quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:34 schreef Viking84 het volgende:
In afwachting van uw reactie,
Xaobotnik.
Lekker neutraal.
quote:
Vergeet in ieder geval niet het volgende toe te voegen:quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:32 schreef Xaobotnik het volgende:
Beste FOKkers,
Ik heb een geschil met een organisatie en heb naar aanleiding daarvan een brief geschreven. Maar nu weet ik niet hoe ik mijn brief moet afsluiten. 'Met vriendelijke groet' vind ik namelijk te aardig. Iemand suggesties?
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vergeet in ieder geval niet het volgende toe te voegen:
"P.S. Daar ik er zelf nogal wat moeite mee had, heb ik om deze brief zo onaardig mogelijk af te kunnen sluiten zelfs een beroep gedaan op een populair internet forum. U kunt mijn topic vinden op de volgende url: http://forum.fok.nl/topic/1319105."
Dat is hooguit ongeduldig, niet uigesproken onaardig!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:50 schreef krakkemieke het volgende:
Hopend op een spoedige reactie,
Xaobotnik
die jaquote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:34 schreef Viking84 het volgende:
Xaobotnik.
Lekker neutraal.
Ik ben erg slecht in onaardig zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dat is hooguit ongeduldig, niet uigesproken onaardig!
quote:In afwachting van een reactie,
Xaobotnik.
Straalt dat er zo van af?? Tsja.... Ik kan nu eenmaal niet iets versturen zonder dat ik weet dat er iig een poging gedaan is het appelerende aspect juist te hebbenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:04 schreef Teeuwen het volgende:
Wat ben je nou voor een onzekere gast, TS..
Een grote bek opzetten heb je inderdaad niets aan. Maar ik gun ze dat met vriendelijke groet' gewoon niet. Het ging ook meer om het functioneren van een specifieke medewerkster aan wie ik het direct mail, die de organisatie vertegenwoordigt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:10 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik ben erg slecht in onaardig zijn.Er wordt aan gewerkt, maar imho werkt het beter om duidelijk te zijn.
Degenen die de brief lezen hebben geen boodschap aan onaardige brieven. Wel aan brieven waarin wordt uitgelegd wat de klacht is en wat TS denkt te doen als er geen reactie komt. Zakelijke brieven dus.
Xaobotnik.
Lekker neutraal.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:49 schreef NotYou het volgende:
[..]
Vergeet in ieder geval niet het volgende toe te voegen:
"P.S. Daar ik er zelf nogal wat moeite mee had, heb ik om deze brief zo onaardig mogelijk af te kunnen sluiten zelfs een beroep gedaan op een populair internet forum. U kunt mijn topic vinden op de volgende url: http://forum.fok.nl/topic/1319105."
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:09 schreef gunk77 het volgende:
Sluit je af met een plaatje (is ook orgineel) en het geeft jouw stemming goed weer....
[ afbeelding ]
Xaobotnik.
Lekker neutraal.
2009 belde, wilde je vertellen dat 1680 nog steeds werkt in zakelijke brieven.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:08 schreef Repeat het volgende:
verblijf ik
1680 schreef, wilde zn afsluiting terug.
Oh dat zijn die brieven die ik direct in de versnipperaar flikkerquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef Lamon het volgende:
[..]
2009 belde, wilde je vertellen dat 1680 nog steeds werkt in zakelijke brieven.
Dan ben ik blij dat ik altijd geholpen ben door mensen met hersens tot nu toe.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oh dat zijn die brieven die ik direct in de versnipperaar flikker
Mensen die hulp nodig hebbenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:39 schreef Lamon het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat ik altijd geholpen ben door mensen met hersens tot nu toe.
21 juli 2009quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Mensen die hulp nodig hebben_!
Verblijf je nu ook?
Ik zag puber staan en besloot niet verder te lezen, knul!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:54 schreef Lamon het volgende:
[..]
21 juli 2009
Lamon
Randdebielen puberlaan 91
71197810 FTW
FOK!
Geachte, heer/heren, dame/dames,
Na een ervaringsstandpunt mijnerzijds, heeft u opnieuw een respectloze smiley onder mijn post geplaatst.
Wetende dat u puber bent en nog niet in staat bent geweest uzelf te ontwikkelen, wil ik opnieuw mijn teleurstelling over de onaangename manier van benadering richting mijn persoon ter orde stellen.
Ik had gehoopt dat wij onze miscommunicatie in de toekomst op een prettigere manier zouden kunnen voortzetten, maar wederom is gebleken dat u niet de bereidwilligheid toont, om mij hierin tegemoet te komen.
Daarom zie ik mij genoodzaakt onze verstandhouding op eenzelfde wijze te benaderen in toekomstige topics, wanneer u deze manier van posten vol wilt houden.
Hopende dat mijn vertrouwen in uw organisatie niet opnieuw beschaamd wordt, verblijf ik,
Lamon,
Randdebielen puberlaan 91
71197810 FTW
FOK!
1970!!! Yes!!!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik zag puber staan en besloot niet verder te lezen, knul!_!
Hoogachtend,
R. Superieur
Meesterstraat 30
9700 AX Doctorandus-Masterstad
En ik een puber..... jij blijquote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:02 schreef Lamon het volgende:
[..]
1970!!! Yes!!!
Eindelijk ben ik een broekie volgens iemand!
Nou inderdaad! Ik sluit brieven op mijn werk heel vaak af met (in afwachting van uw reactie) verblijf ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:16 schreef Lamon het volgende:
2009 belde, wilde je vertellen dat 1680 nog steeds werkt in zakelijke brieven.
Die is wel scherp jaquote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:07 schreef Lamon het volgende:
"Hopende dat mijn vertrouwen in uw organisatie niet opnieuw beschaamd wordt, verblijf ik..."
Doe ik altijd.
Ja, dan zeg je dat je de organisatie hoog acht en dat doet TS niet.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:52 schreef isogram het volgende:
Als je een brief stuurt waarin je een kwestie aankaart, is het logisch dat je een reactie verwacht. Dat is dus geen manier om een brief af te sluiten, maar wel een onnodige open deur. Aangezien het om een (zakelijk) geschil gaat, was de afsluiting "hoogachtend" beter geweest.
Doe je laagachtend, ook prima.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dan zeg je dat je de organisatie hoog acht en dat doet TS niet.
Xaobotnik.
Lekker neutraal.
Gokje: abnamro?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:10 schreef Xaobotnik het volgende:
Een grote bek opzetten heb je inderdaad niets aan. Maar ik gun ze dat met vriendelijke groet' gewoon niet. Het ging ook meer om het functioneren van een specifieke medewerkster aan wie ik het direct mail, die de organisatie vertegenwoordigt.
Zwanger van uw reactie?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:17 schreef Tamashii het volgende:
Gewoon hoogachtend of in verwachting van uw reactie.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 23:17 schreef Tamashii het volgende:
Gewoon hoogachtend of in verwachting van uw reactie.
Dat dacht ik ook toen ik het las ja.quote:
Hoogachtend is een formele manier om een brief af te sluiten. Aangezien dit geen informele brief is, maar een zakelijke brief over een geschil, geniet hoogachtend beslist de voorkeur, hoewel "met vriendelijke groet" zeker niet helemaal fout is.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:13 schreef Viking84 het volgende:
Ja, dan zeg je dat je de organisatie hoog acht en dat doet TS niet.
Inderdaad. Kijk goed uit met hoe je de frustraties verwoordt. Houd de brief zo zakelijk mogelijk.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:12 schreef Morphs het volgende:
Je moet sowieso in je brief niet je frustraties uiten, daar kan zo'n organisatie niks mee. Je kunt uiteraard het conflict en de frustraties aankaarten maar dat is natuurlijk iets anders dan zo'n organisatie uitschelden. Daarom denk ik dat je met je onaardige brief niet veel gaat bereiken. Ik kan je adviseren om er een neutrale brief van te maken waarin je de zaak zo oplosbaar mogelijk aankaart. Daarbij hoort ook een neutrale afsluiting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |