abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71230314
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:26 schreef lyolyrc het volgende:
En wel meer partijen. Maar voorlopig even niet, want hij heeft een afkoelban gekregen.
Tikkie OT, maar ik kon het in FB niet vinden: waarom heeft 'ie nu weer een ban? Toch niet om dit topic? Dat gezeik altijd met die kinderachtige bans.
Aan de banner: dit is 2009, welkom op het internet. Daar tref je soms opgefokte standjes. Accepteer nu gewoon dat er af en toe een godverdomme, kut VVD of stinkmoslim voorbij komt. Het zelfreinigend vermogen van Fok! werkt prima.
pi_71230640
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:42 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Natuurlijk is het aantal huizen boven het miljoen niet zo groot. Maar als je gaat doen wat de FNV wil, dan krijg je toch rare sprongen in de HRA. Stel gezin A heeft een hypotheek van 1,1 miljoen en 5% rente. Gezin B een hypotheek van 9 ton en ook 5% rente. Gezin A mag 5000 euro rente aftrekken tegen een tarief van 52%, geeft 2600 euro. Gezin B mag 45.000 euro aftrekken tegen een tarief van 52%, geeft 23.400 euro. Dat scheelt bijna een factor 10! Dit maakt wel duidelijk dat een harde grens niet werkt, maar dat over de hele linie gesneden moet worden in de HRA.
Dat is niet het plan van de FNV. Die wil de HRA aftoppen, dus iemand met een hypotheek van 1 miljoen mag net zoveel aftrekken als iemand met een hypotheek van 3 miljoen.
pi_71230924
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:42 schreef lyolyrc het volgende:

Natuurlijk is het aantal huizen boven het miljoen niet zo groot.
Nee, maar als je een huis van meer dan een mio hebt is het niet zo geinig dat je eerst wordt aangeslagen voor het meerdere boven de mio als zijnde belegging (volslagen onzin natuurlijk) en vervolgens ook nog eens de hypotheekrente niet mag aftrekken boven de mio (dus wel de voordelen belasten, maar zonder aftrekrecht, hetgeen een belangrijk nadeel is tov de zaken die in Box 3 meegenomen worden).
quote:
Maar als je gaat doen wat de FNV wil, dan krijg je toch rare sprongen in de HRA. Stel gezin A heeft een hypotheek van 1,1 miljoen en 5% rente. Gezin B een hypotheek van 9 ton en ook 5% rente. Gezin A mag 5000 euro rente aftrekken tegen een tarief van 52%, geeft 2600 euro. Gezin B mag 45.000 euro aftrekken tegen een tarief van 52%, geeft 23.400 euro. Dat scheelt bijna een factor 10!
Nee, A mag dan 50K aftrekken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71231138
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:07 schreef DS4 het volgende:
Verkeerd gelezen, ik dacht dat alleen het deel boven de 1 miljoen mocht worden afgetrokken
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:40:58 #155
262650 kitao
prikplaatje
pi_71232230
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 20:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, de wet is het minimum.
Ik snap nog steeds niet waar je heen wil. Wilde je zelf voor een minimumloon gaan werken onder het cao of vind je dat andere mensen die bij jou in dienst komen maar eerst met het minimumloon onder het cao moeten beginnen?
De wet op het minimumloon is inderdaad marginaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door kitao op 22-07-2009 22:46:31 (foutje gemaakt met img) ]
megalomaniac
pi_71232498
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:40 schreef kitao het volgende:

Wilde je zelf voor een minimumloon gaan werken onder het cao
Misschien wel. Mag ik?
quote:
of vind je dat andere mensen die bij jou in dienst komen maar eerst met het minimumloon onder het cao moeten beginnen?
De CAO is veel meer dan alleen de hoogte van de loonsom...
quote:
De wet op het minimumloon is inderdaad marginaal.
Minimumloon in NL is aan de hoge kant. Op zich prima, maar dat verandert niets aan de constatering.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:59:33 #157
262650 kitao
prikplaatje
pi_71232982
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:30 schreef drexciya het volgende:

[..]

Ik ben geen sukkel waarvoor de vakbond gaat beslissen hoe het moet, ik stippel mijn eigen koers uit. Ik heb ook geen boodschap aan CAO's. Sowieso heb ik steeds bij relatief kleine bedrijven gewerkt waar dat soort onzin niet ter sprake komt. Je wordt op je (team)inzet en prestaties afgerekend, je hoeft niet als een meubelstuk te blijven zitten om in een hogere schaal te komen.

Iedereen bij een vakbond is geen sukkel , de meeste juist niet , die snappen dat er opgetreden moet worden tegen de uitbuiting door het grootkapitaal. De grotere bedrijven zijn niet groot geworden omdat iedereen daar op zijn gat blijft zitten. Vaak is daar de organisatie hoog , zie ECT , DSM , enz. om er maar een paar te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kitao op 23-07-2009 00:36:07 (stijlfout) ]
megalomaniac
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:18:00 #158
262650 kitao
prikplaatje
pi_71233786
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, maar als je een huis van meer dan een mio hebt is het niet zo geinig dat je eerst wordt aangeslagen voor het meerdere boven de mio als zijnde belegging (volslagen onzin natuurlijk) en vervolgens ook nog eens de hypotheekrente niet mag aftrekken boven de mio (dus wel de voordelen belasten, maar zonder aftrekrecht, hetgeen een belangrijk nadeel is tov de zaken die in Box 3 meegenomen worden).
[..]

Is dit wél relevant bij dit topic ?
megalomaniac
pi_71233920
Alsof de VVD iets met werknemers heeft
pi_71239223
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:59 schreef kitao het volgende:

[..]

Iedereen bij een vakbond is geen sukkel , de meeste juist niet , die snappen dat er opgetreden moet worden tegen de uitbuiting door het grootkapitaal. De grotere bedrijven zijn niet groot geworden omdat iedereen daar op zijn gat blijft zitten. Vaak is daar de organisatie hoog , zie ECT , DSM , enz. om er maar een paar te noemen.
"Uitbuiting door het grootkapitaal"... Wat betekent dat precies? Of is dat zo'n zin die je bij de FNV of de PvdA hebt weggeplukt, maar waarvan je de betekenis niet kent?

Als je je een beetje verdiept in de materie, dan zul je begrijpen dat het "grootkapitaal" jouw pensioentje is (als je al een pensioen hebt). Die grote bedrijven van je, het "grootkapitaal", zijn multinationals die in handen zijn van miljoenen mensen. De aandelen van het "grootkapitaal" worden verhandeld op de beurs, en niemand let je om een aandeelhouder in het "grootkapitaal" te worden. Jouw pensioenfonds neemt die aandelen graag af.

Ik kan het je echter niet aanraden, omdat de meeste grote bedrijven het de afgelopen jaren erg moeilijk hebben gekregen, en met moeite winst maken. Die bedrijven doen er alles aan om winstgevend te blijven, maar voor de investeerder in het "grootkapitaal" blijft er weinig over.

Kortom, je loopt te blaten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_71240649
quote:

die snappen dat er opgetreden moet worden tegen de uitbuiting door het grootkapitaal.
Iemand die dit soort teksten serieus meent te moeten gebruiken in onze tijd, hier in NL.... die is in mijn ogen een sukkel. Een domme ook nog.

Vakbonden waren ooit heel nuttig en ze hebben veel bereikt. Maar de wereld is veranderd.
pi_71240691
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:18 schreef kitao het volgende:

Ja, want het gaat over een plan welke de FNV heeft uitgebroed. Dat is in een discussie over vakbonden best relevant. Itt Pink Floyd, Terminator en Hiroshima. Als je dat zelf niet in ziet...
pi_71240714
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:20 schreef SCH het volgende:
Alsof de VVD iets met werknemers heeft
Natuurlijk wel. Wat minder met de fabrieksarbeider, maar de consultant in loondienst zal zich best thuis voelen bij de VVD denk ik...

Ook een werknemer.
pi_71240765
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 05:30 schreef Lyrebird het volgende:

Maar het bekt wel lekker, net als de rijken worden rijker en de armen worden armer... Altijd wel een sul die het gelooft.
pi_71241917
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:53 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Tikkie OT, maar ik kon het in FB niet vinden: waarom heeft 'ie nu weer een ban? Toch niet om dit topic? Dat gezeik altijd met die kinderachtige bans.
Aan de banner: dit is 2009, welkom op het internet. Daar tref je soms opgefokte standjes. Accepteer nu gewoon dat er af en toe een godverdomme, kut VVD of stinkmoslim voorbij komt. Het zelfreinigend vermogen van Fok! werkt prima.
Het staat ook niet in FB, maar in Fok!mededelingen
pi_71242447
quote:

Welkom in de 21e eeuw met personeelsschaarste in verschillende sectoren! Als de leidinggevenden in dergelijke sectoren hun medewerkers teveel uitknijpen, worden de problemen alleen maar groter. Dat zullen ze dus niet doen, want daarmee schieten ze zichzelf in de voet.

In plaats van dergelijke ouderwetse taal uit te slaan, kunnen de vakbonden beter met plannen komen hoe ze meer mensen in die sectoren aan het werk kunnen helpen. Als ze dat niet willen, kunnen ze beter hun mond houden, of nog beter de vakbond ontmantelen.

Ten tweede, bedrijven als ECT en DSM zijn groot geworden door zich te vernieuwen. Ik weet zelf weinig van ECT, maar van DSM weet ik meer. DSM is begonnen met het delven van steenkool en na het sluiten van de mijnen verder gegaan als chemieconcern. Ze hebben lang in de bulkchemie gewerkt, maar als ze daarmee waren doorgegaan, had DSM het waarschijnlijk erg moeilijk gehad. Door meer in te zetten op fijnchemie zijn ze minder conjunctuurgevoelig, terwijl ze niet kapot geconcurreerd worden door Chinezen die zich geen klap aantrekken van milieunormen in hun eigen land. Met andere woorden DSM werkt slim, in plaats van uit te buiten.
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:18 schreef kitao het volgende:
Ja, dit ging over rare, feitelijk onjuiste plannen van de vakbond. De FNV verkondigde op een arrogant toontje met een beter besparingsplan te komen. Een simpele berekening van DS4 toonde aan dat ze hun hand weer overspeelden. Maar dat kan de vakbondsleiders niets schelen, zoals ik al eerder schreef. Die zijn alleen maar gericht op Jan-met-de-pet die steeds maar "Schande!!! " roept.
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:04:33 #167
262650 kitao
prikplaatje
pi_71243309
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 05:30 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

"Uitbuiting door het grootkapitaal"... Wat betekent dat precies? Of is dat zo'n zin die je bij de FNV of de PvdA hebt weggeplukt, maar waarvan je de betekenis niet kent?

Kletskoek , blaten sukkel , dat zijn toch op zijn minst zwakteuitdrukkingen.
Ik probeer te voorkomen om hieraan mee te doen , sorry.

Onder grootkapitaal wordt verstaan de grote geldbezitters. Iedereen weet wat hiermee bedoeld wordt en met internet is het bijna té makkelijk om met argumenten te komen aangaande dit soort vragen.
Als ik een paar aandelen van een multinational koop ben ik overigens nog geen grootkapitalist.
Ik ben dan wel weer een klein stukje cement in de muur die de grootkapitalisten om zich heen hebben gebouwd. Jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde vakbond op de wereld zich solidair heeft verklaard met de wereldwijde protesten die plaatsvinden tegen bijv. de negatieve invloeden die handelsverdragen, bedacht in het westen, hebben op de lokale bevolking in derde wereldlanden.
Ook dit kan een reden zijn om lid te zijn van een vakbond , versnippering ondermijnt dan hun positie.

[ Bericht 3% gewijzigd door kitao op 23-07-2009 11:08:11 (foto toegevoegd.) ]
megalomaniac
pi_71243944
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:04 schreef kitao het volgende:
Jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde vakbond op de wereld zich solidair heeft verklaard met de wereldwijde protesten die plaatsvinden tegen bijv. de negatieve invloeden die handelsverdragen, bedacht in het westen, hebben op de lokale bevolking in derde wereldlanden.
Ook dit kan een reden zijn om lid te zijn van een vakbond , versnippering ondermijnt dan hun positie.
Mja, alsof die vakbond er ook maar iets om geeft dat Chinese werkers hetzelfde werk doen als Nederlandse arbeiders, maar dan voor twintig keer minder loon. Laat ze dan lekker daar protesteren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_71244279
quote:

[..]

Kletskoek , blaten sukkel , dat zijn toch op zijn minst zwakteuitdrukkingen.
Ik probeer te voorkomen om hieraan mee te doen , sorry.

Onder grootkapitaal wordt verstaan de grote geldbezitters. Iedereen weet wat hiermee bedoeld wordt en met internet is het bijna té makkelijk om met argumenten te komen aangaande dit soort vragen.
Het 'grootkapitaal' is een archaïsche illusie uit vervlogen tijden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 23 juli 2009 @ 11:41:19 #170
262650 kitao
prikplaatje
pi_71244581
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:32 schreef lyolyrc het volgende:

In plaats van dergelijke ouderwetse taal uit te slaan, kunnen de vakbonden.....

Voor alle duidelijkheid , ik ben niet de vakbond , ook ben ik door niemand gevraagd om aan dit forum deel te nemen.
quote:
Ten tweede, bedrijven als ECT en DSM zijn groot geworden door zich te vernieuwen.
Een bedrijf vernieuwt zich niet zelf , het zijn de mensen binnen het bedrijf die het bedrijf vernieuwen.
megalomaniac
pi_71245545
quote:

Jij weet net zo goed als ik dat de gemiddelde vakbond op de wereld zich solidair heeft verklaard met de wereldwijde protesten die plaatsvinden tegen bijv. de negatieve invloeden die handelsverdragen, bedacht in het westen, hebben op de lokale bevolking in derde wereldlanden.
Maar als er banen die kant op gaan schreeuwen ze om het hardst, dus echt overtuigend is het niet...
pi_71245685
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:41 schreef kitao het volgende:
Voor alle duidelijkheid , ik ben niet de vakbond , ook ben ik door niemand gevraagd om aan dit forum deel te nemen.
Snap ik, maar ik vind het jammer dat je net als de vakbonden uitdrukkingen als "grootkapitaal, uitbuiting etc." gebruikt. Aangezien ik de vakbonden als aanstichter zie van protesten op basis van dergelijke uitdrukkingen, spreek ik de vakbonden erop aan.
quote:
Een bedrijf vernieuwt zich niet zelf , het zijn de mensen binnen het bedrijf die het bedrijf vernieuwen.
Dit is nogal een open deur. Maar hopelijk snap je mijn punt dat het juist ook voor groei en behoud van werkgelegenheid zorgt. DSM had in heel zwaar weer gezeten, als ze nu nog vooral in de bulkchemie hadden gezeten. Een ommezwaai in een bedrijf gaat soms helaas ten koste van werkgelegenheid, maar we krijgen er ook dingen voor terug. Ik ben bang dat verouderde bedrijfsonderdelen onnodig op de been worden gehouden, als vakbonden te veel mogen bepalen. Zij missen het inzicht in de positie van een bedrijf op de markt en kunnen daarom slecht inschatten wat de gevolgen voor een bedrijf zijn, als men niet vernieuwt.
pi_71249523
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:51 schreef Boze_Appel het volgende:
De oude vakbonden kunnen echt alleen maar communistisch 'denken'.
Goede maatregelen. Werkgevers blijken keer op keer niet in staat de winsten eerlijk te verdelen. Daarom is er een overheid nodig om dat onrecht enigszins recht te breien.
pi_71249643
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:56 schreef fajaro het volgende:

Werkgevers blijken keer op keer niet in staat de winsten eerlijk te verdelen.
Dat is natuurlijk kletskoek.
quote:
Daarom is er een overheid nodig om dat onrecht enigszins recht te breien.
Jij vindt dat "werkgevers delen niet eerlijk" recht te trekken is door "hoge particuliere inkomens" zwaarder te belasten?
  donderdag 23 juli 2009 @ 14:19:29 #175
262650 kitao
prikplaatje
pi_71250250
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:09 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Snap ik, maar ik vind het jammer dat je net als de vakbonden uitdrukkingen als "grootkapitaal, uitbuiting etc." gebruikt. Aangezien ik de vakbonden als aanstichter zie van protesten op basis van dergelijke uitdrukkingen, spreek ik de vakbonden erop aan.
Misschien is een term als assetdealers dan inderdaad beter geschikt. Het woord grootkapitalist komt belegen over , toch blijft de kern van het woord hetzelfde. Er is ook een topic waar mensen hun eigen taal willen behouden overigens.
quote:
[..]
Zij missen het inzicht in de positie van een bedrijf op de markt en kunnen daarom slecht inschatten wat de gevolgen voor een bedrijf zijn, als men niet vernieuwt.
Hoe lang blijft die vernieuwing doorgaan , totdat alles kapot geconcureerd is en er slechts een paar giga-bedrijven over zijn ?
En geloof me wat betreft dat inzicht , daar worden we dagelijks mee overstelpt , marktpositie , goedkope landen , technische innovatie bijbenen , enz , enz.
De mens wordt ondergeschikt aan de markt en de techniek , ik vind dit een kwalijke zaak. Vooral omdat blijkt dat die techniek niet de oplossing is.
megalomaniac
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')