Heeft die de afgelopen twee jaar wel tegen Nadal gespeeldquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Al ruim twee jaar ongeslagen tegen Nadal
Zeker.quote:Op dinsdag 10 september 2013 20:36 schreef DaveDave09 het volgende:
[..]
Heeft die de afgelopen twee jaar wel tegen Nadal gespeeld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Si senooooooor.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:44 schreef Norrage het volgende:
Gigantisch groot sportman. Rafael Nadal![]()
Vamos!
Gelukkig. Toch wel heel vervelend dat zo'n lichte blessure hem mogelijk een GS heeft gekost.quote:
Klopt, ik baal er ook wel behoorlijk van het verlies omdat het zo onnodig was. Maar Stan is en sympathieke kerel en ik gun hem deze titel van harte, hopelijk geeft het andere subtoppers als Delpo/Tsonga/Berdych het vertrouwen dat ook zij (weer) een GS kunnen pakken. Dat zou het tennis een stuk minder voorspelbaar maken.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:22 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Gelukkig. Toch wel heel vervelend dat zo'n lichte blessure hem mogelijk een GS heeft gekost.
Ik denk trouwens dat Nadal waarschijnlijk had gewonnen als hij die blessure niet had gehad. Denk dat Stan dan nog steeds de tweede set had gewonnen en een brek achter was gekomen in de derde, maar dat hij dan een hele kleine aarzeling van Stan had aangegerepen om terug te komen. En dat verwcht ik omdat dat eigenlijk altijd zo gaat in een best-of-fivepartij van een topper tegen subtopper die geweldig speelt. Zelden houden ze het niveau drie sets vol en al helemaal niet in de GS-finale.
Gohquote:Op maandag 27 januari 2014 22:22 schreef Federer-fan het volgende:
Ik denk trouwens dat Nadal waarschijnlijk had gewonnen als hij die blessure niet had gehad.
Ja, zou leuk zijn als de subtop beter wordt.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:43 schreef Gruisman het volgende:
[..]
Klopt, ik baal er ook wel behoorlijk van het verlies omdat het zo onnodig was. Maar Stan is en sympathieke kerel en ik gun hem deze titel van harte, hopelijk geeft het andere subtoppers als Delpo/Tsonga/Berdych het vertrouwen dat ook zij (weer) een GS kunnen pakken. Dat zou het tennis een stuk minder voorspelbaar maken.
Je ziet toch onveranderlijk dat de toppers zo'n partij er uiteindelijk uitslepen, omdat zij er wel staan op de belangrijke momenten en de subtoppers niet?quote:
Absoluut.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 02:04 schreef DaveDave09 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)erstelt_snel___.html
Leuk dan.. gs overwinning gemist door zoiets 'kleins'
Ja, en dan zijn er opeens drie snel na elkaar.quote:Jammer, en altijd zo rot dit 4maanden wachten tot rg
Gewoon verkrampt door de spanning, dus eigenlijk. Best vreemdquote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gek om te zeggen over Nadal, maar hij lijkt de finale niet verloren te hebben door 'iets kleins' fysiek, maar juist mentaal: meer door een combinatie tussen stress en angst voor blessures. Ik denk dat Nadal gewoon niet goed door had dat er niets aan de hand was.
Wat zeg je dan precies? Dat hij niet echt last had van zijn rug maar dat hijh het zich inbeeldde of dat hij door de stress last kreeg van zijn rug?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gek om te zeggen over Nadal, maar hij lijkt de finale niet verloren te hebben door 'iets kleins' fysiek, maar juist mentaal: meer door een combinatie tussen stress en angst voor blessures. Ik denk dat Nadal gewoon niet goed door had dat er niets aan de hand was.
Sowieso hebben heel veel daadwerkelijk fysieke aandoeningen een sterke psychische component, rugklachten zijn daar een voorbeeld van. In dit geval die verkramptheid van de spieren waar ook Toni het over had. Vervolgens denk ik dat hij het fysieke probleem flink overschat heeft (niet heel vreemd met zijn historie).quote:Op dinsdag 28 januari 2014 13:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat zeg je dan precies? Dat hij niet echt last had van zijn rug maar dat hijh het zich inbeeldde of dat hij door de stress last kreeg van zijn rug?
Nee, maar dit was een finale. Dat vind ik echt van andere orde. Daar zie ik hem veel minder snel verliezen. Maar je hebt uiteraard gelijk dat we het nooit zeker zullen weten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:54 schreef Norrage het volgende:
Ohja dit had ik in het AO topic gepost, maar moest eigenlijk hier:
En het is helemaal niet zo dat Rafa al zijn 5set potten wint. Hij is al meermaals, ook in latere stadia van van GS, volledig van de baan gemept. Zoals het nu tegen Wawa leek te gaan gebeuren. Kijk iemand als Fed is dat zelden overkomen. Ondanks een set en een break voorsprong destijds van bv Baghdatis, wist Fed dat gewoon om te draaien. Rafa is dat meermaals niet gelukt. En gezien de vorm die Rafa dit toernooi etaleerde, was dat nu absoluut geen zekerheidje geweest. Het lijkt me dus totaal geen vreemde aanname, dat Wawa dit normaliter zou hebben afgemaakt. Maar we zullen het nooit weten
Nadal is 16-17 in finales op hardcourt en 3-3 in finales op hardcourtslams.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:10 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, maar dit was een finale. Dat vind ik echt van andere orde. Daar zie ik hem veel minder snel verliezen. Maar je hebt uiteraard gelijk dat we het nooit zeker zullen weten.
Ik bedoel tegen underdogs in grandslamfinales.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nadal is 16-17 in finales op hardcourt en 3-3 in finales op hardcourtslams.
Ja, maar Nadal in een GS-finale lijkt me toch echt wel favoriet tegen een subtopper die de reputatie heeft van choker. Datzelfde had ik gevonden in een finale Nadal-Berdych.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:30 schreef Norrage het volgende:
Ik vind dat Rafa hier grondig overschat wordt. Ik denk zelf ook dat ie zou hebben gewonnen hoor, dus begrijp me niet verkeerd. Maar Rafa op hardcourt is niet zo NID als op gravel. En hij wint veel, maar hij heeft eigenlijk slechts zelden 5-setters gespeeld uberhaupt op deze ondergrond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |