ik zie in ieder geval dat de kwaliteid van het onderweis, en dan met namen de taalvaardigheidt van de gemiddelde Nederlander behoorlijk naar beneden is gekelderd...quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:37 schreef joostieh het volgende:
wat merk jij er van can de krediet crisis ?
ik ben dan krantenjongen maar maar ik wordt betaaltd per abonnee
toen ik begon had ik 77 abonnee's
in 3 maanden is het naar 61 abonnee's (vandaag was er weer 1 weg ...
Je kan je ook afvragen of dit niet komt door de steeds grotere kloof tussen kranten en consumenten. Er is al veel langer een trend gaande van dalende oplages.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:37 schreef joostieh het volgende:
wat merk jij er van can de kredit crisis
ik ben dan krante jongen maar maar ik wordt betaalt per abonee
toen ik begon had ik 77 abonee's
in 3 maanden is het naar 61 abonee's (vandaag was er weer 1 weg ...
en over 2 a 3 jaar koop ik hem voor 60.000 onder jouw vraagprijs.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:40 schreef Keiichi het volgende:
Niets.
Ik heb zelfs een huis gekocht![]()
Wel voor 60.000 euro onder de vraagprijs
quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
. Net een huis gekocht voor onder de taxatiewaarde.
Dat is knap.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:40 schreef Keiichi het volgende:
Niets.
Nee hoor. Het is een huis dat wat extra aandacht behoeftquote:
Reken maar dat ik 'm hou tot de hypotheek volledige ingelost isquote:Op woensdag 22 juli 2009 17:37 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
en over 2 a 3 jaar koop ik hem voor 60.000 onder jouw vraagprijs.
Leeftijd is alleen een issue als ze iemand van 30 kunnen krijgen die hetzelfde kan als iemand van 60. Leeftijdsdiscriminatie komt altijd voort uit een bepaald motief en dat wordt nog wel eens vergeten. Natuurlijk kan de werkgever een hekel hebben aan grijze zestigers (die kans acht ik overigens vrij klein), anders wordt het natuurlijk als die iemand van 60 in zijn 30 jaar voorsprong op de dertiger die voorsprong niet tot uiting kan laten komen in de kwaliteit van zijn arbeid. En dat is ook waar het probleem zit, vakbonden leggen het probleem bij de werkgever, in werkelijkheid is het vooral een probleem dat bij de werknemer zit. Die solliciteert niet op de juiste functies.quote:Op donderdag 23 juli 2009 01:31 schreef Hobiedobie het volgende:
Grappig, ik ben 45 en tijdens het aannamegesprek werd aangegeven dat ze iemand van 60 hadden aangenomen. Leeftijd is geen issue, kennis wel.....
quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]![]()
Je ziet zelf wel de tegenstelling, neem ik aan?
Precies, maar zo brengt 'ie het niet. Hij brengt het alsof z'n woning stiekem meer waard is dan hij ervoor betaald heeft. Dat is (blijkbaar) niet zo.quote:Op donderdag 23 juli 2009 01:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toch goed mogelijk dat een taxateur de markt niet goed inschat?
Dus je merkt er wel wat van, maar in positieve zin.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:40 schreef Keiichi het volgende:
Niets.
Blijft altijd een discussie punt.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:32 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dus je merkt er wel wat van, maar in positieve zin.
Dat snap ik ook wel. Een huis is waard wat iemand ervoor geeft.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Precies, maar zo brengt 'ie het niet. Hij brengt het alsof z'n woning stiekem meer waard is dan hij ervoor betaald heeft. Dat is (blijkbaar) niet zo.
Ik ben nog lang geen 70, maar krijg toch echt 5 ochtenden per week een papieren krant. Die kon ik elke ochtend op weg naar mijn stage in de trein lezen, elke middag op weg naar huis en 's avonds thuis. En nee, dan had ik niet alles al op internet gelezen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:30 schreef LXIV het volgende:
Wie heeft er dan nog een abbonement op een papieren krant? Enkel de 70+-ers. En die leggen langzaam één voor één het loodje.
Als je gewoon werkt heb je 's ochtends geen tijd om die krant te lezen, en 's avonds heb je alles al op internet gezien.
Dat gaat dit jaar ook anders worden wacht maar, onderwijs wordt fors gekort en alle externen, inhuur en tijdelijke contracten gaan eruitquote:Op donderdag 23 juli 2009 19:31 schreef Metalfreak het volgende:
Ik merk er echt helemaal niets van, we hebben het op het werk nog nooit zo druk gehad als dit jaar. Maar goed, 90% van onze klanten zit in het onderwijs, daar gaan de geldstromen gewoon door.
Vrienden hebben hun baan ook nog allemaal.
Guess again, onderwijs wordt niet gekort, budgetten liggen al jaren vast. Dat zeggen de directeuren van de onderwijsinstellingen (primair onderwijs) zelf. Als ze ons schrappen, hebben ze toch werkelijk een groot probleem.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:18 schreef henkway het volgende:
[..]
Dat gaat dit jaar ook anders worden wacht maar, onderwijs wordt fors gekort en alle externen, inhuur en tijdelijke contracten gaan eruit
Een werknemer van een jaar of 60 is vaak ook een stuk duurder omdat die in een bepaalde branche vaak al het hele loongebouw heeft doorlopen..quote:Op donderdag 23 juli 2009 01:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Leeftijd is alleen een issue als ze iemand van 30 kunnen krijgen die hetzelfde kan als iemand van 60.
misschien is dat de reden, goedkoop dus??quote:Op zondag 26 juli 2009 20:08 schreef AMDFreak het volgende:
Heb er zelf nog weinig last van gehad.
In de prive sfeer heb ik er eigenlijk geen last van (woon nog thuis).
Hier nog 1quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef TubewayDigital het volgende:
dat het lastig is om een baan te vinden, zeker als je:
- nauwelijks aan je CV gewerkt hebt;
- iets te academisch bezig bent geweest en dus geen vak geleerd hebt.
Of je was gewoon te langzaam of niet genoeg oid.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn tijdelijke contract wordt niet verlengd... Ik raak dus m'n baan kwijt, dankzij de crisis
Nee, dat is niet het geval. Ik functioneer prima, maar ben op mijn afdeling de enige van de 3 met een tijdelijk contract. Dus ben ik de eerste die bij een bezuiniging het veld mag ruimen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:13 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Of je was gewoon te langzaam of niet genoeg oid.
Waarom zou je voor het eerste kiezen?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:46 schreef mividaloca het volgende:
Mijn vader kon kiezen - of vrijwillig ontslag of misschien ontslagen worden.. heeft voor het eerste gekozen dus.. nu zit mijn vader de hele ganze dag geen reet uit te voeren thuis dat merk ik er van..
Ok, een soort VUT dus. Dan is het wel begrijpelijk.quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:51 schreef mividaloca het volgende:
nou je kreeg bij beide opties een geld-regeling alleen bij de eerste een hogere.. En mijn pa is al 60 dus nu kan hij inprincipe met de eerste regeling tot zijn 65ste gewoon elke maand bijna hetzelfde bedrag krijgen als toen hij nog wel werkte..
Het is natuurlijk ook vakantie, dus daar zal ik me niet zo druk om maken dat moet in september wel weer recht trekken.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:58 schreef edwinh het volgende:
Ik zat vandaag eens de krant door te kijken ( zaterag editie) normaal staan er altijd wel 20-25 vacatures in, maar sinds enkele weken is het zo goed als leeg , helemaal niks noppes meer.....dat wordt toch wel zorgelijk.
me tooquote:Op dinsdag 28 juli 2009 09:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn tijdelijke contract wordt niet verlengd... Ik raak dus m'n baan kwijt, dankzij de crisis
Waarom start ie geen bedrijf, nu ie toch vrije tijd heeft?quote:Op woensdag 29 juli 2009 13:46 schreef mividaloca het volgende:
Mijn vader kon kiezen - of vrijwillig ontslag of misschien ontslagen worden.. heeft voor het eerste gekozen dus.. nu zit mijn vader de hele ganze dag geen reet uit te voeren thuis dat merk ik er van..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |