abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71768552
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:07 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Die zijn er ja, totaal van 373.000 werklozen.
Heb je daar ook een linkje van?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71768696
quote:
Als ik zo kijk is de werkeloosheid pas 2 kwartalen aan het stijgen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_71769091
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kunt het kneden zoals je wilt. Als je jaar-op-jaar bekijkt met percentages is het zelfs pas gestegen in Q2 (Q1 2008 en Q1 2009 was 4.4%). De seizoen gecorrigeerde data is eigenlijk nog iets beter en laat zien dat als je naar de percentages kijkt, de werkloosheid pas in december 2008 voor het eerst maand-op-maand is gaan stijgen.

Enfin, het valt allemaal nog mee, dat is zeker. De trend is echter nog niet echt gunstig te noemen, met nu 0.9% meer werkloosheid in 7 maanden. Maar dat komt wel van een enorme sterk werkloosheids cijfers van slechts 3.8%...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71772648
Werkloosheid hier gaat nog op zijn minst verdubbelen .
pi_71773006
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:34 schreef pberends het volgende:
20-25% werkeloosheid in Nederland zou mij niet verbazen. Trouwens werkloosheid onder jongeren in Spanje ligt op dit moment al op 37%, dat zijn jongeren die niet werken en niet studeren...
pi_71773505
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 19:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo raar. Tijdelijke contracten moeten eerst aflopen voor dat die mensen zonder baan zitten en om van vaste contracten af te komen moet je ook een flinke ronde maken langs vakbonden, ondernemingsraden en wellicht kantonrechters.
pi_71776298
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is ook niet zo raar. Tijdelijke contracten moeten eerst aflopen voor dat die mensen zonder baan zitten en om van vaste contracten af te komen moet je ook een flinke ronde maken langs vakbonden, ondernemingsraden en wellicht kantonrechters.
bij ons zijn alle tijd contracten gestopt op afloopdatum, maar het duurt het hele jaar nog voordat de mensen weg zijn
pi_71776349
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 23:20 schreef henkway het volgende:

[..]

bij ons zijn alle tijd contracten gestopt op afloopdatum, maar het duurt het hele jaar nog voordat de mensen weg zijn
Precies. Het gros zit er bij ons nog, omdat de contracten nog moeten aflopen. De echte klappen komen dus nog wel qua werkloosheid.
pi_71777076
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:34 schreef pberends het volgende:
En de huizenprijzen gaan halveren, minimaal. Verkoop voor het te laat is maar zet je geld niet weg bij de Rabo want die gaan ook failliet
pi_71777137
Eind augustus begint het veilingspektakel weer.
pi_71777579
Met de huidige aantallen zal er wel niet veel veranderen
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:07:58 #288
236264 crew  capricia
pi_71777716
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met de huidige aantallen zal er wel niet veel veranderen
al zou het verdubbelen, dan is het nog niet echt veel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:34:30 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71781334
Voor ieder huis dat geveild wordt zijn er zeker 100 waarvan de eigenaar het maar nét kan redden en die op hete kolen zit om te verkopen. Het is een teken aan de wand, en een verdubbeling is en blijft een verdubbeling.
The End Times are wild
pi_71781355
Zoiets als van 1 euro naar 2 euro?
pi_71781692
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 21:57 schreef Halcon het volgende:
om van vaste contracten af te komen moet je ook een flinke ronde maken langs vakbonden, ondernemingsraden en wellicht kantonrechters.
Dat hoeft echt niet meer op dit moment. Wanneer je als bedrijf gewoon flink tegenvallende cijfers kunt laten zien kunnen er ook zo vast krachten met een normale kantonrechtersformule op straat gezet worden. Bij het bedrijf waar ik werk zijn er zo al 4 op straat gezet.
pi_71781953
Dat kan in normale tijden ook gewoon
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:58:27 #293
236264 crew  capricia
pi_71783870
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 08:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoiets als van 1 euro naar 2 euro?

Ik heb ook geen idee hoeveel procent die 1100 huizen zijn van het totale koopwoningenbestand.
Dat lijkt mij nl veel meer zeggen dan een verdubbeling van 1 naar 2...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_71784092
Ik heb de theorie van de experts maar eens uitgeprobeerd want mensen schijnen het hier heel erg goed te weten, en de helft van de prijs van een huis eraf klinkt natuurlijk erg intressant.

Ik heb de proef op de som genomen en zag een leuk huis voor 260k. En wezen kijken natuurlijk: Leuk huis maar experts op fok zeggen dat er minimaal 50% afmoet, dus mij lijkt een bod van 130k wel gepast.

Hoor ik opeens tuut-tuut-tuut hij verbreekt de verbinding na mij uitgelachen te hebben

Experts: wat doe ik fout, jullie zijn toch van mening dat er 50% afmoet?
pi_71784252
Het is een beetje speculeren, maar ik ga ook uit van een grote daling van de huizenprijzen (in sommige regio's nu al 10%) en dat is waarom ik nu ga voor een huurwoning. Krijg straks veel meer huis voor hetzelfde geld. Mijn voorspelling is dat ten opzichte van de top van begin 2008 er ca. 20% af kan gaan
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:24:41 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71784483
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:09 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik heb de theorie van de experts maar eens uitgeprobeerd want mensen schijnen het hier heel erg goed te weten, en de helft van de prijs van een huis eraf klinkt natuurlijk erg intressant.

Ik heb de proef op de som genomen en zag een leuk huis voor 260k. En wezen kijken natuurlijk: Leuk huis maar experts op fok zeggen dat er minimaal 50% afmoet, dus mij lijkt een bod van 130k wel gepast.

Hoor ik opeens tuut-tuut-tuut hij verbreekt de verbinding na mij uitgelachen te hebben

Experts: wat doe ik fout, jullie zijn toch van mening dat er 50% afmoet?
50% is wel heel veel. Door de HRA en het ruimtelijke ordeningsbeleid zullen huizenprijzen in Nederland altijd veel hoger zijn dan in de omringende landen. Er komt niet meer oppervlakte omdat het ineens crisis is! Ik denk dat er hooguit 30% vanaf gaat. Inflatiegecorrigeerd, dus in absolute getallen nog wat minder.

En de huizenmarkt is zeer illiquide. Dus deze prijsdaling duurt jaren. Er gaat nu iets van 0,9% per maand vanaf. Dus reken zelf maar uit wanneer de bodem bereikt is.
The End Times are wild
pi_71785849
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 11:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

50% is wel heel veel. Door de HRA en het ruimtelijke ordeningsbeleid zullen huizenprijzen in Nederland altijd veel hoger zijn dan in de omringende landen. Er komt niet meer oppervlakte omdat het ineens crisis is! Ik denk dat er hooguit 30% vanaf gaat. Inflatiegecorrigeerd, dus in absolute getallen nog wat minder.

En de huizenmarkt is zeer illiquide. Dus deze prijsdaling duurt jaren. Er gaat nu iets van 0,9% per maand vanaf. Dus reken zelf maar uit wanneer de bodem bereikt is.
50% onder de vraagprijs bieden is inderdaad te veel
maar gezien de verwarring is 20% prijsverschil redelijk en kan dat zonder meer geboden worden
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:18:55 #298
236264 crew  capricia
pi_71786039
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:11 schreef henkway het volgende:

[..]

maar gezien de verwarring is 20% prijsverschil redelijk en kan dat zonder meer geboden worden
Als ik mijn huis ooit te koop aanbied, dan zal ik 20% boven mijn vraagprijs vragen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:19:04 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_71786042
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:11 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Huizen die nu op de markt komen zijn vaak reeel geprijsd (tov de huidige marktwaarde). Een huis dat al 2 jaar te koop staat en dat nog niet in vraagprijs gezakt is, daar kun je wel een bod op doen dat 15% lager ligt dan de vraagprijs. Om dan -10% uit te komen. Die verkoper weet zelf ook wel dat hij ver boven de marktprijs zit.
The End Times are wild
pi_71788077
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Huizen die nu op de markt komen zijn vaak reeel geprijsd (tov de huidige marktwaarde). Een huis dat al 2 jaar te koop staat en dat nog niet in vraagprijs gezakt is, daar kun je wel een bod op doen dat 15% lager ligt dan de vraagprijs. Om dan -10% uit te komen. Die verkoper weet zelf ook wel dat hij ver boven de marktprijs zit.
o? De (zeer spaarzame) verhalen die ik hoor over dit soort huizen, is dat de verkoper absoluut weigert om te zakken. Onder het motto "dit is het huis waard".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')