Niet dus. Heb tot 18uur moeten wachten en duimen of de diskcheck van de server ook goed door zou gaan. Maar gelukkig geen foutmeldingen meer, en nu maar hopen dat het de enige lange storing is van het systeem..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:44 schreef phluphy het volgende:
* potje geduld en geluk aan Sjowhan geeft *
Hopelijk is het snel opgelost!
Ooo, valt wel mee dus.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:06 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Niet dus. Heb tot 18uur moeten wachten en duimen of de diskcheck van de server ook goed door zou gaan. Maar gelukkig geen foutmeldingen meer, en nu maar hopen dat het de enige lange storing is van het systeem..
Het hele bedrijf is namelijk afhankelijk van dat ERP systeem. En als de server eruit ligt (en er is niet gedacht aan een failover/backup zodat iedereen verder kan werken als er onderhoud gepleegd is) is het hele bedrijf bijna dood zeg maar.
m.a.w..quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:06 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Niet dus. Heb tot 18uur moeten wachten en duimen of de diskcheck van de server ook goed door zou gaan. Maar gelukkig geen foutmeldingen meer, en nu maar hopen dat het de enige lange storing is van het systeem..
Het hele bedrijf is namelijk afhankelijk van dat ERP systeem. En als de server eruit ligt (en er is niet gedacht aan een failover/backup zodat iedereen verder kan werken als er onderhoud gepleegd is) is het hele bedrijf bijna dood zeg maar.
Zuipen beperken tot vrijdag- en zaterdagavond Wyri!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:03 schreef WyriHaximus het volgende:
middag, werd wakker met knallende koppijn van morgen maar niet naar me werk gegaan
Taalneuker? Gast, heb je de tekst van die post gelezenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:38 schreef Geqxon het volgende:
Tenenkrommende fouten bij teksten in het openbaar #8
TAALNEUKER.
Nee, eigenlijk is het ook mijn vrouw die onder mijn account daar post. Zij heeft tenslotte Nederlands gestudeerd.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:53 schreef Geqxon het volgende:
Je post in enorm veel taalfout topics. Loser.
Zo ben je helemaal niet.
Je bent gewoon jaloers!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:53 schreef Geqxon het volgende:
Je post in enorm veel taalfout topics. Loser.
Zo ben je helemaal niet.
Nah, ik denk dat 't nooit gaat gebeurenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:16 schreef mschol het volgende:
[..]
m.a.w..
voor morgen mag je een failover/backup opzetten?
Maar wel mét de beeldschone Gigi Ravaelli.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:58 schreef mschol het volgende:
http://www.routerrennen.nl/
echt iets voor nerds![]()
Dan kun je ook een keer real-life fappen op Gigi, in plaats van enkel op de foto's.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:48 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Maar wel mét de beeldschone Gigi Ravaelli.
Ofzo.
Dan hebben ze het bij ons beter geregeldquote:Op donderdag 6 augustus 2009 08:47 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Nah, ik denk dat 't nooit gaat gebeuren. Manager is zelf op vakantie, dus die zal wel de wind van voren krijgen (en die zal het weer aan ons/mij doorgeven
) als hij weer terug is.
Er kán wel een failover/fallback denk ik opgezet worden, alleen moet dan eerst de hardware gekocht worden (1), daarnaast draait het ERP systeem (Navision/Microsoft Dynamics) op WIndows 2003 met SQL 2005, en verwacht dat dit slecht nog te verkrijgen is. En daarnaast moet heel SQL opnieuw geinstalleerd worden om met de configuratie te kunnen werken zoals deze opgezet zal worden (failover), wat ook weer voor 'downtime' zal betekenen.
Ik denk dus niet dat er binnenkort een tweede machine ingericht gaat worden.
Nja, toen ik als inhuur hier als eerste kwam, heb ik mijn ogen uitgekeken hoe slecht het hier wasquote:Op donderdag 6 augustus 2009 09:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Dan hebben ze het bij ons beter geregeld
Maar hier hebben ze het weer een beetje overdone, ze hebben echt van alles een backupDus ook van het callcenter, als dat door een bomaanslag uitvalt, dan hebben ze nog in een andere plaats een backup-callcenter staan waar de mensen dan gewoon kunnen gaan zitten en telefoontjes aannemen
En natuurlijk ook een backup van bedrijfsvoering, waar het hele elektriciteitsnet tot en met 50 kV gecontroleerd en beheerd wordt
quote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:52 schreef Bart het volgende:
Atos Origin, wat een grafklotekutbedrijf is dat zeg
Zit hier nu al de hele dag te bellen en te wachten en te bellen om een nieuwe printer geinstalleerd te krijgen
Maar ze maken het zichzelf ook allemaal zo moeilijk. Wij hebben een paar weken geleden hier een mooi netwerk geïnstalleerd gekregen, met onze eigen glasvezelverbinding naar Amsterdam, waar de servers staan. Zitten we dus eindelijk op het intranet. Gelijk daarmee zou er een zo'n grote copy/scan/fax/printapparaat komen te staan. Die stond er al voordat het netwerk opgeleverd was. Nu is het netwerk klaar sinds 22 juli, maar nu moet die printer nog geïnstalleerd worden (toevoegen aan active directory, e-mailadres toewijzen enz enz). Maar dat snappen ze niet. Daar moet weer apart een request voor aangemaakt worden, terwijl dat gewoon bij de grote order van het netwerk hoort.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:12 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]. Er zijn er veel meer die die mening met jou delen.
Waren dat ook niet die prtusets die een UWV rack met servers + backup er in open hadden laten staan?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:12 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]. Er zijn er veel meer die die mening met jou delen.
quote:
Goed plan!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:23 schreef phluphy het volgende:
[..]
Herkenbaar. Zó vreselijk irritant en frustrerend.
Straks een lekker koel biertje, Bart, dan is het leed snel geleden!
Tegenover Atos (in Utrecht) zit een toko die je vast wél verder kan helpenquote:Op donderdag 6 augustus 2009 11:52 schreef Bart het volgende:
Atos Origin, wat een grafklotekutbedrijf is dat zeg
Zit hier nu al de hele dag te bellen en te wachten en te bellen om een nieuwe printer geinstalleerd te krijgen
Nou, als je dat bedrijf dan ook even influistert mee te doen met de aanbesteding van Alliander die dit jaar ergens komt, dan zijn we misschien per 1-1-2010 van Atos afquote:Op donderdag 6 augustus 2009 14:55 schreef Cothen het volgende:
[..]
Tegenover Atos (in Utrecht) zit een toko die je vast wél verder kan helpen
Proost! Ik zit aan een heerlijk koele roséquote:
Dus je woont in een dubbele woning, waar normaal twee volle gezinnen in passen, en je hebt een ruimtegebrek?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:46 schreef phluphy het volgende:
[..]
Proost! Ik zit aan een heerlijk koele rosé![]()
Zucht. Ik wil dus de iMac. Ik wil 24". Dit vind ik te groot voor de keukentafel .
Dus wil ik een secretaire of kast. Boel een beetje veranderen, geen probleem.
Maar als je dan toch al een kast hebt, kun je net zo goed een pc met een kast kopen ipv geïntegreerd.
Maar ja, de kleinste Mac-mini vind ik onvoldoende qua specificaties.
De zwaardere versie is een stuk duurder, en er moet dus nog een mooi beeldscherm apart worden gekocht. Totaalprijs dan meer dan een iMac 24". Dacht ik zo.
Oh ja, jullie hoeven bovenstaande niet te lezen of erop te reageren. Ik was hardop aan het denken.
dan heb jij wel heel erg goede speech-to-text software op je computer staanquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:46 schreef phluphy het volgende:
Oh ja, jullie hoeven bovenstaande niet te lezen of erop te reageren. Ik was hardop aan het denken.
Ik begrijp je denkwijze, maar het zit toch een beetje anders: ik ben gewoon te lui om voor bepaalde dingen /hobby's steeds naar boven te lopen.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus je woont in een dubbele woning, waar normaal twee volle gezinnen in passen, en je hebt een ruimtegebrek?!!
I assimilated my computer!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:27 schreef Cothen het volgende:
[..]
dan heb jij wel heel erg goede speech-to-text software op je computer staan
Koop dan ook een macbook (pro)quote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:32 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik begrijp je denkwijze, maar het zit toch een beetje anders: ik ben gewoon te lui om voor bepaalde dingen /hobby's steeds naar boven te lopen.
Hoe heet het bedrijf? Dan stuur ik wel een mail door naar het hele bedrijfquote:Op donderdag 6 augustus 2009 18:26 schreef Cothen het volgende:
[..]
Daar doen ze aan mee![]()
Dus als jij nou zorgt dat Alliander voor hen kiest
Doe je goed! Ik ben al het gezeik van vanochtend en vanmiddag ook alweer vergeten na twee potjes bier en een potje sexquote:Op donderdag 6 augustus 2009 17:46 schreef phluphy het volgende:
[..]
Proost! Ik zit aan een heerlijk koele rosé![]()
Oh dank je, je brengt me op een geweldig idee!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Doe je goed! Ik ben al het gezeik van vanochtend en vanmiddag ook alweer vergeten na twee potjes bier en een potje sex![]()
![]()
Graag gedaanquote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:35 schreef phluphy het volgende:
[..]
Oh dank je, je brengt me op een geweldig idee!
Verkoop je ziel.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:06 schreef phluphy het volgende:
[..]
Te duur.Een iMac 24" is echt máx voor mijn budget.
Een iMac is duurderquote:Op donderdag 6 augustus 2009 19:06 schreef phluphy het volgende:
[..]
Te duur.Een iMac 24" is echt máx voor mijn budget.
Oh, van mijn werk laat ik hem op 0000 staan, dan vergeet ik hem nietquote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:50 schreef Jump het volgende:
F*ck, ik heb zojuist mijn gsm van het werk geblokeerd! Het was drie maand geleden dat ik hem uitgezet had, en de pin code die in mijn hoofd zit is blijkbaar de juiste niet.
Morgen maar eens de PUK code gaan vragen ...
same here...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:19 schreef Bart het volgende:
[..]
Oh, van mijn werk laat ik hem op 0000 staan, dan vergeet ik hem niet
Ah, ik vroeg me al af waarom ik verbrand vlees rook!quote:
Hoorde het ook zeer kort van te voren daarnaast past Bart niet op die BBQquote:
Ik pas niet? Wat is dat nou weerquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:03 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Hoorde het ook zeer kort van te voren daarnaast past Bart niet op die BBQ
Ik weet hetquote:
Ik heb een Lian Li die dat prima kwijt kanquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 01:50 schreef mschol het volgende:
Areca ARC-1261ML - Storage controller (RAID) - 16 Kanaal - SATA-300 Express x8 1x = ¤ 739,18
Hitachi Deskstar 7K1000.B - 1 TB - SATA-300 - 7200rpm 16 MB 5x ¤ 66,03 = ¤ 330,15
totaal: ¤1084,32
Kannie wachten tot m'n speeltjes binnen zijn
als ze binnen zijn ga ik eens spelen met raid...
er is 1 2TB schijf supported (officieel) en ik kan dus maximaal 32TB aan storage aansluiten(nu nog een kast die dat kwijt kan
)
[/einde nerdtalk]
slaapze![]()
![]()
we hebben het wel over 16 schijven he?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik heb een Lian Li die dat prima kwijt kan
Met aparte koeling voor de HDD's.
Al ben ik meer te spreken over de NAS'sen van Synology. Een stuk minder stroom dat er door wordt gegooid
zover ik weet zit er 256mb op de kaart en heeft de 1261ML Mini SAS 4i connectors, wat betekent dat er multilane kabels ingaan... (die er als het goed is bijzitten, zoniet moet ik die alsnog bestellen..quote:Op zondag 9 augustus 2009 00:33 schreef Jump het volgende:
Areca ARC-1261ML zijn goede kaarten. Ik heb op het werk ook 10 servers staan met zo'n kaartje erin. Leuke opslag
Enige nadeel is dat je veel kabeltjes hebt aan de kant van de schijvenEen mooie backplane en 1 multilance/lane kabeltje is handiger om in elkaar te steken.
Is het de kaart met of zonder geheugen?
Ja, alleen al in de Lian Li HDD afdelinkje kunnen er 12 kwijt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:59 schreef mschol het volgende:
[..]
we hebben het wel over 16 schijven he?
das wel aardig idd.. helaas niet te hotswappen.. 1 van de dingen die ik wel wilde doenquote:Op zondag 9 augustus 2009 08:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, alleen al in de Lian Li HDD afdelinkje kunnen er 12 kwijt.
Dan kan ik er nog wel 6 kwijt in het gedeelte waar het moederbord zit.
[ afbeelding ]
gewoon de kast open latenquote:Op zondag 9 augustus 2009 09:08 schreef mschol het volgende:
[..]
das wel aardig idd.. helaas niet te hotswappen.. 1 van de dingen die ik wel wilde doen
quote:
Ik moet ook weer verder met SGA eigenlijk (ben nu bij seizoen 3). Wat ik wel hoorde is dat eigenlijk eerst de normale Stargate SG-1 bekeken moet worden, zodat er ook wat voorkennis is voordat je met SGA begint.quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:48 schreef Bart het volgende:
Zo, alle vier seizoenen van Star Trek Enterprise gekeken, dat was helaas niet de beste serie van de afgelopen jaren. Nu maar beginnen aan vijf seizoenen Stargate Atlantis die net binnen zijn
Ja, en ook alle andere SG's. Ach, ik heb er zo nu en dan wel een afleveringetje van gezien, dus ik ken de grondbeginselen. Verder is het wel een losstaande serie, het is niet noodzakelijk om de ouwe meuk gezien te hebben, net als dat je voor Enterprise ook niet Voyager, DS9 en TNG gezien hoeft te hebben. Alhoewel het wel leuk is, vanwege de vele verwijzingen naar de andere series.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:01 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ik moet ook weer verder met SGA eigenlijk (ben nu bij seizoen 3). Wat ik wel hoorde is dat eigenlijk eerst de normale Stargate SG-1 bekeken moet worden, zodat er ook wat voorkennis is voordat je met SGA begint.
Nja, volgens mij is dat eigenlijk wel bij alle 'sci-fi'-series.quote:Op zondag 9 augustus 2009 10:04 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja, en ook alle andere SG's. Ach, ik heb er zo nu en dan wel een afleveringetje van gezien, dus ik ken de grondbeginselen. Verder is het wel een losstaande serie, het is niet noodzakelijk om de ouwe meuk gezien te hebben, net als dat je voor Enterprise ook niet Voyager, DS9 en TNG gezien hoeft te hebben. Alhoewel het wel leuk is, vanwege de vele verwijzingen naar de andere series.
Welke serie moet je dan gezien hebben voor Heroes?quote:Op zondag 9 augustus 2009 11:10 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Nja, volgens mij is dat eigenlijk wel bij alle 'sci-fi'-series.
Maar je hebt ook wel series waar je wél de voorkennis voor moet hebben (neem Heroes, House M.D.), aangezien ze af en toe ook verwijzen naar dingen die zich eerder in de betreffende serie hebben afgespeeld.
Oh wachtquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:30 schreef Bart het volgende:
[..]
Welke serie moet je dan gezien hebben voor Heroes?
Ah ja das waar, das tegenwoordig met steeds meer series. Eén lang doorlopend verhaal, eigenlijk is het gewoon een hele lange film. Hou ik wel vanquote:Op zondag 9 augustus 2009 11:53 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Oh wacht. Verkeerde vergelijking
.
Bedoelde eigenlijk dat voor deze series je vanaf het eerste seizoen er bij moet zijn om alles te begrijpen die ze opnoemen.
ga uberhaupt niet met een rood shirt naar de mediamarktquote:Op zondag 9 augustus 2009 20:53 schreef Jump het volgende:
Oh, een tip. Ga op een druk moment NIET in een rood t-shirt naar de Mediamarkt
quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:18 schreef mschol het volgende:
[..]
ga uberhaupt niet met een rood shirt naar de mediamarkt
quote:
quote:
Heb je geen fan control op je mobo zitten? Of regelt je mobo niet alle fans?quote:Op maandag 10 augustus 2009 10:08 schreef Cothen het volgende:
Mogguh!
Mijn server is eindelijk weer up&running na mijn verhuizing.
Een CPU-cooler, een deel van het geheugen en de voeding bleken toch niet helemaal lekker meer te zijn.
(en probeer dan maar eens de oorzaak te achterhalen)
Nu moet ik nog wel iets aan het geluidsniveau doen (er zitten 9 fans in), want nu lijkt het net alsof er vliegtuig in huis staat...
dat wil ik niet zeggen, heel soms hebben ze best een aardige aanbieding waar een webshop niet aan kan tippen...quote:
Voor de rest zijn het afzetters, met vooral de kabeltjes die je erbij nodig hebt etc. Of het zijn refurbished knakkersquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:14 schreef mschol het volgende:
[..]
dat wil ik niet zeggen, heel soms hebben ze best een aardige aanbieding waar een webshop niet aan kan tippen...
Heb een BBQ die avond ergens anders dus kom pas als het afgelopen isquote:
Wat hoor ik nou? Een Koedijker die niet naar de gonderlvaart gaat??? Als dat uitlekt word je uit de gemeenschap verstoten!!!quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:21 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Heb een BBQ die avond ergens anders dus kom pas als het afgelopen is. En zondag ben ik ook gelijk weer weg naar me ouders moet maandag om 8 uur bij de tandarts zijn
.
Zijn we toch alquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:27 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat hoor ik nou? Een Koedijker die niet naar de gonderlvaart gaat??? Als dat uitlekt word je uit de gemeenschap verstoten!!!
Maar ik zal niets zeggen hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |