abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juli 2009 @ 12:04:15 #251
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_71335416
Nondekei.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zondag 26 juli 2009 @ 12:07:40 #252
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71335489
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:02 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands?
Poster boven mij haalt dingen door elkaar en geeft daardoor onjuiste behandeladviezen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 26 juli 2009 @ 12:09:05 #253
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71335510
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:07 schreef eleusis het volgende:

[..]

Poster boven mij haalt dingen door elkaar en geeft daardoor onjuiste behandeladviezen.
Ik bedoel die termen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  zondag 26 juli 2009 @ 12:25:43 #254
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71335832
quote:
Op zondag 26 juli 2009 12:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Ik bedoel die termen.
Oh... Nou ja, wat men momenteel weet van tinnitus is niet veel, maar waar de theorieën op neerkomen:

1. Er is in de gehoorszenuw altijd een bepaalde achtergrondactiviteit. Stilte betekent dus niet dat het in de gehoorszenuw en gehoorschors stil is, m.a.w. ook stilte heeft een bepaalde representatie in vuurpatronen van neuronen.
2. Wanneer dit signaal op een gegeven moment wegvalt in een bepaald frequentiegebied, bijvoorbeeld door gehoorschade, reageren bepaalde delen in de auditieve hersenstam hierop door hyperactief te worden. Je kunt dit vergelijken met fantoompijn na een amputatie.
3. Deze hyperactiviteit houdt een grotere "spontaneous firing rate" (neuronen vuren zomaar vaker af) en een grotere neurale synchroniciteit (de neuronen vuren meer samen tegelijk dan anders) in bepaalde gedeelten van de gehoorschors die belangrijk zijn voor de verwerking van geluid.
4. Het vermoeden is dat die activiteit samenhangt met de waarneming van oorsuizen, zeker omdat het in bepaalde patiënten lukt om de tinnitus tijdelijk te onderdrukken als de hyperactiviteit wordt verstoord, bijvoorbeeld door middel van magnetisme of een implantaat dat pulsen afgeeft.
5. De wijziging van input bij tinnituspatiënten heeft een reorganisatie van de "tonotopic map" tot gevolg (d.w.z. welke groep cellen verantwoordelijk is voor welke geluidsfrequentie). De hersenen passen zich dus aan de situatie aan; neuronen krijgen een andere functie en gaan "luisteren" naar andere frequenties. Het is niet duidelijk wat de functie hiervan is. Een idee is dat de hersenen dit doen om om te kunnen gaan met beschadigingen en om ons gehoor zo gevoelig te maken.
6. Wat je daardoor helaas ziet is dat de hersenen door deze wijzigingen zelf het signaal "op gang houden" en dat het doorsnijden van de gehoorszenuw (wat vroeger nog wel eens gebeurde, nu zelden) tinnitus niet verbetert.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_71355653
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 00:48 schreef Parkinson_XTC het volgende:
het is ook een flinke lap tekst... misschien kan Replique niet zoveel karakters tegelijk handelen...

heb het wel helemaal gelezen en ben er een beetje stil van..
heb zaterdag nog heel de dag tegen een speaker op extrema gestaan.. tijdje terug idem bij awake..
en dat gaat al meer dan tien jaar zo...
Hmm dat zou ik dus echt niet kunnen Ik ben nooit veel uitgeweest in mijn leven, maar heb toch sinds +- mijn 18e een piep(je) in mijn oren. Terwijl ik er altijd voor probeerde te waken niet te dicht bij boxen te staan en nog nooit naar een concert was geweest op die leeftijd. Piep is niet hinderlijk, maar gewoon dat het nooit meer echt helemaal stil is, eigenlijk hoor ik het pas als ik er echt op ga letten en/of als ik stress heb.

Een paar jaar terug heb ik ook last gehad van overgevoeligheid voor geluid (nu nog steeds maar let er minder op). Ook niet zo extreem erg als in het verhaal van die jongen, maar wel dat het gewoon 'pijn' doet aan je oren (niet erg bij mij) en het gewoon allemaal veel te hard klinkt. Hoge tonen bijv, zoals een felle klap op een snaretrom ofzo, doet gewoon auw. En ik hoef echt niet zonder oordopjes naar een hardcore feestje te gaan of zo, of te luisteren naar n vriend die tekeer gaat op zn drumstel terwijl ik er vlakbij sta
Ik ga sindsdien in ieder geval niet meer uit zonder oordopjes, anders klinkt het gewoon echt veel te hard voor mij. (Bovendien zit ik dan met een vette piep in mn oren als ik thuiskom.)

Daarnaast hoor ik al sinds jaar en dag minder goed dan andere mensen heb ik het idee: een gesprek met mensen terwijl er op de achtergrond muziek aanstaat zorgt ervoor dat ik de mensen niet goed meer hoor.
Ook gewoon op een verjaardag heb ik moeite mensen te verstaan, of ze moeten echt direct naast me zitten. Dit zorgt ervoor dat ik er vaak maar een beetje bijhang, want ik heb toch geen flauw idee waar ze het over hebben, en geen zin om continu er naar te vragen of extreem te concentreren.

Als ik het verhaal uit de OP lees maakt me dat toch wel een beetje bang....ben dus denk ik ook wel gevoelig om tinnitus/ hyperacusis te krijgen en dat lijkt me idd een van de ergste dingen die er bestaan. Mijn moeder heeft heel erg een piep in haar oor trouwens (door virusinfectie of zo en doordat haar oor raar gebouwd is van binnen ).
En in september moet ik met het vliegtuig.....toch eng idee dat het daardoor kan verergeren. Heb idd al eerder meegemaakt dat ik nog een hele dag erna met oorpijn/ dicht oor rond heb gelopen. Nu ik erbij nadenk is mijn overgevoeligheid voor geluid iets van NA die tijd dat ik met het vliegtuig ging

Echt sneu/ zonde van zo'n jonge gast die in principe vol in het leven staat en getalenteerd is.....
pi_71355719
Aanvulling op mijn vorige bericht hierboven: ik heb een broertje met autisme (nouja aan autisme verwante stoornis dan) en toen hij nog thuis woonde zette hij vaak de koptelefoon op en dan het geluid MAXIMAAL op de versterker Je kon alles heel hard meehoren waar je ook was in de kamer.
Ik dacht echt 'Jezus jongen jouw oren moeten toch onderhand hardstikke kapot gaan/ zijn en dat doet toch pijn aan je oren' maar hij leek/ lijkt nooit ergens last van te hebben (hij doet t nu nog met zn mp3 speler en stereo op zn kamer, hij woont niet meer thuis).

Ik vraag me af of het kan dat het bij sommige mensen gewoon niet beschadigd. Bijv bij mensen met autisme zoals hij. Of het een beetje opgaat dat zolang het geen pijn doet en je het prettig geluid vind, er dan ook niks beschadigd (hij vind het namelijk aangenaam, het geluid zo hard, blijkbaar).
Dat zijn hersenen denken 'mwah wel lekker, niks aan het handje' en dat zolang de hersenen dit denken er lichamelijk ook niks beschadigd of zo. Of dat het daar niks mee te maken heeft en sowieso beschadigd bij iedereen als het boven een bepaalde grens uitkomt gewoon (maar dat laatste is dus al niet zo aangezien er blijkbaar mensen zijn die zonder problemen jarenlang naast boxen met takkeherrie kunnen staan en andere mensen al na 1 keer uitgaan een fikse gehoorbeschadiging oplopen).

Vond het altijd wel raar: je zou juist denken dat mensen met autisme gevoeliger zijn voor harde geluiden enz. Dat ze daar juist vaak niet goed tegen kunnen. Maar mn broertje is echt het tegenovergestelde.
Hij is trouwens ook psychotisch sinds een aantal jaren. Weet niet meer zeker of hij nou voor zn psychoses/ schizofrenie ook al zn muziek zo hard zette maar volgens mij wel.
pi_71355738
ik zou dat broertje van je helpen, dat is echt niet goed wat hij doet, breng hem van dat gekke idee af.
pi_71355802
Aangezien hij autistisch én psychotisch is (hoe kan die jongen op zichzelf wonen vraag ik me af?) neemt hij dingen anders waar dan jij en ik. Misschien staat de muziek voor zijn idee dus op normaal niveau. De prikkels die onze hersenen doorkrijgen geven ons aan dat iets niet goed is, bij psychotische mensen weten de hersenen vaak niet meer wat goed of slecht is.

Het is onmogelijk dat oren tegen enorm lawaai kunnen, je trommelvliezen en trilhaartjes e.d. beschadigen gewoon. Als je dingen al niet goed waar kunt nemen is dat vreselijk en als je zintuigen dan ook nog een beschadigd zijn wordt je leven nu of op langere termijn nog zwaarder. Daarom zou ik sowieso alarm gaan slaan bij z'n ouders of begeleiders, en wel meteen. Doe het voor hem!
-
pi_71355815
quote:
Op maandag 27 juli 2009 02:15 schreef TubewayDigital het volgende:
ik zou dat broertje van je helpen, dat is echt niet goed wat hij doet, breng hem van dat gekke idee af.
Gaat een lastige taak worden. Vergelijk het met het feit dat mensen opeens tegen jou gaan zeggen dat je geen koffie meer moet drinken, nooit meer. Zou je dat geloven?
-
pi_71355830
quote:
Op maandag 27 juli 2009 02:02 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Hmm dat zou ik dus echt niet kunnen Ik ben nooit veel uitgeweest in mijn leven, maar heb toch sinds +- mijn 18e een piep(je) in mijn oren. Terwijl ik er altijd voor probeerde te waken niet te dicht bij boxen te staan en nog nooit naar een concert was geweest op die leeftijd. Piep is niet hinderlijk, maar gewoon dat het nooit meer echt helemaal stil is, eigenlijk hoor ik het pas als ik er echt op ga letten en/of als ik stress heb.

Een paar jaar terug heb ik ook last gehad van overgevoeligheid voor geluid (nu nog steeds maar let er minder op). Ook niet zo extreem erg als in het verhaal van die jongen, maar wel dat het gewoon 'pijn' doet aan je oren (niet erg bij mij) en het gewoon allemaal veel te hard klinkt. Hoge tonen bijv, zoals een felle klap op een snaretrom ofzo, doet gewoon auw. En ik hoef echt niet zonder oordopjes naar een hardcore feestje te gaan of zo, of te luisteren naar n vriend die tekeer gaat op zn drumstel terwijl ik er vlakbij sta
Ik ga sindsdien in ieder geval niet meer uit zonder oordopjes, anders klinkt het gewoon echt veel te hard voor mij. (Bovendien zit ik dan met een vette piep in mn oren als ik thuiskom.)

Daarnaast hoor ik al sinds jaar en dag minder goed dan andere mensen heb ik het idee: een gesprek met mensen terwijl er op de achtergrond muziek aanstaat zorgt ervoor dat ik de mensen niet goed meer hoor.
Ook gewoon op een verjaardag heb ik moeite mensen te verstaan, of ze moeten echt direct naast me zitten. Dit zorgt ervoor dat ik er vaak maar een beetje bijhang, want ik heb toch geen flauw idee waar ze het over hebben, en geen zin om continu er naar te vragen of extreem te concentreren.

Als ik het verhaal uit de OP lees maakt me dat toch wel een beetje bang....ben dus denk ik ook wel gevoelig om tinnitus/ hyperacusis te krijgen en dat lijkt me idd een van de ergste dingen die er bestaan. Mijn moeder heeft heel erg een piep in haar oor trouwens (door virusinfectie of zo en doordat haar oor raar gebouwd is van binnen ).
En in september moet ik met het vliegtuig.....toch eng idee dat het daardoor kan verergeren. Heb idd al eerder meegemaakt dat ik nog een hele dag erna met oorpijn/ dicht oor rond heb gelopen. Nu ik erbij nadenk is mijn overgevoeligheid voor geluid iets van NA die tijd dat ik met het vliegtuig ging

Echt sneu/ zonde van zo'n jonge gast die in principe vol in het leven staat en getalenteerd is.....
Lees dit nu pas, ik heb je even een PM gestuurd.
-
pi_71355843
Toch ook maar eens van die doppen gaan aanschaffen. Dat moet het geld toch meer dan waard zijn.
pi_71355853
Ik had trouwens vroeger een discman met zo'n knop erop met het 'maximaal veilige' geluid. Als ik m dan daarop zette dan was dat echt SUPERzacht zeker als ik in een rijdende trein zat (de situatie waarin ik altijd het meest naar mijn discman luisterde).

Nu lijkt de muziek dus ook gewoon zachter te klinken als er veel omgevingsgeluiden zijn (zoals een rijdende trein die kabaal maakt en de mensen in de coupe die praten), dus je zet m dan automatisch harder.

Ik vroeg me dan altijd af of je dan toch dezelfde gehoorschade zou krijgen als wanneer je in een stille ruimte je discman even hard had staan als in een rijdende trein (in een stille omgeving zou ik m meteen zachter zetten omdat het dan te hard klinkt, maar in een rijdende trein klinkt het dus niet te hard, door alle omgevingsgeluiden).

Weet iemand dit?
pi_71355872
quote:
Op maandag 27 juli 2009 02:36 schreef bulbjes het volgende:
Ik had trouwens vroeger een discman met zo'n knop erop met het 'maximaal veilige' geluid. Als ik m dan daarop zette dan was dat echt SUPERzacht zeker als ik in een rijdende trein zat (de situatie waarin ik altijd het meest naar mijn discman luisterde).

Nu lijkt de muziek dus ook gewoon zachter te klinken als er veel omgevingsgeluiden zijn (zoals een rijdende trein die kabaal maakt en de mensen in de coupe die praten), dus je zet m dan automatisch harder.

Ik vroeg me dan altijd af of je dan toch dezelfde gehoorschade zou krijgen als wanneer je in een stille ruimte je discman even hard had staan als in een rijdende trein (in een stille omgeving zou ik m meteen zachter zetten omdat het dan te hard klinkt, maar in een rijdende trein klinkt het dus niet te hard, door alle omgevingsgeluiden).

Weet iemand dit?
Sony zeker?

Overigens lijkt me de belasting voor je oren even zwaar, maar kost het luisteren meer moeite.
pi_71355878
quote:
Op maandag 27 juli 2009 02:25 schreef Ritmo het volgende:
Aangezien hij autistisch én psychotisch is (hoe kan die jongen op zichzelf wonen vraag ik me af?) neemt hij dingen anders waar dan jij en ik. Misschien staat de muziek voor zijn idee dus op normaal niveau. De prikkels die onze hersenen doorkrijgen geven ons aan dat iets niet goed is, bij psychotische mensen weten de hersenen vaak niet meer wat goed of slecht is.

Het is onmogelijk dat oren tegen enorm lawaai kunnen, je trommelvliezen en trilhaartjes e.d. beschadigen gewoon. Als je dingen al niet goed waar kunt nemen is dat vreselijk en als je zintuigen dan ook nog een beschadigd zijn wordt je leven nu of op langere termijn nog zwaarder. Daarom zou ik sowieso alarm gaan slaan bij z'n ouders of begeleiders, en wel meteen. Doe het voor hem!
hij woont ook niet op zichzelf, hij zit in een gesloten inrichting inmiddels. Mja heb m er vroeger al dikwijls op gewezen maar hij luistert daar echt niet naar....en begeleiders kunnen moeilijk zn stereo-apparatuur wegnemen of zo...geen idee ook trouwens hoe vaak hij daar zo luid naar muziek luistert.
pi_71355882
quote:
Op maandag 27 juli 2009 02:39 schreef 4.2Quattro het volgende:

[..]

Sony zeker?

Overigens lijkt me de belasting voor je oren even zwaar, maar kost het luisteren meer moeite.
Ja was volgens mij een Sony ja ADLS of zoiets heette die functie, maar weet het niet precies meer.
pi_71355886
quote:
Op maandag 27 juli 2009 02:30 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Lees dit nu pas, ik heb je even een PM gestuurd.
EDIT: laat maar
pi_71355922
quote:
Op maandag 27 juli 2009 02:40 schreef bulbjes het volgende:

[..]

hij woont ook niet op zichzelf, hij zit in een gesloten inrichting inmiddels. Mja heb m er vroeger al dikwijls op gewezen maar hij luistert daar echt niet naar....en begeleiders kunnen moeilijk zn stereo-apparatuur wegnemen of zo...geen idee ook trouwens hoe vaak hij daar zo luid naar muziek luistert.
Natuurlijk kunnen ze z'n apparatuur niet zomaar wegnemen nee, maar de begeleiders kunnen vast wel omgaan met dit soort dingen, meer dan jij of ik. Als iemand in een inrichting steeds met dingen in z'n arm zit te prikken met alles wat ie vinden kan, laten ze hem/haar dat natuurlijk ook niet zomaar doen onder het mom van: "ja we kunnen moeilijk alles waarmee hij zich kan prikken weghalen". Er zijn vast methodes. Maar ik denk dat het z'n begeleiding ook al wel opgevallen is als hij dat nog steeds doet. Maar toch, kun je dat niet een keer met ze bespreken?
-
  maandag 27 juli 2009 @ 02:51:09 #268
252211 Bullschnitzel.
Recht voor z'n raap.
pi_71355941
Tvp
Vrijheid-van-meningsuitings-fetisjist.
pi_71355975
quote:

Weet iemand dit?
Als je twijfels hebt over gehoorsschade moet je gewoon eens je oren laten testen.
pi_71356141
quote:
Op maandag 27 juli 2009 02:57 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Als je twijfels hebt over gehoorsschade moet je gewoon eens je oren laten testen.
Heb ik hem -edit- haar (sorry ) ook ge-PMed. Zaken als psychoses en hyperacusis zijn een soort van met elkaar verwant en het is niet normaal dat je zonder veel naar concerten geweest te zijn al niet eens een drumstel kunt verdragen. Ik ben geen arts, maar aangezien er zware geestelijke stoornissen in de familie zitten bij haar moet ze extra alert zijn op alle dingen die te maken hebben met zintuigelijke waarnemingen gezien de situatie van haar broertje, haar moeder (oor) en nog een ander familielid die ook psychotisch was.

Niet dat je direct van het ergste uit moet gaan, het zal vast niets zijn maar naar de dokter kan nooit kwaad. Liever een keer te veel dan te weinig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ritmo op 27-07-2009 03:41:24 ]
-
  maandag 27 juli 2009 @ 08:48:13 #271
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71357000
quote:
Ik had trouwens vroeger een discman met zo'n knop erop met het 'maximaal veilige' geluid. Als ik m dan daarop zette dan was dat echt SUPERzacht
Het is sowieso een erg merkwaardige functie, want natuurlijk klinkt niet elke cd even hard. Die knop zal dus vooral om marketingredenen verzonnen zijn en niet om de oren van gebruikers te beschermen.
Stop the world, I want to get out.
pi_71363712
quote:
Op maandag 27 juli 2009 08:48 schreef Lkw het volgende:

[..]

Het is sowieso een erg merkwaardige functie, want natuurlijk klinkt niet elke cd even hard. Die knop zal dus vooral om marketingredenen verzonnen zijn en niet om de oren van gebruikers te beschermen.
Tegenwoordig klinkt vrijwel elke cd even hard doordat men het geluid op cd's in de studio flink opkrikt

http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

Pas als de bron een LP is ofzo zal je verschil krijgen in het geluid
pi_71376646
wat een heftig verhaal.

toch vreemd dat de muziek op festivals zo ongezond hard moet.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 02:46:22 #274
84341 alsem
ja toch
pi_71384700
Ik heb ook last van gesuis in mijn oren merk ik nu..

ow, wacht, het komt uit mijn computer
  dinsdag 28 juli 2009 @ 09:30:38 #275
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_71386619
quote:
Op maandag 27 juli 2009 13:42 schreef EchoAlpha het volgende:

[..]

Tegenwoordig klinkt vrijwel elke cd even hard doordat men het geluid op cd's in de studio flink opkrikt

http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_war

Pas als de bron een LP is ofzo zal je verschil krijgen in het geluid
Juist door deze 'loudness war' heb je dus van die enorm grote volumeverschillen tussen albums. Behalve natuurlijk als je alleen maar cd's uit het afgelopen jaar luistert, dan zal alles wel even hard overstuurd zijn. Maar gooi er een album uit de jaren 80 tussen en je hebt een probleem.
Stop the world, I want to get out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')