als een iMac ben je evenveel kwijt, kijk maar eens naar de 22" HP Touchsmart die net zo duur is. Vergelijk een iMac niet met zelfbouw of een goedkoop merk. De bouwkwaliteit is superieur. Voor een Mercedes betaal je ook niet 50k meer omdat er een Mercedes logo op staat.

Tevens is de afschrijving veel lager. Drie jaar terug betaalde ik voor mijn Macbook 1100 euro, daar krijg ik nu met gemak nog 400 euro voor.

Om maar te zwijgen van de veel beter samenwerking tussen software en hardware.

Kijk ook hier eens: Uitdaging: Zoek een alternatief voor de Macbook en iMac!

Verder draaien en prima Phluphy games op. Sims 3 enzo.



[ Bericht 15% gewijzigd door Geqxon op 02-08-2009 16:33:57 ]
  zondag 2 augustus 2009 @ 16:59:17 #85
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_71541627
Goed punt Bertje.

Deze vond ik ook wel een extra eye-opener:
quote:
Op dinsdag 19 mei 2009 20:18 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Er zitten qua basis gewoon veel meer dingen in. Denk aan ISO bestanden mounten en branden, wat in Windows weer met losse programma's moet. PDF bestanden kunnen maken, bewerken en openen. Of makkelijk backups maken. Kunnen synchroniseren met allerlei telefoons zonder een extra applicatie. Via bluetooth makkelijk bestanden kunnen sharen of een internetconnectie opzetten. En dan vervolgens deze internetconnectie weer via WiFi met andere delen.

Allerlei kleine dingen waardoor ik amper meer extra software nodig heb.
Je hebt me een heerlijk duwtje in de rug gegeven.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 2 augustus 2009 @ 17:12:52 #86
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_71541974
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 16:27 schreef Geqxon het volgende:
Fout. Voor iets soorgelijks als een iMac ben je evenveel kwijt, kijk maar eens naar de 22" HP Touchsmart die net zo duur is. Vergelijk een iMac niet met zelfbouw of een goedkoop merk. De bouwkwaliteit is superieur. Voor een Mercedes betaal je ook niet 50k meer omdat er een Mercedes logo op staat.
Waarom zou ik een iMac niet met zelfbouw vergelijken? Oh nee, dat kan niet want dan verliest je iMac Wat voor bouwkwaliteit mijn zelfbouw-pc heeft bepaal ik helemaal zelf. En die is goed, zeker niet minder dan een iMac. En bij Mercedes betaal je wel degelijk voor die ster op je motorkap. Geen 50k meer natuurlijk, maar je betaalt voor een Mercedes zeker wel meer dan een gelijkwaardige Lexus.
quote:
Tevens is de afschrijving veel lager. Drie jaar terug betaalde ik voor mijn Macbook 1100 euro, daar krijg ik nu met gemak nog 400 euro voor.
Kan, maar dat is alleen een voordeel als je inderdaad van plan bent om na drie jaar je iMac te verkopen. Zo niet, dan boeit het natuurlijk geen fuck hoeveel je iMac nog waard is.
quote:
Om maar te zwijgen van de veel beter samenwerking tussen software en hardware.
Hangt ook weer van de hard- en software af. Bij mij draait alles perfect op mijn pc. Daar heb ik dus geen iMac voor nodig.
quote:
Kijk ook hier eens: Uitdaging: Zoek een alternatief voor de Macbook en iMac!

Verder draaien en prima Phluphy games op. Sims 3 enzo.
Tuurlijk zijn er ook games voor iMacs. Maar het zijn er veel minder. Daarbij, als je een fatsoenlijke videokaart in je iMac wil, betaal je er echt een godsvermogen voor.
quote:
Mooi snoertjeswegwerkding van een tientje plus een XPS 410 is nog steeds goedkoper dan die iMac
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_71545256
Het is totaalplaatje dat je vergeet. Dat phluphy een iMac koopt, de stroomkabel in het stopcontact steekt en alles gewoon probleemloos werkt. En dat je bij problemen hem na 1-2 weken terug hebt en alles voor je gemaakt is.

Zelfbouw is voor nerds.
pi_71545463
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 09:14 schreef Bart het volgende:

[..]
Je betaalt gewoon een bom duiten voor het merk en de hype en het design.
Apple een hype noemen is enigszins dom. Een hype is vrij snel voorbij, de macs draaien al een stuk langer mee om ze nog een hype te noemen. Voor de rest met de koper het zelf weten. Dit ziet er weer uit als een welles nietus dingetje dus zelfbouw vs mac.

Bij mac werkt ALLES als je het netsnoer in het stopcontact steekt, bij WIndows mag ik nog tig programma's erbij kopen (of downloaden, wat jij wilt). Om maar niet te spreken over mogelijke hardwareconflicten, drivergecrap en dergelijke die je dus al van tevoren mag gaan uitzoeken.

Ja, je betaalt meer voor een apple, maar dan heb je ook wat. Als je een fervent gamer bent zou ik het niet doen, maar speel je een potje Sims, en dat soort gedoe, zoals mijn vrouw, dan is het een prima alternatief platform.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 2 augustus 2009 @ 19:24:53 #89
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_71545634
Yep. Sorry Bart, ik ben met Pheno en Bertje.

Zelfbouw is niet mijn ding, gebruikersgemak des te meer. Als Sims onder simpele spelletjes valt, dan speel ik alleen simpele spelletjes. Voor de looks van een apparaat kan ik wel vallen. En tot slot: mocht je inderdaad wat meer moeten betalen voor alleen het merk, so be it. Dat heb ik er dan graag voor over.

Ik zal er nog één nachtje over slapen, dan beslis ik definitief of het iMac wordt. En dán, dán ga ik zoeken naar welke iMac. Want er zijn natuurlijk meerdere types.
... ♥ ik mis je ♥
pi_71546171
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 19:24 schreef phluphy het volgende:
Yep. Sorry Bart, ik ben met Pheno en Bertje.

Zelfbouw is niet mijn ding, gebruikersgemak des te meer. Als Sims onder simpele spelletjes valt, dan speel ik alleen simpele spelletjes. Voor de looks van een apparaat kan ik wel vallen. En tot slot: mocht je inderdaad wat meer moeten betalen voor alleen het merk, so be it. Dat heb ik er dan graag voor over.

Ik zal er nog één nachtje over slapen, dan beslis ik definitief of het iMac wordt. En dán, dán ga ik zoeken naar welke iMac. Want er zijn natuurlijk meerdere types.
Je gaat natuurlijk voor die met het grootste scherm en de snelste processor.

Maak je geen zorgen over het uitkiezen, bij de iMac heb je een duidelijke lijn in de producten. Het is niet dat model A dit weer wel kan, model B dat weer niet kan, maar weer goed is in iets anders. Duurder model = beter in alle opzichten. Pak als het in het budget past de 24", dat werkt heerlijk. Dingen als een snellere proc, betere videokaart, zou ik niet snel doen. Tenzij je er krachtige dingen mee gaat doen. Meer geheugen zou ik zelf installeren, scheelt 50% op wat Apple vraagt.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:42:32 #91
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_71549203
Die duidelijke lijnen had ik al ontdekt ja. *klik*. Heel plezierig!

Mmm. Groot scherm klinkt verleidelijk, maar ik zag gisteren bij een vriendin de 20", en dat vond ik al echt een joekel. Vooral als je bedenkt dat ie voornamelijk op de keukentafel zal staan!

Ik ga me er nog wel in verdiepen. Het moet natuurlijk geen impuls aankoop worden.

Oh ja, en ga vooral door met die duwtjes in mijn rug. Je doet het geweldig!
... ♥ ik mis je ♥
pi_71550083
Size matters, dat is toch wat de vrouwen altijd zeggen? Of ben jij van het type "het gaat erom wat je er mee doet" ?

Die van mij is 24". Die op mijn bureau staat dan, ghehe.
  zondag 2 augustus 2009 @ 22:43:48 #93
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_71550933
Size matters, maar alleen tot op zekere "hoogte".
Nu moet ik om mezelf lachen.

En Bertje, hoeveel ben je nu uiteindelijk afgevallen de afgelopen weken?
... ♥ ik mis je ♥
pi_71551129
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:43 schreef phluphy het volgende:
Size matters, maar alleen tot op zekere "hoogte".
Nu moet ik om mezelf lachen.

En Bertje, hoeveel ben je nu uiteindelijk afgevallen de afgelopen weken?
Tot gisteren ben ik zelfs een kilo aangekomen.
pi_71554953
En Bart, wat je zelfbouw betreft.... zo maar uit nieuwsgierigheid. Draait jouw bus speed op dezelfde frequentie als je geheugen?
pi_71554984
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 21:42 schreef phluphy het volgende:
Mmm. Groot scherm klinkt verleidelijk, maar ik zag gisteren bij een vriendin de 20", en dat vond ik al echt een joekel. Vooral als je bedenkt dat ie voornamelijk op de keukentafel zal staan!
hier een 24" scherm voor me kop,zo groot is dat niet hoor,ben je sneller aan gewent als je denkt!
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_71555803
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 01:51 schreef amvrosios het volgende:

[..]

hier een 24" scherm voor me kop,zo groot is dat niet hoor,ben je sneller aan gewent als je denkt!
30" ook weer. Zo blijf je bezig
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 3 augustus 2009 @ 08:27:17 #98
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_71556220
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 01:48 schreef Geqxon het volgende:
En Bart, wat je zelfbouw betreft.... zo maar uit nieuwsgierigheid. Draait jouw bus speed op dezelfde frequentie als je geheugen?
Uiteraard. Het voltage en de timings zijn ook correct ingesteld.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_71556309
Mogge!
Vandaag moet ik assistentie geven aan collega's die een nieuw pand betrekken.
Het pand is, ik is er ook, maar geen collega te bekennen
So we just called him Fred too
pi_71556353
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 22:13 schreef Geqxon het volgende:
Size matters, dat is toch wat de vrouwen altijd zeggen? Of ben jij van het type "het gaat erom wat je er mee doet" ?

Die van mij is 24". Die op mijn bureau staat dan, ghehe.
hier 2x24" op bureau
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')