quote:
Gave foto's!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:35 schreef freud het volgende:
Misschien dat degene met de filmpjes deze nog een keer kan posten in deze editie?
Begin het topic maar met een serie foto's van gisteren. Binnenkort betere, mijn vriendin staat met mijn cam vooraan te krijsen op dit moment...
Ik heb meer foto's van Adam kunnen maken want ik stond juist weer aan zijn kant (optreden van maandag)quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:53 schreef Ternerito het volgende:
Ik zal straks hier nog wat foto's plaatsen. Zitten toch een paar hele mooie (ook nog scherpe) foto's bij van mijn compactjeAlleen van Bono en The Edge. Larry heb ik nauwelijks kunnen zien, stond aan het hek, op mijn tenen kon ik net zijn hoofd zien
Adam heb ik volgens mij geen foto van helaas, die stond teveel naar de andere kant, misschien dat die nog ergens half op staat
Ik vond het eigenlijk wel netjes opgelost... duidelijk was dat die gast enkel een rondje ging lopen. Als security dan halverwege het podium op willen klimmen om ´m tegen te houden, zou denk k een averechts effect hebben gehad. Liep na zn rondje of fame ook recht in de armen van de security achter, voor zover ik kon zien.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:43 schreef Pheno het volgende:
Leuke avond, ik was nog nooit eerder bij U2 geweest. Dat podium was ook zeer tof
En security mag zich de ogen uit de kop schamen. DIe gast kon gewoonweg een have ring rennen, wordt dan pas achterin gepakt, kan zich nog losrukken en moeten ze hem weer grijpen
Dat gebeurde nu aan het eind van Until The End Of The World.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:50 schreef kreuk050 het volgende:
Leuk dat degene die gisteravond zijn geweest het ook geweldig hebben gevonden!!
Begrijp ik nou goed omdat gisteravond the unforgettable fire niet is gespeeld het beeldscherm niet veranderde in een tornado? Uitklapbare wervelstorm? Dat was wel zo vet!!
Gewoon, omdat het kan!quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:42 schreef Pheno het volgende:
Sowieso vraag ik me af: WAAROM? Is het niet genoeg om van zo'n show te genieten?
Nee dat was deze keer niet bij de Unforgettable fire, dat vond ik heeeeel jammer! Een van de hoogtepunten voor mij van de eerste show.quote:Op woensdag 22 juli 2009 14:50 schreef kreuk050 het volgende:
Leuk dat degene die gisteravond zijn geweest het ook geweldig hebben gevonden!!
Begrijp ik nou goed omdat gisteravond the unforgettable fire niet is gespeeld het beeldscherm niet veranderde in een tornado? Uitklapbare wervelstorm? Dat was wel zo vet!!
Omdat One toen al gespeeld was.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:14 schreef kreuk050 het volgende:
Nog iets, die neger Desmond Tutu die houdt een wel redelijke coole en grappige speech en eindigt met grote woorden en groot ' ONE' , waarom werd daarna niet One ingestart maar ' where the streets have no name' ?
Ik mag aannemen dat er wat intelligenter publiek bij een U2 concert zit dan bij Ajax.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:13 schreef kreuk050 het volgende:
Belachelijk dat Bono ' you'll never walk alone' zong in de ArenA, als hij wat beter was geinformeerd had hij dat niet gedaan. Neem ik aan.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Omdat One toen al gespeeld was.
Tenminste, gisteren wel.
Maaer na zo'n toespraak, waar veel mensen niet écht op zitten te wachten, moet je wat mij betreft effe met een knaller komen, en niet met het softe One. Anders wordt het wel héél erg sandalenwerk.
Je bedoelt dat dat nummer anders nooit voorbij komt in de Arenaquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:13 schreef kreuk050 het volgende:
Belachelijk dat Bono ' you'll never walk alone' zong in de ArenA, als hij wat beter was geinformeerd had hij dat niet gedaan. Neem ik aan.
Waarschijnlijk omdat hij er vanuit gaat dat de meeste mensen die er waren een hoger IQ hebben dan een aardbei.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:13 schreef kreuk050 het volgende:
Nee, best jammer. Wanneer is deze Tour af trouwens? Zodat de BD / DVD kan komen!quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:45 schreef Professional het volgende:
Maandag geen Elevation??
Inderdaad! Wat een vette versie hebben ze ervan gemaakt zeg!! Zeker de stilte en dan de drums van Larry op de congo tussendoor.. Zo'n gaaf geluid! Iedereen in 't voorste vak stond te dansen!!quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:51 schreef Luni het volgende:
Had het concert van Milaan gedownload, en vond de remix van "I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight helemaal niks aan, maar live vond ik um geweldig!!
Inderdaad. Laten ze dat lekker in de kuip doen of in Liverpool.quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:41 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dat nummer anders nooit voorbij komt in de Arena
Want?quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:13 schreef kreuk050 het volgende:
Adam was beide dagen heel actief, lijkt wel alsof hij jonger is geworden i.p.v. ouder (naja Adam ziet er ook al wel 10 jaar oud uit, dat dan weer wel..) Maar viel me ook op, hij rende en sprong en lachte en zwaaide..quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:01 schreef Luni het volgende:
Lag het aan mij, of was Adam gisteren vrij actief? Metname in het 1e gedeelte kwam hij redelijk vaak naar het publiek oe.
You'll never walk alone wordt voornamelijk door Feyenoord - en Liverpool fans gezongen.quote:
Ja en ook door FC Twente, so what? Jottum er is 1 regeltje van You Never Walk Alone gezongen, het is nogal wat dat je( jij niet, maar Kreuk) je daar druk om maakt, je gaat naar een concert hoor je zit niet bij ajax.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:04 schreef Rickwon het volgende:
[..]
You'll never walk alone wordt voornamelijk door Feyenoord - en Liverpool fans gezongen.
En hoort dus volgens sommigen niet thuis in de ArenA.
jamaar het is wel hunnie territorium ....quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:09 schreef Luni het volgende:
[..]
Ja en ook door FC Twente, so what? Jottum er is 1 regeltje van You Never Walk Alone gezongen, het is nogal wat dat je( jij niet, maar Kreuk) je daar druk om maakt, je gaat naar een concert hoor je zit niet bij ajax.
Mee eensquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:09 schreef Luni het volgende:
[..]
Ja en ook door FC Twente, so what? Jottum er is 1 regeltje van You Never Walk Alone gezongen, het is nogal wat dat je( jij niet, maar Kreuk) je daar druk om maakt, je gaat naar een concert hoor je zit niet bij ajax.
Jij hebt het dus niet begrepen he.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:17 schreef kreuk050 het volgende:
Het had mooi geweest als U2 daar beetje rekening mee had gehouden. Voegde ook niets toe bij het verdere geweldige concert.
Hier ook vak 428 rij 19 (wij waren het blok zitters wegens de eerder genoemde a-sociale Franstalige figuren achter ons.)quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:33 schreef linebear het volgende:
[..]
Dan zat je net boven me, ik zat ook in vak 428
quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:21 schreef Ro_Ed het volgende:
Is er iemand die wat specs kent van de optredens.
b.v. met hoeveel watt ze spelen.
quote:Meet the Claw: U2’s Massive New Stage Set
Inspiration: U2 show director Willie Williams got the idea for the in-the-round set (nicknamed “the Claw”) from the futuristic, Disney-style Theme Building at LAX: It looks like a spaceship on four legs.
Structure: At 164 feet tall, the Claw, Williams says, is twice as high as the previous largest stadium stage set, from the Rolling Stones’ A Bigger Bang tour. “Theirs would fit underneath this one,” he says.
Sound System: Each of the Claw’s four sides will have its own full-size sound system — each powerful enough for an entire arena. There will also be 72 separate subwoofers.
Logistics: Currently being assembled in pieces around the world, the set will be made of solid steel — 120 trucks will cart it from show to show.
Leg hem even uit voor de niet voetbalfans?quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:14 schreef kreuk050 het volgende:
Nog iets, die neger Desmond Tutu die houdt een wel redelijke coole en grappige speech en eindigt met grote woorden en groot ' ONE' , waarom werd daarna niet One ingestart maar ' where the streets have no name' ?
Wat een onzin zeg. Op dat moment is het een concertzaal en geen voetbalstadion.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:04 schreef Rickwon het volgende:
[..]
You'll never walk alone wordt voornamelijk door Feyenoord - en Liverpool fans gezongen.
En hoort dus volgens sommigen niet thuis in de ArenA.
Idd.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:15 schreef kibber het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Op dat moment is het een concertzaal en geen voetbalstadion.
Het is jouw perceptie en jij hebt het zo ervaren. Daar valt niets op af te dingen. Maar ik vraag me werkelijk af wat in godsnaam je verwachtingen dan waren als je zó'n podium met zó'n licht- en videoshow al "absoluut niet verrassend" vindt. En dan een setlist met o.a. drie tourpremières en een totáál door de mangel gehaalde versie van Crazy. Alleen dát is al verrassend, want als bands besluiten om nummers een nieuw jasje te geven, zijn dat over het algemeen oudere songs.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:50 schreef Liejannuh het volgende:
U2 heeft mij niet overtuigd. Dat kwam misschien doordat ik in Vak 428 zat en het gevoel had naar een Youtube filmpje te kijken, maar ook vooral omdat het weinig verrassend was.
Het zat goed in elkaar, ze speelden goed, het klonk goed, maar het was absoluut niet verrassend en zo ontzettend niet spontaan. Ze werkten hun setlist af en dat was het.
Tenminste zo kwam het op mij over.
misschien ook leuk: (over het videoscherm)quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:21 schreef Ro_Ed het volgende:
Is er iemand die wat specs kent van de optredens.
b.v. met hoeveel watt ze spelen.
Eensch. En dan thuis kijken hoe het concert was.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:16 schreef Grovie het volgende:
Geen flame naar de mensen toe die hier filmpjes of foto's hebben neergezet, maar ik snap echt niet waarom er zoveel mensen filmen bij een concert. Op voor elke tien mensen die uit hun dak gaan zijn er zeker twee bezig met het zo stil mogelijk houden van hun camera. Niet dat ik ze niet dankbaar ben, want ik loop al een uurtje nummers te luisteren op Youtube, maar ik begrijp niet waarom je dat zou willen doen in plaats van genieten van het moment.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:41 schreef Tourniquet het volgende:
wow, check en dan op 3:10. Wat een timing met die zeepbellen!!! "I reached out to the one i tried to destroy"![]()
Geweldig geluid zegquote:
Over constant filmen gesproken.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.youtube.com/user/marjolijn2
Gave opnames van maandag.
Werkt bij MTV, dus die doet niks andersquote:Op woensdag 22 juli 2009 21:21 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Over constant filmen gesproken.Die heeft meer filmpjes dan ik.
Woah, kippevel tot aan m'n nagelriem van dit filmpje. Die meid filmt de beleving.quote:Op woensdag 22 juli 2009 20:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.youtube.com/user/marjolijn2
Gave opnames van maandag.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:24 schreef Cee het volgende:
[..]
Woah, kippevel tot aan m'n nagelriem van dit filmpje. Die meid filmt de beleving.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Werkt bij MTV, dus die doet niks anders. Helemaal niet verkeerd overigens; ik kijk de filmpjes graag.
Fantastisch!! Wat een geweldig moment was dat!quote:
Ik kan je dat zo uitleggen: als je Zoo TV hebt gezien is alles daarna (en dat is al begonnen bij Zooropa, want in de Ahoy kwam het beter over dan in de Kuip) gewoon minder.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:43 schreef Gert het volgende:
Maar ik vraag me werkelijk af wat in godsnaam je verwachtingen dan waren als je zó'n podium met zó'n licht- en videoshow al "absoluut niet verrassend" vindt.
Videoschermen: made in Belgium (Barco)quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:48 schreef SirAIC het volgende:
[..]
misschien ook leuk: (over het videoscherm)
En dan daar pas in 2010 gaan optredenquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:11 schreef Frederic het volgende:
[..]
Videoschermen: made in Belgium (Barco)
Podium: made in Belgium (StageCo)
Noem ons nu nog eens domme Belgen
Hoewel ik Shut Your Eyes niet meer kan horen waren ze ook echt retegoed!quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:45 schreef evert het volgende:
opvallend: in de download top 5 van vandaag stond snow patrol hoger dan u2.
kortom, ik denk dat iedere arena ganger ook heel erg van snow patrol genoten heeft. wat ik mooi vond: toen ze maandag wegliepen (via de achterkant) kregen ze van de tribune een staande ovatie
Misschien ben je eigenlijk al gewoon een tijdje uitgekeken op de band, maar hoop je bij elke tour weer wat van de magie die je vroeger hebt ervaren terug te vinden? Nou ja, wél jammer voor je. Want met zo'n dubbel gevoel bij zo'n concert zitten, zwalkend tussen loyaliteit en ongenoegen, lijkt me niet prettig!quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan je dat zo uitleggen: als je Zoo TV hebt gezien is alles daarna (en dat is al begonnen bij Zooropa, want in de Ahoy kwam het beter over dan in de Kuip) gewoon minder.
En persoonlijk vond ik dit de minste. Ik kan het niet exact duiden, maar ik ben onbevredigd weggegaan. Begrijp me goed, ik ga de volgende keer weer en U2 is nog altijd in mijn ogen de beste live band van dit moment, maar het was voor mij teleurstellend. En dat terwijl ik de nummers van NLOTH live erg goed vind werken.
Ik vind het overigens ook opvallend dat Edge niet lekker lijkt mee te doen. In het begin zat hij ergens buiten de maat te spelen, bij magnificent ging hij duidelijk de mist in... In Barcelona ging het natuurlijk ook al mis. Geen idee waar het aan ligt, maar hoewel de band er duidelijk plezier in lijkt te hebben heeft het toch ook iets plichtmatigs.
Mijn mening.
Ps. Als de verwachtingen hoog zijn ligt teleurstelling altijd op de loer.
stadions weet ik ook niet, maar ik denk dat ze ahoy vol krijgen inmiddels.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:44 schreef LeonH het volgende:
[..]
Hoewel ik Shut Your Eyes niet meer kan horen waren ze ook echt retegoed!
Ik was ook eerst heel sceptisch over het Pinkpop optreden vantevoren, maar ook daar hebben ze het echt uitstekend gedaan!
Of het ooit een band zal worden wat stadions zal uitverkopen weet ik nog niet...
Ik denk het eigenlijk niet hoor. Daarvoor houden ze de aandacht toch niet genoeg vast.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:44 schreef LeonH het volgende:
Of het ooit een band zal worden wat stadions zal uitverkopen weet ik nog niet...
Zou het misschien meetellen dat ik geen enorme fan ben? En dat ik zo'n 100 meter van het podium afzat? Misschien? En dat ik daarom het gevoel had naar een Youtube filmpje te kijken?quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:43 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is jouw perceptie en jij hebt het zo ervaren. Daar valt niets op af te dingen. Maar ik vraag me werkelijk af wat in godsnaam je verwachtingen dan waren als je zó'n podium met zó'n licht- en videoshow al "absoluut niet verrassend" vindt. En dan een setlist met o.a. drie tourpremières en een totáál door de mangel gehaalde versie van Crazy. Alleen dát is al verrassend, want als bands besluiten om nummers een nieuw jasje te geven, zijn dat over het algemeen oudere songs.
Maar misschien heb je wel een enórme LCD-projector thuis hoor, waarop je altijd youtubes kijkt, dat het daarom wat tegenviiel allemaal, en had je op z'n minst vijf obscure B-kantjes in de setlist verwacht.
Dat is het niet. Ik vond Vertigo nl. wel erg goed, beter dan Elevation.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:54 schreef Gert het volgende:
Misschien ben je eigenlijk al gewoon een tijdje uitgekeken op de band
Ben alleen maandag geweest... dus wellicht zit daar een deel van de pijn. Had b.v. Until the end of the world graag bij de setlist gezien op maandag.quote:Op donderdag 23 juli 2009 01:38 schreef Kidney_Bean het volgende:
Voor mij was de tweede dag daarom ook stukken beter dan de eerste.
Het valt daarom ook op. Maar goed, volgend jaar zijn ze vast weer goed ingespeeld.quote:en The Edge die veel fouten maakt tijdens deze tour: ik weet dat hij menselijk is, maar ik heb daar nooit eerder iets van gehoord tijdens vorige tours!
"Het videsoscherm waar maar een beetje moeilijk mee werd gedaan"..quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:59 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Zou het misschien meetellen dat ik geen enorme fan ben? En dat ik zo'n 100 meter van het podium afzat? Misschien? En dat ik daarom het gevoel had naar een Youtube filmpje te kijken?
En sorry, maar ik vond het podium echt niet zo spectaculair. Wat is er volgens jou dan zo spectaculair aan? Dat het rond is? En dat je rondom dingen kunt zien? En die catwalk? Of waren het de bewegende bruggen?
Of dat videoscherm waar maar een beetje moeilijk mee werd gedaan?
Jij vond het als enorme fan vast geweldig, maar ik werd er niet warm of koud van.
Sorry.
Er zit in ieder geval flink progressie in, vergeleken bij Barcelona 1.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:12 schreef DS4 het volgende:
Het valt daarom ook op. Maar goed, volgend jaar zijn ze vast weer goed ingespeeld.
Een grotequote:Op donderdag 23 juli 2009 08:59 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Zou het misschien meetellen dat ik geen enorme fan ben? En dat ik zo'n 100 meter van het podium afzat? Misschien? En dat ik daarom het gevoel had naar een Youtube filmpje te kijken?
En sorry, maar ik vond het podium echt niet zo spectaculair. Wat is er volgens jou dan zo spectaculair aan? Dat het rond is? En dat je rondom dingen kunt zien? En die catwalk? Of waren het de bewegende bruggen?
Of dat videoscherm waar maar een beetje moeilijk mee werd gedaan?
Jij vond het als enorme fan vast geweldig, maar ik werd er niet warm of koud van.
Sorry.
Maar natuurlijk had ik 30 euro kaarten.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:33 schreef Gert het volgende:
[..]
"Het videsoscherm waar maar een beetje moeilijk mee werd gedaan"..![]()
Dat je dat nog kon zién joh, zonder verrekijkert.
Het was duidelijk niet aan je besteed. Zonde van je geld, hopelijk had je een 30-euro kaartje.
In wat je hierboven schrijft herken ik me wel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 00:54 schreef Gert het volgende:
[..]
Misschien ben je eigenlijk al gewoon een tijdje uitgekeken op de band, maar hoop je bij elke tour weer wat van de magie die je vroeger hebt ervaren terug te vinden? Nou ja, wél jammer voor je. Want met zo'n dubbel gevoel bij zo'n concert zitten, zwalkend tussen loyaliteit en ongenoegen, lijkt me niet prettig!
Idd.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Podium niet spectaculairAlsjeblieft zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |