Jammer dat er altijd mensen blijven die rapport na rapport door kunnen lezen over het feit dat die beesten juist gefokt zijn om zo hard mogelijk te bijten, maar dit toch ontkennen. Ligt niet aan die honden, ligt aan de fokkers.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:27 schreef K-Girly het volgende:
Het gaat uiteindelijk weer om ''hoe agressief, gevaarlijk'' de ptibull is.
Terwijl het eigenlijk zou moeten gaan over de onoplettendheid en ontwetendheid van de ouders hoe dom je kan zijn je kind in een hok met pups en 3 honden ze te gaan voeren.
Jammer dat heel veel mensen zo'n vooroordeel hebben over staffords/pitbulls die er geen enkele of minimale ervaring mee hebben. maar halaas zal dat altijd blijven
Dat sowieso, maar is dan duidelijk dat de ouders dit wisten?quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:27 schreef K-Girly het volgende:
Het gaat uiteindelijk weer om ''hoe agressief, gevaarlijk'' de ptibull is.
Terwijl het eigenlijk zou moeten gaan over de onoplettendheid en ontwetendheid van de ouders hoe dom je kan zijn je kind in een hok met pups en 3 honden ze te gaan voeren.
nee daarom staat er ook ontwetendheid.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:30 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar is dan duidelijk dat de ouders dit wisten?
Mja, ik ben dan zo cynisch dat ik denk dat al die ouders (ook van dat kindje wat dood werd gebeten door die husky) te goeder trouw waren en allemaal dachten dat ze de hond(en) prima onder controle hadden.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:36 schreef K-Girly het volgende:
nee daarom staat er ook ontwetendheid.
Lijkt mij als ze dit zouden weten dat ze dat nooit zouden toestaan vanuit gaande dat het ouders met een gezond verstand zijn.
Waarschijnlijk zullen ze 't nu niet meer doenquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:36 schreef K-Girly het volgende:
[..]
nee daarom staat er ook ontwetendheid.
Lijkt mij als ze dit zouden weten dat ze dat nooit zouden toestaan vanuit gaande dat het ouders met een gezond verstand zijn.
Ja dat denk ik ook wel, maar in dit geval zijn er pups in het spel, en wie weet is het kind wel na de pasgeboren pups teogelopen of heeft hij er1 opgepakt?quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mja, ik ben dan zo cynisch dat ik denk dat al die ouders (ook van dat kindje wat dood werd gebeten door die husky) te goeder trouw waren en allemaal dachten dat ze de hond(en) prima onder controle hadden.
Ja, of misschien kwam het jochie het hok binnen en begonnen de honden gelijk te bijten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:47 schreef K-Girly het volgende:
Ja dat denk ik ook wel, maar in dit geval zijn er pups in het spel, en wie weet is het kind wel na de pasgeboren pups teogelopen of heeft hij er1 opgepakt?
Maar de mate waarbij het bij pitbulls voorkomt is natuurlijk vele malen hoger, laten we dat niet vergeten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:43 schreef Hathor het volgende:
[..]
nee hoor, het gebeurt met genoeg andere rassen, alleen is dat blijkbaar niet interessant genoeg om onder de aandacht te brengen, het is namelijk veel makkelijker om er eentje uit te pikken en die tot pispaal te promoveren, dan kunnen de anderen rustig doorslapen.
Ik snap niet dat jij met je kind in de auto kan rijden, of naar een pretpark kan gaan, of naar school laat gaan, of laat fietsen over straat, of ongezond eten geeft, of of of etc. etc. etc.quote:
quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:23 schreef K-Girly het volgende:
Uit een onderzoek is gebleken dat van de 40 beten 9 er van de Rottweiler zijn
en maar liefst 6 van de labrador/golden retriever
+quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:26 schreef Scorpie het volgende:
Ja, dat onderzoek is al meerdere malen ontkracht, aangezien er veel meer labradors dan pitbulls zijn
Leuk zo`n onderzoek naar absolute getallen ipv relatieve verhoudingen
Ik snap niet dat je je kind alleen laat met honden! heeft totaal niks met het ras te maken en potientele moord machines? misschien de honden in dit geval wel, maar je kan niet n bepaald ras/ hond in een hokje plaatsen en zker niet betreft zo'n uitspraak.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:49 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja, of misschien kwam het jochie het hok binnen en begonnen de honden gelijk te bijten.
Die uitleg over roedelgedrag en zulks is ook allemaal mosterd na de maaltijd.
Ik snap gewoon niet zo goed dat je persé én kinderen en potentiele moordmachines wilt hebben.
Dat zijn andere risico's, die heb ik zelf meer in de hand naar mijn idee (al dan niet terecht).quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik snap niet dat jij met je kind in de auto kan rijden, of naar een pretpark kan gaan, of naar school laat gaan, of laat fietsen over straat, of ongezond eten geeft, of of of etc. etc. etc.
Alles is een potentiele moordmachine, ik vind 't wel heel kort door de bocht zoals je nu redeneert.
Dat zijn allemaal dingen die je zelf in de hand hebt. Een auto rijdt je niet dood omdat ie zich bedreigd voelt doordat je hem aankijkt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:51 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik snap niet dat jij met je kind in de auto kan rijden, of naar een pretpark kan gaan, of naar school laat gaan, of laat fietsen over straat, of ongezond eten geeft, of of of etc. etc. etc.
Alles is een potentiele moordmachine, ik vind 't wel heel kort door de bocht zoals je nu redeneert.
Nu zit je gewoon te kuttenquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:52 schreef K-Girly het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je je kind alleen laat met honden! heeft totaal niks met het ras te maken en potientele moord machines? misschien de honden in dit geval wel, maar je kan niet n bepaald ras/ hond in een hokje plaatsen en zker niet betreft zo'n uitspraak.
Nee, maar risico's houd je altijd. En honden moordmachines noemen vind ik ietwat rigoureus en onjuist.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:56 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal dingen die je zelf in de hand hebt. Een auto rijdt je niet dood omdat ie zich bedreigd voelt doordat je hem aankijkt.
Op de vorige pagina staat een URL van een zembla aflevering. Ga die eens kijken, vooral dat stukje over dat onafhankelijk onderzoek in Londen is interessant.quote:
Maar in het geval van met een auto deelnemen aan het verkeer kies je er zelf voor dat risico te nemen. In het geval van een onaangelijnde hond is het iemand anders die ervoor kiest dat jij dat risico looptquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee, maar risico's houd je altijd. En honden moordmachines noemen vind ik ietwat rigoureus en onjuist.
Yep.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:03 schreef Repeat het volgende:
Is dit weer het vaste "honden worden agressief gemaakt, maar zijn het niet hoor" janktopic
Hou op, schei uitquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:03 schreef Repeat het volgende:
Is dit weer het vaste "honden worden agressief gemaakt, maar zijn het niet hoor" janktopic
Compleet met de eeuwig wederkerende mantra over roedelgedrag.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:07 schreef Mr.J het volgende:
Yep.
En "Mijn hond is erg goed met mijn zoontje van 3. Ik moet er alleen wel continu bij zijn en accepteren dat ik ze geen seconde alleen kan laten, maar verder is mijn hond erg leuk met kinderen!"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |