is er niet.quote:Wat is de maximale termijn dat een persoon het kabinet mag voorzitten?
Vraag Balkenende zelf.quote:Is het wel vol te houden dat iemand die zo weinig stemmen heeft gekregen van kiezers het land mag leiden en representeren?
Nou, ik zou zeggen: Stem allemaal masaal op Wilders. Degene die dat nu al doen zijn goed op weg. Dan hebben we dadelijk een nieuwe minister president: Geertjeeeeee!quote:Op zondag 19 juli 2009 19:30 schreef Koewam het volgende:
Dus in principe kan Balkenende premier blijven zolang het CDA de grootste partij van Nederland is (hetgeen het eigenlijk ook al tijden is). Vind dat een derdewereld-idee, ik zou graag even een D66-achtige discussie willen voeren of het niet verstandiger is om rechtstreeks een vertegenwoordiger te kiezen.
Wie dan? Heb je daar voorbeelden van?quote:Op zondag 19 juli 2009 19:32 schreef Tamashii het volgende:
Ik ben blij met JP. Leren die schoffies eindelijk es wat normen en waarden.
Dat is nou typisch links struisvogel politiek,als er gevaar dreigt de KOP in het zand steken.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wie dan? Heb je daar voorbeelden van?
Ik heb het idee dat het juist de verkeerde kant op aan het gaan is kijk maar eens naar gouda enzo.
Zijn pogingen om Irak-onderzoek tegen te houden laat inderdaad goed zien hoeveel waarde de burger aan zijn normen en waarden moeten hechten. Of zijn briefje naar Ad Bos, prachtig.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:32 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Nou, ik zou zeggen: Stem allemaal masaal op Wilders. Degene die dat nu al doen zijn goed op weg. Dan hebben we dadelijk een nieuwe minister president: Geertjeeeeee!
![]()
Ik ben blij met JP. Leren die schoffies eindelijk es wat normen en waarden.
Nederland kan allang klaar zijn met Balkenende, maar nog lang niet met het CDA. En het CDA mag over een paar jaar waarschijnlijk weer iemand naar voren schuiven, en hoeveel keus heeft het CDA dan buiten Balkenende?quote:Op maandag 20 juli 2009 16:27 schreef isogram het volgende:
De volgende verkiezingen zijn niet in 2012, maar staan gepland op 11 mei 2011. Uiteraard kunnen ze vervroegd plaatsvinden, wanneer het kabinet vroegtijdig valt.
In principe kan Balkenende gewoon nog een termijn doorgaan. Lubbers was 12 jaar premier, tussen 1982 en 1994. Drees hield het 10 jaar vol, van 1948 tot 1958. Ik kan me niet heugen dat ik ooit ergens iets heb gelezen over een maximum aantal jaren dat iemand minister-president mag zijn.
Ik vraag me trouwens zo onderhand wél af wanneer Nederland een keertje klaar is met die Balkenende, maar dat is weer een ander onderwerp.
Toen Jaap de Hoop Scheffer moest opstappen als partijleider van het CDA in 2002 had werkelijk nog niemand ooit gehoord van Jan Peter Balkenende. Dat zegt dus helemaal niks.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nederland kan allang klaar zijn met Balkenende, maar nog lang niet met het CDA. En het CDA mag over een paar jaar waarschijnlijk weer iemand naar voren schuiven, en hoeveel keus heeft het CDA dan buiten Balkenende?
Al sinds 2002 is het CDA de grootste partij. Al 7 jaar dus.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:30 schreef Koewam het volgende:
Dus in principe kan Balkenende premier blijven zolang het CDA de grootste partij van Nederland is (hetgeen het eigenlijk ook al tijden is).
En daarvoor? Volgens mij altijd CDA (of voorgangers daarvan) en PvdA.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:01 schreef freako het volgende:
[..]
Al sinds 2002 is het CDA de grootste partij. Al 7 jaar dus.
Punt. Maar ik denk dat de negatieve punten die TS bij Balkenende noemde ook wel opgaan voor een andere CDA'er.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:56 schreef freako het volgende:
[..]
Toen Jaap de Hoop Scheffer moest opstappen als partijleider van het CDA in 2002 had werkelijk nog niemand ooit gehoord van Jan Peter Balkenende. Dat zegt dus helemaal niks.
Ja. De hele 20e eeuw was óf de RKSP/KVP, óf het CDA, óf de PvdA de grootste partij.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:38 schreef Koewam het volgende:
[..]
En daarvoor? Volgens mij altijd CDA (of voorgangers daarvan) en PvdA.
Wat zijn die negatieve punten dan? Dat Balkenende een christen is? Dat lijkt me iets dat inderdaad voor de meeste CDA'ers op zal gaan.quote:Op maandag 20 juli 2009 21:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Punt. Maar ik denk dat de negatieve punten die TS bij Balkenende noemde ook wel opgaan voor een andere CDA'er.
Christen zijn is geen politiek an sich, maar politiek bedrijven op basis van verouderde (christelijke) denkbeelden mijns inziens wel. Balkenende laat zich leiden op basis van God.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:06 schreef freako het volgende:
[..]
Wat zijn die negatieve punten dan? Dat Balkenende een christen is? Dat lijkt me iets dat inderdaad voor de meeste CDA'ers op zal gaan..
quote:Op maandag 20 juli 2009 22:06 schreef freako het volgende:
[..]
Wat zijn die negatieve punten dan? Dat Balkenende een christen is? Dat lijkt me iets dat inderdaad voor de meeste CDA'ers op zal gaan..
Dat iigquote:...en het land leidt door ingevingen van God en opvattingen die zijn gestoeld op de Bijbel.
En daar zouden we eigenlijk ens wat aan moeten doen. Een beetje zichzelf respecterend land heeft een limiet daarvoor, en Nederland natuurlijk weer niet.quote:
Nog wat plaatjesquote:Op maandag 20 juli 2009 22:42 schreef turnpoint76 het volgende:
De Nederlandse Minister-President :
[ afbeelding ]
Kijk, als je het samenvat als: hij is nu eenmaal christen, redeneert dus vanuit dat standpunt, ben je klaar, dan heb je gelijkquote:Op maandag 20 juli 2009 22:15 schreef Koewam het volgende:
[..]
Christen zijn is geen politiek an sich, maar politiek bedrijven op basis van verouderde (christelijke) denkbeelden mijns inziens wel. Balkenende laat zich leiden op basis van God.
Ja, die is geweldig, jaquote:
Gouda is niet ontstaan ten tijde van JP.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wie dan? Heb je daar voorbeelden van?
Ik heb het idee dat het juist de verkeerde kant op aan het gaan is kijk maar eens naar gouda enzo.
Interessante vraag. Misschien wel iets voor een eigen topic.quote:Op maandag 20 juli 2009 17:35 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Nederland kan allang klaar zijn met Balkenende, maar nog lang niet met het CDA. En het CDA mag over een paar jaar waarschijnlijk weer iemand naar voren schuiven, en hoeveel keus heeft het CDA dan buiten Balkenende?
ik denk dat een cordon om de pvv komt, in ieder geval worden verkiezingen zolang mogelijk uitgesteld zodat de reguliere partijen zich kunnen versterkenquote:Op zondag 2 augustus 2009 14:26 schreef Knipoogje het volgende:
We zullen het wel in 2011 zien. De enige combinatie zal VVD/PVV/CDA worden, dus ik zie Balkenende nog wel een paar jaartjes blijven. Geert zal een internationale ramp worden die de ene na de andere buitenlandse leider schoffeert in zijn drang om zo 'lekker direct en recht door zee' te zijn.
Ik zie PVV ook niet in de regering komen, ook al zijn ze de grootste, ze zijn te schreeuwerig. Ach, en persoonlijk vind ik het balkenende nog niet eens zo slecht doen, ik heb meer kritiek op sommige ministers. In 2011 wordt het dus gewoon weer balkie stemmen.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik denk dat een cordon om de pvv komt, in ieder geval worden verkiezingen zolang mogelijk uitgesteld zodat de reguliere partijen zich kunnen versterken
Geen dank.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:26 schreef Koewam het volgende:
minder dan 20% van de Nederlandse bevolking
Gezien de afstand van de standpunten van de PVV tot de haalbare werkelijkheid, zal er mijns inziens geen cordon nodig zijn. Weinig partijen die daaraan zullen willen beginnen. Tenzij VVD/CDA zin heeft om hun ziel nogmaals aan de duivel te verkopen, maar dat lijkt me toch sterk...quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik denk dat een cordon om de pvv komt, in ieder geval worden verkiezingen zolang mogelijk uitgesteld zodat de reguliere partijen zich kunnen versterken
Dat zal echt niet gebeuren. Het nieuwigheidje van de PVV is er nu al een beetje af aan het gaan. Als ze constant op 30 zetels blijven hangen de komende 2 jaar, dan wordt de PVV gewoon onderdeel van het etablissement hoor. Dan zijn de andere partijen er ook aan gewend. Ik zie nog eerder de populariteit van de PVV de komende 2 jaar afnemen tot 5 a 10 zetels dan een cordon sanitaire.quote:Op zondag 2 augustus 2009 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het CDA zie ik nog wel met de PVV samengaan, maar de VVD eerlijk gezegd eigenlijk niet. Verwacht eerder dat Geert bij coalitie besprekingen zijn hand gaat overspelen, buiten een coalitie wordt gehouden en vervolgens weer vanaf de zijlijn kan gaan roepen hoe hij wel niet schandalig buitenspel wordt gezet. (Terwijl hij diep in zijn hart beter weet).quote:Op maandag 3 augustus 2009 14:39 schreef EldorkoGrande het volgende:
[..]
Gezien de afstand van de standpunten van de PVV tot de haalbare werkelijkheid, zal er mijns inziens geen cordon nodig zijn. Weinig partijen die daaraan zullen willen beginnen. Tenzij VVD/CDA zin heeft om hun ziel nogmaals aan de duivel te verkopen, maar dat lijkt me toch sterk...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |