abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71213600
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:14 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Die van Heerenveen is ook belachelijk zonder die rooie dingetjes waarvan ik de naam even kwijt ben.
Pompebleden

Toch?
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_71214808
In de zomerstop drie belangrijke spelers verkocht voor een gezamenlijk bedrag van zo'n 10 miljoen euro. Vervolgens wil ook echt geen enkele beetje dure speler bij me komen voetballen Al gaan ze bij mij twee keer zoveel verdienen. Ook de spelers van moederclub Arsenal geven me ongeveer allemaal een dikke vinger

Ik had graag een paar spelers gehaald die er direct stonden, maar het wordt dus ook dit jaar weer een kleuterklasje.
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:51:02 #103
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_71215403
Spelers voor 90k binnenhalen om ze één jaar later voor meer dan een miljoen te verkopen .

Dat is nou mijn favoriete onderdeel van FM: kopen en doorverkopen .
><(({°>
pi_71215670

BOEYA!

Nieuwe aankoop Aquino die zn waarde bewijst.

*edit* wat ik wel -echt- raar vind in de PL so far. Mn spitsen scoren -niet-

Na 17 wedstrijden is Zuculini, mn def mid mn team topscorer met 7 goals

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2009 15:07:38 ]
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:03:33 #105
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_71215780
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:00 schreef Dein_Gesicht het volgende:
[ afbeelding ]

BOEYA!

Nieuwe aankoop Aquino die zn waarde bewijst.
.
><(({°>
pi_71216380
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:03 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

.
De wedstrijd erna slaat Arsenal me wel met 5-2 terug naar Leeds
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:02:30 #107
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71220474
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 14:51 schreef BigKahuna het volgende:
Spelers voor 90k binnenhalen om ze één jaar later voor meer dan een miljoen te verkopen .

Dat is nou mijn favoriete onderdeel van FM: kopen en doorverkopen .
Hehe, ik had Dembele in mijn 4e seizoen transfervrij van AZ naar Leeds gehaald. Afgelopen zomer verkocht voor 9 miljoen euro Mijn sterspeler zaten te azen op een vertrek naar een andere club, maar gelukkig heb ik ze kunnen houden en zijn ze weer allemaal tevreden en verbeterde contracten (hoge ontsnappingsclausule`s van 150 miljoen erin). In de UEFA Cup ben ik na 2 ronde`s in de poulefase terrecht gekomen met Inter, HSV en Dnipro. De 1e wedstrijd met 3-1 gewonnen van Dnipro, de 2e uit bij Inter was lullig. Eerst 2-0 achterkomen, dan 2-2 terugkomen om vervolgens de 3-2 in blessuretijd tegen te krijgen. Maar gelukkig speelde HSV en Dnipro gelijk waardoor ik op een 2e plek sta na 2 wedstrijden. Competitie gaat ook lekker, sta 2e
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:05:45 #108
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_71220599
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:02 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Hehe, ik had Dembele in mijn 4e seizoen transfervrij van AZ naar Leeds gehaald. Afgelopen zomer verkocht voor 9 miljoen euro Mijn sterspeler zaten te azen op een vertrek naar een andere club, maar gelukkig heb ik ze kunnen houden en zijn ze weer allemaal tevreden en verbeterde contracten (hoge ontsnappingsclausule`s van 150 miljoen erin). In de UEFA Cup ben ik na 2 ronde`s in de poulefase terrecht gekomen met Inter, HSV en Dnipro. De 1e wedstrijd met 3-1 gewonnen van Dnipro, de 2e uit bij Inter was lullig. Eerst 2-0 achterkomen, dan 2-2 terugkomen om vervolgens de 3-2 in blessuretijd tegen te krijgen. Maar gelukkig speelde HSV en Dnipro gelijk waardoor ik op een 2e plek sta na 2 wedstrijden. Competitie gaat ook lekker, sta 2e
Goed bezig .
Wat minder prettig is, is dat mijn topscorer z'n contract volgend jaar afloopt en hij wil niet verlengen... Dus ik moet hem óf in de winterstop verkopen, óf hem gratis de deur uit zien lopen .
><(({°>
pi_71220900
Zo!

Ik kreeg Fellaini aangeboden van Everton, voor 7.25 miljoen. Tegelijkertijd kwam Valencia aan voor mijn middenvelder Schneiderlin.

2.4 miljoen voor neergelegd vorig seizoen. Valencia pikte m op voor 16 miljoen. dat is winst maken
pi_71225845
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 09:33 schreef Akwableet het volgende:

[..]

Jij speelt het spel bijzonder zeg, probeer je niet juist carriere te maken? Dan lijkt het me dat je na AZ kampioen te maken een stap hogerop gaat (ik noem een Bayern ), maar je trekt naar Colombia. Wat is nu je uiteindelijke doel?
Haha ja ik speel meestal LLM (op AZ na). Ik heb eigenlijk niks met het spelen met grote clubs, vind de uitdaging van kleine clubs veel leuker.

Korte overview van mijn FM09 carriere tot nu toe:

Ik ben clubloos begonnen met de laagste voetbal carriere (Sunday League Player oid?) en ben door Montrose in de Schotse 3e divisie aangenomen. Hier heb ik een paar jaar gezeten en ze naar de eerste divisie geloodst (mbv een flink aantal Nederlandse spelers van amateurverenigingen). Dit was helaas een te grote stap voor Montrose en aangezien er nog steeds geen kip naar de wedstrijden kwamen kwam er ook geen geld binnen en daarmee kon ik geen waardige spelers aantrekken. Het was niet meer leuk op een gegeven moment.

Toen een aanbieding gehad van AZ (waren maar een paar punten boven de degredatie zone met 10 wedstrijden te gaan); hier ben ik in het tweede seizoen kampioen geworden en halverwege het 3e seizoen ontslag genomen omdat ik toch weer LLM wilde. Het kampioenschap had mij wel veel punten als manager gescoord.

Tijdens deze periode ook bondscoach van Mali geweest en hiermee met veel moeite de Africa Cup of Nations gewonnen.

Natuurlijk wilde een kleine club uit de onderste regionen van de Columbiaanse 2e divisie mij hebben dus aan de slag gegaan bij het al eerder genoemde Centauros. Er zijn heel veel jonge (16-18 jaar en bijna gratis) talenten te halen bij Columbiaanse teams dus vrij eenvoudig doorgestroomd naar de hoogste divisie. 95% van mij spelers zijn Regens dus namen noemen heeft geen zin.

Nu heb ik bijna alles bereikt met deze club in de lokale competitie en cup en aangezien ik mijn stadium niet kan uitbreiden vanwege 'ruimtegebrek in de omgeving' (15.000 zitplaatsen heb ik nu), zullen mijn inkomsten ook nooit echt omhoog gaan. Het verkopen van spelers gaat ook moeizaam aangezien ik ze niet aan mijn naaste concurrentie wil verkopen en buitenlandse clubs zijn meestal niet geinteresseerd.

Conclusie(tje): Ik verveel mij vrij snel bij een club dus hop ik vrij snel van de ene club naar een andere.
pi_71228103
Zo de eerste competitiewedstrijd van het seizoen zit erop

Pluspunt: ik scoor 5 doelpunten, waarvan 4 op naam van m'n nieuwe aanwinsten
Minpunt: Ik krijg er 4 tegen. Gelukkig haalden al m'n verdedigers ook een onvoldoende, dus dat betekent dat het volledig aan hun lag en niet aan m'n systeem
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:56:18 #112
185115 Juk
Misschien
pi_71228176
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:56 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Haha ja ik speel meestal LLM (op AZ na). Ik heb eigenlijk niks met het spelen met grote clubs, vind de uitdaging van kleine clubs veel leuker.

Korte overview van mijn FM09 carriere tot nu toe:

Overview
Zo speel ik het ook bijna altijd.
Ik heb altijd een paar saves waarin ik met een bepaalde club wil spelen en daarnaast een carrière save.

In mijn huidige carrière ben ik bij Cambuur begonnen. Na 2 keer gekwalificeerd te zijn voor Europees voetbal ben ik bij het net gedegradeerde Charlois begonnen. Na een ongeslagen kampioenschap en het jaar erna de nacompetitie te zijn ontlopen heb ik mijn biezen gepakt en ben ik naar Bristol verhuist om bij City aan de gang te gaan. Ze speelden destijds in de Championship middenmoot. Na een jaar of 5 deed ik consequent mee om plek 4 in de Premier League en won ik zelfs de Europa League. Na deze overwinning nam ik ontslag en wachtte op een club. Na een half seizoen werkloos te zijn geweest kwam RKC, de nummer laatst uit de Jupiler League. Het 2de deel van de competitie heb ik gebruikt om mijn selectie op te schonen en nu sta ik op het punt om weer te beginnen.

Alleen speel ik op dit moment met mijn eigen gemaakte team in de Jupiler League. Flaming United is in zijn eerste prof seizoen met 13 punten kansloos laatste geworden. Alle spelers hebben namen van vrienden van mij en de hoogste potentie die er is. Dat was goed te zien want bijna alle punten die ik pakte kwamen in de 2de helft van de competitie.
The only thing I fear is my MoM
pi_71230764
Hoe krijgen julliie je spelers van begin af aan scherp? Eén keertje terugkomen tot 5-4 is leuk, maar dit gaat nu al iets te vaak fout. Eerste helft wordt ik telkens door elke prutsploeg weggespeeld. In de tweede helft spelen m'n mannen na een uitbrander wel agressief en goed voetbal. Maar dan is het vaak al te laat.
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:22:43 #114
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71231495
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:03 schreef BertMaalderink het volgende:
Hoe krijgen julliie je spelers van begin af aan scherp? Eén keertje terugkomen tot 5-4 is leuk, maar dit gaat nu al iets te vaak fout. Eerste helft wordt ik telkens door elke prutsploeg weggespeeld. In de tweede helft spelen m'n mannen na een uitbrander wel agressief en goed voetbal. Maar dan is het vaak al te laat.
Ik denk dat het aan je verdediging ligt? Of je speelt te aanvallend?

Met 4-0 Manchester United van de mat gespeeld, een jeugdspelertje wat op mag draven vanwege een blessure speelt Ronaldo zwaar uit de wedstrijd. En na 4 wedstrijden al geplaatst in de Uefa Cup poule
pi_71232584
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:22 schreef BruggiKeane het volgende:

[..]

Ik denk dat het aan je verdediging ligt? Of je speelt te aanvallend?

Met 4-0 Manchester United van de mat gespeeld, een jeugdspelertje wat op mag draven vanwege een blessure speelt Ronaldo zwaar uit de wedstrijd. En na 4 wedstrijden al geplaatst in de Uefa Cup poule
Nee, inmiddels krijg ik geen 4 goals meer tegen. Dat was gewoon een eenmalige offday van mijn defensie. Ik speel met dezelfde mannen als vorig jaar en toen konden ze het ook

Nu staat het bij rust hooguit 2-0, meestal nog minder. De tweede helft krijg ik vervolgens wel zeer veel kansen, maar moet ik maar hopen dat m'n spitsen ze er ook inschieten.
pi_71232620
Herkennen jullie dit?: als mijn team de eerste helft puik speelt en met 2 of 3-0 voor sta dan wissel ik meestal 1 of 2 spelers van mijn basis elf voor een talentje of net-niet basis spelers, maar daarna gaat het opeens een stuk minder en komt de tegenstander goed terug en speelt soms gelijk.

Als ik dezelfde spelers in de basis zet en niemand wisselt na rust dan is er nooit iets aan de hand en win ik meestal wel met gemak, dus ik weet dat het wel goede spelers zijn.

Dit vind ik wel een beetje vreemd, alsof m'n hele team concentratie verliest als ik wissel. De spelers die ik wissel zijn meestal ook niet de aanvoerder (die gaat er alleen uit als ze geblesseerd oid zijn), dat zou dan wat meer logisch zijn.
pi_71232927
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:50 schreef jeroen1976 het volgende:
Herkennen jullie dit?: als mijn team de eerste helft puik speelt en met 2 of 3-0 voor sta dan wissel ik meestal 1 of 2 spelers van mijn basis elf voor een talentje of net-niet basis spelers, maar daarna gaat het opeens een stuk minder en komt de tegenstander goed terug en speelt soms gelijk.

Als ik dezelfde spelers in de basis zet en niemand wisselt na rust dan is er nooit iets aan de hand en win ik meestal wel met gemak, dus ik weet dat het wel goede spelers zijn.

Dit vind ik wel een beetje vreemd, alsof m'n hele team concentratie verliest als ik wissel. De spelers die ik wissel zijn meestal ook niet de aanvoerder (die gaat er alleen uit als ze geblesseerd oid zijn), dat zou dan wat meer logisch zijn.
Bekijk je hun motivatie wel eens gedurende de wedstrijd? Het kan zijn dat die twee spelers gemakzuchtig spelen omdat het al 3-0 staat.

Ik geef spelers die ik er af haal altijd een persoonlijke boodschap mee. Positief of negatief. De speler die je er voor in de plaats brengt krijgt dat namelijk ook mee. Je kan hem dus motiveren door wat te zeggen tegen z'n voorganger.
pi_71233354
Maar misschien moet je niet naar mij luisteren

Zou FM meelezen?
pi_71234075
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:08 schreef BertMaalderink het volgende:
Maar misschien moet je niet naar mij luisteren

[ afbeelding ]

Zou FM meelezen?
Maar je ploeg was wel vanaf het begin scherp.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_71234254
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:24 schreef EnGCatjuh het volgende:

Maar je ploeg was wel vanaf het begin scherp.
Da's waar

Als ze deze twee kwaliteiten nog even weten te combineren ben ik een tevreden mens
pi_71234338
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:58 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Bekijk je hun motivatie wel eens gedurende de wedstrijd? Het kan zijn dat die twee spelers gemakzuchtig spelen omdat het al 3-0 staat.

Ik geef spelers die ik er af haal altijd een persoonlijke boodschap mee. Positief of negatief. De speler die je er voor in de plaats brengt krijgt dat namelijk ook mee. Je kan hem dus motiveren door wat te zeggen tegen z'n voorganger.
Ah nee niet tijdens de wedstrijd, wel vooral aangezien ik spelers die geen goede motivatie/instelling hebben meestal niet spelen (tenzij hun onvree is dat ze te weinig spelen). Dat moet ik maar eens bekijken dan! (Als ik thuis ben dan, zit nu nog op mn werk).

Het is trouwens niet dat alleen die twee spelers slecht spelen, het is meestal m'n hele team dat inzakt, zelfs de keeper.
pi_71236989
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 23:30 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ah nee niet tijdens de wedstrijd, wel vooral aangezien ik spelers die geen goede motivatie/instelling hebben meestal niet spelen (tenzij hun onvree is dat ze te weinig spelen). Dat moet ik maar eens bekijken dan! (Als ik thuis ben dan, zit nu nog op mn werk).

Het is trouwens niet dat alleen die twee spelers slecht spelen, het is meestal m'n hele team dat inzakt, zelfs de keeper.
Ligt er misschien aan wat je in de rust zegt.

Mij is het opgevallen dat als je in de rust zegt dat je tevreden bent, dat er dan vaak slecht wordt gespeeld en soms komt een tegenstander dan nog terug.
Maar als je zegt dat ze niet te nonchalant moeten worden dan gaat het meestal wel goed.
pi_71241919
Weet iemand hoe je dat "worried by lack of manager discipline" (ofzo, heb FM nu niet aanstaan) weg kan krijgen. 4 van mijn spelers hebben dit nou al een maand in hun profiel staan. Ik denk dat het er staat omdat ik mijn centrale verdediger geen boete gaf omdat hij in de 89e minuut een rode kaart pakte toen hij een doorgebroken speler neerhaalde, het stond toen 3-2 voor mij en heb de wedstrijd gewoon met 3-2 gewonnen. Ik vond het gewoon een goede actie en heb hem geen warning/boete gegeven na de wedstrijd, maar blijkbaar denken de spelers daar anders over. Het was ook gewoon een professionele overtreding, hij kreeg geen aanvullende schorsing van de FA.
Get it and Bet it
pi_71243199
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 10:11 schreef SteveBudin het volgende:
Weet iemand hoe je dat "worried by lack of manager discipline" (ofzo, heb FM nu niet aanstaan) weg kan krijgen.
Wachten op de volgende kans om iemand te straffen?

Mijn discipline staat zeer hoog aangeschreven in FM (ja, ik had ook liever een ander sterk punt gehad ) en ik heb in drie jaar tijd maar 1 rode kaart gehad en in zeven jaar tijd nooit ruzie binnen de groep.

Ik heb nu wel een speler die zich niet kan motiveren omdat ik geen hoge trainersstatus heb. Wat wel arrogant is van hem, want in zijn tijd ben ik ongeveer 40 plaatsen gestegen met York.
pi_71243983
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:01 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Wachten op de volgende kans om iemand te straffen?

Mijn discipline staat zeer hoog aangeschreven in FM (ja, ik had ook liever een ander sterk punt gehad ) en ik heb in drie jaar tijd maar 1 rode kaart gehad en in zeven jaar tijd nooit ruzie binnen de groep.

Ik heb nu wel een speler die zich niet kan motiveren omdat ik geen hoge trainersstatus heb. Wat wel arrogant is van hem, want in zijn tijd ben ik ongeveer 40 plaatsen gestegen met York.
Ik krijg gemiddeld 1 rode kaar per seizoen , zelfs schorsingen d.m.v. gele kaarten komen zelden voor.

Ruzie's heb ik al een paar keer gehad door slechte leerervaringen, blijkbaar kan een jonge goalkeeper met als persoonlijkheid fairly determined niet overweg met een ervaren keeper die ook fairly determined is , en die jonge keeper heeft zelfs als omschrijving, similar player as " ervaren keeper" .
Get it and Bet it
pi_71244870
Ik heb ook nooit ruzie in de groep, allemaal jonge ventjes scheelt toch ook wel. Allemaal Superb Morale enzo.
  donderdag 23 juli 2009 @ 12:16:29 #127
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_71245941
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:48 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb ook nooit ruzie in de groep, allemaal jonge ventjes scheelt toch ook wel. Allemaal Superb Morale enzo.
Ik heb hetzelfde, de oudste speler in mijn basis-elf is 23.
><(({°>
pi_71246630
Ik ben in de vakantie een game met Ajax gestart.
Tot nu toe gaat alles naar wens 1ste in competitie na 15 spelronden met 1 punt voorsprong.

In de Euroleague ben ik door naar rechtstreekse uitschakeling.

mijn selectie:

Transfers:

Juan Manual Mata (Valancia) - 3.1 mil.

Stefan Defour (Standart) - 2.9 mil

Nelson Rivas (Internatzionale) - 950k

uit:

een heleboel o.a Luque die drukte ontzettend op de begroting.
En toen werd het huilen
Xbox360 gamertag : Buffeljezus
pi_71250791
Vaag net, ik had een strafschop, de speler loopt aan volgens het commentaar en daarna niets, het spel gaat gewoon verder. Er staat ook niet dat ie gemist is of zo
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_71252612
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 12:35 schreef Dancin_Rhino het volgende:
Ik ben in de vakantie een game met Ajax gestart.
Tot nu toe gaat alles naar wens 1ste in competitie na 15 spelronden met 1 punt voorsprong.

In de Euroleague ben ik door naar rechtstreekse uitschakeling.

mijn selectie:

[ link | afbeelding ]

Transfers:

Juan Manual Mata (Valancia) - 3.1 mil.

Stefan Defour (Standart) - 2.9 mil

Nelson Rivas (Internatzionale) - 950k

uit:

een heleboel o.a Luque die drukte ontzettend op de begroting.
Mata voor 3.1 miljoen?

Ik heb m met n paar games ook gekocht, maar 3.1 miljoen zou n sprookje zijn
pi_71253113
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 14:36 schreef denthemen het volgende:
Vaag net, ik had een strafschop, de speler loopt aan volgens het commentaar en daarna niets, het spel gaat gewoon verder. Er staat ook niet dat ie gemist is of zo
Heet je spits Roy Makaay?
pi_71253125
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:29 schreef Dein_Gesicht het volgende:

[..]

Mata voor 3.1 miljoen?

Ik heb m met n paar games ook gekocht, maar 3.1 miljoen zou n sprookje zijn
Misschien speelt hij met patch 9.0.1 of 9.0.2 want ik weet dat Mata dan vaak op de transferlijst stond en voor een vrij klein bedrag te kopen was.. vanaf 9.0.3 stond hij nooit meer op de transferlijst en wordt hij niet zomaar meer verkocht..
pi_71253218
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:43 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Misschien speelt hij met patch 9.0.1 of 9.0.2 want ik weet dat Mata dan vaak op de transferlijst stond en voor een vrij klein bedrag te kopen was.. vanaf 9.0.3 stond hij nooit meer op de transferlijst en wordt hij niet zomaar meer verkocht..
Dat zou kunnen ja, ik heb m met 9.0.3 gekocht, en daar heb ik echt n grote zak geld voor moeten neerkwakken
pi_71253674
Kon ik maar eens een flinke zak geld neerkwakken. Vind het toch wel lastig om op te boksen tegen het grote geld van sommige ploegen in de Championship. Vooral de ploegen die net uit de PL komen betalen salarissen die soms ruim twee keer zo hoog zijn als mijn plafond. Heeft ook wel te maken met het feit dat ik in mijn weg naar de Champiponship vrij onverantwoord met geld ben omgegaan

Ben nu wel aardig aan het verdienen op m'n getransfereerde spelers. Ook met allemaal toekomst-clausules. Binnen twee jaar is de club rijker dan ooit
pi_71254028
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:01 schreef BertMaalderink het volgende:
Kon ik maar eens een flinke zak geld neerkwakken. Vind het toch wel lastig om op te boksen tegen het grote geld van sommige ploegen in de Championship. Vooral de ploegen die net uit de PL komen betalen salarissen die soms ruim twee keer zo hoog zijn als mijn plafond. Heeft ook wel te maken met het feit dat ik in mijn weg naar de Champiponship vrij onverantwoord met geld ben omgegaan

Ben nu wel aardig aan het verdienen op m'n getransfereerde spelers. Ook met allemaal toekomst-clausules. Binnen twee jaar is de club rijker dan ooit
Dat heb ik nu ook. Een hele rits talenten gehaald voor alles tussen de 100K en 2.3 miljoen...nu ik in de PL ben, komen allerlei ploegen aan voor die spelers die ik met een grote sloot winst kan doorverkopen (en gelijkwaardige spelers kan aantrekken voor een lager bedrag)
pi_71254483
Klopt. Voordat ik in de Championship speelde had ik ook een paar zeer grote talenten, maar die werden gewoon nooit echt veel waard. Een enkeling speelt nu nog steeds bij mij, zoals Anco Jansen, en die zijn al heel erg in FM-waarde gestegen. En daar komt bij mij meestal nog wel wat bovenop

Ik vind die FM-waardes sowieso een beetje vaag altijd. Een nietszggend talent van mij was volgens FM 200k waard. Ik wilde er vanaf en voerde voor de lol 1,5 miljoen euro in. En dat werd nog betaald ook. Sindsdien zet ik altijd maar extra hoog in. Ook bij spelers die ik maar niks vind.
pi_71254603
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:43 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Heet je spits Roy Makaay?
Zwaanswijk zou hem nemen
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
pi_71255546
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 16:27 schreef BertMaalderink het volgende:
Klopt. Voordat ik in de Championship speelde had ik ook een paar zeer grote talenten, maar die werden gewoon nooit echt veel waard. Een enkeling speelt nu nog steeds bij mij, zoals Anco Jansen, en die zijn al heel erg in FM-waarde gestegen. En daar komt bij mij meestal nog wel wat bovenop

Ik vind die FM-waardes sowieso een beetje vaag altijd. Een nietszggend talent van mij was volgens FM 200k waard. Ik wilde er vanaf en voerde voor de lol 1,5 miljoen euro in. En dat werd nog betaald ook. Sindsdien zet ik altijd maar extra hoog in. Ook bij spelers die ik maar niks vind.
Zet je hem dan ook op de transferlijst? Want bij mij wordt er namelijk niet zo heel vaak boven de prijs betaald.. terwijl bij andere clubs..
In een andere game, Afellay en Suarez waren ongeveer even veel waar.. Afellay wilde weg maar er werd niet geboden boven zijn waarde(rond de 5m) en Suarez vertrok voor 11,5m..
pi_71255727
Ik zet de transferwaarde (als ik die invul) meestal nog hoger dan waarvoor ik hem aanbied. Misschien denken ze dan dat het een koopje is

Ik vraag me wel eens af of ik niet te menselijk denk over een computerspel
pi_71258407
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 15:43 schreef MMUFC het volgende:

[..]

Nee, ik heb de manutd update en daar zit valancia in de geld problemen net zoals in het echt een Mata stond daarom op de transfer lijst
En toen werd het huilen
Xbox360 gamertag : Buffeljezus
pi_71261097
Barca heeft in het echt Keirrisson aangetrokken, spelen ze daar ook FM
  donderdag 23 juli 2009 @ 20:47:04 #142
185115 Juk
Misschien
pi_71262526
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:58 schreef Scorpie het volgende:
Ik las het en dacht hetzelfde
pi_71263151
Heb FC Eindhoven nu na 22 duels op een mooie 10e plaats staan! Komend duel is tegen nummer 9 TOP Oss en als ik dat win, kom ik op een plaats die promotieplay-offs betekent. Maar die moet ik dan wel vast weten te houden.

Vorige wedstrijd stond ik bij rust al met 4-0 voor tegen Zwolle Uiteindelijk 4-1 gewonnen..

Met 14 goals uit 22 duels is Tim Nelemans mijn topscorer. Met 6 uit 9 staat Serhat 2e

PSV, de huidige nummer 1 van de eredivisie met 11 punten voorsprong, speelde op volle sterkte in de beker tegen Excelsior, de nummer 5 van de eerste divisie.. Het werd 3-0 voor Excelsior
pi_71263329
quote:
Bij mijn game kwam De Zeeuw naar Ajax....
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
  donderdag 23 juli 2009 @ 21:48:11 #145
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71264591
quote:
Atletico Madrid ook met Asenjo.

Everton scout zo af en toe ook wel eens via FM database geloof ik
pi_71264695
Alsof de echte scouts niet zien wat de FMScouts zien. Daar heeft FM als tussenmedium normaal gesproken geen enkele rol in hoor
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  donderdag 23 juli 2009 @ 22:24:50 #147
185115 Juk
Misschien
pi_71266062
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 21:50 schreef EnGCatjuh het volgende:
Alsof de echte scouts niet zien wat de FMScouts zien. Daar heeft FM als tussenmedium normaal gesproken geen enkele rol in hoor
In de eerste plaats heeft bijna geen enkele club zo'n groot scoutingsnetwerk als dat er in potentie aanwezig is binnen FM en buiten dat, Everton heeft ergens een keer officieel gemeld dat ze een bepaalde samenwerking hadden met SI om gebruik te mogen maken van de FM database.
pi_71266310
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:24 schreef Juk het volgende:

[..]

In de eerste plaats heeft bijna geen enkele club zo'n groot scoutingsnetwerk als dat er in potentie aanwezig is binnen FM en buiten dat, Everton heeft ergens een keer officieel gemeld dat ze een bepaalde samenwerking hadden met SI om gebruik te mogen maken van de FM database.
Maar Keirrison is gewoon een bekend talent in Brazilië, speelt bij een grote club... Het is niet zo dat Barca die via FM op het spoor gekomen hebben, die club is groot genoeg voor een of meerdere scouts in Z-Amerika.

Asenjo is gewoon Spaans jeugdinternational en speelt in de PD, is in Spanje daarom veel bekender vanwege zijn echte prestaties dan van zijn potential in FM...

Het is zo voorbarig overal FM bij te betrekken Alleen Everton heeft het idd eens toegegeven, maar dan moet je niet gaan denken dat ze van elke speler eerst zijn potential gaan bekijken in FM
pi_71268040
Godverdenareziektes

Een van de meest frustrerende wedstrijden in mijn FM-tijd ooit gespeeld. Domme Enoh met een totaal overbodige overtreding in de 89e minuut in de laatste seizoenswedstrijd. Het resultaat?

Waarom dat zo frustrerend is?

Anders had ik gewoon 5e gestaan, MET europees voetbal

*edit* Nou ja, om positief te blijven -> mn overname is compleet, ik heb een sloot geld gekregen en ik mag blijven.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2009 23:24:11 ]
  donderdag 23 juli 2009 @ 23:42:01 #150
153387 BruggiKeane
Da zeede gij jeh!
pi_71269276
Ahhh balen joh, is je 1e seizoen in de PL toch? Toch goed resultaat
Wel zuur overigens dat je met een 7e plek geen europees voetbal hebt, ik had het wel omdat de League en FA Cup gewonnen werd door een club uit de top 6.....
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 22:31 schreef EnGCatjuh het volgende:
Het is zo voorbarig overal FM bij te betrekken Alleen Everton heeft het idd eens toegegeven, maar dan moet je niet gaan denken dat ze van elke speler eerst zijn potential gaan bekijken in FM
Klopt, maar het is toch leuk om in de FM flow te ziten. Als je spelers kent via FM die je grote transfers ziet maken? Niet alles zo serieus nemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')