Dyno is geen weg.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:20 schreef method21 het volgende:
Enne hoezo zou je 280 op de voorwielen niet op de weg krijgen.... ik heb een dynorun gedaan en daar kwam uit 279.2pk op de wielen .... en nu jij weer DS4
Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs.quote:Op zondag 26 juli 2009 18:35 schreef RealZeus het volgende:
En Jappen duurder? Toyota wel ja, maar een Nissan is prima te betalen.
Of een optimistische dyno... Het wil nog wel eens schelen waar je meet. Overigens: 310-330 vliegwiel (10-15% verlies is normaal).quote:Op zondag 26 juli 2009 18:40 schreef Jimmie het volgende:
280 pk op de wielen? Da's toch iets van ~340-350 folder pk's![]()
Exact.quote:Heb je een Quaife differentieel? Anders lijkt het me toch echt een hopeloze zaak op het circuit en torque steer in dagelijks gebruik...
Eigenlijk, als je echt heel eerlijk bent is er niet veel mis mee.quote:Op maandag 20 juli 2009 01:15 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Kom regelmatig reacties tegen van mensen op dit forum die (blijkbaar) een enorme aversie hebben tegen de auto's van Opel.
Nu snap ik dat je een 1993 Opel pauper GSI inclusief deuken en petje afschuwelijk vindt , maar wat is er mis met de nieuwe modellen van de Corsa , Astra en de Insignia.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor de sportieve rijder de OPC uitvoering :
[ afbeelding ]
Natuurlijk , het heeft niet de klasse-uitstraling van een Audi of BMW maar lijkt me verder toch gewoon een prima middenklasser?
Ik rijd voor mijn werk regelmatig in opels, vaak wel astra en corsa, maar geloof me ik kom uit geen andere zo gebroken als uit een opel. En dan heb ik het over ritjes van misschien 30 min of van afstanden van 200km en als je dan nog in de file komt met een opel (2x gehad op een rit van 200km allebei) dan had ik echt neiging om ding langs de kant te zetten en een lift te zoeken.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn ouwe omega had meer comfort dan de passat die daarna kwam
Nee, Opels zijn mooi.quote:Op zondag 26 juli 2009 19:12 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[..]
Het merendeel van die Jappenbakken zien er dan ook niet uit...
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.quote:Op zondag 26 juli 2009 20:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij kijkt teveel naar aanschafprijs. Ik heb het vooral over kilometerkostprijs.
P.s. Nissan is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders.
Ik rijd sinds een jaar of 3 ook een Jap.. Ik ben nog nooit zo weinig kwijt geweest aan onderhoud. Voorheen reed ik altijd Europese auto's. Daar was ik altijd veel meer aan kwijt.quote:Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.
En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.
quote:Op maandag 27 juli 2009 00:09 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat maakt japanners dan duurder? NIet het onderhoud, want mijn auto komt zelden in de garage.
En liever een Nissan uit 1989 dan een Opel uit 2007.
Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden.quote:
Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nuquote:Op maandag 27 juli 2009 08:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kan ik je zo niet aangeven, zal ook niet een eenduidig antwoord zijn lijkt mij. Het viel me ooit op in lijstjes met kilometerkosten. Dat je voor het geld van een gewone Jap een leuke Audi/BMW oid kon rijden.
Overigens: Duits lijstje, dus niet 1:1 toepasbaar in NL.
EN moderne jappen, in het lijstje staan geen 80-er jaren jappen meer. Een jap voor 1.000 euro kopen, geen onderhoud aan plegen, toevallig niets stuk zien gaan en na twee jaar voor 500 euro verkopen is per definitie goedkoper per kilometer dan een nieuwe auto kopen.
Volgens mij is eerder de rest in kwaliteit toegenomen, hoewel ik begrepen heb van diverse eigenaren dat de in de EU gebouwde jappen (steeds meer...) ronduit teleurstellend zijn vwb kwaliteit.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:15 schreef SilentChaos het volgende:
Jaren '80 jappen zijn ook van veel betere kwaliteit dan die zooi van nu
Daarom voor mij zelfs een jaren '60 bakquote:Op maandag 27 juli 2009 09:26 schreef SilentChaos het volgende:
Ja daar heb je wel een punt inderdaad, tuurlijk zijn de nieuwe wagens comfortabeler en hebben meer opties etc voor hun geld
Maar goed, als je puur gaat kijken op onderhoud en bouwkwaliteit zit je niet verkeerd met een jaren 80 bak...
Geen geregelde computerzooi etc.
De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:45 schreef SilentChaos het volgende:
Als je goed regulier onderhoud pleegt (er van uit gaande dat de vorige eigenaar dat ook heeft gedaan) dan niet neeEn alles wat kapot gaat is eenvoudig en goedkoop te vervangen
Amerikaans staal is trouwens zo dik en zwaar dat't wel ff duurt voordat daar een gat in is geroest
Gelukkig is de onderhoudshistorie van m'n Sunny helemaal bekend omdat'ie van m'n oma is geweest en m'n vader hem onderhield..
quote:Op maandag 27 juli 2009 10:13 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
De Nissan Sunny is dan ook wel een van de toppers qua betrouwbaarheid. Toen mijn buren een andere auto kochten, hebben ze hun Sunny beschikbaar gesteld voor een rit naar Afrika voor een of ander goed doel. Zelfs in de Sahara en op al die bar slechte wegen bleef die Sunny zonder een centje pijn doorkachelen.
Dan kun je er tenminste ook nog gewoon mee parkeren in bijvoorbeeld een parkeergarage.quote:
Het ligt ook echt aan Ford dat je een lekke band krijgt na 40.000km...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:14 schreef Sakura het volgende:
[..]
Ik heb zelf ergens rond de 500.000 km Opel Astra achter de kiezen en heb zeggen en schrijven 1 keer problemen gehad met een gescheurde koelwaterslang.
Verder echt nooit met pech gestaan, zelfs geen lekke band
Ook de (geplande) grote beurten van Astra is zeer goed, de oudere modellen elke 40.000 km en de laatste modellen zelfs elke 60.000 (zelfs de allereerste grote beurt)
Rij nu (nog steeds leasebak) Ford, en die heeft elke 20.000 een beurt nodig, en heb inmiddels de eerste lekke band al achter de rug (na zo'n 40.000km)
Opel is dus imho zeer betrouwbaar. Ik moet ook zeggen dat ik ze echt zelden aan de kant van de weg zie staan met pech, en ik zit toch gemiddeld zo'n 1000km per week op de weg door heel nederland heen.
Dat gaat ze niet lukken. Je kunt niet vanaf de bestuurstafel besluiten dat je van je burgerlijke imago af gaat terwijl je burgerlijke auto's blijft maken. Imago is een weerslag van de inhoud.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:35 schreef 68Chevelle het volgende:
Nee, ze hebben zat leuk spul gemaakt.
Alleen moeten ze van dat burgelijke imago af, dat nekt ze enorm.
Komt mijns inziens omdat Opel iedere vijf jaar een nieuwe designrichting inslaat.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat gaat ze niet lukken. Je kunt niet vanaf de bestuurstafel besluiten dat je van je burgerlijke imago af gaat terwijl je burgerlijke auto's blijft maken. Imago is een weerslag van de inhoud.
Grappig is dat velen nu roepen dat die nieuwe Opels er wel leuk uitzien. Maar dat roepen velen al tientallen jaren bij elke nieuwe Opel. De Kadett van 84 was ook een sensatie. Het lijkt heel wat maar na een jaar of 2, 3 blijken die auto's ook weer dodelijk saai. Het spannende van het ontwerp is niet blijvend. Als saaie mensen een auto maken voor saaie mensen dan krijg je een saaie auto. Dat het dan telkens bij de introductie eventjes een spannende auto lijkt is al heel wat.
Tegenwoordig hebben Peugeots en Renaults ook geen probleem meer, vandaar dat Opel terrein verliest. Het is veel minder een sterk punt tov de concurrentie.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Komt mijns inziens omdat Opel iedere vijf jaar een nieuwe designrichting inslaat.
Die nieuwigheid gaat er heel snel vanaf, ook al omdat ze zoveel gekocht worden door die saaie mensen ("Mijn ouders rijden al jaren Opel en hebben nooit een probleem gehad").
Andere merken laten hun modellen veel geleidelijker evolueren en daar gaat de nieuwigheid dus minder snel vanaf. Mijns inziens.
Nee hoor, lelijke baggerbak, maar wel toffe techniek zit erinquote:Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk vind ik die nieuwe Insignia butt-ugly, maar ik lijk inderdaad één van de weinigen te zijn.
De cc? Dat vind ik wel een mooie vw, ook al is vw verder oersaai.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:28 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Nee hoor, lelijke baggerbak, maar wel toffe techniek zit erin![]()
Alleen de voorkant vind ik nog wel te pruimen!
De nieuwe VW passat vind ik ook ver-schri-kkel-lijk lelijk
Ik denk dat die ook gevaarlijk bezig zijn. Ik hoorde laatst al iemand die "toch maar een Golf had genomen". Opel was altijd het merk waar "toch maar" voor kwam te staan. Als mensen hun nieuwe auto aankondigen met "toch maar" dan is er al een imagoprobleem. Het is de saaie, veilige en misschien wel verstandige keuze.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En dat evolueren bedoel ik meer in de trant van Volkswagen met de Golf.
Elk nieuw model is megaherkenbaar als Golf (en Volkswagen), maar is toch nét vernieuwend genoeg om echt nieuw te zijn.
Ik ben met je eens dat de nieuwe Insignia spuuglelijk is. Maar dat is op zich wel heel knap, want tegelijkertijd is het voorzichtige naäperij van designideeën van anderen van de laatste 4 jaar. Meestal komen ze met voorzichtige naäperij tot een model dat 'valt me niks tegen van Opel' oproept.quote:Bij Opel wisselen ze elke modelgeneratie weer van huisstijl, dat gaat op een gegeven moment wringen omdat het nieuwe er te snel af lijkt te gaan.
Klopt het is ook leuk en ook zeker als je er af en toe in rijd maar je hebt het niet echt nodig :pquote:Op maandag 27 juli 2009 14:41 schreef SilentChaos het volgende:
Dat ben ik met je eens maar dat vind ik met veel modernere auto's...Bij zo'n oud beestje RIJ je tenminste echt![]()
![]()
Dat weerhoudt mij als elektrotechneut echter niet om te zeggen dat ik de techniek erg mooi vind van die dingenIk zou het niet bij mij in de auto willen, maar het is een knap staaltje techniek
De woorden "toch maar" betekenen dat het verstand beslist heeft, in plaats van het hart. Dat is iets waar Volkswagen heel goed op in weet te spelen, door producten aan te bieden die op veel aspecten goed scoren. Als je dan ook nog rekening houdt met de hoeveelheid uitvoeringen en motoren die VW aanbiedt, dan wordt de kans groot dat de klant bij VW uitkomt. Ik zie het dus eerder als slimme marketing, dan als gevaarlijk bezig zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat die ook gevaarlijk bezig zijn. Ik hoorde laatst al iemand die "toch maar een Golf had genomen". Opel was altijd het merk waar "toch maar" voor kwam te staan. Als mensen hun nieuwe auto aankondigen met "toch maar" dan is er al een imagoprobleem. Het is de saaie, veilige en misschien wel verstandige keuze.
Ook ik vind de Insignia geen designtopper. Er is voor mijn gevoel iets raars met de neus, vooral als OPC met van die grote luchthappers in de bumper.quote:Ik ben met je eens dat de nieuwe Insignia spuuglelijk is. Maar dat is op zich wel heel knap, want tegelijkertijd is het voorzichtige naäperij van designideeën van anderen van de laatste 4 jaar. Meestal komen ze met voorzichtige naäperij tot een model dat 'valt me niks tegen van Opel' oproept.
Dat vraag ik me echt af. Als mensen heel verstandig een auto gaan kopen kan de hele industrie wel opdoeken, dan rijdt iedereen een slag kleiner en een slag ouder. Het lijkt me juist de bedoeling dat mensen zich met het hart laten overhalen tot een te grote uitgave, om die dan tegenover hun verstand te verdedigen (Alfa is tegenwoordig wel betrouwbaar, er zat een hele goedkope lening bij, de inruilwaarde is goed...).quote:Op maandag 27 juli 2009 15:17 schreef lyolyrc het volgende:
De woorden "toch maar" betekenen dat het verstand beslist heeft, in plaats van het hart. Dat is iets waar Volkswagen heel goed op in weet te spelen, door producten aan te bieden die op veel aspecten goed scoren. Als je dan ook nog rekening houdt met de hoeveelheid uitvoeringen en motoren die VW aanbiedt, dan wordt de kans groot dat de klant bij VW uitkomt. Ik zie het dus eerder als slimme marketing, dan als gevaarlijk bezig zijn.
Het is een beetje van audi en vw, met het grillegedeelte dat tot laag doorloopt, maar dan weer een beetje halfslachtig. De vouwen in de motorkap zijn een beetje Mercedes, de lijn van het voorspatbord naar achter is een beetje dat nieuwe BMW design (wat meer wordt overgenomen), die vouw in de voordeur slaat nergens op maar is ook ergens van gejat en de daklijn en achterlichtcombinatie zijn van de BMW 7. Geen wonder dat we dat ding over een jaar niet eens meer zien staan, sterker nog, ik kijk er nu voor het eerst naar, en als we dan toch kijken, is hij nog spuuglelijk ook. Ik denk niet dat de Opel Insignia club over 20 jaar veel leden telt.quote:Ook ik vind de Insignia geen designtopper. Er is voor mijn gevoel iets raars met de neus, vooral als OPC met van die grote luchthappers in de bumper.
Je moet het niet te zwart-wit zien. Ik kan me niet voorstellen dat het een beslissing is puur vanuit het hart of puur op basis van het verstand om een bepaalde auto te kopen. Ik constateer wel dat VW veel keus biedt en ook een kwaliteitsuitstraling heeft en daardoor gemakkelijker aansluiting vindt bij de wens van de klant. Dat is slimme marketing. VW zal dus op veel keuzelijstjes voorkomen, behalve bij de echte VW-haters. Opel biedt dit veel minder: minder motoren, minder uitvoeringen, lagere kwaliteitsindruk. Dan gaat het verstand toch meespelen.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vraag ik me echt af. Als mensen heel verstandig een auto gaan kopen kan de hele industrie wel opdoeken, dan rijdt iedereen een slag kleiner en een slag ouder. Het lijkt me juist de bedoeling dat mensen zich met het hart laten overhalen tot een te grote uitgave, om die dan tegenover hun verstand te verdedigen (Alfa is tegenwoordig wel betrouwbaar, er zat een hele goedkope lening bij, de inruilwaarde is goed...).
Ik kan echt geen Audi of VW zien in de neus, daarvoor is er te weinig richting in de lijnen. Bij Audi en VW zie ik dat wel, waarschijnlijk dat ik daarom de Insignia niet zo mooi vind. De vouw in het voorportier van de Insignia vind ik wel mooi. De achterkant vind ik typisch Opel. Ik vraag me zelfs af of er wel een fanclub van de Insignia gaat komen.quote:Het is een beetje van audi en vw, met het grillegedeelte dat tot laag doorloopt, maar dan weer een beetje halfslachtig. De vouwen in de motorkap zijn een beetje Mercedes, de lijn van het voorspatbord naar achter is een beetje dat nieuwe BMW design (wat meer wordt overgenomen), die vouw in de voordeur slaat nergens op maar is ook ergens van gejat en de daklijn en achterlichtcombinatie zijn van de BMW 7. Geen wonder dat we dat ding over een jaar niet eens meer zien staan, sterker nog, ik kijk er nu voor het eerst naar, en als we dan toch kijken, is hij nog spuuglelijk ook. Ik denk niet dat de Opel Insignia club over 20 jaar veel leden telt.
Jij niet alleen.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk vind ik die nieuwe Insignia butt-ugly
G of H?quote:Op maandag 27 juli 2009 15:55 schreef IJsblock het volgende:
Even een vraagje;
Een Astra OPC, hoe zit het met betrouwbaarheid en dergelijke.
Heb er een aantal zien staan op mp, en voor erbij vind ik het toch best wel een leuke auto om te zien.
Ik denk het dus niet. Het is knip en plakwerk van allerlei modieuze designideetjes. Zodra het uit de mode is, is het niks meer. Eigenzinnige auto's met een 'sterke' vormgeving en die dus zowel negatieve als erg positieve reacties oproepen, die zijn blijvend.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:18 schreef lyolyrc het volgende:
Ik kan echt geen Audi of VW zien in de neus, daarvoor is er te weinig richting in de lijnen. Bij Audi en VW zie ik dat wel, waarschijnlijk dat ik daarom de Insignia niet zo mooi vind. De vouw in het voorportier van de Insignia vind ik wel mooi. De achterkant vind ik typisch Opel. Ik vraag me zelfs af of er wel een fanclub van de Insignia gaat komen.
grap 24 uit het grappenboek voor de gereformeerde jeugd?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:16 schreef IntercityAPT het volgende:
Antwoord op TT:
Opel is gewoon Ongelofelijk Primitief En Lelijk
En volgens mij rijden die dingen ook net zo comfortabel als een skelterquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:08 schreef renedis het volgende:
ik heb 3 opels gehad en rijd er nu ook 1.. ik heb er alleen maar problemen mee gehad, ondingen vind ik het het.
bijna me nieuwe lease-bak, maar opel, liever niet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |