Pompebledenquote:Op woensdag 22 juli 2009 13:14 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Die van Heerenveen is ook belachelijk zonder die rooie dingetjes waarvan ik de naam even kwijt ben.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:00 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[ afbeelding ]
BOEYA!
Nieuwe aankoop Aquino die zn waarde bewijst.
Hehe, ik had Dembele in mijn 4e seizoen transfervrij van AZ naar Leeds gehaald. Afgelopen zomer verkocht voor 9 miljoen euroquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:51 schreef BigKahuna het volgende:
Spelers voor 90k binnenhalen om ze één jaar later voor meer dan een miljoen te verkopen.
Dat is nou mijn favoriete onderdeel van FM: kopen en doorverkopen.
Goed bezigquote:Op woensdag 22 juli 2009 17:02 schreef BruggiKeane het volgende:
[..]
Hehe, ik had Dembele in mijn 4e seizoen transfervrij van AZ naar Leeds gehaald. Afgelopen zomer verkocht voor 9 miljoen euroMijn sterspeler zaten te azen op een vertrek naar een andere club, maar gelukkig heb ik ze kunnen houden en zijn ze weer allemaal tevreden en verbeterde contracten (hoge ontsnappingsclausule`s van 150 miljoen erin). In de UEFA Cup ben ik na 2 ronde`s in de poulefase terrecht gekomen met Inter, HSV en Dnipro. De 1e wedstrijd met 3-1 gewonnen van Dnipro, de 2e uit bij Inter was lullig. Eerst 2-0 achterkomen, dan 2-2 terugkomen om vervolgens de 3-2 in blessuretijd tegen te krijgen. Maar gelukkig speelde HSV en Dnipro gelijk waardoor ik op een 2e plek sta na 2 wedstrijden. Competitie gaat ook lekker, sta 2e
Haha ja ik speel meestal LLM (op AZ na). Ik heb eigenlijk niks met het spelen met grote clubs, vind de uitdaging van kleine clubs veel leuker.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:33 schreef Akwableet het volgende:
[..]
Jij speelt het spel bijzonder zeg, probeer je niet juist carriere te maken? Dan lijkt het me dat je na AZ kampioen te maken een stap hogerop gaat (ik noem een Bayern), maar je trekt naar Colombia. Wat is nu je uiteindelijke doel?
Zo speel ik het ook bijna altijd.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:56 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Haha ja ik speel meestal LLM (op AZ na). Ik heb eigenlijk niks met het spelen met grote clubs, vind de uitdaging van kleine clubs veel leuker.
Korte overview van mijn FM09 carriere tot nu toe:
Overview
Ik denk dat het aan je verdediging ligt? Of je speelt te aanvallend?quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:03 schreef BertMaalderink het volgende:
Hoe krijgen julliie je spelers van begin af aan scherp? Eén keertje terugkomen tot 5-4 is leuk, maar dit gaat nu al iets te vaak fout. Eerste helft wordt ik telkens door elke prutsploeg weggespeeld. In de tweede helft spelen m'n mannen na een uitbrander wel agressief en goed voetbal. Maar dan is het vaak al te laat.
Nee, inmiddels krijg ik geen 4 goals meer tegen. Dat was gewoon een eenmalige offday van mijn defensie. Ik speel met dezelfde mannen als vorig jaar en toen konden ze het ookquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:22 schreef BruggiKeane het volgende:
[..]
Ik denk dat het aan je verdediging ligt? Of je speelt te aanvallend?
Met 4-0 Manchester United van de mat gespeeld, een jeugdspelertje wat op mag draven vanwege een blessure speelt Ronaldo zwaar uit de wedstrijd. En na 4 wedstrijden al geplaatst in de Uefa Cup poule
Bekijk je hun motivatie wel eens gedurende de wedstrijd? Het kan zijn dat die twee spelers gemakzuchtig spelen omdat het al 3-0 staat.quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:50 schreef jeroen1976 het volgende:
Herkennen jullie dit?: als mijn team de eerste helft puik speelt en met 2 of 3-0 voor sta dan wissel ik meestal 1 of 2 spelers van mijn basis elf voor een talentje of net-niet basis spelers, maar daarna gaat het opeens een stuk minder en komt de tegenstander goed terug en speelt soms gelijk.
Als ik dezelfde spelers in de basis zet en niemand wisselt na rust dan is er nooit iets aan de hand en win ik meestal wel met gemak, dus ik weet dat het wel goede spelers zijn.
Dit vind ik wel een beetje vreemd, alsof m'n hele team concentratie verliest als ik wissel.De spelers die ik wissel zijn meestal ook niet de aanvoerder (die gaat er alleen uit als ze geblesseerd oid zijn), dat zou dan wat meer logisch zijn.
Maar je ploeg was wel vanaf het begin scherp.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:08 schreef BertMaalderink het volgende:
Maar misschien moet je niet naar mij luisteren
[ afbeelding ]
Zou FM meelezen?
Da's waarquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:24 schreef EnGCatjuh het volgende:
Maar je ploeg was wel vanaf het begin scherp.
Ah nee niet tijdens de wedstrijd, wel vooral aangezien ik spelers die geen goede motivatie/instelling hebben meestal niet spelen (tenzij hun onvree is dat ze te weinig spelen). Dat moet ik maar eens bekijken dan! (Als ik thuis ben dan, zit nu nog op mn werk).quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:58 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Bekijk je hun motivatie wel eens gedurende de wedstrijd? Het kan zijn dat die twee spelers gemakzuchtig spelen omdat het al 3-0 staat.
Ik geef spelers die ik er af haal altijd een persoonlijke boodschap mee. Positief of negatief. De speler die je er voor in de plaats brengt krijgt dat namelijk ook mee. Je kan hem dus motiveren door wat te zeggen tegen z'n voorganger.
Ligt er misschien aan wat je in de rust zegt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:30 schreef jeroen1976 het volgende:
[..]
Ah nee niet tijdens de wedstrijd, wel vooral aangezien ik spelers die geen goede motivatie/instelling hebben meestal niet spelen (tenzij hun onvree is dat ze te weinig spelen). Dat moet ik maar eens bekijken dan! (Als ik thuis ben dan, zit nu nog op mn werk).
Het is trouwens niet dat alleen die twee spelers slecht spelen, het is meestal m'n hele team dat inzakt, zelfs de keeper.
Wachten op de volgende kans om iemand te straffen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:11 schreef SteveBudin het volgende:
Weet iemand hoe je dat "worried by lack of manager discipline" (ofzo, heb FM nu niet aanstaan) weg kan krijgen.
Ik krijg gemiddeld 1 rode kaar per seizoenquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:01 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Wachten op de volgende kans om iemand te straffen?![]()
Mijn discipline staat zeer hoog aangeschreven in FM (ja, ik had ook liever een ander sterk punt gehad) en ik heb in drie jaar tijd maar 1 rode kaart gehad en in zeven jaar tijd nooit ruzie binnen de groep.
Ik heb nu wel een speler die zich niet kan motiveren omdat ik geen hoge trainersstatus heb. Wat wel arrogant is van hem, want in zijn tijd ben ik ongeveer 40 plaatsen gestegen met York.
Ik heb hetzelfde, de oudste speler in mijn basis-elf is 23.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:48 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb ook nooit ruzie in de groep, allemaal jonge ventjes scheelt toch ook wel. Allemaal Superb Morale enzo.
Mata voor 3.1 miljoen?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:35 schreef Dancin_Rhino het volgende:
Ik ben in de vakantie een game met Ajax gestart.
Tot nu toe gaat alles naar wens 1ste in competitie na 15 spelronden met 1 punt voorsprong.
In de Euroleague ben ik door naar rechtstreekse uitschakeling.
mijn selectie:
[ link | afbeelding ]
Transfers:
Juan Manual Mata (Valancia) - 3.1 mil.
Stefan Defour (Standart) - 2.9 mil
Nelson Rivas (Internatzionale) - 950k
uit:
een heleboel o.a Luque die drukte ontzettend op de begroting.
Heet je spits Roy Makaay?quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:36 schreef denthemen het volgende:
Vaag net, ik had een strafschop, de speler loopt aan volgens het commentaar en daarna niets, het spel gaat gewoon verder. Er staat ook niet dat ie gemist is of zo
Misschien speelt hij met patch 9.0.1 of 9.0.2 want ik weet dat Mata dan vaak op de transferlijst stond en voor een vrij klein bedrag te kopen was.. vanaf 9.0.3 stond hij nooit meer op de transferlijst en wordt hij niet zomaar meer verkocht..quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[..]
Mata voor 3.1 miljoen?![]()
Ik heb m met n paar games ook gekocht, maar 3.1 miljoen zou n sprookje zijn
Dat zou kunnen ja, ik heb m met 9.0.3 gekocht, en daar heb ik echt n grote zak geld voor moeten neerkwakkenquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:43 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Misschien speelt hij met patch 9.0.1 of 9.0.2 want ik weet dat Mata dan vaak op de transferlijst stond en voor een vrij klein bedrag te kopen was.. vanaf 9.0.3 stond hij nooit meer op de transferlijst en wordt hij niet zomaar meer verkocht..
Dat heb ik nu ook. Een hele rits talenten gehaald voor alles tussen de 100K en 2.3 miljoen...nu ik in de PL ben, komen allerlei ploegen aan voor die spelers die ik met een grote sloot winst kan doorverkopen (en gelijkwaardige spelers kan aantrekken voor een lager bedrag)quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:01 schreef BertMaalderink het volgende:
Kon ik maar eens een flinke zak geld neerkwakken. Vind het toch wel lastig om op te boksen tegen het grote geld van sommige ploegen in de Championship. Vooral de ploegen die net uit de PL komen betalen salarissen die soms ruim twee keer zo hoog zijn als mijn plafond. Heeft ook wel te maken met het feit dat ik in mijn weg naar de Champiponship vrij onverantwoord met geld ben omgegaan![]()
Ben nu wel aardig aan het verdienen op m'n getransfereerde spelers. Ook met allemaal toekomst-clausules. Binnen twee jaar is de club rijker dan ooit
Zwaanswijk zou hem nemenquote:
Zet je hem dan ook op de transferlijst? Want bij mij wordt er namelijk niet zo heel vaak boven de prijs betaald.. terwijl bij andere clubs..quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:27 schreef BertMaalderink het volgende:
Klopt. Voordat ik in de Championship speelde had ik ook een paar zeer grote talenten, maar die werden gewoon nooit echt veel waard. Een enkeling speelt nu nog steeds bij mij, zoals Anco Jansen, en die zijn al heel erg in FM-waarde gestegen. En daar komt bij mij meestal nog wel wat bovenop
Ik vind die FM-waardes sowieso een beetje vaag altijd. Een nietszggend talent van mij was volgens FM 200k waard. Ik wilde er vanaf en voerde voor de lol 1,5 miljoen euro in. En dat werd nog betaald ook. Sindsdien zet ik altijd maar extra hoog in. Ook bij spelers die ik maar niks vind.
Nee, ik heb de manutd update en daar zit valancia in de geld problemen net zoals in het echt een Mata stond daarom op de transfer lijstquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:43 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Misschien speelt hij met patch 9.0.1 of 9.0.2 want ik weet dat Mata dan vaak op de transferlijst stond en voor een vrij klein bedrag te kopen was.. vanaf 9.0.3 stond hij nooit meer op de transferlijst en wordt hij niet zomaar meer verkocht..
Ik las het en dacht hetzelfdequote:Op donderdag 23 juli 2009 19:58 schreef Scorpie het volgende:
Barca heeft in het echt Keirrisson aangetrokken, spelen ze daar ook FM
Bij mijn game kwam De Zeeuw naar Ajax....quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:58 schreef Scorpie het volgende:
Atletico Madrid ook met Asenjo.quote:Op donderdag 23 juli 2009 19:58 schreef Scorpie het volgende:
In de eerste plaats heeft bijna geen enkele club zo'n groot scoutingsnetwerk als dat er in potentie aanwezig is binnen FM en buiten dat, Everton heeft ergens een keer officieel gemeld dat ze een bepaalde samenwerking hadden met SI om gebruik te mogen maken van de FM database.quote:Op donderdag 23 juli 2009 21:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
Alsof de echte scouts niet zien wat de FMScouts zien. Daar heeft FM als tussenmedium normaal gesproken geen enkele rol in hoor
Maar Keirrison is gewoon een bekend talent in Brazilië, speelt bij een grote club... Het is niet zo dat Barca die via FM op het spoor gekomen hebben, die club is groot genoeg voor een of meerdere scouts in Z-Amerika.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:24 schreef Juk het volgende:
[..]
In de eerste plaats heeft bijna geen enkele club zo'n groot scoutingsnetwerk als dat er in potentie aanwezig is binnen FM en buiten dat, Everton heeft ergens een keer officieel gemeld dat ze een bepaalde samenwerking hadden met SI om gebruik te mogen maken van de FM database.
Klopt, maar het is toch leuk om in de FM flow te ziten. Als je spelers kent via FM die je grote transfers ziet maken? Niet alles zo serieus nemenquote:Op donderdag 23 juli 2009 22:31 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het is zo voorbarig overal FM bij te betrekkenAlleen Everton heeft het idd eens toegegeven, maar dan moet je niet gaan denken dat ze van elke speler eerst zijn potential gaan bekijken in FM
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |