abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71212295
Weet iemand of die "I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight Remix Version" ergens te koop is?
Vind 'm echt geweldig namelijk!
pi_71212417
Als je even wacht op de DVD/Bluray van deze tour
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71212557
Het waren alle beelden dat podium op internet die me overgehaald hebben om toch maar te gaan kijken gisteravond of er nog kaartjes verkocht werden (ik woon ongeveer 10-15 minuten fietsen van de Arena) en zodoende gisteravond naar de show geweest.
Show was geweldig: band goed, geluid (ZEKER voor de Arena, waar je al blij bent als je het als 'voldoende' mag omschrijven) goed en technisch enorm innovatief en zeker door de schaal waarop het uitgevoerd wordt overdonderend. Geweldige avond gehad.

(misschien moet ik even uitleggen dat ik door mijn werk/interesse als lichttechnicus bij de meeste concerten mijn aandacht ongeveer 50/50 verdeel tussen de band en belichting, en het dus minstens even belangrijk vind als het optreden zelf. Geen idee hoeveel mensen naar U2 gaan met als hoofdreden [net boven de band] het zien van dat podium?)
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 13:38:45 #105
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71212935

Wat trouwens ook wel grappig was om te zien vanaf deze plek: als die honderden zo niet duizenden oplichtende camera-displays de hele tijd, van filmpjes makende toeschouwers. En toen Bad begon floepten er meteen nog een hele zooi meer aan.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 13:45:32 #106
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71213169

Sambal bei..
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:49:27 #107
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71213318
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:45 schreef Gert het volgende:
[ afbeelding ]

Sambal bei..
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:10:35 #108
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_71214016
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:35 schreef freud het volgende:
Misschien dat degene met de filmpjes deze nog een keer kan posten in deze editie?

Begin het topic maar met een serie foto's van gisteren. Binnenkort betere, mijn vriendin staat met mijn cam vooraan te krijsen op dit moment ...

Gave foto's! Die van I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight, met die koppen op een rij, heb ik nu als achtergrond op mijn laptopje staan.
Smell the flowers while you can....
pi_71214057
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:45 schreef Gert het volgende:
[ afbeelding ]

Sambal bei..
pi_71214150
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 12:53 schreef Ternerito het volgende:
Ik zal straks hier nog wat foto's plaatsen. Zitten toch een paar hele mooie (ook nog scherpe) foto's bij van mijn compactje Alleen van Bono en The Edge. Larry heb ik nauwelijks kunnen zien, stond aan het hek, op mijn tenen kon ik net zijn hoofd zien Adam heb ik volgens mij geen foto van helaas, die stond teveel naar de andere kant, misschien dat die nog ergens half op staat
Ik heb meer foto's van Adam kunnen maken want ik stond juist weer aan zijn kant (optreden van maandag)

pi_71214813
* zucht* en het is alweer voorbij... nu wachten op de volgende keer dat ze komen

Ik moet mijn foto's nog bekijken, zal wel niet zo goed zijn als hier, met mijn minicameraatje.. maar heb meer van het concert genoten dan dat ik foto's heb gemaakt, wist toch wel dat mensen goede foto's zouden gaan maken.

Enne... weet iemand al of er bootlegs zijn..... ben in beide dagen geinteresseerd
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:36:50 #112
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_71214949
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:43 schreef Pheno het volgende:
Leuke avond, ik was nog nooit eerder bij U2 geweest. Dat podium was ook zeer tof
En security mag zich de ogen uit de kop schamen. DIe gast kon gewoonweg een have ring rennen, wordt dan pas achterin gepakt, kan zich nog losrukken en moeten ze hem weer grijpen
Ik vond het eigenlijk wel netjes opgelost... duidelijk was dat die gast enkel een rondje ging lopen. Als security dan halverwege het podium op willen klimmen om ´m tegen te houden, zou denk k een averechts effect hebben gehad. Liep na zn rondje of fame ook recht in de armen van de security achter, voor zover ik kon zien.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_71215131
Ik zag hem anders toch echt een poging doen om die brug over te gaan lopen van achter, maar goed. Ik snap niet eens hoe hij zo snel tussen al die security die ring op kon komen. Wat stonden die gasten daar te doen? Met die strandballen te spelen?

Sowieso vraag ik me af: WAAROM? Is het niet genoeg om van zo'n show te genieten?
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:47:35 #114
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_71215293
Hm, dat stukje heb ik dan net niet gezien denk ik... Ik zag m alleen zn rondje maar doen vanaf de voorzijde. Moest goed kijken om te constateren dat ie idd tegen werd gehouden door de security na afloop.

En tja, het gaat natuurlijk om de aandacht. En om te kunnen zeggen ´Kijk, dat ben ik´ tegen vrienden. Ik snap het wel, dat je zoiets doet. Gelukkig was ie niet naakt
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_71215384
Leuk dat degene die gisteravond zijn geweest het ook geweldig hebben gevonden!!

Begrijp ik nou goed omdat gisteravond the unforgettable fire niet is gespeeld het beeldscherm niet veranderde in een tornado? Uitklapbare wervelstorm? Dat was wel zo vet!!
pi_71215422
Bij welk nummer was dat (gast die over catwalk liep)? Heb dat volledig gemist.
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 14:50 schreef kreuk050 het volgende:

Begrijp ik nou goed omdat gisteravond the unforgettable fire niet is gespeeld het beeldscherm niet veranderde in een tornado? Uitklapbare wervelstorm? Dat was wel zo vet!!
Dat gebeurde nu aan het eind van Until The End Of The World.
pi_71215510
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 14:42 schreef Pheno het volgende:
Sowieso vraag ik me af: WAAROM? Is het niet genoeg om van zo'n show te genieten?
Gewoon, omdat het kan!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_71215541
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 14:50 schreef kreuk050 het volgende:

Nee dat was deze keer niet bij de Unforgettable fire, dat vond ik heeeeel jammer! Een van de hoogtepunten voor mij van de eerste show.

Deze keer was het bij City of Blinding Lights volgensmij? Maar dat weet iemand anders vast beter..

Die jongen op de catwalk was ergens aan het einde. Wat een sukkel. En ik blijf het zeggen: wat nou als er een gek die catwalk oprent, de ladders over en hup de band neersteekt ofzo.. je hebt tegenwoordig zoveel gekken. Nergens werd hij eerder tegengehouden! De security kon hem aan de achterkant pas vasthouden, liet hem vervolgens nog eens losglippen toen hij zich losrukte, en daarna kwamen er opeens tien man aan om hem vast te grijpen.. had dat even eerder gedaan
pi_71216190
Belachelijk dat Bono ' you'll never walk alone' zong in de ArenA, als hij wat beter was geinformeerd had hij dat niet gedaan. Neem ik aan.
pi_71216227
Nog iets, die neger Desmond Tutu die houdt een wel redelijke coole en grappige speech en eindigt met grote woorden en groot ' ONE' , waarom werd daarna niet One ingestart maar ' where the streets have no name' ?
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 15:19:31 #121
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71216401
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:14 schreef kreuk050 het volgende:
Nog iets, die neger Desmond Tutu die houdt een wel redelijke coole en grappige speech en eindigt met grote woorden en groot ' ONE' , waarom werd daarna niet One ingestart maar ' where the streets have no name' ?
Omdat One toen al gespeeld was.
Tenminste, gisteren wel.

Maaer na zo'n toespraak, waar veel mensen niet écht op zitten te wachten, moet je wat mij betreft effe met een knaller komen, en niet met het softe One. Anders wordt het wel héél erg sandalenwerk.
pi_71216447
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:13 schreef kreuk050 het volgende:
Belachelijk dat Bono ' you'll never walk alone' zong in de ArenA, als hij wat beter was geinformeerd had hij dat niet gedaan. Neem ik aan.
Ik mag aannemen dat er wat intelligenter publiek bij een U2 concert zit dan bij Ajax.
Al viel het me wel even op, maar er zijn dus nog mensen die voetbal als een spelletje zien

Of was die gast op de ring daar pissed over

En One was al gedaan, dus die deden ze niet meer
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:35:45 #123
154446 steve-urkel
Did I Do That??
pi_71217041
Setlist Maandag 20 juli

Breathe
No Line On The Horizon
Get On Your Boots
Magnificent
Beautiful Day / Here Comes The Sun (Snippet)
Mysterious Ways
I Still Haven't Found What I'm Looking For / Movin' On Up (Snippet)
Angel Of Harlem / Don't Stop 'Til You Get Enough (Snippet)
In A Little While
ISS Connection with signs, no chat
Unknown Caller
The Unforgettable Fire
City Of Blinding Lights
Vertigo
Let's Dance (Snippet) / I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight Remix Version
Sunday Bloody Sunday
Pride (In The Name Of Love)
MLK
Walk On / You'll Never Walk Alone
Tutu Speech
Where The Streets Have No Name / All You Need Is Love
One

Ultra Violet (Light My Way)
With Or Without You
Moment Of Surrender / '40' (Snippet)

Set list Dinsdag 21 juli

Breathe
No Line On The Horizon
Get On Your Boots
Magnificent
Beautiful Day
Elevation
Desire / Billie Jean (Snippet) / Don't Stop 'Til You Get Enough (Snippet)
Stuck In A Moment You Can't Get Out Of
One
Until The End Of The World / Break On Through (Snippet)
City Of Blinding Lights
Vertigo
I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight Remix Version
Sunday Bloody Sunday / Rock The Casbah (Snippet)
Pride (In The Name Of Love)
MLK
Walk On / You'll Never Walk Alone (Snippet)
(Tutu speech)
Where The Streets Have No Name
Bad / Fool To Cry (Snippet) / '40' (Snippet)

Ultra Violet (Light My Way)
With Or Without You
Moment Of Surrender / Drowning Man (Snippet)
pi_71217194
Dus maandag toen ik er was was One nog niet gedaan
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:40:04 #125
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_71217215
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Omdat One toen al gespeeld was.
Tenminste, gisteren wel.

Maaer na zo'n toespraak, waar veel mensen niet écht op zitten te wachten, moet je wat mij betreft effe met een knaller komen, en niet met het softe One. Anders wordt het wel héél erg sandalenwerk.
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:41:29 #126
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_71217269
quote:
Je bedoelt dat dat nummer anders nooit voorbij komt in de Arena
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:42:09 #127
123170 alors
zlata1234
pi_71217303
Ik moest wel grinniken om You'll never walk alone in de arena

Ik vond die remixversie van Crazy wel jammer, vind het origineel juist zo vet...
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:45:25 #128
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_71217462
Maandag geen Elevation??
pi_71217674
Had het concert van Milaan gedownload, en vond de remix van "I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight helemaal niks aan, maar live vond ik um geweldig!!
pi_71217712
quote:
Waarschijnlijk omdat hij er vanuit gaat dat de meeste mensen die er waren een hoger IQ hebben dan een aardbei.
- NAC Breda -
pi_71217729
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:45 schreef Professional het volgende:
Maandag geen Elevation??
Klopt.
- NAC Breda -
pi_71217749
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:45 schreef Professional het volgende:
Maandag geen Elevation??
Nee, best jammer. Wanneer is deze Tour af trouwens? Zodat de BD / DVD kan komen!
pi_71217769
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:51 schreef Luni het volgende:
Had het concert van Milaan gedownload, en vond de remix van "I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight helemaal niks aan, maar live vond ik um geweldig!!
Inderdaad! Wat een vette versie hebben ze ervan gemaakt zeg!! Zeker de stilte en dan de drums van Larry op de congo tussendoor.. Zo'n gaaf geluid! Iedereen in 't voorste vak stond te dansen!!
pi_71217869
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:41 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Je bedoelt dat dat nummer anders nooit voorbij komt in de Arena
Inderdaad. Laten ze dat lekker in de kuip doen of in Liverpool.
pi_71217894
quote:
Want?
pi_71218082
Lag het aan mij, of was Adam gisteren vrij actief? Metname in het 1e gedeelte kwam hij redelijk vaak naar het publiek oe.
pi_71218174
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:01 schreef Luni het volgende:
Lag het aan mij, of was Adam gisteren vrij actief? Metname in het 1e gedeelte kwam hij redelijk vaak naar het publiek oe.
Adam was beide dagen heel actief, lijkt wel alsof hij jonger is geworden i.p.v. ouder (naja Adam ziet er ook al wel 10 jaar oud uit, dat dan weer wel..) Maar viel me ook op, hij rende en sprong en lachte en zwaaide..
pi_71218175
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:56 schreef Luni het volgende:

[..]

Want?
You'll never walk alone wordt voornamelijk door Feyenoord - en Liverpool fans gezongen.
En hoort dus volgens sommigen niet thuis in de ArenA.
pi_71218356
Die remix vond ik ook gaaf! De eerste dag vooral, omdat ik toen langs die catwalk stond waar de bandleden voorbij kwamen en iedereen lekker staat te swingen! Op de tribune is dat iets minder, daar stond ik met wat minder mensen te dansen, maar maakt niet uit, ik swing zelf wel de pan uit

En die opmerking over de sandalen
pi_71218400
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:04 schreef Rickwon het volgende:

[..]

You'll never walk alone wordt voornamelijk door Feyenoord - en Liverpool fans gezongen.
Ja en ook door FC Twente, so what? Jottum er is 1 regeltje van You Never Walk Alone gezongen, het is nogal wat dat je( jij niet, maar Kreuk) je daar druk om maakt, je gaat naar een concert hoor je zit niet bij ajax.
pi_71218559
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:09 schreef Luni het volgende:

[..]

Ja en ook door FC Twente, so what? Jottum er is 1 regeltje van You Never Walk Alone gezongen, het is nogal wat dat je( jij niet, maar Kreuk) je daar druk om maakt, je gaat naar een concert hoor je zit niet bij ajax.
jamaar het is wel hunnie territorium ....

- NAC Breda -
pi_71218580
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:09 schreef Luni het volgende:

[..]

Mee eens
pi_71218737
Maakte me er niet zo erg druk om, zong gewoon niet mee, en ik was niet de enige want het publiek kon veel harder zingen merkte ik later.

Het had mooi geweest als U2 daar beetje rekening mee had gehouden. Voegde ook niets toe bij het verdere geweldige concert.
pi_71218940
Is er iemand die wat specs kent van de optredens.
b.v. met hoeveel watt ze spelen.
pi_71219363
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:17 schreef kreuk050 het volgende:
Het had mooi geweest als U2 daar beetje rekening mee had gehouden. Voegde ook niets toe bij het verdere geweldige concert.
Jij hebt het dus niet begrepen he.
Het is toch gaaf dat ze na Walk On, een stuk you'll never walk alone doen!
- NAC Breda -
pi_71219664
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:33 schreef linebear het volgende:

[..]

Dan zat je net boven me, ik zat ook in vak 428
Hier ook vak 428 rij 19 (wij waren het blok zitters wegens de eerder genoemde a-sociale Franstalige figuren achter ons.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_71219846
Ik zat op rij 15.... blijf die trappen eng vinden... vooral terug toen het lekker nat was...
pi_71220045
U2 heeft mij niet overtuigd. Dat kwam misschien doordat ik in Vak 428 zat en het gevoel had naar een Youtube filmpje te kijken, maar ook vooral omdat het weinig verrassend was.
Het zat goed in elkaar, ze speelden goed, het klonk goed, maar het was absoluut niet verrassend en zo ontzettend niet spontaan. Ze werkten hun setlist af en dat was het.
Tenminste zo kwam het op mij over.
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:51:50 #149
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71220088
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:21 schreef Ro_Ed het volgende:

http://www.u2star.com/blo(...)e-new-stage-set.html
quote:
Meet the Claw: U2’s Massive New Stage Set

Inspiration: U2 show director Willie Williams got the idea for the in-the-round set (nicknamed “the Claw”) from the futuristic, Disney-style Theme Building at LAX: It looks like a spaceship on four legs.

Structure: At 164 feet tall, the Claw, Williams says, is twice as high as the previous largest stadium stage set, from the Rolling Stones’ A Bigger Bang tour. “Theirs would fit underneath this one,” he says.

Sound System: Each of the Claw’s four sides will have its own full-size sound system — each powerful enough for an entire arena. There will also be 72 separate subwoofers.

Logistics: Currently being assembled in pieces around the world, the set will be made of solid steel — 120 trucks will cart it from show to show.
pi_71220829
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:14 schreef kreuk050 het volgende:
Leg hem even uit voor de niet voetbalfans?
pi_71220854
Redelijk acceptabele bootlegs van maandag 20-07.

Mirror:
-weg-

[ Bericht 68% gewijzigd door Sack_Blabbath op 22-07-2009 19:20:38 ]
pi_71220915
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:04 schreef Rickwon het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Op dat moment is het een concertzaal en geen voetbalstadion.
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:17:29 #153
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71220985
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:15 schreef kibber het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. Op dat moment is het een concertzaal en geen voetbalstadion.
Idd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:35:08 #154
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71221578
-weg-

[ Bericht 98% gewijzigd door Sack_Blabbath op 22-07-2009 19:20:48 ]
pi_71221748
ga ze nu downloaden THANX!!!
pi_71221784
Jammer dat de arena een galmbak is.. maar u2 was vet!
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 17:43:48 #157
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71221829
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:50 schreef Liejannuh het volgende:
U2 heeft mij niet overtuigd. Dat kwam misschien doordat ik in Vak 428 zat en het gevoel had naar een Youtube filmpje te kijken, maar ook vooral omdat het weinig verrassend was.
Het zat goed in elkaar, ze speelden goed, het klonk goed, maar het was absoluut niet verrassend en zo ontzettend niet spontaan. Ze werkten hun setlist af en dat was het.
Tenminste zo kwam het op mij over.
Het is jouw perceptie en jij hebt het zo ervaren. Daar valt niets op af te dingen. Maar ik vraag me werkelijk af wat in godsnaam je verwachtingen dan waren als je zó'n podium met zó'n licht- en videoshow al "absoluut niet verrassend" vindt. En dan een setlist met o.a. drie tourpremières en een totáál door de mangel gehaalde versie van Crazy. Alleen dát is al verrassend, want als bands besluiten om nummers een nieuw jasje te geven, zijn dat over het algemeen oudere songs.

Maar misschien heb je wel een enórme LCD-projector thuis hoor, waarop je altijd youtubes kijkt, dat het daarom wat tegenviiel allemaal, en had je op z'n minst vijf obscure B-kantjes in de setlist verwacht.
pi_71221948
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:21 schreef Ro_Ed het volgende:
misschien ook leuk: (over het videoscherm)

pi_71222809
videoschermen waren vet!
  woensdag 22 juli 2009 @ 18:30:50 #160
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_71223221
Vond het zo prachtig toen ie omlaag ging. En dan die animaties tijdens COBL.
Vond de remix ook wel meevallen eerlijk gezegd, maar die gitaardeuntjes maken die plaat voor mij juist wat mooier. Als ze een danceplaat hadden willen doen had ik liever een Discotheque remix gehoord

En het sing-a-long gedeelte van Unknown Caller was erg cool!
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_71224521
Geen flame naar de mensen toe die hier filmpjes of foto's hebben neergezet, maar ik snap echt niet waarom er zoveel mensen filmen bij een concert. Op voor elke tien mensen die uit hun dak gaan zijn er zeker twee bezig met het zo stil mogelijk houden van hun camera. Niet dat ik ze niet dankbaar ben, want ik loop al een uurtje nummers te luisteren op Youtube, maar ik begrijp niet waarom je dat zou willen doen in plaats van genieten van het moment.

Als je thuis naar het concert wil kijken hier een protip: koop de DVD.

[ Bericht 8% gewijzigd door Grovie op 22-07-2009 19:27:09 ]
David Gray 3-2|Muse 19-6
pi_71224656
Geen links naar bootlegs plaatsen svp.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:22:01 #163
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_71224693
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:16 schreef Grovie het volgende:
Geen flame naar de mensen toe die hier filmpjes of foto's hebben neergezet, maar ik snap echt niet waarom er zoveel mensen filmen bij een concert. Op voor elke tien mensen die uit hun dak gaan zijn er zeker twee bezig met het zo stil mogelijk houden van hun camera. Niet dat ik ze niet dankbaar ben, want ik loop al een uurtje nummers te luisteren op Youtube, maar ik begrijp niet waarom je dat zou willen doen in plaats van genieten van het moment.
Eensch. En dan thuis kijken hoe het concert was.

En is die akoestiek in de Arena overal zo beroerd of heb je ook plekken waar je geen echo hebt?
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_71225368
Snap ik ook niet Grovie. Ik heb heel af en toe wat foto's en filmpjes gemaakt, maar zeker niet het halve concert zoals degene die naast me stond. Je kunt dan toch niet genieten? Maar goed, iedereen doet het op zijn eigen manier....

Ik had op de grond aan de zijkant van het podium op de eerste dag een echo, de tweede dag op de eerste ring een bromgeluid.
pi_71226281
Ik maak ook altijd hele korte filmpjes omdat ik gewoon van het concert wil genieten, maar nu ik ze zit te bekijken baal ik dan wel weer dat ze zo snel stoppen
pi_71227083
Ja, heb ik ook wel weer. Tijdens Moment of Surrender had ik de camera van mijn telefoon aangezet om met het videolampje te kunnen zwaaien, en zelfs dat vond ik gaaf om naar te kijken. Gelukkig is er Youtube. User Marjolijn2 heeft in ieder geval van maandag opnames in heel goede kwaliteit gemaakt. Zelfs van Snow Patrol: Run
David Gray 3-2|Muse 19-6
pi_71227630
wow, check en dan op 3:10. Wat een timing met die zeepbellen!!! "I reached out to the one i tried to destroy"
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:44:47 #169
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:45:33 #170
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71227752
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:41 schreef Tourniquet het volgende:
wow, check en dan op 3:10. Wat een timing met die zeepbellen!!! "I reached out to the one i tried to destroy"
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:48:17 #171
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71227865
quote:
Geweldig geluid zeg . Goed te verstaan .
pi_71227873
Dat met die bubbles was zo'n leuk moment! Had ik net m'n camera weer in m'n zak gedaan, maar wist wel dat het op YouTube zou verschijnen

Wat had Bono trouwens veel rare dansjes, lig echt in een deuk als ik die terugzie
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:52:31 #173
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:21:35 #174
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71229112
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.youtube.com/user/marjolijn2

Gave opnames van maandag .
Over constant filmen gesproken. Die heeft meer filmpjes dan ik.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:24:05 #175
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71229213
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:21 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Over constant filmen gesproken. Die heeft meer filmpjes dan ik.
Werkt bij MTV, dus die doet niks anders . Helemaal niet verkeerd overigens; ik kijk de filmpjes graag.
  ESF Reporter woensdag 22 juli 2009 @ 21:24:46 #176
87554 Cee
Welluk?
pi_71229238
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.youtube.com/user/marjolijn2

Gave opnames van maandag .
Woah, kippevel tot aan m'n nagelriem van dit filmpje. Die meid filmt de beleving.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:28:30 #177
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_71229377
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:24 schreef Cee het volgende:

[..]

Woah, kippevel tot aan m'n nagelriem van dit filmpje. Die meid filmt de beleving.
.
http://twitter.com/marjolijn/ om haar te bedanken .
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:30:41 #178
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71229454
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:24 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Werkt bij MTV, dus die doet niks anders . Helemaal niet verkeerd overigens; ik kijk de filmpjes graag.
pi_71230678
quote:
Fantastisch!! Wat een geweldig moment was dat!
pi_71231276
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:43 schreef Gert het volgende:

Maar ik vraag me werkelijk af wat in godsnaam je verwachtingen dan waren als je zó'n podium met zó'n licht- en videoshow al "absoluut niet verrassend" vindt.
Ik kan je dat zo uitleggen: als je Zoo TV hebt gezien is alles daarna (en dat is al begonnen bij Zooropa, want in de Ahoy kwam het beter over dan in de Kuip) gewoon minder.

En persoonlijk vond ik dit de minste. Ik kan het niet exact duiden, maar ik ben onbevredigd weggegaan. Begrijp me goed, ik ga de volgende keer weer en U2 is nog altijd in mijn ogen de beste live band van dit moment, maar het was voor mij teleurstellend. En dat terwijl ik de nummers van NLOTH live erg goed vind werken.

Ik vind het overigens ook opvallend dat Edge niet lekker lijkt mee te doen. In het begin zat hij ergens buiten de maat te spelen, bij magnificent ging hij duidelijk de mist in... In Barcelona ging het natuurlijk ook al mis. Geen idee waar het aan ligt, maar hoewel de band er duidelijk plezier in lijkt te hebben heeft het toch ook iets plichtmatigs.

Mijn mening.

Ps. Als de verwachtingen hoog zijn ligt teleurstelling altijd op de loer.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71233484
quote:
Videoschermen: made in Belgium (Barco)
Podium: made in Belgium (StageCo)

Noem ons nu nog eens domme Belgen
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:13:25 #182
60704 LeonH
pi_71233572
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:11 schreef Frederic het volgende:

[..]

Videoschermen: made in Belgium (Barco)
Podium: made in Belgium (StageCo)

Noem ons nu nog eens domme Belgen
En dan daar pas in 2010 gaan optreden
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:45:55 #183
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_71235001
opvallend: in de download top 5 van vandaag stond snow patrol hoger dan u2.

kortom, ik denk dat iedere arena ganger ook heel erg van snow patrol genoten heeft. wat ik mooi vond: toen ze maandag wegliepen (via de achterkant) kregen ze van de tribune een staande ovatie
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_71236336
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:13 schreef LeonH het volgende:

[..]

En dan daar pas in 2010 gaan optreden
Don't remind us
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:44:28 #185
60704 LeonH
pi_71237017
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:45 schreef evert het volgende:
opvallend: in de download top 5 van vandaag stond snow patrol hoger dan u2.

kortom, ik denk dat iedere arena ganger ook heel erg van snow patrol genoten heeft. wat ik mooi vond: toen ze maandag wegliepen (via de achterkant) kregen ze van de tribune een staande ovatie
Hoewel ik Shut Your Eyes niet meer kan horen waren ze ook echt retegoed!
Ik was ook eerst heel sceptisch over het Pinkpop optreden vantevoren, maar ook daar hebben ze het echt uitstekend gedaan!

Of het ooit een band zal worden wat stadions zal uitverkopen weet ik nog niet...
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 00:54:22 #186
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71237222
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan je dat zo uitleggen: als je Zoo TV hebt gezien is alles daarna (en dat is al begonnen bij Zooropa, want in de Ahoy kwam het beter over dan in de Kuip) gewoon minder.

En persoonlijk vond ik dit de minste. Ik kan het niet exact duiden, maar ik ben onbevredigd weggegaan. Begrijp me goed, ik ga de volgende keer weer en U2 is nog altijd in mijn ogen de beste live band van dit moment, maar het was voor mij teleurstellend. En dat terwijl ik de nummers van NLOTH live erg goed vind werken.

Ik vind het overigens ook opvallend dat Edge niet lekker lijkt mee te doen. In het begin zat hij ergens buiten de maat te spelen, bij magnificent ging hij duidelijk de mist in... In Barcelona ging het natuurlijk ook al mis. Geen idee waar het aan ligt, maar hoewel de band er duidelijk plezier in lijkt te hebben heeft het toch ook iets plichtmatigs.

Mijn mening.

Ps. Als de verwachtingen hoog zijn ligt teleurstelling altijd op de loer.
Misschien ben je eigenlijk al gewoon een tijdje uitgekeken op de band, maar hoop je bij elke tour weer wat van de magie die je vroeger hebt ervaren terug te vinden? Nou ja, wél jammer voor je. Want met zo'n dubbel gevoel bij zo'n concert zitten, zwalkend tussen loyaliteit en ongenoegen, lijkt me niet prettig!
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:55:53 #187
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_71237250
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:44 schreef LeonH het volgende:

[..]

Hoewel ik Shut Your Eyes niet meer kan horen waren ze ook echt retegoed!
Ik was ook eerst heel sceptisch over het Pinkpop optreden vantevoren, maar ook daar hebben ze het echt uitstekend gedaan!

Of het ooit een band zal worden wat stadions zal uitverkopen weet ik nog niet...
stadions weet ik ook niet, maar ik denk dat ze ahoy vol krijgen inmiddels.
ik denk dat van de 100.000 u2 bezoekers minimaal 10% = 1x Ahoy ze nog wel een keer wil zien
wat moet ik hier nu neerzetten?
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 00:56:47 #188
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71237270
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:44 schreef LeonH het volgende:

Ik denk het eigenlijk niet hoor. Daarvoor houden ze de aandacht toch niet genoeg vast.
Ik zal ook niet snel naar een concert van alleen SP gaan.
Maar toch.. ik zie ze volgende maand alwéér, op pukkelpop.
pi_71237900
Ik zou niet speciaal een kaartje voor Snow Patrol bestellen, want 2 uur achter elkaar zou iets teveel van het goede zijn, maarrrrrr ik heb me uitstekend vermaakt deze twee dagen! Vooral de tweede dag ging het publiek ook flink mee, en was het enorm leuk om iedereen enthousiast te zien klappen en zingen bij shut your eyes. Ook een nummer aan het eind, ik denk Open your eyes dat het heet? (dat zong de zanger doorlopend ) klonk erg goed..

Ik begrijp DS4 trouwens wel. Ik blijf ZOO TV hun beste show ooit vinden. Uberhaupt die tijd, die muziek, dat is voor mij gewoon U2. Wat jij schrijft over dat plichtmatige, dat gevoel heb ik op een of andere manier ook wel. Maar goed, bij zo'n grote show, het kan niet anders dan allemaal een beetje vast staan.. Ik vond U2 daarom de tweede dag ook veel beter, veel losser spelen, meer show maken, meer met het publiek. Ik herkende opeens weer 'de oude' U2 terug, die ik de dag ervoor minder had gezien. Voor mij was de tweede dag daarom ook stukken beter dan de eerste.

en The Edge die veel fouten maakt tijdens deze tour: ik weet dat hij menselijk is , maar ik heb daar nooit eerder iets van gehoord tijdens vorige tours!
pi_71240165
Mocht iemand nog een goede bootleg van dinsdag hebben, ik hou me graag aanbevolen
pi_71240378
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:43 schreef Gert het volgende:

[..]

Het is jouw perceptie en jij hebt het zo ervaren. Daar valt niets op af te dingen. Maar ik vraag me werkelijk af wat in godsnaam je verwachtingen dan waren als je zó'n podium met zó'n licht- en videoshow al "absoluut niet verrassend" vindt. En dan een setlist met o.a. drie tourpremières en een totáál door de mangel gehaalde versie van Crazy. Alleen dát is al verrassend, want als bands besluiten om nummers een nieuw jasje te geven, zijn dat over het algemeen oudere songs.

Maar misschien heb je wel een enórme LCD-projector thuis hoor, waarop je altijd youtubes kijkt, dat het daarom wat tegenviiel allemaal, en had je op z'n minst vijf obscure B-kantjes in de setlist verwacht.
Zou het misschien meetellen dat ik geen enorme fan ben? En dat ik zo'n 100 meter van het podium afzat? Misschien? En dat ik daarom het gevoel had naar een Youtube filmpje te kijken?

En sorry, maar ik vond het podium echt niet zo spectaculair. Wat is er volgens jou dan zo spectaculair aan? Dat het rond is? En dat je rondom dingen kunt zien? En die catwalk? Of waren het de bewegende bruggen?
Of dat videoscherm waar maar een beetje moeilijk mee werd gedaan?
Jij vond het als enorme fan vast geweldig, maar ik werd er niet warm of koud van.
Sorry.

[sub]Dit was overigens mijn eerste en laatste stadionconcert. Ik geloof ik dat ik "grote" bands die het nodig vinden om in een stadion te spelen maar gewoon oversla en weer gewoon kleinere concerten ga bezoeken. Dan kan ik de band tenminste zien. En hebben ze nog het gevoel dat ze zich moeten bewijzen, wat het alleen maar leuker maakt wat mij betreft.[/quote]
pi_71240525
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:54 schreef Gert het volgende:

Misschien ben je eigenlijk al gewoon een tijdje uitgekeken op de band
Dat is het niet. Ik vond Vertigo nl. wel erg goed, beter dan Elevation.

Zo'n Arena helpt natuurlijk ook niet. Het is spijtig dat ze niet in Brussel speelde, want dan was ik daar zeker naartoe gegaan (volgend jaar als het goed is wel, dus...). Heb nog Göthenborg en Gelschenkirchen overwogen en denk dat ik dat de volgende keer ook ga doen, want de arena is gewoon k*t. Voor de goede orde: Vertigo ook in Brussel en Amsterdam gezien en toen was ik ook positief na Amsterdam. Het is dus niet alleen de arena...
pi_71240585
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 01:38 schreef Kidney_Bean het volgende:

Voor mij was de tweede dag daarom ook stukken beter dan de eerste.
Ben alleen maandag geweest... dus wellicht zit daar een deel van de pijn. Had b.v. Until the end of the world graag bij de setlist gezien op maandag.
quote:
en The Edge die veel fouten maakt tijdens deze tour: ik weet dat hij menselijk is , maar ik heb daar nooit eerder iets van gehoord tijdens vorige tours!
Het valt daarom ook op. Maar goed, volgend jaar zijn ze vast weer goed ingespeeld.
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 09:33:39 #194
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71240943
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:59 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Zou het misschien meetellen dat ik geen enorme fan ben? En dat ik zo'n 100 meter van het podium afzat? Misschien? En dat ik daarom het gevoel had naar een Youtube filmpje te kijken?

En sorry, maar ik vond het podium echt niet zo spectaculair. Wat is er volgens jou dan zo spectaculair aan? Dat het rond is? En dat je rondom dingen kunt zien? En die catwalk? Of waren het de bewegende bruggen?
Jij vond het als enorme fan vast geweldig, maar ik werd er niet warm of koud van.
Sorry.
"Het videsoscherm waar maar een beetje moeilijk mee werd gedaan"..
Dat je dat nog kon zién joh, zonder verrekijkert.
Het was duidelijk niet aan je besteed. Zonde van je geld, hopelijk had je een 30-euro kaartje.
  Moderator donderdag 23 juli 2009 @ 09:34:52 #195
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_71240975
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:12 schreef DS4 het volgende:

Het valt daarom ook op. Maar goed, volgend jaar zijn ze vast weer goed ingespeeld.
Er zit in ieder geval flink progressie in, vergeleken bij Barcelona 1.
  donderdag 23 juli 2009 @ 09:35:52 #196
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_71240998
Vond het maandag hartstikke gaaf hoor
Dinsdagnacht nog een showcase van Snow Patrol gehad, meteen na hun optreden in de Arena
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:16:42 #197
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71242043
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 08:59 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Sorry.
Een grote van mijn kant.
Koop dan staanplaatsen. Als je zitplaatsen haalt op die plek, dan weet je dat je weinig ziet.
Podium niet spectaculair Alsjeblieft zeg
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_71242462
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 09:33 schreef Gert het volgende:

[..]

"Het videsoscherm waar maar een beetje moeilijk mee werd gedaan"..
Dat je dat nog kon zién joh, zonder verrekijkert.
Het was duidelijk niet aan je besteed. Zonde van je geld, hopelijk had je een 30-euro kaartje.
Maar natuurlijk had ik 30 euro kaarten.
Sorry, maar dergelijke concerten zijn aan mij dus duidelijk niet besteed. Ik mis heel duidelijk de wow-factor bij U2. Jullie niet. Smaken verschillen enzo. Maak er vooral geen probleem van.
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:45:09 #199
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_71242736
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 00:54 schreef Gert het volgende:

[..]

Misschien ben je eigenlijk al gewoon een tijdje uitgekeken op de band, maar hoop je bij elke tour weer wat van de magie die je vroeger hebt ervaren terug te vinden? Nou ja, wél jammer voor je. Want met zo'n dubbel gevoel bij zo'n concert zitten, zwalkend tussen loyaliteit en ongenoegen, lijkt me niet prettig!
In wat je hierboven schrijft herken ik me wel.
Heb sinds medio jaren '80 alle tours bezocht en na het POP-album/de Popmart tour vind ik de meeste songs niet meer interessant genoeg. Ik ben sindsdien dus wel naar alle concerten in NL geweest (op afgelopen dinsdag na dan) en soms ook nog in het buitenland (o.a. Slane, dat gaf me wel weer kippenvel), maar meer omdat ik inderdaad hoop iets van 'vroeger' terug te vinden dan voor het nieuwere materiaal.

Ijdele hoop waarschijnlijk en dus zal ik het voornamelijk moeten doen met de herinneringen...
  donderdag 23 juli 2009 @ 10:58:35 #200
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71243117
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Podium niet spectaculair Alsjeblieft zeg
Idd.

Ik ben ook geen enorme fan en ik had ook 30 euro kaartjes omdat ik niks anders meer kon krijgen, maar ik vond het podium echt geweldig.
pi_71243963
Ik ben erg benieuwd naar de heren in Dublin maandag . Ik ben één van de geluksvogels die zondag naar Dublin mag vliegen en dan ook nog een GA kaart heeft. Ik heb er enorm veel zin in! Ik vond het publiek maandag geweldig voor Nederlandse begrippen, maar ik stond dan ook achter de inner circle en heb Bono twee of drie keer recht voor mijn neus gehad.
pi_71244086
Ik ben maandag met ons zoontje geweest en dinsdag op de valreep lekker met z'n tweetjes en vond beide avonden geweldig. Had wel het idee dat het dinsdag iets losser en enthousiaster was.
Heeft iemand toevallig een foto gemaakt van het scherm na het concert (tijdens rocket-man). Er kwamen toen allemaal foto's van bezoekers voorbij, waaronder een foto van mijn kleine mannetje van 8.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')