practical math to the max.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Giet 800 ml in het 800 ml glas... Giet daarna 600 ml over in het 600 ml glas... Giet de 200 ml die overblijft in een tweede literglas... Vul het eerste glas weer met 800 ml, en giet dat er bij. Tadaaaaaaaa een liter!
Tsja, ik kan ook een grotere maatbeker nemen en er gewoon een liter in gieten. Maar het gaat erom dat dit glas een literglas is maar dat de flikkers van een ontwerpers of wie dan ook te lui waren om dat laatste streepje erop te zettenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Giet 800 ml in het 800 ml glas... Giet daarna 600 ml over in het 600 ml glas... Giet de 200 ml die overblijft in een tweede literglas... Vul het eerste glas weer met 800 ml, en giet dat er bij. Tadaaaaaaaa een liter!
Wie denkt dat? Dat is de klacht ook helemaal niet. Met een micropipet zit je nog veel nauwkeuriger. Of omrekenen naar gewicht met de dichtheid en op een laboratorium weegschaal wegenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:59 schreef geelkuikentje het volgende:
Denken dat die maatbeker nauwkeurig is![]()
Pak een maatkolf die is veel nauwkeuriger.
het woordje precies klopt hier niet. Want het is niet precies.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:04 schreef NoBody122 het volgende:
Terechte klacht.. Je moet toch weten wanneer je er precies een liter in hebt zitten?
Flikkers zijn het, ik zeg het je!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:04 schreef mstx het volgende:
Dat is natuurlijk een verkooptrucje zodat je een 1200ml glas moet kopen als je ergens 1 liter in wilt stoppen.
De klacht is zeker terechtquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:04 schreef NoBody122 het volgende:
Terechte klacht.. Je moet toch weten wanneer je er precies een liter in hebt zitten?
Waar? Bij welk bedrijf werk je? Just interestedquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dingen met water en chemicaliën enzoEn wat wegen, drogen, persen, roeren etc.
Dat wil nog niet zeggen dat je het niet precies zou moeten wetenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:05 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
het woordje precies klopt hier niet. Want het is niet precies.
significantie, drol. Als jij gaat tanken ga je toch ook niet zeiken dat er 2 microliter te weinig je tank in ging. Als je zo'n beker gebruikt dan weet je iig dat je er geen 900 ml in hebt zitten bij het streepje van 800 ml. En als je "precies" zo letterlijk gaat nemen dan kun je nooit van je leven 1 liter precies afmeten, want het is geen absolute waarde.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:05 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
het woordje precies klopt hier niet. Want het is niet precies.
Bedrijfnaam noem ik niet, maar het is iets met waterzuiveringquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:13 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Waar? Bij welk bedrijf werk je? Just interested
Jij bent een noob want je kunt niet lezen. Ik zeg toch niet dat ik chemicaliën in het bekerglas doe?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:25 schreef lyolyrc het volgende:
Als je precies moet zijn, moet je een maatcilinder pakken. De afwijking op die bekerglazen is veel te groot om enigszins nauwkeurig te zijn. Ten tweede: als je met chemicaliën werkt, is het helemaal niet veilig om een maatbeker bijna helemaal vol te doen. Conclusie: TS is een n00b!
En dat moet ik dan nog wel zeggen over een PSV-fan
Zit je bedrijf in Scheveningen? Want op die locatie heb ik ook nog een paar maanden gewerkt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bedrijfnaam noem ik niet, maar het is iets met waterzuivering
quote:Op woensdag 22 juli 2009 06:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Het zijn geen literglazen, maar 800ml glazen. Het is niet de bedoeling dat je hoger dan dat streepje vult.
Dat is wel logisch.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:54 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb dus bekerglazen van een liter in het lab. Alleen staat er geen maatstreepje van een liter opBij 800 ml stopt het dus.
[ afbeelding ]
Of de volgende (600 ml)![]()
[ afbeelding ]
Of deze (100 ml)![]()
[ afbeelding ]
Dan zit het bekerglas dus helemaal vol als je hem wilt gebruiken voor de hoeveelheid vloeistof waar het glas voor bedoeltd isDat is niet logisch toch?
nope.quote:Op woensdag 22 juli 2009 06:01 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Zit je bedrijf in Scheveningen? Want op die locatie heb ik ook nog een paar maanden gewerkt.
Onzin.. Als je een liter-beker hebt, moet je er vanuit kunnen gaan dat er dan ook redelijkerwijs 1 liter in kan.. Redelijkerwijs houdt dus in, dat ie dan niet exact totaan het randje vol zit, maar dat er nog wat ruimte over blijft, zodat je het geheel, met inhoud, ook zonder problemen kan verplaatsen.. Tevens moet er dan dus wél een streepje staan voor 1l, zodat je ook weet wanneer je dat er in hebt zittenquote:Op woensdag 22 juli 2009 09:26 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dat is wel logisch.
Je neemt een bekerglas van 1000ml. Dan is het toch logisch dat er precies 1000ml in gaat. Als ze 1000ml + 200ml er in laten passen, dan is het een bekerglas van 1200ml.
Je moet gewoon een glaasje pakken dat iets meer aan kan dan je nodig hebt. Dan zit het niet precies tot de rand toe vol. Geen probleem lijkt me.
En dan mitshubishi logotjes stempelen zeker?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dingen met water en chemicaliën enzoEn wat wegen, drogen, persen, roeren etc.
Gejank! De maataanduiding op bekerglazen is alleen maar een soort suggestie. Als je een beetje in de buurt wilt zitten dan gebruik je maar een maatcylinder en als het allemaal precies moet dan neem je maar een maatkolf of een volpipet.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:04 schreef Arie_de_Knaller het volgende:
Terechte klacht.
Hier hebben we ook alleen maar van die onlogische bekerglazen op het lab.
Uitzuigers zijn het de bedrijven die dit soort troep maken.
en bij welke temperatuur doet men dit ?quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:41 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Gejank! De maataanduiding op bekerglazen is alleen maar een soort suggestie. Als je een beetje in de buurt wilt zitten dan gebruik je maar een maatcylinder en als het allemaal precies moet dan neem je maar een maatkolf of een volpipet.
En nou weet ik niet zeker of er volpipetten van een liter zijn, maar ze zijn er in elk geval van 500 mL (heb ik zelf nog mee gewerkt, duurt een eeuwigheid voor je ze vol hebt en een eeuwigheid voor ze weer leeggelopen zijn. En dan met een maatkolf van 5000 ml... krijg je spierballen van als je ze moet homogeniseren en een boze chef als er eentje kapot valt![]()
![]()
)
Yep. Met zo'n dikke witte streep weet je toch ook niet precies hoe ver je zit. Meet je onderkant/bovenkant/midden van de streep? En indien midden: wat is precies het midden?quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:41 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Gejank! De maataanduiding op bekerglazen is alleen maar een soort suggestie.
Ja maar als je die colafles van een liter volledig vult zit er MEER in dan een liter. Je weet echter niet hoeveel meer. Eigenlijk zou je, voordat je die colafles leegt, eerst een streepje moeten zetten tot waar de colarand zit.quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:01 schreef BorusBulldog het volgende:
Pak een cola fles van een liter heb je een liter, 1 van 0,5 heb je 500ml en een blikje dan heb je 330 ml. Je kan ze allemaal tot de rand vullen zonder te morsen.
Bij een temperatuur. Als je heel erg pietje-precies bent dan moet de hele zut 20 graden zijn.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:57 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
en bij welke temperatuur doet men dit ?
Al die zooi is vaak wel absurd duur. Dus wat dat betreft zijn het uitzuigers.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:04 schreef Arie_de_Knaller het volgende:
Terechte klacht.
Hier hebben we ook alleen maar van die onlogische bekerglazen op het lab.
Uitzuigers zijn het de bedrijven die dit soort troep maken.
Welk kut bedrijf was dit die dat pompsysteem leverde?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 03:52 schreef Salamander het volgende:
[..]
Al die zooi is vaak wel absurd duur. Dus wat dat betreft zijn het uitzuigers.
Laatst hadden we een pompsysteem op proef waarmee je snel en nauwkeurig een bepaald volume zou moeten kunnen vullen.
Werkte echt voor geen meter, maar je moest wel betalen om het te mogen testen.
Lekker geld verdienen zo.
Trouwens best veel reacties voor deze klacht. Had ik niet verwacht toen ik `m zag.
Spul voor in het lab is inderdaad duur.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 03:52 schreef Salamander het volgende:
Al die zooi is vaak wel absurd duur. Dus wat dat betreft zijn het uitzuigers.
Laatst hadden we een pompsysteem op proef waarmee je snel en nauwkeurig een bepaald volume zou moeten kunnen vullen.
Werkte echt voor geen meter, maar je moest wel betalen om het te mogen testen.
Lekker geld verdienen zo.
Trouwens best veel reacties voor deze klacht. Had ik niet verwacht toen ik `m zag.
k heb ooit eens een gemotoriseerde Eppendorf-pipet op proef gehad. Ding was na een week stuk omdat hij niet bestand was tegen de zuren waarmee we werkten (koningswater, waterstoffluoride, dat werk).quote:Op vrijdag 24 juli 2009 03:52 schreef Salamander het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |