Er zit op zich wat in, maar wie vertegenwoordigt die AVV nou eigenlijk? Hoeveel leden hebben ze?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het maakt allemaal niet zo veel uit hoe het zo is gekomen. Feit is dat de vakbonden een klein (en steeds kleiner wordend) aantal werknemers vertegenwoordigt, terwijl er in overlegstructuren en CAO-onderhandelingen nog altijd vanuit wordt gegaan dat dat aantal veel groter is.
En of het nu de schuld is van de vakbonden, of van de jongeren, of van de VVD, of van de NWO, het zou voor de overheid allemaal niet zoveel uit moeten maken.
Je hebt toch hersens? Je bekijkt je huidige werkzaamheden, bedenkt of je dat leuk genoeg vindt en gaat dan eens rond kijken wat er aan mogelijkheden liggen binnen dat vakgebied en wat je leuk lijkt.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:14 schreef Klopkoek het volgende:
Met alle respect hoor maar je moet ten eerste wel weten aan welke opleiding je wat hebt, waar je dat moet doen, tijd er voor vrij maken, geld er voor vrij maken... allemaal zaken waar een vakbond een handige rol in kan spelen. Kunnen ze ook niet doen uiteraard.
Nee want ik heb wel een enorm ego en een enorme grote bek maar me inschrijven voor een cursus dat vraagt toch echt te veel van mijn capaciteitenquote:Als jij dat allemaal zelf hebt gedaan of geregeld... gefeliciteerd. Kan het me haast niet voorstellen. Jij krijgt ook geen ingevingen van boven van 'eureka, ik moet die en die cursus gaan volgen'. Daar zul je ook je kanaaltjes voor hebben.
Dan nog moet je de link kunnen maken tussen je behoeftes en de passende opleiding/cursus daarvoor. Zul jij ook de kanaaltjes voor hebben. Prima, maar een vakbond doet dat dus ook.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Je hebt toch hersens? Je bekijkt je huidige werkzaamheden, bedenkt of je dat leuk genoeg vindt en gaat dan eens rond kijken wat er aan mogelijkheden liggen binnen dat vakgebied en wat je leuk lijkt.
[..]
Nee want ik heb wel een enorm ego en een enorme grote bek maar me inschrijven voor een cursus dat vraagt toch echt te veel van mijn capaciteitenIn mijn geval heel simpel; logistiek ken ik, marketing raakt dat, misschien is dat wel interessant, weet je wat ik schrijf me gewoon in voor NIMA-A, nou dat was eigenlijk best makkelijk maar er zit wel wat interessants in, weet je wat dan schrijf ik me ook in voor NIMA-B et voila
Ik begrijp dat het best eng en spannend klinkt voor mensen die gewend zijn hun leven in de handen van vakbonden en de overheid te leggen en de schuld af te schuiven op een vage entiteit als "het bedrijf" maar hoe raar het ook klinkt; als je het opleidingsinstituut belt krijg je ook gewoon mensen aan de lijn
"He ik vind marketing interessant en gezien m'n werkzaamheden kan ik daar wel wat mee"quote:Op maandag 20 juli 2009 13:32 schreef Klopkoek het volgende:
Dan nog moet je de link kunnen maken tussen je behoeftes en de passende opleiding/cursus daarvoor. Zul jij ook de kanaaltjes voor hebben. Prima, maar een vakbond doet dat dus ook.
En wanneer ga je persoonlijk kennis maken met de rest van het ledenbestand?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Goed punt van de VVD. Ik heb me zojuist maar eens aangemeld bij het AVV.
Uhm, als student? Lijkt mij vreemd.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:37 schreef Hexagon het volgende:
Ben jij eigenlijk zelf actief lid van de FNV Klopkoek?
Nee want er valt genoeg te zeiken op de FNV. Echter, mijn rol is hier om de advocaat van de duivel te spelen.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:37 schreef Hexagon het volgende:
Ben jij eigenlijk zelf actief lid van de FNV Klopkoek?
Moet je nog steeds weten welke je moet hebben. Mooie gemarkete internetwebsites heb je niets aan.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:37 schreef FJD het volgende:
[..]
"He ik vind marketing interessant en gezien m'n werkzaamheden kan ik daar wel wat mee"
Poeh, bedankt vakbond!
Volgens het artikel wat klopkoek had gepost stond de teller op 3000. Je kunt dus wel even rondlopen zonder een ander lid tegen te komen.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En wanneer ga je persoonlijk kennis maken met de rest van het ledenbestand?
Ik kan nergens vinden hoe groot hun basis is.
God, je zou jezelf toch eens 10 minuten inlezen en wat wijzer worden hequote:Op maandag 20 juli 2009 13:58 schreef Klopkoek het volgende:
Moet je nog steeds weten welke je moet hebben. Mooie gemarkete internetwebsites heb je niets aan.
Hoe sympathiek ik er ook tegenover sta, dan lijkt aanschuiven aan de onderhandelingstafel me wat prematuur.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Volgens het artikel wat klopkoek had gepost stond de teller op 3000. Je kunt dus wel even rondlopen zonder een ander lid tegen te komen.
Des te meer reden om je aan te melden.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe sympathiek ik er ook tegenover sta, dan lijkt aanschuiven aan de onderhandelingstafel me wat prematuur.
Belangen die kennelijk nauwelijks de moeite waard zijn om voor op te komen hebben aan de onderhandelingstafel niks te zoeken.
Probleem is natuurlijk dat de personen die ze aan zouden willen spreken (ik zal wel ongeveer binnen de doelgroep passen) juist de personen zijn die zoiets hebben van "waarom zou jij dat voor me regelen, ik kan me prima zelf redden binnen het bedrijfsleven". Dit in tegenstelling tot de leden van de grote vakbonden die in het algemeen toch een zwakkere onderhandelingspositie hebben binnen het bedrijfsleven.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Belangen die kennelijk nauwelijks de moeite waard zijn om voor op te komen hebben aan de onderhandelingstafel niks te zoeken.
Prima toch? Aan de CAO-onderhandelingstafel zit je vanwege het collectieve belang en onderlinge solidariteit. Als je prima voor jezelf op kunt komen en vindt dat anderen dat ook moeten, dan hoor je niet aan die tafel thuis met je vertegenwoordiger.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:20 schreef FJD het volgende:
Probleem is natuurlijk dat de personen die ze aan zouden willen spreken (ik zal wel ongeveer binnen de doelgroep passen) juist de personen zijn die zoiets hebben van "waarom zou jij dat voor me regelen, ik kan me prima zelf redden binnen het bedrijfsleven". Dit in tegenstelling tot de leden van de grote vakbonden die in het algemeen toch een zwakkere onderhandelingspositie hebben binnen het bedrijfsleven.
Ik vraag me wel af wat jij dan voorstelt om te doen met het grote deel mensen die niet de discipline, tijd , geld of de capaciteit hebben om , ik noem maar wat , hbo-bedrijfseconomie te volgen. Want er is ook nog zoiets als diploma -inflatie , voor een schoonmakersbaan , met alle respect , wordt tegenwoordig al minimaal mbo gevraagd. In jouw visie is de mens niet alleen veroordeeld tot levenslang werk maar daarbovenop in zijn vrije tijd ook nog studie.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Zie daar ook de reden dat ik niet wacht tot een vakbond voor mij regelt dat ik een opleiding kan gaan doen. Ik regel dat zelf zodat ik ten alle tijden meer waarde heb dan het bedrijf mij uitbetaalt. Dat vindt jij natuurlijk ongelofelijk egoïstisch en is voor jou een argument om mij in het hoekje "asociale liberalen" te mikken maar goed het is niets meer dan je eigen leven bepalen. Als meer mensen dat nou eens zouden doen...
Je kunt ook een hoop leren in je baan en ik denk dat het vereiste MBO-diploma voornamelijk is om het absolute tuig eruit te filteren. Je kent ze wel; de jongeren die liever de hele dag stoned rondlopen dan dat ze de discipline opbrengen om naar school te gaan (=een afspraak nakomen). Als je een dergelijke baan al 10 jaar naar tevredenheid hebt vervuld dan mag je ook wel op gesprek komen, vast niet altijd maar vaak genoeg wel. Het gaat dus niet zozeer om de mogelijkheden die het diploma biedt maar denk ik eerder een filtering op persoonlijkheid.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:39 schreef kitao het volgende:
Ik vraag me wel af wat jij dan voorstelt om te doen met het grote deel mensen die niet de discipline, tijd , geld of de capaciteit hebben om , ik noem maar wat , hbo-bedrijfseconomie te volgen. Want er is ook nog zoiets als diploma -inflatie , voor een schoonmakersbaan , met alle respect , wordt tegenwoordig al minimaal mbo gevraagd. In jouw visie is de mens niet alleen veroordeeld tot levenslang werk maar daarbovenop in zijn vrije tijd ook nog studie.
Angstaanjagend realistische documentaire inderdaadquote:Jij gaat uit , in mijn ogen , van een Darwinistische technocratische visie en het einde daarvan hebben we in de Terminator al kunnen zien.
Je mist een hoofdletter, een woord, twee maal een komma en een letter.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:13 schreef kitao het volgende:
Pink floyd:
We dont no education, we dont need no tought control......
Als je niet groeit door opleidingen en/of niet groeit door de werkzaamheden die je verricht dan blijven er weinig opties over. Geeft niet, niet iedereen heeft de wens om continue door te groeien alleen zul je er dan voor op moeten passen dat je jezelf niet uit de markt prijst door consequent een loonsverhoging bovenop de inflatiecorrectie te eisen. Die redenatie valt nooit zo lekker bij de vakbonden.quote:Niet iedereen past in die schoolfabrieken en met gebrek aan alternatieven wordt er dan op straat gehangen. Je draait de boel om, enigzins dan.
Bull shit.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:47 schreef nikk het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ng__.html?view=print
Eindelijk een partij die dit probleem durft aan te kaarten. Mocht dit serieus een punt zijn de komende verkiezingen dan hebben ze in ieder geval één stem erbij. Weg met die fossielen van de FNV die alleen maar de ouderen beschermen.
Rationeel gezien is dat ook onzin, immers je hoeft dankzij wettelijke constructies niet lid te worden om je te laten vertegenwoordigen. Door niet lid te worden bespaar je contributie maar heb je wel de mogelijke baten, dus waarom dan nog lid worden?quote:Op maandag 20 juli 2009 16:25 schreef Howl het volgende:
Maar veel jongeren zien er blijkbaar geen voordeel in om lid te worden van een vakbond.
Eehhquote:Op maandag 20 juli 2009 19:16 schreef BogardeRules het volgende:
In onzekere tijden de vakbond vaarwel zeggen? dach ut nie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |