abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71128040
Jan-Peter Balkenende is namens het CDA minister-president sinds 22 juli 2002. Dit kabinet hield het nog geen 3 maanden vol.

Onderhand is het al bijna 2010, en is Balkenende al bijna 8 jaar premier. De man die door minder dan 20% van de Nederlandse bevolking is gekozen, en het land leidt door ingevingen van God en opvattingen die zijn gestoeld op de Bijbel. De eerstvolgende landelijke verkiezingen zijn pas in 2012, dan regeert Balkenende al 10 jaar het kabinet en dus ook het land.

Wat is de maximale termijn dat een persoon het kabinet mag voorzitten? Is het wel vol te houden dat iemand die zo weinig stemmen heeft gekregen van kiezers het land mag leiden en representeren?
  zondag 19 juli 2009 @ 19:28:23 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_71128115
quote:
Wat is de maximale termijn dat een persoon het kabinet mag voorzitten?
is er niet.
quote:
Is het wel vol te houden dat iemand die zo weinig stemmen heeft gekregen van kiezers het land mag leiden en representeren?
Vraag Balkenende zelf.
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_71128193
Dus in principe kan Balkenende premier blijven zolang het CDA de grootste partij van Nederland is (hetgeen het eigenlijk ook al tijden is). Vind dat een derdewereld-idee, ik zou graag even een D66-achtige discussie willen voeren of het niet verstandiger is om rechtstreeks een vertegenwoordiger te kiezen.
pi_71128257
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:30 schreef Koewam het volgende:
Dus in principe kan Balkenende premier blijven zolang het CDA de grootste partij van Nederland is (hetgeen het eigenlijk ook al tijden is). Vind dat een derdewereld-idee, ik zou graag even een D66-achtige discussie willen voeren of het niet verstandiger is om rechtstreeks een vertegenwoordiger te kiezen.
Nou, ik zou zeggen: Stem allemaal masaal op Wilders. Degene die dat nu al doen zijn goed op weg. Dan hebben we dadelijk een nieuwe minister president: Geertjeeeeee!

Ik ben blij met JP. Leren die schoffies eindelijk es wat normen en waarden.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_71128305
Is dit tegenwoordig het niveau van POL?
  zondag 19 juli 2009 @ 19:35:36 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71128397
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:32 schreef Tamashii het volgende:
Wie dan? Heb je daar voorbeelden van?

Ik heb het idee dat het juist de verkeerde kant op aan het gaan is kijk maar eens naar gouda enzo.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71128649
Balkenende minister-president????????

Welnee hij is de buikspreekpop van wouter staatsBOSbeheer, wat jij nou denken?
pi_71128746
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het juist de verkeerde kant op aan het gaan is kijk maar eens naar gouda enzo.
Dat is nou typisch links struisvogel politiek,als er gevaar dreigt de KOP in het zand steken.
Bye the way......................struisvogelvlees is héél lekker.
  maandag 20 juli 2009 @ 12:42:28 #9
261847 IshtarOptimel
Ganja in My Brain
pi_71145827
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:32 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Nou, ik zou zeggen: Stem allemaal masaal op Wilders. Degene die dat nu al doen zijn goed op weg. Dan hebben we dadelijk een nieuwe minister president: Geertjeeeeee!

Zijn pogingen om Irak-onderzoek tegen te houden laat inderdaad goed zien hoeveel waarde de burger aan zijn normen en waarden moeten hechten. Of zijn briefje naar Ad Bos, prachtig.
"Tegen mensen die niets weten, valt niet te vechten." - Remco Campert
pi_71153134
De volgende verkiezingen zijn niet in 2012, maar staan gepland op 11 mei 2011. Uiteraard kunnen ze vervroegd plaatsvinden, wanneer het kabinet vroegtijdig valt.

In principe kan Balkenende gewoon nog een termijn doorgaan. Lubbers was 12 jaar premier, tussen 1982 en 1994. Drees hield het 10 jaar vol, van 1948 tot 1958. Ik kan me niet heugen dat ik ooit ergens iets heb gelezen over een maximum aantal jaren dat iemand minister-president mag zijn.

Ik vraag me trouwens zo onderhand wél af wanneer Nederland een keertje klaar is met die Balkenende, maar dat is weer een ander onderwerp.
  maandag 20 juli 2009 @ 17:35:22 #11
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_71155240
quote:
Op maandag 20 juli 2009 16:27 schreef isogram het volgende:
De volgende verkiezingen zijn niet in 2012, maar staan gepland op 11 mei 2011. Uiteraard kunnen ze vervroegd plaatsvinden, wanneer het kabinet vroegtijdig valt.

In principe kan Balkenende gewoon nog een termijn doorgaan. Lubbers was 12 jaar premier, tussen 1982 en 1994. Drees hield het 10 jaar vol, van 1948 tot 1958. Ik kan me niet heugen dat ik ooit ergens iets heb gelezen over een maximum aantal jaren dat iemand minister-president mag zijn.

Ik vraag me trouwens zo onderhand wél af wanneer Nederland een keertje klaar is met die Balkenende, maar dat is weer een ander onderwerp.
Nederland kan allang klaar zijn met Balkenende, maar nog lang niet met het CDA. En het CDA mag over een paar jaar waarschijnlijk weer iemand naar voren schuiven, en hoeveel keus heeft het CDA dan buiten Balkenende?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 20 juli 2009 @ 18:56:23 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_71156947
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Nederland kan allang klaar zijn met Balkenende, maar nog lang niet met het CDA. En het CDA mag over een paar jaar waarschijnlijk weer iemand naar voren schuiven, en hoeveel keus heeft het CDA dan buiten Balkenende?
Toen Jaap de Hoop Scheffer moest opstappen als partijleider van het CDA in 2002 had werkelijk nog niemand ooit gehoord van Jan Peter Balkenende. Dat zegt dus helemaal niks.
  maandag 20 juli 2009 @ 19:01:04 #13
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_71157057
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:30 schreef Koewam het volgende:
Dus in principe kan Balkenende premier blijven zolang het CDA de grootste partij van Nederland is (hetgeen het eigenlijk ook al tijden is).
Al sinds 2002 is het CDA de grootste partij. Al 7 jaar dus.

Maar de lijsttrekker van de grootste partij wordt zeker niet per definitie de premier. Ten eerste moet die partij eerst maar eens zien dat ze een coalitie rond kunnen breien, en daarnaast is het ook nog niet gezegd dat de grootste partij de premier levert. Dat dat de laatste decennia wel gebruik is geworden, betekent niet dat dat altijd het geval moet zijn. .
pi_71161623
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:01 schreef freako het volgende:

[..]

Al sinds 2002 is het CDA de grootste partij. Al 7 jaar dus.

En daarvoor? Volgens mij altijd CDA (of voorgangers daarvan) en PvdA.
  maandag 20 juli 2009 @ 21:40:04 #15
pi_71161666
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:56 schreef freako het volgende:

[..]

Toen Jaap de Hoop Scheffer moest opstappen als partijleider van het CDA in 2002 had werkelijk nog niemand ooit gehoord van Jan Peter Balkenende. Dat zegt dus helemaal niks.
Punt. Maar ik denk dat de negatieve punten die TS bij Balkenende noemde ook wel opgaan voor een andere CDA'er.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  maandag 20 juli 2009 @ 22:02:18 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_71162346
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:38 schreef Koewam het volgende:

[..]

En daarvoor? Volgens mij altijd CDA (of voorgangers daarvan) en PvdA.
Ja. De hele 20e eeuw was óf de RKSP/KVP, óf het CDA, óf de PvdA de grootste partij.
  maandag 20 juli 2009 @ 22:06:56 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_71162531
quote:
Op maandag 20 juli 2009 21:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Punt. Maar ik denk dat de negatieve punten die TS bij Balkenende noemde ook wel opgaan voor een andere CDA'er.
Wat zijn die negatieve punten dan? Dat Balkenende een christen is? Dat lijkt me iets dat inderdaad voor de meeste CDA'ers op zal gaan. .
pi_71162848
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:06 schreef freako het volgende:

[..]

Wat zijn die negatieve punten dan? Dat Balkenende een christen is? Dat lijkt me iets dat inderdaad voor de meeste CDA'ers op zal gaan. .
Christen zijn is geen politiek an sich, maar politiek bedrijven op basis van verouderde (christelijke) denkbeelden mijns inziens wel. Balkenende laat zich leiden op basis van God.

Er is er Een die je altijd kracht geeft, ook als het moeilijk is. Dat geldt ook voor mij als premier en ik heb dat ook regelmatig ervaren
(bron)
  maandag 20 juli 2009 @ 22:18:44 #19
pi_71162937
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:06 schreef freako het volgende:

[..]

quote:
...en het land leidt door ingevingen van God en opvattingen die zijn gestoeld op de Bijbel.
Dat iig Hoe laag zijn populariteit is vergeleken met eerdere premiers weet ik niet.
pi_71163825
De Nederlandse Minister-President :
to the point!
  maandag 20 juli 2009 @ 22:52:16 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71164208
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:28 schreef donroyco het volgende:

[..]

is er niet.
En daar zouden we eigenlijk ens wat aan moeten doen. Een beetje zichzelf respecterend land heeft een limiet daarvoor, en Nederland natuurlijk weer niet.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 20 juli 2009 @ 23:00:35 #22
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71164552
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:42 schreef turnpoint76 het volgende:
De Nederlandse Minister-President :
[ afbeelding ]
Nog wat plaatjes

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 20 juli 2009 @ 23:00:57 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71164563
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:15 schreef Koewam het volgende:

[..]

Christen zijn is geen politiek an sich, maar politiek bedrijven op basis van verouderde (christelijke) denkbeelden mijns inziens wel. Balkenende laat zich leiden op basis van God.
Kijk, als je het samenvat als: hij is nu eenmaal christen, redeneert dus vanuit dat standpunt, ben je klaar, dan heb je gelijk

Voor de rest valt het wel mee. Balk in zijn optreden is behoorlijk kleurloos. Waar je het over hebt, is een nare kant van de tijdgeest die er nu is. Notabene een christelijke versterking door het CU(!). Die samen buigen het beleid en het beeld die kant op. Het CDA opereert eigenlijk vrij geolied zoals ze dat altijd deden. Misschien waren we door Paars vergeten dat ze *de* natuurlijke regeringspartij van NL zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_71166099
to the point!
pi_71166393
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:40 schreef turnpoint76 het volgende:
[ afbeelding ]
Discussiewaarde?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:48:42 #26
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_71167757
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:40 schreef turnpoint76 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die is geweldig, ja Dikke kudos voor wie em schoot. Dat plaatje wat 1000 woorden zegt.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 00:56:20 #27
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_71167882
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Gouda is niet ontstaan ten tijde van JP.

Dat is dezelfde ad hoc redenatie die JP zelf ook altijd gebruikt en nergens op slaat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_71172057
quote:
Op maandag 20 juli 2009 17:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Interessante vraag. Misschien wel iets voor een eigen topic.

Uhm, ik bedoel:
Interessante vraag. Misschien wel iets voor een eigen topic.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2009 10:27:14 ]
pi_71537074
We zullen het wel in 2011 zien. De enige combinatie zal VVD/PVV/CDA worden, dus ik zie Balkenende nog wel een paar jaartjes blijven. Geert zal een internationale ramp worden die de ene na de andere buitenlandse leider schoffeert in zijn drang om zo 'lekker direct en recht door zee' te zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_71542369
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 14:26 schreef Knipoogje het volgende:
We zullen het wel in 2011 zien. De enige combinatie zal VVD/PVV/CDA worden, dus ik zie Balkenende nog wel een paar jaartjes blijven. Geert zal een internationale ramp worden die de ene na de andere buitenlandse leider schoffeert in zijn drang om zo 'lekker direct en recht door zee' te zijn.
ik denk dat een cordon om de pvv komt, in ieder geval worden verkiezingen zolang mogelijk uitgesteld zodat de reguliere partijen zich kunnen versterken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_71542707
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik denk dat een cordon om de pvv komt, in ieder geval worden verkiezingen zolang mogelijk uitgesteld zodat de reguliere partijen zich kunnen versterken
Ik zie PVV ook niet in de regering komen, ook al zijn ze de grootste, ze zijn te schreeuwerig. Ach, en persoonlijk vind ik het balkenende nog niet eens zo slecht doen, ik heb meer kritiek op sommige ministers. In 2011 wordt het dus gewoon weer balkie stemmen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71542968
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:26 schreef Koewam het volgende:
minder dan 20% van de Nederlandse bevolking
Geen dank.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_71555787
Balkenende zou net als zijn voormalige collegae Blair en Aznar in respectievelijk Engeland en Spanje allang het veld geruimd moeten hebben, gezien zijn beslissing om deel te nemen aan de Irak-oorlog van 2003. Dat heeft hij echter niet gedaan, omdat het CDA gewoon weer herkozen werd. Een electoraat dat zulke belachelijke beslissingen neemt vertrouw ik niet graag nóg meer macht toe dan het nu al heeft.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_71564483
quote:

[..]

Gezien de afstand van de standpunten van de PVV tot de haalbare werkelijkheid, zal er mijns inziens geen cordon nodig zijn. Weinig partijen die daaraan zullen willen beginnen. Tenzij VVD/CDA zin heeft om hun ziel nogmaals aan de duivel te verkopen, maar dat lijkt me toch sterk...
Ik vind van niet
pi_71571699
quote:
Dat zal echt niet gebeuren. Het nieuwigheidje van de PVV is er nu al een beetje af aan het gaan. Als ze constant op 30 zetels blijven hangen de komende 2 jaar, dan wordt de PVV gewoon onderdeel van het etablissement hoor. Dan zijn de andere partijen er ook aan gewend. Ik zie nog eerder de populariteit van de PVV de komende 2 jaar afnemen tot 5 a 10 zetels dan een cordon sanitaire.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_71585353
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 14:39 schreef EldorkoGrande het volgende:

[..]

Gezien de afstand van de standpunten van de PVV tot de haalbare werkelijkheid, zal er mijns inziens geen cordon nodig zijn. Weinig partijen die daaraan zullen willen beginnen. Tenzij VVD/CDA zin heeft om hun ziel nogmaals aan de duivel te verkopen, maar dat lijkt me toch sterk...
Het CDA zie ik nog wel met de PVV samengaan, maar de VVD eerlijk gezegd eigenlijk niet. Verwacht eerder dat Geert bij coalitie besprekingen zijn hand gaat overspelen, buiten een coalitie wordt gehouden en vervolgens weer vanaf de zijlijn kan gaan roepen hoe hij wel niet schandalig buitenspel wordt gezet. (Terwijl hij diep in zijn hart beter weet).
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')