Tja. Er zijn ook geen 2 hetzelfde.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Blijkbaar verschilt dat heel erg![]()
Maar in groepjes (therapieën) merkte ik ook dat ik niet veel op had met andere autisten.
Waarom zou je ongeremder willen zijn dan je bent?quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:09 schreef sempron2400 het volgende:
Wat denken jullie? Kan het verstandig zijn om vooraf een paar glazen alcohol te drinken bij moeilijke "verplichte" sociale gelegenheden, om wat ongeremder te zijn en/of de spanning vooraf wat te drukken?
Nee, nooit aan beginnen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:09 schreef sempron2400 het volgende:
Wat denken jullie? Kan het verstandig zijn om vooraf een paar glazen alcohol te drinken bij moeilijke "verplichte" sociale gelegenheden, om wat ongeremder te zijn en/of de spanning vooraf wat te drukken?
Yep.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:09 schreef sempron2400 het volgende:
Wat je 'normaal' noemt...quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Yep.
Zo doen normale mensen het ook namelijk.
Ja wat is normaal eigenlijk?quote:
Ligt eraan bij wat voor gelegenheid. Als er sowieso gedronken gaat worden, maakt het niet veel uit. Maar om nou met een fikse kegel te verschijnen in andere situaties...quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:09 schreef sempron2400 het volgende:
Lachen juist, bij een familiefeest waar je toch niet wil zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:12 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ligt eraan bij wat voor gelegenheid. Als er sowieso gedronken gaat worden, maakt het niet veel uit. Maar om nou met een fikse kegel te verschijnen in andere situaties...
Slappe zeververhalen ophangen tegen iedereenquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:20 schreef El_Matador het volgende:
Lachen juist, bij een familiefeest waar je toch niet wil zijn.
Ja, van die verhalen dat je net van je TBS afbent.quote:Op dinsdag 1 september 2009 23:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Slappe zeververhalen ophangen tegen iedereen
De lol begint hier al: tante Tinusquote:Op dinsdag 1 september 2009 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, van die verhalen dat je net van je TBS afbent.
Gegarandeerd lol met Tante Tinus. Die KOP!
Verstandig? Nee. Handig? Misschien.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:09 schreef sempron2400 het volgende:
KompAss klinkt 'n beetje vies.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:36 schreef DeHovenier het volgende:
Binnenkort een kennismakingsgesprek met KompAss, die me evt gaat helpen bij het zoeken van een geschikte baan.
Hahahahaquote:
Vooraf? Niet doen, zou ik zeggen. Alcohol neemt wel de spanning weg, maar bijna iedereen wordt er lomper en sociaal onhandiger van. En wil je er nog een probleem bij hebben? Autisme én alcoholisme? Lijkt me geen leuke combinatie.quote:Op dinsdag 1 september 2009 22:09 schreef sempron2400 het volgende:
Mee eens.quote:Op woensdag 2 september 2009 21:04 schreef Howl het volgende:
[..]
Vooraf? Niet doen, zou ik zeggen. Alcohol neemt wel de spanning weg, maar bijna iedereen wordt er lomper en sociaal onhandiger van. En wil je er nog een probleem bij hebben? Autisme én alcoholisme? Lijkt me geen leuke combinatie.
helaas, berichtje gestuurd, geen anwoord terwijl ze wel online is geweestquote:Op maandag 24 augustus 2009 22:11 schreef .Ken het volgende:
Ik zit met iets waar ik toch al paar nachtjes van wakker ligt.. namelijk relaties.![]()
Er begint bij mij de laatste tijd toch een beetje een 'eenzaam' gevoel te komen op het gebied van de liefde. Ik heb een echte relatie in het verleden nog niet echt aangedurfd (mede omdat ik PDD-NOS heb). Nu probeer ik het ook nog steeds voor me eigen uit te stellen, met domme redenen ('oh, het komt toch wel als ik dat en dat heb afgerond').
Het wordt toch eens tijd om de stoute schoentjes aan te trekken.
Nu weet ik het allemaal niet makkelijk gaat worden, gezien het feit dat ik gewoon 'vast loop' bij dit soort dingen. En dan nog, stel ik zou een relatie hebben, wat dan?! (Beetje bang voor het 'onbekende').
Hoe gaan met dit soort dingen om?
Mijn oogje valt namelijk op een oude klasgenoot welke ik al in jaren niet gezien of gesproken heb, maar sinds kort op hyves heb gevonden. Ik zou graag een hyves accountje aanmaken en met haar weer in contact komen, maar iets stopt mij gewoon, en ik weet niet precies wat
.
Toeval wil dat ik net weer een oude schoolgenote spreek waar ik vroeger ook nogal een crush op hadquote:Op donderdag 3 september 2009 21:48 schreef .Ken het volgende:
[..]
helaas, berichtje gestuurd, geen anwoord terwijl ze wel online is geweest![]()
klinkt als 'ik-voel-me-te-goed-om-te-reageren'
achja
Jammerquote:Op donderdag 3 september 2009 21:48 schreef .Ken het volgende:
helaas, berichtje gestuurd, geen anwoord terwijl ze wel online is geweest![]()
klinkt als 'ik-voel-me-te-goed-om-te-reageren'
achja
quote:Ik zou graag een hyves accountje aanmaken en met haar weer in contact komen, maar iets stopt mij gewoon, en ik weet niet precies wat .
Daar is hij niet de enige in hoor...quote:Op donderdag 3 september 2009 22:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Jammer![]()
Het is misschien een idee om over het vetgedrukte stuk nog eens na te denken:
[..]
Hoe meer je begrijpt wat je tegenhoudt, des te beter kan je er iets aan doen. Toch? En ik ga er hier even vanuit dat het te gemakkelijk is om autisme de schuld te geven.quote:Op donderdag 3 september 2009 23:53 schreef Stupendous76 het volgende:
Daar is hij niet de enige in hoor...
Ik denk dat ik vrij goed weet wat er aan scheelt. Maar wat dat betreft weet ik ook van mijzelf dat ik letterlijk anders reageer/functioneer dan anderen. Op (met name) dit punt heb ik veel last van 'het autisme'.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:02 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Hoe meer je begrijpt wat je tegenhoudt, des te beter kan je er iets aan doen. Toch? En ik ga er hier even vanuit dat het te gemakkelijk is om autisme de schuld te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |