Laten we hopen dat dat niet het geval is.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef Brahimov het volgende:
Het klinkt meer alsof het afgelopen is met Top Gear zelf
x2quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:09 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dat niet het geval is.
Ik moet het dadelijk nog maar eens even bekijken, maar het punt staat inderdaad dat met het links-correcte hippiegedrag dadelijk weer een hobby uit de handen van de mensen kan worden gerukt, tot nu toe berust iedereen zich er maar in dus het ziet er niet bepaald naar uit dat het beleid op zichzelf wordt verzacht.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:05 schreef RiKe het volgende:
Diepgaand einde, snap het wel dat ze dit zo doen...
Hij heeft een punt, door die milieu hippies die zo door slaan kan het zomaar afgelopen zijn met snelle auto's zoals we die nu kennen.
Hij heeft geen punt, hij heeft gelijk.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:05 schreef RiKe het volgende:
Diepgaand einde, snap het wel dat ze dit zo doen...
Hij heeft een punt, door die milieu hippies die zo door slaan kan het zomaar afgelopen zijn met snelle auto's zoals we die nu kennen.
Denk het niet, op alternatieve brandstoffen kan je ook hard rijden, de fabrikanten zullen dus op zoek moeten gaan naar alternatieven.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:05 schreef RiKe het volgende:
Diepgaand einde, snap het wel dat ze dit zo doen...
Hij heeft een punt, door die milieu hippies die zo door slaan kan het zomaar afgelopen zijn met snelle auto's zoals we die nu kennen.
Dat zijn geen Ferrari's meer.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk het niet, op alternatieve brandstoffen kan je ook hard rijden, de farbikanten zullen dus op zoek moeten gaan naar alternatieven.
Over een paar jaar heb je denk ik Ferrari's met elektromotor of op brandstofcellen..
Maar iedere auto liefhebber verkiest een atmosferische V12 die lekker kan brullen boven een pak batterijenquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk het niet, op alternatieve brandstoffen kan je ook hard rijden, de farbikanten zullen dus op zoek moeten gaan naar alternatieven.
Over een paar jaar heb je denk ik Ferrari's met elektromotor of op brandstofcellen..
Klopt, men haalt alleen snelheid en acceleratie aan, het zal allemaal best, maar hoe dan ook draagt het imho mij niks bij aan "autogevoel"quote:
Dat heet vooruitgang, motoren van tegenwoordig zijn ook alweer heel anders dan die van tien jaar geleden, alleen is de brandstof hetzelfde gebleven.quote:
Het gaat niet om de auto spotters, het gaat om het totaalpakket van een sportauto.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:18 schreef RiKe het volgende:
[..]
Maar iedere auto liefhebber verkiest een atmosferische V12 die lekker kan brullen boven een pak batterijen
Ik in ieder geval wel!
Auto spotters houden er denk ik ook niet van om op jacht te moeten gaan naar de nieuwste Prius met uitgebreid accu pakket
Jij hebt jouw voorkeur, wij de onze, trouwens... dat het vooruitgang zou zijn kun je ook feitelijk nergens mee staven.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:22 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat heet vooruitgang, motoren van tegenwoordig zijn ook alweer heel anders dan die van tien jaar geleden, alleen is de brandstof hetzelfde gebleven.
Op een gegeven moment is de olie gewoon op en moeten we wel..
Trouwens, als je dat pod racen zag in de star wars films, dat was toch ook erg gaaf.
nou dan.. ik heb nog geen accu horen brullen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:24 schreef SiGNe het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook van een brullende 7,2 liter V12, sommige auto's moeten gewoon grommen als ze bij het stoplicht staan.
Ik heb nu al niet veel o pmet al die auto's met zogenaamde 'hulpdingen' als Lane Departure Control Assist meuk..quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:14 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Denk het niet, op alternatieve brandstoffen kan je ook hard rijden, de fabrikanten zullen dus op zoek moeten gaan naar alternatieven.
Over een paar jaar heb je denk ik Ferrari's met elektromotor of op brandstofcellen..
Ik heb op mijn auto een analoge klok EN een sigarettenaanstekerquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik heb nu al niet veel o pmet al die auto's met zogenaamde 'hulpdingen' als Lane Departure Control Assist meuk..
Ik wil verdomme zelf bepalen of ik mn knipperlicht gebruik als ik van rijbaan wissel!
En ik wil dus ook mn motor laten janken als ik me verveel bij het stoplicht
Je kan auto's liefhebben op verschillende manieren he..quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:24 schreef Red_85 het volgende:
Volgens mij is Signe niet helemaal een auto liefhebber.
Fuck, mijn auto heeft een digitaal klokjequote:Op zondag 2 augustus 2009 22:27 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ik heb op mijn auto een analoge klok EN een sigarettenaansteker
Ritje maken?
of wat de merc e-classe heeft met dat speed limiter read system dat de max snelheid tussen de klokken projecteerd. Let op mijn woorden. over 20 jaar wordt probeerd de polititiek dat als verplicht te worden ingesteld en wordt de auto automatisch gelimiteerd met die snelheid.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:26 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik heb nu al niet veel o pmet al die auto's met zogenaamde 'hulpdingen' als Lane Departure Control Assist meuk..
Ik wil verdomme zelf bepalen of ik mn knipperlicht gebruik als ik van rijbaan wissel!
En ik wil dus ook mn motor laten janken als ik me verveel bij het stoplicht
Ik hou ook niet van accu's dus hoop ik dan ook dat er aan anders alternatief uitgevonden gaat worden dat nog wel een lekkere sound heeft, als het maar lage bassen heeft..quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
nou dan.. ik heb nog geen accu horen brullen.
Klopt, en dat is ook best te begrijpenquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan auto's liefhebben op verschillende manieren he..
Sommige mensen komen nooit voorbij de auto's uit de '60, andere zweren bij het nieuwste van het nieuwste op het gebied van techniek en computers in de auto's..
is zo, maar meestal hebben ze wel een ding gemeen. 'Die motor.. ooh en dat geluid'quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
Je kan auto's liefhebben op verschillende manieren he..
Sommige mensen komen nooit voorbij de auto's uit de '60, andere zweren bij het nieuwste van het nieuwste op het gebied van techniek en computers in de auto's..
Dan pas?quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
of wat de merc e-classe heeft met dat speed limiter read system dat de max snelheid tussen de klokken projecteerd. Let op mijn woorden. over 20 jaar wordt probeerd de polititiek dat als verplicht te worden ingesteld en wordt de auto automatisch gelimiteerd met die snelheid.
Ach ja, er zit ook 40 jaar tussenquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
Fuck, mijn auto heeft een digitaal klokje(Carisma uit '98) En mn vorige (Lancer Wagon uit '95) ook!
m.a.w. jij haat milieu hippies?quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:28 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Klopt, en dat is ook best te begrijpen, alleen het opdringen van andermans keuze is hetgene wat me behoorlijk vaak stoort
Gisteren ook RTL Autowereld gekekenquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
of wat de merc e-classe heeft met dat speed limiter read system dat de max snelheid tussen de klokken projecteerd. Let op mijn woorden. over 20 jaar wordt probeerd de polititiek dat als verplicht te worden ingesteld en wordt de auto automatisch gelimiteerd met die snelheid.
Jaquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
Gisteren ook RTL Autowereld gekeken
Voorspellingen voor meer dan 5 jaar vooruit geloof ik niet, 25 jaar geleden zou de olie ook al op zijn..
Voorsprong door techniek (Audi) kan best kloppen, alleen krijgen we dan wel meer sufkutten achter het stuur (Volvo-rijders volgens Jeremy) die ik niet tegen wil komen in een andere auto dan hun eigen!
Ik zou het niet heel vervelend vinden om die stoomauto van Jay Leno in mn garage te hebben staan, maar ik zal dan echt niet dat soort uitspraken doenquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
is zo, maar meestal hebben ze wel een ding gemeen. 'Die motor.. ooh en dat geluid'
Och over een paar jaar doe je geen praktijk examen op de weg, maar in een simulatorquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:30 schreef qu63 het volgende:
[..]
Gisteren ook RTL Autowereld gekeken
Voorspellingen voor meer dan 5 jaar vooruit geloof ik niet, 25 jaar geleden zou de olie ook al op zijn..
Voorsprong door techniek (Audi) kan best kloppen, alleen krijgen we dan wel meer sufkutten achter het stuur (Volvo-rijders volgens Jeremy) die ik niet tegen wil komen in een andere auto dan hun eigen!
Nee, ik hou van goed onderbouwde keuzes die het milieu kunnen helpen en de mens tevens in zijn waarde en keuzes laat.quote:
Ik vind het examen nu al ruk.. Toen ik 6 jaar geleden voor mn tussentijdsetoets op moest ging ie niet door omdat het sneeuwdequote:Op zondag 2 augustus 2009 22:32 schreef RiKe het volgende:
[..]
Och over een paar jaar doe je geen praktijk examen op de weg, maar in een simulator
Dan proberen ze ook nog Jan Met De Pet-op te pakken in zijn net iets te snelle auto terwijl dat maar 6% is van de totale co2 uitstoot in de wereld. Waar echt op gepakt moet worden zijn de conglomeraten en energiemaatschappijen die voor de rest zorgen. Maar dat zal de hippies te veel tegen het zere been zijn omdat ze dan pas echt de wind van voren krijgen vanuit het bedrijfsleven. Dat kan niet natuurlijk.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:33 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Nee, ik hou van goed onderbouwde keuzes die het milieu kunnen helpen en de mens tevens in zijn waarde en keuzes laat.
Ik haat opdringerij, het voelt als het afnemen van de vrijheid om te kiezen.
Milieuhippies moeten gewoon in de rivier schijten en van het land eten, zo doen zij hun ding, en als ze er mij niet mee storen, zou ik graag de mijne willen doen.
Het begin is er al, die Nissan GT-R uit de Japan aflevering had toch al iets vergelijkbaarbaars? Obv GPS gegevens bepaalt de auto of je op de openbare weg of het circuit zit, en zet de speedlimiter wel of niet aan...quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:29 schreef RiKe het volgende:
[..]
Dan pas?
Het verbaast mij dat het nu nog niet zo is!
Ja, 155mph of harder...quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:37 schreef Guard het volgende:
[..]
Het begin is er al, die Nissan GT-R uit de Japan aflevering had toch al iets vergelijkbaarbaars? Obv GPS gegevens bepaalt de auto of je op de openbare weg of het circuit zit, en zet de speedlimiter wel of niet aan...
Duhquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:38 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ja, 155mph of harder...
Gewoon service dus
quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:42 schreef Guard het volgende:
[..]
Duh![]()
Niet op de details letten... in dat geval is het service, maar het kan dus... als het met een de onderscheiding circuit / openbare weg kan, kan het ook met het onderscheid 100 km of 120 km-stukken op snelwegen om maar eens wat te noemen....
Dan heb je een hekel aan 99% van de moderne auto's, aangezien brandstof injectie al een hoop van jouw punten wegstreept. Dan heb je geen geur, geen mechanica en niet de gave plofjes bij gas terug.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:21 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Klopt, men haalt alleen snelheid en acceleratie aan, het zal allemaal best, maar hoe dan ook draagt het imho mij niks bij aan "autogevoel"
Historie, romantiek, geur, geluid, uitstraling, mechanica,soms zelfs de tegenvallende eigenschappen van een auto, het zijn allemaal dingen die een mens gek kan maken en om voor die auto te kiezen, blijkt ook maar weer, want dat 60-er jaren hokjesduwerij van mensen in appartementjes is ook geen succes gebleken.
Geen hekel, maar het wordt inderdaad wel minder.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan heb je een hekel aan 99% van de moderne auto's, aangezien brandstof injectie al een hoop van jouw punten wegstreept. Dan heb je geen geur, geen mechanica en niet de gave plofjes bij gas terug.
Wacht even, ik zal je de liefhebberij uit mijn ogen laten zien.quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:47 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan heb je een hekel aan 99% van de moderne auto's, aangezien brandstof injectie al een hoop van jouw punten wegstreept. Dan heb je geen geur, geen mechanica en niet de gave plofjes bij gas terug.
Maar je zou je oude brommer nog kunnen houden voor in het weekendquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:30 schreef Geqxon het volgende:
Het is maar net waar je het voor gebruikt. Ik heb nu een brommer met carburateur, een choke hendel, brandstofkraantje, enkel een kilometerteller en die trapkracht nodig heeft om te starten. Vind ik heerlijk.
Maar mijn toekomstige motor gaat toch echt brandstofinjectie, auto-choke, een brandstofmeter, een toerenteller en elektrische start hebben. Toch heel wat praktischer.
Precies. En zo zou je de Prius kunnen gebruiken om naar je werk te rijden, en de Chev om in het weekend te cruisen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:36 schreef qu63 het volgende:
[..]
Maar je zou je oude brommer nog kunnen houden voor in het weekend
In het begin werd gezegd dat de stig (shumacher) tot november geen auto's hoefde te testenquote:Op zondag 2 augustus 2009 22:06 schreef Brahimov het volgende:
Het klinkt meer alsof het afgelopen is met Top Gear zelf
Alleen moet je dan wel 2 auto's kopen/onderhouden....quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:39 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Precies. En zo zou je de Prius kunnen gebruiken om naar je werk te rijden, en de Chev om in het weekend te cruisen.
Zowel de Prius als de Chev betaal je geen wegenbelasting voor.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:50 schreef qu63 het volgende:
[..]
Alleen moet je dan wel 2 auto's kopen/onderhouden....
Goed, dat scheelt je 2x ¤35 p/mquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zowel de Prius als de Chev betaal je geen wegenbelasting voor.
Volgens mij heb ik ooit eens in een column van de producer Andy Wilman gelezen, dat ze de series inderdaad iets korter maakten. Ze hebben namelijk inderdaad iets minder ideëen dan in het begin van Top Gear en willen vooral ook alleen de goed uitgepakte items laten zien. (En geen Top Gear stuntman meer enzo)quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:03 schreef DragonFire het volgende:
Was dit het seizoen?? lijkt wel of alle series steeds kortere seizoenen maken.
Goed beetje matig de laatste afleveringen, het komt steeds minder spontaan over en meer gescript. Jammer, hopelijk volgende keer beter.
Nee,jammer genoeg niet!quote:Op maandag 3 augustus 2009 09:50 schreef Guard het volgende:
Dit seizoen is de "airport-vehicles" race niet meer uitgezonden, toch?
Het is maar net wat je er tegen over zet, die Chevelle klinkt prachtig met z'n custom uitlaat en dan vergelijk je het met een stock 350zquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:07 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Wacht even, ik zal je de liefhebberij uit mijn ogen laten zien.
Moderne, best leuk vormgegeven, snelle automet alle soorten techniek die je je maar kunt bedenken.
En dan nu een voorbeeld die totaal de andere kant opgaat:
Ouderwetse zware auto met 0,0 aan brandstoffefficientie, slechtere wegligging, en waarschijnlijk ook nog eens langzamer dan de 350Z.(het zal elkaar niet veel ontlopen, maar toch)
Dus ik noem nu alle bekende punten bij bovenstaande 2 voertuigen op, en als ik moest kiezen, is de onderste de auto die ik liever zou hebben, klinkt dat dan niet heel onlogisch?
Maar de 350Z heeft airco, navigatie, ik geloof zelfs standaard een goeie stereo, electrische hulpjes tot en met.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:19 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Het is maar net wat je er tegen over zet, die Chevelle klinkt prachtig met z'n custom uitlaat en dan vergelijk je het met een stock 350z
Hier een moderne, best leuk vormgegeven, snelle automet alle soorten techniek die je je maar kunt bedenken (en een flink custom uitlaat systeem!).
Het grote verschil met vroeger is eigenlijk dat mooi motorgeluid onbetaalbaar is geworden, op wat uitzonderingen na.
Wat valt daar aan te betwijfelen? Het kan nog 20 jaar duren, of 50, of 100, maar de voorraad olie is niet eindeloos.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:42 schreef Jimmie het volgende:
Eens, toch zie ik uitgaande dat olie ooit op zal zijn (wat ik min of meer betwijfel),
Tegen die tijd zijn er weer betere boortechnieken etc. om onredandabele velden olie te gaan halen. Het blijft gewoon doorgaan die ongein en tegen de tijd dat het echt op dreigt te raken heeft men allang voor elkaar om een synthetische vervanger te produceren.quote:Op maandag 3 augustus 2009 12:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat valt daar aan te betwijfelen? Het kan nog 20 jaar duren, of 50, of 100, maar de voorraad olie is niet eindeloos.
Bovendien zijn er meer sectoren die olie nodig hebben dan alleen de auitoindustrie en die niet makkelijk op een alternatief over kunnen schakelen. Olie zal steeds duurder worden als de schaarste toeneemt. Wanneer dat zal zijn is misschien discutabel, maar je kunt beter te vroeg een goed alternatief ontwikkeld hebben, dan te laat.
Okayquote:Op maandag 3 augustus 2009 12:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat valt daar aan te betwijfelen? Het kan nog 20 jaar duren, of 50, of 100, maar de voorraad olie is niet eindeloos.
Bovendien zijn er meer sectoren die olie nodig hebben dan alleen de auitoindustrie en die niet makkelijk op een alternatief over kunnen schakelen. Olie zal steeds duurder worden als de schaarste toeneemt. Wanneer dat zal zijn is misschien discutabel, maar je kunt beter te vroeg een goed alternatief ontwikkeld hebben, dan te laat.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:08 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Okay, je hebt helemaal gelijk...ziet het er al naar uit dat dat goede alternatief al binnen handbereik is?, er zijn talloze miljarden tegenaangegooid dus we moeten het nu toch wel wat beter kunnen doen dan een GM EV1 met opgewaardeerde accu's?
Idd..... daar zit ik op te wachten...quote:
1) H2 != H20quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Idd..... daar zit ik op te wachten..., nu, waar zijn die duizenden voertuigen op water?
quote:Op maandag 3 augustus 2009 13:36 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Idd..... daar zit ik op te wachten..., nu, waar zijn die duizenden voertuigen op water?
Nee hoor. Autorijden icm benzine (en ook diesel) zal steeds duurder worden. Dus voor huis-tuin-en-keuken auto's zal er een overgang komen naar alternatieven (of dat nu electrisch is, of waterstof...).quote:Op zondag 2 augustus 2009 22:05 schreef RiKe het volgende:
Hij heeft een punt, door die milieu hippies die zo door slaan kan het zomaar afgelopen zijn met snelle auto's zoals we die nu kennen.
Leno is meer liefhebber van de techniek dan van racen...quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:28 schreef Geqxon het volgende:
Ik had van Leno verwacht dat hij sneller zou rijden.
Hij reed best goed, en hij is er uit gereden door mensen die maar weinig met auto's hebben...quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leno is meer liefhebber van de techniek dan van racen...
Dan reed hij dus kennelijk niet zo heel goed.quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:40 schreef Geqxon het volgende:
Hij reed best goed, en hij is er uit gereden door mensen die maar weinig met auto's hebben...
Plus ze zeiden dat ze in oktober/november weer gingen filmen..quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:02 schreef -Muse- het volgende:
Ik denk niet dat het een definitief einde is van de show. Er ging geen dank uit naar de kijkers, BCC en relaties.
En ik denk dat wij dan wel iets mee hadden gekregen van de rel (of opluchting) die dat veroorzaakt zou hebben..quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:02 schreef -Muse- het volgende:
Ik denk niet dat het een definitief einde is van de show. Er ging geen dank uit naar de kijkers, BCC en relaties.
Inderdaad, op 19 juli keken er 7,38 miljoen Britten (van de 61 miljoen) naar Top Gear. Dat lijkt me dus wel een redelijk percentagequote:Op maandag 3 augustus 2009 15:50 schreef Guard het volgende:
waarom ineens speculaties over het feit dat het de laatste afl zou zijn?
De BBC zou wel gek om zo'n kijkcijfer-kanon af te schieten.
Gewoon in het najaar, nieuwe TG afleveringen
Driving fast is like sex, al men think they are good at it! Zoals Leno al zelf zei.quote:Op maandag 3 augustus 2009 15:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan reed hij dus kennelijk niet zo heel goed.
Maarre, verwacht ook niet dat je alle tijden kan vergelijken. De ene dag is het circuit sneller dan de andere dag. Je weet ook niet hoeveel tijd hij had (de meesten krijgen ook enige tijd cursus, wellicht heeft hij maar gewoon een rondje gedaan), of hij wellicht dezelfde dag uit de VS is aangekomen (lijkt mij ook niet het moment om een supertijd neer te zetten), enz.
En weinig of veel met auto's hebben zegt weinig hoor. Racen is een kunst en velen kunnen er geen donder van en leren het nooit. Anderen pikken het weer zo op.
Ik weet mij overigens nog wel te herinneren dat Paul Newman in de Tonight Show Jay Leno het snot voor de ogen reed met karts (deels door de studio (knap, want er is niet heel veel ruimte), deels achter de schermen). Dus ik heb ook niet het idee dat Leno een coureur in zich heeft. Meer een monteur dus.
Werkelijk?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 02:51 schreef Apogist het volgende:
Verder nog iets cruciaals, ons monetair systeem werkt alleen als de economie groeit, en elk jaar moet deze harder groeien. MAW een bepaald % per jaar. Dus exponentieel.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Leno is meer liefhebber van de techniek dan van racen...
Je bent wel op de hoogte van het feit dat onze monetaire systemen al een tijdje niet meer op goud of zilver zijn gebaseerd maar op investeringen, krediet en handel?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:00 schreef Guard het volgende:
[..]
Werkelijk?
En ik maar denken dat economieen deze tijd krimpen, maar dat zal dan wel niet volgens deze redenatie, anders stond iedereen nu wel zijn euro's te verbranden aangezien "ons monetair systeem niet werkt als we niet groeien"....
stumperquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 08:00 schreef Guard het volgende:
[..]
Werkelijk?
En ik maar denken dat economieen deze tijd krimpen, maar dat zal dan wel niet volgens deze redenatie, anders stond iedereen nu wel zijn euro's te verbranden aangezien "ons monetair systeem niet werkt als we niet groeien"....
TIP: begin er dan niet overquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:52 schreef Apogist het volgende:
[..]
stumper
nu de economie in de recessie is geraakt 'verdwijnt' er idd geld. Misschien iets duidelijker maken dan.Dit monetaire systeem is ontworpen om te groeien. Een krimp kan het monetaire systeem kan het doen imploderen.
ik zit hier op PTA, ik kan toch niet verwachten dat iedereen hier dat snapt.
Zo bijzonder was het niet imoquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:36 schreef Party_P het volgende:
Poeh ik kan er maar niet over stoppen, wat een supermooi einde van dit seizoen met die Aston Martin, Echt briljant, supermooi gefilmd, vooral die overgangen wanneer camera in de auto "pant", muziek erbij geweldig, de stilte erbij, het verhaal erachter, ik denk dat ik aan traantje weg ga pinken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |