practical math to the max.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Giet 800 ml in het 800 ml glas... Giet daarna 600 ml over in het 600 ml glas... Giet de 200 ml die overblijft in een tweede literglas... Vul het eerste glas weer met 800 ml, en giet dat er bij. Tadaaaaaaaa een liter!
Tsja, ik kan ook een grotere maatbeker nemen en er gewoon een liter in gieten. Maar het gaat erom dat dit glas een literglas is maar dat de flikkers van een ontwerpers of wie dan ook te lui waren om dat laatste streepje erop te zettenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Giet 800 ml in het 800 ml glas... Giet daarna 600 ml over in het 600 ml glas... Giet de 200 ml die overblijft in een tweede literglas... Vul het eerste glas weer met 800 ml, en giet dat er bij. Tadaaaaaaaa een liter!
Wie denkt dat? Dat is de klacht ook helemaal niet. Met een micropipet zit je nog veel nauwkeuriger. Of omrekenen naar gewicht met de dichtheid en op een laboratorium weegschaal wegenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:59 schreef geelkuikentje het volgende:
Denken dat die maatbeker nauwkeurig is![]()
Pak een maatkolf die is veel nauwkeuriger.
het woordje precies klopt hier niet. Want het is niet precies.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:04 schreef NoBody122 het volgende:
Terechte klacht.. Je moet toch weten wanneer je er precies een liter in hebt zitten?
Flikkers zijn het, ik zeg het je!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:04 schreef mstx het volgende:
Dat is natuurlijk een verkooptrucje zodat je een 1200ml glas moet kopen als je ergens 1 liter in wilt stoppen.
De klacht is zeker terechtquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:04 schreef NoBody122 het volgende:
Terechte klacht.. Je moet toch weten wanneer je er precies een liter in hebt zitten?
Waar? Bij welk bedrijf werk je? Just interestedquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:08 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dingen met water en chemicaliën enzoEn wat wegen, drogen, persen, roeren etc.
Dat wil nog niet zeggen dat je het niet precies zou moeten wetenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:05 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
het woordje precies klopt hier niet. Want het is niet precies.
significantie, drol. Als jij gaat tanken ga je toch ook niet zeiken dat er 2 microliter te weinig je tank in ging. Als je zo'n beker gebruikt dan weet je iig dat je er geen 900 ml in hebt zitten bij het streepje van 800 ml. En als je "precies" zo letterlijk gaat nemen dan kun je nooit van je leven 1 liter precies afmeten, want het is geen absolute waarde.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:05 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
het woordje precies klopt hier niet. Want het is niet precies.
Bedrijfnaam noem ik niet, maar het is iets met waterzuiveringquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:13 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Waar? Bij welk bedrijf werk je? Just interested
Jij bent een noob want je kunt niet lezen. Ik zeg toch niet dat ik chemicaliën in het bekerglas doe?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:25 schreef lyolyrc het volgende:
Als je precies moet zijn, moet je een maatcilinder pakken. De afwijking op die bekerglazen is veel te groot om enigszins nauwkeurig te zijn. Ten tweede: als je met chemicaliën werkt, is het helemaal niet veilig om een maatbeker bijna helemaal vol te doen. Conclusie: TS is een n00b!
En dat moet ik dan nog wel zeggen over een PSV-fan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |