abonnement Unibet Coolblue
pi_71118912
Tuttebellen verzamelen!
We gaan het hier over haar hebben.



Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!

Voorgaande delen:
01 | 02 | 03 | 04 | 05



En zie hier, Evil-Cherry haar wijsheid om heel kekke krullen te krijgen. voor het delen en opschrijven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door _aurum_ op 19-07-2009 21:09:16 ]
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_71118925
ik smeet 'm dicht
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_71118987
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:55 schreef _aurum_ het volgende:
ik smeet 'm dicht
Je bent het slotje niet vergeten toch?
pi_71119017
Ernstige tvp om ook dit topic weer lekker te haijacken
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:50 schreef _aurum_ het volgende:
ik denk door de manier waarop je je haar mishandelt
Lekker subtiel joh


Kan iemand even het volgende in de op vervangen voor het daaropvolgende?
quote:
Sulfaten (Sodium Lauryl Sulfate (SLS) en Sodium Laureth Sulfate (SLES) voornamelijk) reinigen je haar. Krullend haar is echter droog en zeer delicaat.
quote:
Sulfaten (Sodium Lauryl Sulfate (SLS) en Sodium Laureth Sulfate (SLES) voornamelijk) zijn zogenaamde surfactants. Deze werken door een barrière te leggen tussen het vuil en water, waardoor je het makkelijk uit je haar kunt spoelen. Zij leggen dezelfde barrière ook rond huideigen vet/olie waardoor ook dit makkelijk uit je haar spoelt..
Krullend haar is echter van nature droog en zeer delicaat, waardoor het extra uitdroogt wanneer je de huideigen oliën van je haar af stript. SLS en SLES zijn dusdanig goed in hun werk, dat je haar en hoofdhuid uiteindelijk uitgedroogd raakt, met alle gevolgen van dien (droog, pluizig, krulloos haar en een jeukende hoofdhuid die schilfert).
Merci!

[ Bericht 47% gewijzigd door Evil-Cherry op 19-07-2009 15:06:23 ]
  zondag 19 juli 2009 @ 14:58:37 #5
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71119027
TVP!

En ik zit nu op mijn werk, maar morgen post ik de lijst even!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 19 juli 2009 @ 14:59:02 #6
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71119037
Ik zal mijn haar ongetwijfeld mishandelen maar je moet ergens beginnen toch?

Overigens heb ik net ingrediënten gecheckt en ik zit met mijn Lidl eigen merk shizzle voor elke dag gewoon goed
Ik ben niet iemand die heel veel tijd kwijt wil zijn aan haar mooi maken. Ik ga dus maar eens wat experimenteren. Beginnen met zo even haren wassen, alleen conditioner in de punten smeren en eerst laten opdrogen voor ik het kam.

Verder van de week naar de kapper voor een laagjeshoofd. Moet alleen wel gaan bedenken wat voor laagjes precies. Ik heb een ovaal hoofd en een bril, ik wil dus niet dat het er te lijzig uit gaat zien.
Kleuren met henna blijf ik gewoon doen overigens.
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 19 juli 2009 @ 15:01:53 #7
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71119133
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:59 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik zal mijn haar ongetwijfeld mishandelen maar je moet ergens beginnen toch?

Overigens heb ik net ingrediënten gecheckt en ik zit met mijn Lidl eigen merk shizzle voor elke dag gewoon goed
Ik ben niet iemand die heel veel tijd kwijt wil zijn aan haar mooi maken. Ik ga dus maar eens wat experimenteren. Beginnen met zo even haren wassen, alleen conditioner in de punten smeren en eerst laten opdrogen voor ik het kam.

Verder van de week naar de kapper voor een laagjeshoofd. Moet alleen wel gaan bedenken wat voor laagjes precies. Ik heb een ovaal hoofd en een bril, ik wil dus niet dat het er te lijzig uit gaat zien.
Kleuren met henna blijf ik gewoon doen overigens.
Hoe gezonder je haar, hoe meer het krult!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71119353
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:59 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik ben niet iemand die heel veel tijd kwijt wil zijn aan haar mooi maken. Ik ga dus maar eens wat experimenteren. Beginnen met zo even haren wassen, alleen conditioner in de punten smeren en eerst laten opdrogen voor ik het kam.
Ik ook niet. Ik ben ruim 3 jaar dreads gewend, ik ben zo lui als de pest.

Enneuh, NIET. JE. KRULLEN. KAMMEN. ALS. HET. DROOG. IS. GODDAMNIT.
  zondag 19 juli 2009 @ 15:08:42 #9
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71119371
Maar ik heb geen krullen
L'Enfer, c'est les autres.
pi_71119423
Slag dan, kan mij niet schelen.
  zondag 19 juli 2009 @ 15:11:41 #11
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71119467
Dus ik moet straks mijn haar borstelen onder de douche met de conditioner er nog in. Okee.
Maar als ik het dan heb gedroogd met een handdoek dan is het 1 grote pluis en piekbende als het is opgedroogd. Of niet?
Naja weet je...Ik heb 3 weken vakantie. Fuck it. Ik probeer het gewoon.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_71119541
Nee, want die handdoek mag je ook niet meer gebruiken Gebruik liever een dik t-shirt of microfiber..

Je moet natuurlijk wel iets van een stylingproduct gebruiken. Ik kan ook niet zonder een stylingproduct, dan loop ik ook met een coupe vogelnest rond. Kies wel iets zonder siliconen of alcohol en dan zou je haar niet vet moeten zijn..
  zondag 19 juli 2009 @ 15:15:49 #13
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_71119588
Thanks voor de tips en het geduld met me
Ik ga nu mijn haar wassen
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 19 juli 2009 @ 15:18:29 #14
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71119674
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:14 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nee, want die handdoek mag je ook niet meer gebruiken Gebruik liever een dik t-shirt of microfiber..

Je moet natuurlijk wel iets van een stylingproduct gebruiken. Ik kan ook niet zonder een stylingproduct, dan loop ik ook met een coupe vogelnest rond. Kies wel iets zonder siliconen of alcohol en dan zou je haar niet vet moeten zijn..
Droog jij je haar met een t-shirt/microfiber?

Ik wil mijn haar regelmatig kammen, tot nu toe doe ik dit alleen als ik conditioner erin heb zitten, maar ik wil vaker kammen dan ik conditioner gebruik, wat is dan het beste moment om je haar te kammen? Onder de douche met shampoo erin of onder de douche met niets erin, gewoon je haar nat? Ik gebruik natuurlijk een speciale douchekam!

En je moet niks natuurlijk, ik gebruik ook geen styling producten en heb weinig last van pluis of wat dan ook!

Overigens raad ik je aan om je haar droog te deppen, ipv er wild met je handdoek door heen te gaan! Dit maakt voor mij al een wereld van verschil! Je maakt je krullen (en je haar) ermee kapot als je (te) wild met je handdoek door je haren heen gaat!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71119798
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:18 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Droog jij je haar met een t-shirt/microfiber?

Ik wil mijn haar regelmatig kammen, tot nu toe doe ik dit alleen als ik conditioner erin heb zitten, maar ik wil vaker kammen dan ik conditioner gebruik, wat is dan het beste moment om je haar te kammen? Onder de douche met shampoo erin of onder de douche met niets erin, gewoon je haar nat? Ik gebruik natuurlijk een speciale douchekam!

En je moet niks, ik gebruik ook geen styling producten en heb weinig last van pluis of wat dan ook!
Sterker nog, met een curls like us handdoek én een microfiber handdoek ja Hoezo??

Nat met shampoo (en voor de mensen die nu met een sulfaatshampoo hun haar proberen door te kammen; S_S gebruikt een lowpoo van kinky curly en die is behoorlijk voedend )

Jij hebt kort haar!
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:15 schreef Maria2.0 het volgende:
Thanks voor de tips en het geduld met me
Ik ga nu mijn haar wassen
Kind toch, je wilt niet weten hoeveel geduld ik soms met mensen moet hebben, daar ben jij nog láng niet aan
pi_71119911
Eh, dat spoilerkrullenverhaal, klinkt heel interessant! Maar gaat het nou over krullen of over het bestrijden van een vette huid? Ik wil namelijk zowel krullen als een minder vette hoofdhuid Moet het eens per 2 dagen wassen en dat vind ik teveel.. Tips! (Haar hangt een eind over mijn schouders heen).
  zondag 19 juli 2009 @ 15:28:02 #17
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71119949
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:22 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Sterker nog, met een curls like us handdoek én een microfiber handdoek ja Hoezo??

Nat met shampoo (en voor de mensen die nu met een sulfaatshampoo hun haar proberen door te kammen; S_S gebruikt een lowpoo van kinky curly en die is behoorlijk voedend )

Jij hebt kort haar!
[..]

Kind toch, je wilt niet weten hoeveel geduld ik soms met mensen moet hebben, daar ben jij nog láng niet aan
Tering jantje bestaat er echt zo'n handdoek? Dat ik die nog niet heb!! Even google'en waar ik zoiets kan kopen

Oke ik heb vandaag mijn haren enkel gewassen met shampoo, maar wist niet of ik de kam er doorheen kon halen blijkbaar wel dus!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71120054
Gewoon via curlslikeus.com en dan krijg je er twee. Je hebt ook curlease, maar dat is hele dunne microfiber. Bij de Xenos heb je nu hele fijne, dikke microfiber handdoek voor een poep en een scheet.
pi_71120082
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:26 schreef heaven7 het volgende:
Eh, dat spoilerkrullenverhaal, klinkt heel interessant! Maar gaat het nou over krullen of over het bestrijden van een vette huid? Ik wil namelijk zowel krullen als een minder vette hoofdhuid Moet het eens per 2 dagen wassen en dat vind ik teveel.. Tips! (Haar hangt een eind over mijn schouders heen).
Het gaat over krullen, maar je hoofdhuid kan er zeker wel profijt van hebben hoor! En als je geen krullen hebt, zul je ze ook niet zomaar krijgen, dus doe eens een foto van je haar nu?!
  zondag 19 juli 2009 @ 15:34:01 #20
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71120087
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:32 schreef Evil-Cherry het volgende:
Gewoon via curlslikeus.com en dan krijg je er twee. Je hebt ook curlease, maar dat is hele dunne microfiber. Bij de Xenos heb je nu hele fijne, dikke microfiber handdoek voor een poep en een scheet.
http://www.curlslikeus.co(...)Cloth/How_to....html

Waarom staat er daar (en op nog veel meer andere plekken) dat je conditioner met koud water moet uitwassen? Ik doe het altijd met warm water (niet te heet) en als alles eruit is eindig ik met koud water (dat doe ik sowieso altijd)?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71120183
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:55 schreef WHATSHESAID het volgende:
Iemand nog shampoo- en eventueel conditionertips voor mijn haar dat de komende weken flink mishandeld gaat worden in de Franse zon en zee?
pi_71120241
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:34 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

http://www.curlslikeus.co(...)Cloth/How_to....html

Waarom staat er daar (en op nog veel meer andere plekken) dat je conditioner met koud water moet uitwassen? Ik doe het altijd met warm water (niet te heet) en als alles eruit is eindig ik met koud water (dat doe ik sowieso altijd)?
Koud water laat je haar glanzen. En koud water is altijd beter dan warm water. Maar ik krijg mijn conditioner er echt niet uitgespoeld met koud water alleen.

Beter spoel je alles uit en eindig je met koud water zoals jij nu doet. Het zijn maar kleine details, verwacht geen wereld van verschil hoor!
  zondag 19 juli 2009 @ 15:44:29 #23
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71120397
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:39 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Koud water laat je haar glanzen. En koud water is altijd beter dan warm water. Maar ik krijg mijn conditioner er echt niet uitgespoeld met koud water alleen.

Beter spoel je alles uit en eindig je met koud water zoals jij nu doet. Het zijn maar kleine details, verwacht geen wereld van verschil hoor!
Thanks, kun jij mij het verschil tussen een Curls like us handdoek en een Curlease tower uitleggen? Ik dep mijn haar altijd een beetje droog, daarna een beetje met mn vingers erdoor heen terwijl ik met m'n hoofd voorover gebogen sta en verder laat ik het in de buitenlucht drogen.

Welke van de 2 raad jij me aan te kopen, Curls like us of Curlease?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71120691
Curls like us is dikke t-shirtstof in de vorm van een muff. Curl ease is een gigantische handdoek van dunne microfiber. Ik denk dat de curlease meer water opneemt. De curls like us is vele malen goedkoper en die gebruik ik zelf sowieso het meest (ook mét een microfiber op stand-by).

Als je toch alleen maar dept, dan zou ik naar de Xenos rijden voor een microfiber.. En anders de curls like us. En anders maar een gewoon oud t-shirt. En daarna pas de curlease.
  zondag 19 juli 2009 @ 16:00:45 #25
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71120902
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:53 schreef Evil-Cherry het volgende:
Curls like us is dikke t-shirtstof in de vorm van een muff. Curl ease is een gigantische handdoek van dunne microfiber. Ik denk dat de curlease meer water opneemt. De curls like us is vele malen goedkoper en die gebruik ik zelf sowieso het meest (ook mét een microfiber op stand-by).

Als je toch alleen maar dept, dan zou ik naar de Xenos rijden voor een microfiber.. En anders de curls like us. En anders maar een gewoon oud t-shirt. En daarna pas de curlease.
Oke, ik heb ze allebei maar besteld, toch geld zat op het moment en dan kijk ik wel welke van de 2 het beste is om mijn haar droog te deppen! Thanks
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 19 juli 2009 @ 16:02:27 #26
64387 ioor
be cool!
pi_71120948
Ik heb een vraagje, ik had vroeger een onwijze dikke bos haren van mezelf maar heel stom heb ik het 1 keer laten blonderen, sindsdien heb ik ontzettende haaruitval, ik kan het echt met plukken eruit trekken en nu heb ik dus nog maar een heel dun bosje haar over. Ik heb al van die care en repair maskers van andrelon gebruikt maar dat werkt niet al te best. Heeft iemand anders nog een idee om haaruitval tegen te gaan?!
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_71121114
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:00 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Oke, ik heb ze allebei maar besteld, toch geld zat op het moment
Waar heb je die curlease besteld? Mariposa?
pi_71121133
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:02 schreef ioor het volgende:
Ik heb een vraagje, ik had vroeger een onwijze dikke bos haren van mezelf maar heel stom heb ik het 1 keer laten blonderen, sindsdien heb ik ontzettende haaruitval, ik kan het echt met plukken eruit trekken en nu heb ik dus nog maar een heel dun bosje haar over. Ik heb al van die care en repair maskers van andrelon gebruikt maar dat werkt niet al te best. Heeft iemand anders nog een idee om haaruitval tegen te gaan?!
Heb je echt haaruitval of breekt je haar af? Zitten er bolletjes aan de haren of niet?
pi_71121184
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:33 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Het gaat over krullen, maar je hoofdhuid kan er zeker wel profijt van hebben hoor! En als je geen krullen hebt, zul je ze ook niet zomaar krijgen, dus doe eens een foto van je haar nu?!
Dus het gebruik van de shampoos die jij beschrijft kan een vette hoofdhuid beinvloeden?
Ik heb niet echt krullen van mezelf maar als het nat is wel en als het korter is komt er ook altijd een behoorlijke slag tevoorschijn. Als ik nu krullen wil was ik mijn haar en borstel het na het wassen helemaal niet, knijp er een hoop stylingproducten in en laat het aan de lucht drogen en meestal heb ik dan wel krullen. Althans, niet échte krullen dus hoop dat jouw manier beter is

Idee: droog, gewassen, geborsteld en zonder stylingsproducten (recente pic):



En een oude foto, geblondeerd achtig (:')) en flink wat korter op de manier zoals ik hierboven zei:

  zondag 19 juli 2009 @ 16:12:52 #30
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71121214
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:09 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Waar heb je die curlease besteld? Mariposa?
http://www.curlease.com/ onderaan staat Order

Over Mariposa gesproken, de Kinky Curly shampoo is out of stock.. en die van mij al bijna over de helft!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 19 juli 2009 @ 16:15:11 #31
64387 ioor
be cool!
pi_71121278
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:09 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Heb je echt haaruitval of breekt je haar af? Zitten er bolletjes aan de haren of niet?
Nee het valt echt uit, er zitten geen bolletjes aan de haren.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_71121332
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:12 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

http://www.curlease.com/ onderaan staat Order
Die gaan je emailen dat de verzendkosten toch veel hoger zijn dan op de site staat. Ik heb het daar ook eens geprobeerd en toen moest ik ineens toch 40 dollar verzenden betalen. Echt niet he, terug met dat geld, hou die handdoek maar
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:15 schreef ioor het volgende:

[..]

Nee het valt echt uit, er zitten geen bolletjes aan de haren.
Als er geen bolletjes aan zitten, dan valt het niet uit, maar breekt het af.
  zondag 19 juli 2009 @ 16:19:41 #33
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71121413
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:17 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Die gaan je emailen dat de verzendkosten toch veel hoger zijn dan op de site staat. Ik heb het daar ook eens geprobeerd en toen moest ik ineens toch 40 dollar verzenden betalen. Echt niet he, terug met dat geld, hou die handdoek maar
[..]

Als er geen bolletjes aan zitten, dan valt het niet uit, maar breekt het af.
Ja dan wil ik mijn geld ook terug pfff lol
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71121443
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:11 schreef heaven7 het volgende:

[..]


[ link | afbeelding ]
Potentieel 2c, wat mij betreft hoor.

En shampoos kúnnen je hoofdhuid qu vetheid beïnvloeden ja. Stel je eens voor dat je haar elke 2 dagen wordt gestript van alle olie. Wat zou jij doen als je een hoofdhuid was en je olie nodig had om gezond te blijven?

Sommige mensen hebben van zichzelf gewoon een vette hoofdhuid, zoals ik. Van co-wassen hebben ik wat dat betreft geen voordeel gehad. Kwestie van experimenteren.
pi_71122013
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:20 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Potentieel 2c, wat mij betreft hoor.

En shampoos kúnnen je hoofdhuid qu vetheid beïnvloeden ja. Stel je eens voor dat je haar elke 2 dagen wordt gestript van alle olie. Wat zou jij doen als je een hoofdhuid was en je olie nodig had om gezond te blijven?

Sommige mensen hebben van zichzelf gewoon een vette hoofdhuid, zoals ik. Van co-wassen hebben ik wat dat betreft geen voordeel gehad. Kwestie van experimenteren.
Tja hoe zorg je voor die balans want als ik het niet eens per 2 dagen was wordt het te vet Ik heb dus van mezelf ook een vette huid. Hoevaak was jij het dan en hoe hou jij het in balans?

Wat betekent potentieel 2c?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2009 16:38:58 ]
  zondag 19 juli 2009 @ 16:38:37 #36
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71122023
Hoe komt het trouwens dat je elke dag zo extreem vroeg op bent? Zelfs op zondag! Is dat ook goed voor je krullen?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 19 juli 2009 @ 16:46:01 #37
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_71122268
Ik wil mijn haar lang laten groeien.Iemand tips,mischien een goeie schampoo ofzo waarmee je de groei stimuleert ofzo?
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_71122320
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:38 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Tja hoe zorg je voor die balans want als ik het niet eens per 2 dagen was wordt het te vet Ik heb dus van mezelf ook een vette huid. Hoevaak was jij het dan en hoe hou jij het in balans?

Wat betekent potentieel 2c?
Experimenteren en je hoofd sowieso een paar weken de tijd gunnen om zich eventueel aan te passen aan de nieuwe methode. Is het na die periode nog vet; dan lekker wassen wanneer het nodig is, eventueel met een lowpoo (=shampoo zonder sulfaten, zoals de kinky curly die Salt_Seafood gebruikt bijvoorbeeld).

2c (of 2a, 2b, 3a, 3b, etc) zijn krultypes. 2c valt nog onder de s-vormige golven, maar kunnen ook spiralen met wat aandacht. 3a is een losse spiraalkrul. Hoe hoger, hoe strakker. 4b is een z-patroon zoals je dat bij kroeshaar kunt zien.

@Salt_seafood; Ja, tuurlijk, alles voor mijn krullen, zelfs vroeg opstaan! En een klein beetje omdat ik een VRE-SE-LIJK ochtendmens ben. Of misschien wel andersom

@Guess; dat bestaat niet. Haar groeit vanuit je binnenste, dus kun je beter vitamines proberen.
  zondag 19 juli 2009 @ 16:49:40 #39
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_71122379
Oke,en dan vitamine B geloof ik voor je haar he?
Nou ja ik vind die tussenlengte waar ik nu op zit zo rottig,mischien dat m'n kapster nog een leuk doorgroei-kapsel weet!
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_71122547
Oké, leuk om te weten Evil! En dan nu de vraag; wat is de meest gebruikte methode om vet haar tegen te gaan? Ik heb het in het verleden wel eens geprobeerd met die alleen-conditionermethode maar kan me niet herinneren of dat een goede methode was. Ik heb nu trouwens geverft haar en gebruik een colourshampoo van Schwarzkopf.
pi_71122549
Biotin moet je hebben.. Ik weet even niet uit mijn hoofd welke B dat is, maar dat weet wikipedia vast wel voor mij.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@heaven7; men gebruikt nog wel eens citroensap om mee te spoelen. Alleen is citroensap natuurlijk niet heel geweldig voor je haar, maar als je het bijvoorbeeld bij je was-conditioner doet kan het prima. Ook scrubben met bruine suiker (wel basterdsuiker, anders ga je bloeden ) schijnt te werken.
pi_71122758
Kan dat wel eens proberen Maar ik gebruik nooit conditioner omdat mijn haar anders nog sneller vet wordt..
pi_71122791
Oh en die speciale krulhanddoek, werkt die ook op mijn haar dan? Of een microfiberding van Xenos?
pi_71122857
Sowieso! Vooral zo'n microfiber handdoek is gigantisch handig, ookal is je haar Harajuku-steil!
pi_71122898
Want?
pi_71123085
Ze nemen zo onwijs veel vocht op en ze zijn ook binnen no-time weer droog. En daarom zijn ze ook ideaal voor op de vakantie en omdat ze tot heeeel klein op te vouwen/rollen zijn. En ze zijn superzacht en groot (die van de Xenos dan, in zo'n tasje).

Gewoon fijne handdoeken
  zondag 19 juli 2009 @ 17:07:47 #47
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71123152
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:47 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Experimenteren en je hoofd sowieso een paar weken de tijd gunnen om zich eventueel aan te passen aan de nieuwe methode. Is het na die periode nog vet; dan lekker wassen wanneer het nodig is, eventueel met een lowpoo (=shampoo zonder sulfaten, zoals de kinky curly die Salt_Seafood gebruikt bijvoorbeeld).

2c (of 2a, 2b, 3a, 3b, etc) zijn krultypes. 2c valt nog onder de s-vormige golven, maar kunnen ook spiralen met wat aandacht. 3a is een losse spiraalkrul. Hoe hoger, hoe strakker. 4b is een z-patroon zoals je dat bij kroeshaar kunt zien.

@Salt_seafood; Ja, tuurlijk, alles voor mijn krullen, zelfs vroeg opstaan! En een klein beetje omdat ik een VRE-SE-LIJK ochtendmens ben. Of misschien wel andersom

@Guess; dat bestaat niet. Haar groeit vanuit je binnenste, dus kun je beter vitamines proberen.
Maar wat valt er in godsnaam te doen op zondag 7 uur?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 19 juli 2009 @ 17:09:22 #48
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71123218
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
Sowieso! Vooral zo'n microfiber handdoek is gigantisch handig, ookal is je haar Harajuku-steil!
Even voor alle duidelijkheid, microfiber dat is curlease he?

Niet Curls like us..
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71125575
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:07 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Maar wat valt er in godsnaam te doen op zondag 7 uur?
Niets, maar daar kun je weinig aan doen :p

Curlease = dunne microfiber bij mijn weten.
pi_71126540
Teeveepee. =]
pi_71127361
Bevatten de shampoos van Schwarzkopf die siliconendingen? Ik heb toevallig vandaag nieuwe colourshampoo gekocht.. Gliss hairrepair shampooing and masque (frans iets van een outletachtige store). Kan zo gauw niks op de achterkant ontdekken van Cone, Xane enzo. Wel Sodium Trideceth sulfate...
pi_71130303
Weet ik niet, ik ken niet de achterkant van alle flessen uit de drogist uit mijn hoofd.. Typ het over en je weet het zeker..
pi_71131202
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:58 schreef Evil-Cherry het volgende:
Lekker subtiel joh
quote:
Kan iemand even het volgende in de op vervangen voor het daaropvolgende?
Merci!
Ik heb 't aangepast!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_71131415
Slapen jullie nou ook allemaal op een satijnen kussensloop?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_71131555
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:14 schreef _aurum_ het volgende:
Slapen jullie nou ook allemaal op een satijnen kussensloop?
Nee, ik zou het wel willen. Nooit aan gedacht eigenlijk.
  maandag 20 juli 2009 @ 03:11:27 #56
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71139545
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:14 schreef _aurum_ het volgende:
Slapen jullie nou ook allemaal op een satijnen kussensloop?
nee, waarom zou dat goed zijn voor je haar dan?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71140724
Schijnt dat je minder klitten krijgt en dat je haar minder snel breekt.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 20 juli 2009 @ 14:34:32 #58
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71149545
http://www.mariposa-impor(...)op/product_info.html

Ook maar eens proberen dan! Ik moet er toch ook weer nieuwe KC shampoo bestellen
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71151073
TVP! Ik heb tegenwoordig ook krullen ofzo! Heel vreemd!
Eens kijken of ik er ook mooie glanzende krullen van kan maken.
pi_71155887
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:14 schreef _aurum_ het volgende:
Slapen jullie nou ook allemaal op een satijnen kussensloop?
Neuh, mij te koud en te glad. En ik donder ook gewoon zo mijn nest in, zonder het omhoog te steken of de puntjes in te smeren. Hoort wel, maar ik blijf niet bezig
pi_71159884
quote:
Op zondag 19 juli 2009 20:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Weet ik niet, ik ken niet de achterkant van alle flessen uit de drogist uit mijn hoofd.. Typ het over en je weet het zeker..
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:11:54 #62
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71171922


Zoals beloofd hier de ingredients van KC's conditioner!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:56:29 #63
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71187650
Vanavond nog één keertje met alleen shampoo wassen en donderdagmiddag ook weer de conditioner gebruiken, kijk er nu al naar uit!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  dinsdag 21 juli 2009 @ 22:24:17 #64
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71197106
Anders spuit je vriendin ff hairspray van Curls Rock in je haar voor de gein met daarin silliconen enzo natuurlijk!

Dus heb m'n Nivea Diamond Gloss maar weer van zolder gehaald!

En tijdens de seks gaat ze als een gek met der hand door m'n haar en niet even maar de hele tijd lekker gevoel natuurlijk maar er breken wel een miljoen haren daardoor geloof ik!

Iemand haar van me overnemen? Jij wilt haar zeker niet hebben Ang3l?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71204094
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:11 schreef Salt_Seafood het volgende:
[ afbeelding ]

Zoals beloofd hier de ingredients van KC's conditioner!
Precies hetzelfde als KCKT
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:44 schreef heaven7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja hoor, die kan
pi_71205444
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 06:31 schreef Evil-Cherry het volgende:

Precies hetzelfde als KCKT

het is toch ook KCKT wat hij laat zien ?

Wat smeren/spuiten jullie in je haar op dag 2? Want ik heb hair issues

Het krult/de slag zit er nog in, maar minder als dag 1. En het pluist als een malle
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_71207086
Nee, hij zei dat hij de conditioner heeft? KT is een leave-in... En mijn KT heeft alleen directions achterop, niet directions voor verschillende krultypes.

Ik gebruik nu jessicurl awe inspiraling spray en taliah waajid natural hair & lock styling lotion voor 2nd day hair, maar ik ben nog steeds op zoek naar een goede creme..
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:43:57 #68
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71211057
Conditioner inderdaad!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  woensdag 22 juli 2009 @ 12:54:10 #69
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71211371
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 10:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Nee, hij zei dat hij de conditioner heeft? KT is een leave-in... En mijn KT heeft alleen directions achterop, niet directions voor verschillende krultypes.

Ik gebruik nu jessicurl awe inspiraling spray en taliah waajid natural hair & lock styling lotion voor 2nd day hair, maar ik ben nog steeds op zoek naar een goede creme..
Welke van de 2 geurtjes raad je me aan, Island Fantasy of Citrus Lavender?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:04:23 #70
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71211672
Curlymart heeft nu trouwens wel redelijk normale verzendkosten a $35
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71212017
Lekker redelijk normaal..

En ik HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT lavendel met een passie, dus doe maar de Island Fantasy.
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:17:53 #72
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71212125
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:14 schreef Evil-Cherry het volgende:
Lekker redelijk normaal..

En ik HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT lavendel met een passie, dus doe maar de Island Fantasy.
Als je redelijk wat dingen besteld kom je nog goedkoper uit dan je het besteld bij die import shop, dus ik vind het wel normaal
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71212474
Daar heb je gelijk in. Ga je bestellen dan? Mag ik meedoen
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:30:53 #74
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71212610
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 13:27 schreef Evil-Cherry het volgende:
Daar heb je gelijk in. Ga je bestellen dan? Mag ik meedoen
Ik denk erover een voorraadje KC shampoo in te kopen, omdat ze die nergens anders meer op voorraad hebben. En dan ook maar gelijk die jessicurl spray en wellicht dat ze ook nog een speciale kussensloop hebben, dan hoef ik helemaal niks meer bij m-import te bestellen wat heb jij nodig dan?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71212632
Oooh, ik ga even neuzen.. Staat je PM aan??
  woensdag 22 juli 2009 @ 13:33:38 #76
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71212703
Altijd, als er nog ruimte is ben populair he!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71212726
ik heb ook ff zitten rekenen en als ik in Amerika bestel, dan ben ik met verzendkosten nog een tientje goedkoper uit in vergelijk als ik 't bij Mariposa haal.

* _aurum_ credit card zoeken gaat
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_71213099
Nou, ik heb me netjes bij 3 producten gehouden Niet dat het dan goedkoop is...
pi_71213946
Naja, met die haarmeuk moet ik ook maar niet gaan rekenen wat ik er aan betaal

Aan de andere kant, ik rook en drink niet...en mijn geld moet ergens aan op
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_71214817
Daar heb je gelijk in! Scheelt je 4 euro per dag ofzo als je een pakje leegmaakt? Mwoeah, dat spendeer ik niet aan mijn haar elke dag!
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:37:21 #81
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71221640
gister mijn haar dus -noodgedwongen- gewassen met Nivea Diamond Gloss en vandaag enkel met water gewassen en vind het resultaat eigenlijk nog best geinig



[ Bericht 11% gewijzigd door Salt_Seafood op 22-07-2009 17:44:28 ]
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71222679
Zit goed toch! Ik wou dat ik zoveel krul had.
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:10:11 #83
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71226412
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:12 schreef Evil-Cherry het volgende:
Zit goed toch! Ik wou dat ik zoveel krul had.
Hihi thanks!

Het geheim is een half uurtje de zon in als je onder de douche vandaan komt! Daar kan geen spray, wax of krulgel tegenop!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71258707
Ik denk eerder dat jouw geheim goede genen is, denk je niet
pi_71260656
mijn haar is zooo mooi sinds ik mn redken shampoo + serum gebruik
pi_71264952
Ik heb vanavond de co methode gedaan. Palmolive witte fles voedende cremespoeling, een half uur laten intrekken, goedgemasseerd en nog beter uitgespoeld Zo goed dat het op mijn hoofd helemaal stroef aanvoelde.. Is dat goed? Nog wat van dezelfde spoeling in de puntjes geduwd en 3 minuten laten intrekken.. Ben benieuwd.
pi_71293475
Nou het was perfect schoon vanochtend en rook goddelijk maar het is nu alweer vettiger. Wat is nu het beste? Ik weiger elke dag te wassen dus dan maar eens per 2 dagen, op dezelfde manier voortzetten met de alleen conditioner manier?
pi_71295111
Misschien niet in laten trekken, maar gewoon meteen wassen met conditioner. Sommige mensen hier laten het wel in trekken, maar zo staat het niet in mijn methode en is ook totaal niet nodig en kost alleen maar tijd.

Verder is je hoofdhuid nog niet gewent, dus gewoon even doorbijten. Als je over 4 weken nog geen verbetering merkt, dan kun je een andere oplossing zoeken.
pi_71295335
Dus de komende 4 weekjes gewoon om de dag (zoals ik altijd doe) mijn haar met alleen conditioner wassen en het dus niet laten inwerken?

Wat is jouw methode dan precies?
pi_71305421
of je leest ff wat er in de OP staat onder de spoiler
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_71312110
Dat gaat over krullen dus. Ik heb het puur over de co-methode.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2009 13:10:14 ]
pi_71314184
Ooooh, heb ik het nou MIJN methode genoemd? Ik ga me even heel hard schamen in een hoekje

Het is dus Lorraine Massey's methode en dat zal het altijd blijven
pi_71316794
Maar dat gaat niet over het alleen wassen met conditioner..?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 18:40:12 #94
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71321094
Ik heb de Curl-ease towel binnen! Ik kreeg inderdaad een mailtje dat er $20 bijkwam aan verzendkosten, maar ze gaf me ook een link naar een Nederlandse webstore die ook die towels verkoopt en dat voor ''maar'' 19 Euro + 3 Euro verzendkosten! Een stuk goedkoper dus dan de 27 Euro die M-import ervoor vraagt!

Morgen eens proberen of het verschil maakt!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71323038
OEH, WAAR?
pi_71323067
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:12 schreef heaven7 het volgende:
Maar dat gaat niet over het alleen wassen met conditioner..?
Ach, wat maakt het uit of je erna gel in kwakt of niet, het co-wassen is hetzelfde in alle gevallen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:59:11 #97
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71323247
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 19:51 schreef Evil-Cherry het volgende:
OEH, WAAR?
http://www.doeli.com/Webw(...)/Curlease-towel.html

Mijn haar is te kort om het er helemaal om heen te wikkelen denk ik, dus zal maar gewoon blijven deppen, hopelijk heb ik door deze handdoek minder pluis!

Edit: oh hijs zelfs 17 Euro! 10 Goedkoper!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:01:07 #98
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71323311
Hoe vaak per week kammen jullie je haar eigenlijk (deze vraag is voor degene met krullen!)?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71323456
Oh ja, die site ken ik al. Wist niet dat ze een Curlease hadden..

Euh, ik denk dat ik 1 of soms 2 keer per week echt moeite doe om te kammen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:09:25 #100
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71323503
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:07 schreef Evil-Cherry het volgende:
Oh ja, die site ken ik al. Wist niet dat ze een Curlease hadden..

Euh, ik denk dat ik 1 of soms 2 keer per week echt moeite doe om te kammen.
Oke, ik heb vandaag en eergister gekamd, de komende dagen maar even rustig aan doen dan

Ik heb namelijk beetje bad hair day en dan ga je snel een verklaring zoeken!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71323566
Lekker kammen wanneer jij wilt hoor Ik ben gewoon een lui kind, wil verder niet zeggen dat het beter of slechter is als ik iets anders doe

Hoe bad? Op welke manier?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:20:06 #102
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71323732
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:12 schreef Evil-Cherry het volgende:
Lekker kammen wanneer jij wilt hoor Ik ben gewoon een lui kind, wil verder niet zeggen dat het beter of slechter is als ik iets anders doe

Hoe bad? Op welke manier?
Haha oke maar ik heb dat kammen nu ook wel gehad hoor!

Het krult niet zoveel en ziet er wat droog/pluizig uit. En ligt er wat suf op. Maar ik denk dat iedereen wel eens van dat soort dagen er tussen heeft zitten?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71324026
An sich wel ja. Vandaag zat mijn haar ook voor geen meter.
Voelt je haar/pluis wel (heeeeel) zacht aan? Ik doel een beetje op overconditioning..
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:34:50 #104
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71324060
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:32 schreef Evil-Cherry het volgende:
An sich wel ja. Vandaag zat mijn haar ook voor geen meter.
Voelt je haar/pluis wel (heeeeel) zacht aan? Ik doel een beetje op overconditioning..
Ja, dat doet het. Deze week al 2x conditioner gebruikt, dat is te veel voor mijn haar denk ik! Het enige wat je tegen overconditioning kan doen is voorlopig even geen conditioner meer gebruiken zeker?

Normaal heb ik met dit weer een prachtige bos krullen namelijk
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71329653
ik kam mijn haar 2 keer per week

Alleen als ik 't was en da's iedere derde dag. De tweede en derde dag ga ik er met mijn handen doorheen en probeer ik 't een beetje in model te krijgen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_71333020
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 20:34 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ja, dat doet het. Deze week al 2x conditioner gebruikt, dat is te veel voor mijn haar denk ik! Het enige wat je tegen overconditioning kan doen is voorlopig even geen conditioner meer gebruiken zeker?

Normaal heb ik met dit weer een prachtige bos krullen namelijk
Ja, of wassen met shampoo (een sulfaat shampoo, maar dat is niet zo best) of proteïnen toevoegen aan je conditioner. L'Oreal glansmasker is voor jou te zwaar, maar ze hebben ook een witte in een fles, voor meer volume, daar zit ook veel proteïne in en is niet zo zwaar voor jouw haar. Even experimenteren zou ik zeggen..

Ik ga straks een shampoobar gebruiken. En dan niet de Lush-versie maar echte zeep zonder sulfaat. Ben benieuwd
  zondag 26 juli 2009 @ 06:34:41 #107
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71333031
tvp?

[ Bericht 0% gewijzigd door Harajuku. op 26-07-2009 07:10:51 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71333042
Beetje laat hoor
  zondag 26 juli 2009 @ 07:10:42 #109
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71333058
Ik had niet door dat ie dicht was .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71334014
krullentopic! tof!

Ik gebruik ''de perfecte krul'' van andrelon en een soort schuim mousse voor mijn haar. echter als ik net mijn haar gewassen heb, heb ik maar een halve slag in mijn haar, de volgende dag gaat het wat beter en op de derde dag zit er een redelijke krul erin, maar soms is mijn haar ook nog steeds plat. Die mousse weet trouwens ook niet wat het doet. eerst maakt het mijn haar mooi krullig en op een andere dag heb ik allemaal kleine plukjes krullende haren overal.

volgens mij doe ik iets verkeerds...
  zondag 26 juli 2009 @ 14:37:24 #111
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71339054
quote:
Op zondag 26 juli 2009 06:20 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Ja, of wassen met shampoo (een sulfaat shampoo, maar dat is niet zo best) of proteïnen toevoegen aan je conditioner. L'Oreal glansmasker is voor jou te zwaar, maar ze hebben ook een witte in een fles, voor meer volume, daar zit ook veel proteïne in en is niet zo zwaar voor jouw haar. Even experimenteren zou ik zeggen..

Ik ga straks een shampoobar gebruiken. En dan niet de Lush-versie maar echte zeep zonder sulfaat. Ben benieuwd
Wats verkeerd aan Lush?

En ik heb vandaag mijn haar gewoon met water gewassen en het zit alweer stukje beter dan gister

Owja en die curl-ease is wel chill
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71345402
Alles van Lush bevat SLS. Zelfs de conditioners Stelletje imbecielen..
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:46 schreef blessed19 het volgende:
krullentopic! tof!
Mooie haren topic. Ik heb het topic per ongeluk gehijacked nadat Harajuku vroeg om een stukje te schrijven.
  zondag 26 juli 2009 @ 19:26:21 #113
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71345833
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:08 schreef Evil-Cherry het volgende:
Alles van Lush bevat SLS. Zelfs de conditioners Stelletje imbecielen..
[..]

Mooie haren topic. Ik heb het topic per ongeluk gehijacked nadat Harajuku vroeg om een stukje te schrijven.
Oh nee das niet zo'n goede zaak dan!

Waar is Ang3l trouwens, ik vind het een beetje stom de enige jongen in dit topic te zijn
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zondag 26 juli 2009 @ 19:27:13 #114
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71345858
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:08 schreef Evil-Cherry het volgende:
Alles van Lush bevat SLS. Zelfs de conditioners Stelletje imbecielen..
[..]

Mooie haren topic. Ik heb het topic per ongeluk gehijacked nadat Harajuku vroeg om een stukje te schrijven.
Ja Power to mensen met steil haar
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 26 juli 2009 @ 19:27:50 #115
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71345869
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:26 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Oh nee das niet zo'n goede zaak dan!

Waar is Ang3l trouwens, ik vind het een beetje stom de enige jongen in dit topic te zijn
Je komt vrouwelijk genoeg over hoor Niemand die het door heeft.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 26 juli 2009 @ 19:28:57 #116
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71345898
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:27 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Je komt vrouwelijk genoeg over hoor Niemand die het door heeft.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71349976
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:26 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Oh nee das niet zo'n goede zaak dan!

Waar is Ang3l trouwens, ik vind het een beetje stom de enige jongen in dit topic te zijn
Momenteel lurk ik ook effetje mee, hoor.
pi_71355009
oké ik dacht er dus aan om die KC shampoo en conditioner aan te schaffen. maar 35 dollar aan verzendkosten alleen al is voor mijn doen te duur.

heb vandaag mijn haren thuis geverfd, en het ziet er goed uit. donkerder dan mijn normale haar, en mooi glanzend ben tevreden. alleen voelt mijn hoofdhuid erg droog. maar de punten gelukkig (nog) niet.

hiervoor had ik bruin haar met rare blonde strepen erdoor heen. rare kapper die mij niet begreep. het moest highlights voorstellen met mijn donkere haar en witte huid wil je geen gele strepen in je haar.

dat is nu dus mooi hersteld.


heb thuis van die olieen liggen. Dabur Amla olie ofzo. soort arabische olie die erg goed schijnt te zijn, slangenolie en waterkers olie. ik wil het wel gebruiken maar denk niet dat dit verstandig is of wel? ivm minerale olien. want die krijg je natuurlijk alleen eruit met shampoo.. nietwaar?

door dit topic, evil cherry, ben ik geobsedeerd bezig met mijn haar. je wordt bedankt
pi_71373298
Minerale olie is totaal wat anders dan pure Amla, slangen of waterkers olie. Controleer altijd wel het etiket. Van Amla kan je haar trouwens wel donker(der) worden, dus oppassen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Minerale_olie
Hoppa.
pi_71456503
Krullen ftw!
pi_71459039
Lekkere tvp :p

Wie weet waar ik pure shea butter kan kopen? Ik was gister in Den Haag en daar zeiden ze dat ze uitverkocht waren (maar ik geloof ze niet, ik denk dat ze het me gewoon niet wilden verkopen...). Thesecretgarden heeft wel, maar 3 euro voor 50 gram? Hallo, echt niet..

Nu heb ik wel een kilo shea butter uit Afrika op mijn bureau staan, maar die is niet geschoond. Niet echt ideaal om te gebruiken voor mijn haar (overigens, waar wel voor??).
  donderdag 30 juli 2009 @ 16:13:25 #122
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71461791
Waarom zouden ze dat niet aan jou willen verkopen?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71462423
iemand nog interesse in een 15% kortingscode van Curlmart?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_71462896
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 16:13 schreef Harajuku. het volgende:
Waarom zouden ze dat niet aan jou willen verkopen?
Sowieso een hele rare winkel, maar als ze allebei langs je heen staan te staren "neuh, hebben we niet, normaal wel, maar nu toevallig niet", dan denk ik dat ik het wel weet.
  donderdag 30 juli 2009 @ 17:36:58 #125
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71464292
Woeii 2 complimentjes van complete strangers erbij
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71466072
Leuk! Ik heb er nog steeds niet 1 Mijn haar is vast heul lelijk :S
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:57:33 #127
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71470539
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 18:42 schreef Evil-Cherry het volgende:
Leuk! Ik heb er nog steeds niet 1 Mijn haar is vast heul lelijk :S
Heulemaal niet, ik denk dat het gewoon minder spel opvalt bij meisjes
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71470592
maare...

wat is er dan zo slecht aan bijv. dat andrelon spul, of dat spul dat je bij kappers kan kopen?
  donderdag 30 juli 2009 @ 21:27:09 #129
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71471494
Andrelon bevat heel veel silliconen
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71474609
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:27 schreef Salt_Seafood het volgende:
Andrelon bevat heel veel silliconen
enne?
pi_71480098
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 21:27 schreef Salt_Seafood het volgende:
Andrelon bevat heel veel silliconen
Hey, heb jij mij niet pas nog om mijn oren geslagen dat siliconen helemaal niet slecht zijn, nu doe je het zelf

Het probleem zijn de sulfaten in de shampoo die je haar en hoofdhuid dusdanig kunnen uitdrogen dat je daar problemen van ondervind. Siliconen krijg je er alleen met goed fatsoen uit met sulfaten, daarom mogen siliconen dan ook niet.

Dat is de samenvatting. De rest staat in de op.
pi_71481234
ok, ze hebben hier in apeldoorn een soort van kapperswinkel. miss binnenkort even langs gaan. maar je wilt zeggen dat elke shampoo in de DA e.d. slecht is voor krullend haar?

krullend haar is mooi, maar ik ga er geen honderden euro's aan besteden!
  vrijdag 31 juli 2009 @ 10:26:39 #133
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71483167
Gewoon een shampoo zoeken zonder SLS! Zoals bijv Kinky Curls shampoo! Kost 18 Euro
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71484580
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 10:26 schreef Salt_Seafood het volgende:
Gewoon een shampoo zoeken zonder SLS! Zoals bijv Kinky Curls shampoo! Kost 18 Euro
sls?

ja, en kinky curls is alleen maar in amerika te verkrijgen, zeker!
pi_71484601
Of gewoon geen shampoo gebruiken en wassen met de roze palmolive conditioner van 2 euro. Werkt ook. Koop dan ook het L'Oreal glansmasker à 5 euro en een tube l'oreal studioline gel à 4 euro en je bent klaar. Niets 100 euro. Dat doen alleen gekke mensen zoals Salt_Seafood en ik

SLS= Sodium Lauryl Sulfate, SLES= Sodium Laureth Sulfate.

Overigens, als je echt verslaafd bent aan het woord "shampoo", kun je ook gewoon Creme of Nature shampoo proberen.

Kinky Curly is alleen online te krijgen, ook in Nederland.
pi_71486329
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 11:20 schreef Evil-Cherry het volgende:
Of gewoon geen shampoo gebruiken en wassen met de roze palmolive conditioner van 2 euro. Werkt ook. Koop dan ook het L'Oreal glansmasker à 5 euro en een tube l'oreal studioline gel à 4 euro en je bent klaar. Niets 100 euro. Dat doen alleen gekke mensen zoals Salt_Seafood en ik

SLS= Sodium Lauryl Sulfate, SLES= Sodium Laureth Sulfate.

Overigens, als je echt verslaafd bent aan het woord "shampoo", kun je ook gewoon Creme of Nature shampoo proberen.

Kinky Curly is alleen online te krijgen, ook in Nederland.
top! ga ik eens uitproberen, thnx!

edit:

ik heb nu palmolive glans shampoo, voedende creme spoeling, een l'oreal studio radical gel, en een gewone handdoek...

Ben benieuwd!

EDIT 2:

IK BEN VERLOOCHEND!
in die palmolive shampoo zat ook die Sulfitaat in! maargoed, conditioner gebruikt en met een t-shirt lopen crunchen. daarna een dotje gel erin gedaan en alles krult wel, maar is grotendeels plat.

nu maar wachten totdat het droog wordt en kijken of ik er nog wat aan kan doen met een mousse.

[ Bericht 14% gewijzigd door blessed19 op 31-07-2009 15:37:12 ]
  vrijdag 31 juli 2009 @ 21:39:46 #137
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71501455
En is het nog wat geworden? Ik scruch eigenlijk alleen de eerste 5 minuten als ik onder de douche vandaan kom, maar eerder om 't wat minder nat te maken dan voor de extra krullen! Echt scrunchen zou ik het ook niet willen noemen, het is meer een soort van deppen met m'n hoofd voorover gebogen!

Ik heb net zelf even heerlijk mijn haar gewassen gevolgd door conditioner, beide van KC
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71508693
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 12:16 schreef blessed19 het volgende:

[..]
IK BEN VERLOOCHEND!
in die palmolive shampoo zat ook die Sulfitaat in!
Ach, daar moet je toch mee beginnen en de volgende keer gewoon lekker zelf de etiketten lezen ipv blind alles te doen wat wij zeggen (ik kom ook niet elke week in de drogist om alle etiketten te lezen). De witte palmolive heeft geen SLS/SLES, maar is evengoed niet zo best voor je. Er zijn vast meer Palmolives die wel ok zijn.

Die studio radical gel bevat alcohol. Je moet de invisi-fx zonder mineralen hebben. Of met mineralen, maar die vind ik niet geweldig.

En als je haar plat zit, moet je zorgen dat het wat losser zit voordat je er gel in doet he.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 06:45:11 #139
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71508698
quote:
Op vrijdag 31 juli 2009 21:39 schreef Salt_Seafood het volgende:
En is het nog wat geworden? Ik scruch eigenlijk alleen de eerste 5 minuten als ik onder de douche vandaan kom, maar eerder om 't wat minder nat te maken dan voor de extra krullen! Echt scrunchen zou ik het ook niet willen noemen, het is meer een soort van deppen met m'n hoofd voorover gebogen!

Ik heb net zelf even heerlijk mijn haar gewassen gevolgd door conditioner, beide van KC
Ik ben nog zeer benieuwd naar jouw nieuwe haar
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71508705
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:37 schreef Salt_Seafood het volgende:
gister mijn haar dus -noodgedwongen- gewassen met Nivea Diamond Gloss en vandaag enkel met water gewassen en vind het resultaat eigenlijk nog best geinig

?
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 06:47:04 #141
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71508706
Ja, loopt ie m te verwijderen voor ik m zie nu staat ie er wel

Thanks
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71508714
Sorry, even ruzie met de code Het is vroeg, zelfs voor mij
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 07:01:13 #143
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71508729
Ik ken trouwens iemand met weinig en futloos haar, en ze zei dat ze altijd veel haarlak/gel/mousse whatever gebruikt. Ik zei dus nou ga daar als eerste maar mee minderen, en haal een haarmasker

Nu heeft ze Glisskur hair repair shampoo oid?

Wat raad jij haar aan Cherrrrrrrrrrry?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71508733
Geen idee, wat voor haar heeft ze. Over steil haar ga ik niets beweren, dat weet je
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 07:03:22 #145
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71508735
Maar toch wel iets over haar weer gezond en mooi te krijgen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71508820
Misschien dat het haarmasker een beetje te zwaar is voor d'r, ik zou een wat lichtere conditioner kiezen. En het kan sowieso geen kwaad om siliconen te schappen als ze weinig en fijn haar heeft en dat scheelt ook in de shampoo.

Meer weet ik niet over steil haar. Jij hebt mooi haar, waarom heb jij geen tips voor d'r
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:08:50 #147
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71509840
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 06:45 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik ben nog zeer benieuwd naar jouw nieuwe haar
jij doet altijd een beetje gemeen tegen mij dus dat durf ik niet duuuh!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:11:41 #148
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71509864
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 07:41 schreef Evil-Cherry het volgende:
Misschien dat het haarmasker een beetje te zwaar is voor d'r, ik zou een wat lichtere conditioner kiezen. En het kan sowieso geen kwaad om siliconen te schappen als ze weinig en fijn haar heeft en dat scheelt ook in de shampoo.

Meer weet ik niet over steil haar. Jij hebt mooi haar, waarom heb jij geen tips voor d'r
Omdat ik alleen shampoo gebruik
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:08 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

jij doet altijd een beetje gemeen tegen mij dus dat durf ik niet duuuh!
Ach, ik bedoel het lief
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 10:31:22 #149
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71510069
Ohw oké! ^^
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71510356
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 10:11 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Omdat ik alleen shampoo gebruik
Nou en? What ever flows your boat hoor!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:15:21 #151
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71519416
Ja, t mijne. Maar alleen shampoo maakt háár haar niet weer gezond en mooi.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 18:48:18 #152
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71519955
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:15 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, t mijne. Maar alleen shampoo maakt háár haar niet weer gezond en mooi.
Ik zit geloof ik tussen jullie haar in, CO is niks voor mij, maar enkel shampoo wordt um ook niet!

Eenmaal conditioner in de 10 dagen werkt voor mij het beste!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71520709
Gaat vanmorgen de bel, dus ik jeuj!! Mijn shampooo!

*naar de deur rent*

Blijken het de boeken van mijn vriend te zijn
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:18:48 #154
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71520806
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 18:48 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Ik zit geloof ik tussen jullie haar in, CO is niks voor mij, maar enkel shampoo wordt um ook niet!

Eenmaal conditioner in de 10 dagen werkt voor mij het beste!
Shampoo is echt het enige wat ik gebruik hè. En elke dag. Geen gel/mousse/haarlak/fohn
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:21:45 #155
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71520888
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 19:18 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Shampoo is echt het enige wat ik gebruik hè. En elke dag. Geen gel/mousse/haarlak/fohn
Ik gebruik ook niets voor in mijn haar!

En ook niet elke dag shampoo, jezus wat obsessies is dat zeg
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:24:09 #156
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71520970
Obse whut? Ik douche elke dag, en ik wil mn haar niet droog houden, maar nat zonder shampoo is helemaal verschrikkelijk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:06:53 #157
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71523835
Vreemd, als je niks in je haar doet zou alleen water geen probleem moeten zijn!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 21:59:47 #158
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71525283
Ik vind het niet fijn.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71530816
Ik ook niet, ik krijg een vet hoofd van alleen waterwassen. Ik doe het 1 keer tussendoor omdat mijn haar dan niet meer zit, maar eigenlijk kan dag 4 dan niet meer zonder wassen.
pi_71532698
Waarom groeit mijn haar niet? Ik heb meters uitgroei, in de douche is het lang, maar droog is het gewoon altijd dezelfde lengte.

Maar ik heb wél een goede haardag;

Ik wist trouwens niet dat mijn uitgroei ZO opvallend was. Ik dacht aardig in de buurt te zitten van mijn natuurlijke kleur tijdens de laatste verfbeurt, maar dat valt een beetje (boel) tegen

De lengte :S
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:32:03 #161
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71532716
In vergelijking met de OP foto vind ik het wel langer hoor?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 2 augustus 2009 @ 11:32:20 #162
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71532723
En oh ja, door een paar keer verven is mijn eigen haarkleur donkerder geworden.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71533316
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:32 schreef Harajuku. het volgende:
In vergelijking met de OP foto vind ik het wel langer hoor?
pi_71534784
Oei jij hebt perfecte krullen. Mooi!
  zondag 2 augustus 2009 @ 13:27:27 #165
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71535317
Ziet er inderdaad goed uit E_C
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71535318
Dank je jullie wel
pi_71547287
Heeft er iemand nog tips voor heel fijn en droog haar?
Ik baal echt zo van mijn haar, het lijkt wel of het elk jaar dunner, fijner en droger wordt, en het lijkt nu of het ook nauwelijks nog groeit. Ik vermijd nu producten met -cones maar nu lees ik dus dat dat niet per se hoeft, zucht.
Ik ben ook net terug van vakantie dus mijn haar is nóg droger door zout water en zon.

Help?
pi_71547983
Minderen met de sulfaten, proteinen toevoegen en een goede conditioner. Producten: palmolive wit (geen idee wat de naam is, maar het heeft olijven op de voorkant) en een co van nivea (etiketten zelf even lezen voor proteinen) of l'oreal (roze pot of witte fles).

En niet onbeschermd in die zoute plas zwemmen, maar altijd je haar natmaken en conditioner in de puntjes doen en goed uitwassen als je klaar bent met zwemmen.
  zondag 2 augustus 2009 @ 21:42:08 #169
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71549192
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:32 schreef Syytön het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor heel fijn en droog haar?
Ik baal echt zo van mijn haar, het lijkt wel of het elk jaar dunner, fijner en droger wordt, en het lijkt nu of het ook nauwelijks nog groeit. Ik vermijd nu producten met -cones maar nu lees ik dus dat dat niet per se hoeft, zucht.
Ik ben ook net terug van vakantie dus mijn haar is nóg droger door zout water en zon.
[ afbeelding ]
Help?
Pokerface indeed
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71567244
quote:
Op zaterdag 1 augustus 2009 06:43 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Ach, daar moet je toch mee beginnen en de volgende keer gewoon lekker zelf de etiketten lezen ipv blind alles te doen wat wij zeggen (ik kom ook niet elke week in de drogist om alle etiketten te lezen). De witte palmolive heeft geen SLS/SLES, maar is evengoed niet zo best voor je. Er zijn vast meer Palmolives die wel ok zijn.

Die studio radical gel bevat alcohol. Je moet de invisi-fx zonder mineralen hebben. Of met mineralen, maar die vind ik niet geweldig.

En als je haar plat zit, moet je zorgen dat het wat losser zit voordat je er gel in doet he.
Die verloochenis kwam door die palmolive. Ik dacht zelf (zonde te lezen, stom!) dat al die producten wel goed waren. Maargoed, we zijn weer een stapje verder!

De gel doet zijn ding wel, dus dat is niet echt een probleem. Als de tube op is, ga ik kijken voor de invisi-fx. Ik moet zeggen dat het opzich al een hele verbetering is dan wat ik eerder altijd had. Toen kon ik na het douchen en de dag erna alleen maar een ''blok'' kapsel nemen, maar nu gaat het vanaf de eerste dag al meer richting mijn smaak.

Jij hebt trouwens best een mooie bos met krullen ( ), of komt dat nou door die KC gebeuren?
pi_71567286
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 20:32 schreef Syytön het volgende:
Heeft er iemand nog tips voor heel fijn en droog haar?
Ik baal echt zo van mijn haar, het lijkt wel of het elk jaar dunner, fijner en droger wordt, en het lijkt nu of het ook nauwelijks nog groeit. Ik vermijd nu producten met -cones maar nu lees ik dus dat dat niet per se hoeft, zucht.
Ik ben ook net terug van vakantie dus mijn haar is nóg droger door zout water en zon.
[ afbeelding ]
Help?
Een rauw ei door je haar smeren zou best goed kunnen helpen! (serieus!)
  maandag 3 augustus 2009 @ 18:30:28 #172
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71570557
Ik denk dat ik donderdag maar eens naar de kapper ga, klein stukje af laten halen, want het wordt me nu iets te lang op bepaalde plekken!

En mijn KC shampoo is op, en moeilijk na de bestellen, dus denk dat ik maar weer terug ga naar Oleo curl..
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71571208
Daar ga je spijt van krijgen S_S!
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:24 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Een rauw ei door je haar smeren zou best goed kunnen helpen! (serieus!)
Dat komt door de eiwitten en vet, maar een ei geeft je haar weinig vocht en als je haar eiwit niet leuk vind, eindig je alsnog met een coupe-drama. Daarnaast is de faalkans van een ei gewoon te groot. Ik zou het laten.
quote:
Op maandag 3 augustus 2009 16:22 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Jij hebt trouwens best een mooie bos met krullen ( ), of komt dat nou door die KC gebeuren?
KCCC doet wel veel voor de glans inderdaad, maar wat niet krult krijg je er niet mee gekrult. Dat het amper pluist is wel allemaal dankzij de gel. De glans volgt dan vanzelf. Ik moet het niet proberen om de Harajuku-manier te doen, want dan ontploft mijn haar. Zonder producten is het niet mooi. Maar dat boeit me niet

Vanmorgen had ik een toevalstreffer voor mijn tweede dag haar; l'oreal elvive witte conditioner en pure aloe vera gel 50:50 vermengen in je handen en door je haar doen. Aloe plakt te veel, maar is wel goed spul en zo krijg je het goed vermengt. Ik denk dat ik niet eens meer op zoek hoef naar een krulcreme. Tijd voor een blog update

[ Bericht 96% gewijzigd door Evil-Cherry op 03-08-2009 19:03:27 ]
  maandag 3 augustus 2009 @ 20:59:13 #174
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_71574788
Kérastase is ook niet slecht! En ik heb enkel de shampoo besteld, als die leeg is ga ik weer over naar KC!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_71788532
Even een klein kickje. Ik heb zojuist alle spullen gehaald die worden aangeraden door Evil-Cherry. Ik ben benieuwd wat het met mijn krullen gaat doen. Op dit moment zijn ze wat te droog en hoop dat dit opgelost wordt door ze met liefde te behandelen
It is your friends who make your world!
pi_71796966
Liefde is altijd goed voor je haar :p
pi_71797216
Mooi haar allemaal hier.

Iemand tips om grijze haartjes boven mijn oren te voorkomen??
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:18:13 #178
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71797309
Dan zou ik rijk zijn denk ik.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71797437
Hm.. Soms heb ik stijl haar
en soms heb ik krullen

net hoeveel zin m'n haar er in heeft

Maar het groeit wel al heel goed nu ik niet iedere twee maanden naar de kapper ga
en amper dode puntjes!
pi_71799605
vandaag inecto gebruikt, cocos de conditioner uiteraard.
heb ook een klein flesje van de lush liggen, ook cocos met een beetje citroen achtig, even vergeleken en gatver wat is dat ranzig spul zeg vergeleken met inecto.
inecto is lekker zoet en kokosachtig en veeeel goedkoper maar lush bah nooit meer er zit bovendien SLS in die conditioner hou op hoor. als ik dat eerder had geweten (maanden geleden en dat ding is nog steeds niet op) had ik het mooi laten staan. lush is alleen goed voor lichaamsverzorging, je haar wordt er niet beter van nl.
pi_71800090
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:32 schreef Harajuku. het volgende:
En oh ja, door een paar keer verven is mijn eigen haarkleur donkerder geworden.
Komt omdat je 'nieuwe' haren (de uitgroei) nog geen zon hebben gezien. Is mij verteld
pi_71801965
Wat doen Sodium Laureth Sulfate en Ammonium Lauryl Sulfate met je haar?
Let's Rummikub the night away.
pi_71802008
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:06 schreef Evil-Cherry het volgende:
Liefde is altijd goed voor je haar :p
Inderdaad! En ik moet zeggen dat 'jouw' methode fantastisch werkt. Ik heb perfect glanzende, verende en niet-pluizige krullen nu!
It is your friends who make your world!
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:00:49 #184
148247 taxibabe
pi_71802574
Iemand hier trouwens al bekend met die nieuwe shampoo en conditioner Syoss?

Ik heb nog geen tijd gehad om de ingredientenlijst te bekijken, maar misschien hier iemand wel? Met google kon ik niets vinden over de ingredienten.
pi_71802644
Ik heb die inderdaad in huis staan, maar die zit vol met sulfaten. En no-go dus, maar ik kocht het voordat ik dit topic had gelezen Maar ik stuur de fles met liefde naar je op hoor haha.
It is your friends who make your world!
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:07:57 #186
148247 taxibabe
pi_71802769
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:03 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik heb die inderdaad in huis staan, maar die zit vol met sulfaten. En no-go dus, maar ik kocht het voordat ik dit topic had gelezen Maar ik stuur de fles met liefde naar je op hoor haha.
Ik neem aan dat je shampoo bedoeld? Zoja, het gaat mij om de conditioner, shampoo gebruik ik dus ook niet.
pi_71803070
Ik vind die Syoss best fijn, shampoo heeft wel SLS idd, maar de volume lijn (blauwe letters) is volgens mij zonder siliconen :-)
pi_71806996
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 22:00 schreef taxibabe het volgende:
Iemand hier trouwens al bekend met die nieuwe shampoo en conditioner Syoss?

Ik heb nog geen tijd gehad om de ingredientenlijst te bekijken, maar misschien hier iemand wel? Met google kon ik niets vinden over de ingredienten.
jaa! gebruik nu de conditioner van syoss. de roze (shine boost) en de oranje ( damage herstel geval)

ruikt super lekker, en vind de shineboost beter dan die herstellende.

ruikt lekkerder, en maakt je haar zo ontzettend zacht. onder de douche gebruik ik best veel en normaal kam ik me haar in 15 min. maar hiermee echt maar in 5 minuten. onder de douche natuurlijk met de conditioner er nog in.

siliconen vrij, sulfaten vrij, goed spul

heb inecto erbij gekocht eigenlijk voor tussendoor, of erna. zelfde prijs beide 500 ml en beide 5 euro dan raad ik je zeer zeker inecto aan.

ik heb die syoss spul gekocht toen het voor de helft van de prijs was. dus 1 liter voor 5 euro lekker veel in je haar doen en niet meer zuinig hoeven te zijn op je conditioners is fijn.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 01:07:21 #189
147091 janeway
live long and prosper
pi_71807550
Oke ff tvp om morgen op zoek te gaan naar de goede producten. Sinds een jaar heb ik krullen, het krult steeds meer maar is ook droog, Als ik dan die krullen zie van E-C, denk ik zulk haar is dan misschien wel een haalbaar doel..
pi_72088081
ik heb dit topic doorgelezen en veel tips gezien maar niks voor stijl haar.
Wat is dan het verschil met stijl haar qua regime?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:57:18 #191
265252 GirlyGlue
plakt niet in de ogen
pi_72088976
Zit er in Vichy Dercos ook sulfaat en andere troep, of iemand weet??
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:03:46 #192
178980 Lindytje
Schimmelschaduw.jpg
pi_72090176
TVP!
Misschien kan ik ook ooit nog eens iets met mij haar

Edit: eerst trouwens de gel-tip eens proberen
Don't come closer, I might hurt you
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 21:19:05 #193
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72095369
Ik heb eindelijk weer eens een good hair day, woooi!

Ik zal de lente/zomer wel gaan missen hoor, die zijn écht zo bevoordelijk voor mn krullen!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72111722
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 11:12 schreef Suau het volgende:
ik heb dit topic doorgelezen en veel tips gezien maar niks voor stijl haar.
Wat is dan het verschil met stijl haar qua regime?
pi_72121573
Heb je specifieke problemen, wat is je haartype, etc, etc? En je kunt het heus proberen, kaal word je er niet van. Alleen hoef je geen gel te proberen.
pi_72121870
Mijn haar is zo opgeknapt na een half jaar lang alleen wassen met babyshampoo en af en toe beetje cremespoeling .

Van de week maar weer eens naar de kapper om er wat meer model in te laten knippen..
pi_72123332
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:38 schreef Evil-Cherry het volgende:
Heb je specifieke problemen, wat is je haartype, etc, etc? En je kunt het heus proberen, kaal word je er niet van. Alleen hoef je geen gel te proberen.
Ik heb normaal haar denk ik. Ik was mijn haar elke dag met shampoo (erg slecht, toch?). Dit doe ik vanwege de gel. Ook smeer ik elke dag gel en haarspray in en fohn ik ook nog is. Dit zal wel vol met sulfaten en siliconen en andere troep zitten. Het kan haast niet slechter he Maargoed, mijn haar ziet er nu dus ook niet al te gezond uit en ik vroeg mij af wat ik moest doen om het weer gezond te krijgen.

Ik dacht zelf minder shampoo te gebruiken maar dan heb ik van dat oude gel in mn haar en dan is het zo moeilijk te stylen.
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:02:11 #198
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72126806
pics!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72126925
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:01 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Hoe gezonder je haar, hoe meer het krult!
Is dat zo?
Als kind had ik krullen, later niet, en later weer slag, en toen niks en ineens een mega bos krullen...en eindelijk lang..

Niet verkeerd, beste shampoo vind ik alsnog van olijven..groene fles weet ik wat het is...bij Etos te koop. Of shampoos van een indiase toko..of surinaams die weten echt alles over haar!
Heb ook een shampoo gehad voor negerinnen...omdat zij graag stijler haar hebben, ik dus ook wel soms..werkte het perfect voor de krullen die werden groffer en zachter..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72128992
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:02 schreef Salt_Seafood het volgende:
pics!
je hebt echt gelijk

ik zal binnekort ook wel even foto's posten van voor en na enzo
pi_72131078
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:31 schreef Suau het volgende:

[..]

Ik heb normaal haar denk ik. Ik was mijn haar elke dag met shampoo (erg slecht, toch?). Dit doe ik vanwege de gel. Ook smeer ik elke dag gel en haarspray in en fohn ik ook nog is. Dit zal wel vol met sulfaten en siliconen en andere troep zitten. Het kan haast niet slechter he Maargoed, mijn haar ziet er nu dus ook niet al te gezond uit en ik vroeg mij af wat ik moest doen om het weer gezond te krijgen.

Ik dacht zelf minder shampoo te gebruiken maar dan heb ik van dat oude gel in mn haar en dan is het zo moeilijk te stylen.
Het kan vast geen kwaad om te minderen in de siliconen, dan kun je ook minderen met de shampoo en zien wat er gebeurd, toch? Ik heb geen idee. Ik heb een vriendin met heul steil, fijn en dik haar (echt compleet het tegenovergestelde als dat van mij) en ik heb haar ook op een SLS-vrij dieet gezet omdat ze nogal wat contactallergiën heeft. Ze is net bij de kapper geweest en ze gebruikt nu volgens mij een soort wax/clay (met siliconen en vast ook parafine), dus ik ben benieuwd wat daar gaat gebeuren.
pi_72132141
Ik heb lang, vrij dik haar met een beetje slag erin. Ik gebruik biorganic shampoo van de Tuinen, zonder SLS, en af en toe een beetje haarmasker waar geen siliconen inzitten. En mijn haar is superblij, zacht en shiny als ik het zo doe . Ik kam het overigens alleen droog, voordat ik het ga wassen; als ik het op laat drogen maak ik er een scheiding in met mn vingers en that's it, dan droogt het mooi op
pi_72159431
Ohmygod, ik wist niet dat sommige mensen zóveel voor hun haar doen. Er zijn dagen dan kam ik het niet eens maar wrijf ik er met mijn hand door heen en zit het wel ok. Aah, ik voel me een meisje-jongen.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_72163302
ik zit nog met 1 issue; eerste dag prima haardag -> tweede dag pluizend haar

En ik weet niet wat ik er in moet smeren/ spuiten om het minder pluizend te krijgen?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_72166325
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:14 schreef Tamashii het volgende:
Ohmygod, ik wist niet dat sommige mensen zóveel voor hun haar doen. Er zijn dagen dan kam ik het niet eens maar wrijf ik er met mijn hand door heen en zit het wel ok. Aah, ik voel me een meisje-jongen.
die dagen heb ik ook hoor. vaak genoeg. eigenlijk doe ik bijzonder weinig aan mn haar, behalve af en toe wassen en een beetje masker als conditioner gebruiken.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 14:50:37 #206
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72171739
Ik heb zojuist 2 flessen Kinky Curly Come Clean Moisturizing Shampoo besteld bij Mariposa-import!

De bijbehorende conditioner zit nog voor 3/4 vol dus die hoefde ik niet meer te bestellen

Zo, nu is m'n haar ook weer blij!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72180060
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:47 schreef Lucivia het volgende:
Mijn haar is zo opgeknapt na een half jaar lang alleen wassen met babyshampoo en af en toe beetje cremespoeling .
TVP

Fijn. Is babyshampoo een goed gekeurde shampoo zonder SLS enzo?
Ik heb de cremespoeling van palmolive gekocht
Ik ga mijn haar ook eens wat anders aanpakken, ik heb krullend haar.
The secret of getting ahead is getting started
pi_72184769
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 06:41 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Het kan vast geen kwaad om te minderen in de siliconen, dan kun je ook minderen met de shampoo en zien wat er gebeurd, toch? Ik heb geen idee. Ik heb een vriendin met heul steil, fijn en dik haar (echt compleet het tegenovergestelde als dat van mij) en ik heb haar ook op een SLS-vrij dieet gezet omdat ze nogal wat contactallergiën heeft. Ze is net bij de kapper geweest en ze gebruikt nu volgens mij een soort wax/clay (met siliconen en vast ook parafine), dus ik ben benieuwd wat daar gaat gebeuren.
Bedankt voor de reactie! Helpt het trouwens ook om gewoon veel te minderen qua siliconen of moet je er echt compleet mee stoppen om resultaat te zien?
pi_72191151
Grr ik heb het gehad met mijn haar. Achter is het te dik en heb ik te veel volume. Bovenop is het veel minder dik met als het gevolg dat het haar bovenop niet mooi in verhouding is met achter omdat het bovenop te plat ligt. Zou ik dit enigzins kunnen verhelpen door het in verhouding bovenop wat korter te laten knippen zodat het haar wat minder zwaar wordt?
pi_72191336
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 22:11 schreef Suau het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie! Helpt het trouwens ook om gewoon veel te minderen qua siliconen of moet je er echt compleet mee stoppen om resultaat te zien?
Dat denk ik wel ja. Als je bijvoorbeeld je serums (= pure siliconen zo ongeveer) eruit gooit en vervangt voor iets anders zonder, zal dat ook wel schelen. Scheelt je sowieso in shampoo en ik denk dat je haar ook minder snel vet zal worden.
Ik ben maar een beetje aan het gokken hoor, ik weet wat siliconen met mijn haar doen dus dat trek ik een beetje logischerwijze door naar jouw haar. Het wordt een leuk experiment iig

@Poison-Ivy; nee, babyshampoo bevat meestal ook SLS of een andere sulfaat.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 27 augustus 2009 @ 08:26:08 #211
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_72191782
Het is misschien een stomme vraag, maar is er ook iets dat ervoor zorgt dat je haar minder snel klit? Nadat ik mijn haar geborsteld heb hoef ik maar 5 minuten rond te lopen en het zit weer vol met knopen, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_72193967
Gebruik je conditioner of haarmasker of zo? Dat scheelt bij mij al een heleboel..
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 27 augustus 2009 @ 11:05:59 #213
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_72194718
Ik gebruik een conditioner. [Etos eigen merk, voor zomers blond (gekleurd) haar]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_72194787
Hmm. Dan weet ik het niet. mijn haar klit niet zo snel, gelukkig. ik borstel het ook niet elke dag - misschien is dat wel the key.

maar jij hebt het ook best vaak geverfd toch? ik denk dat dat ook scheelt - toen ik mijn haar had geverfd (paar jaar geleden) zat het ook veel sneller in de klit.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:58:08 #215
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72195959
Woo ik heb de KC shampoo's nu al binnen, normaal moet ik bij Mariposa-import altijd een week wachten voor ik iets ontvang
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 27 augustus 2009 @ 13:51:32 #216
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_72199270
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:09 schreef NoralyZ het volgende:
Hmm. Dan weet ik het niet. mijn haar klit niet zo snel, gelukkig. ik borstel het ook niet elke dag - misschien is dat wel the key.

maar jij hebt het ook best vaak geverfd toch? ik denk dat dat ook scheelt - toen ik mijn haar had geverfd (paar jaar geleden) zat het ook veel sneller in de klit.
Ik heb vaak spoelingen gehad idd, maar dit probleem heb ik - helaas - al sinds jaar en dag.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_72205618
Toch schijnen die Zwitsal shampoos juist niet goed voor je haar te zijn...
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_72214663
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 08:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Het is misschien een stomme vraag, maar is er ook iets dat ervoor zorgt dat je haar minder snel klit? Nadat ik mijn haar geborsteld heb hoef ik maar 5 minuten rond te lopen en het zit weer vol met knopen, .
een maat van mij is metalhead en hij gebruikt conditioner met bier om zijn haren zo klitvrij te laten.

miss dat het voor jou ook helpt?
pi_72214941
Apart of in een flesje?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_72215111
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:06 schreef Tamashii het volgende:
Apart of in een flesje?
de conditioner gebruikt hij om de biergeur tegen te gaan, zeg maar. ik denk dat hij het half-half oid in een kom mengt en dan gebruikt.
pi_72215275
wooow, oke. Cool!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:14:35 #222
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_72221824
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 21:56 schreef blessed19 het volgende:

[..]

een maat van mij is metalhead en hij gebruikt conditioner met bier om zijn haren zo klitvrij te laten.

miss dat het voor jou ook helpt?
Bier schijnt sowieso oké te zijn.
quote:
Bier
Bier doet wonderen voor je haar. Een scheutje bier door het laatste spoelwater en je haar lijkt twee keer zo vol. Nadeel is natuurlijk dat je de hele dag naar bier ruikt!
Dus ik kan het altijd proberen! Merci, .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_72300162
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 04:16 schreef Ziewoarut het volgende:
Grr ik heb het gehad met mijn haar. Achter is het te dik en heb ik te veel volume. Bovenop is het veel minder dik met als het gevolg dat het haar bovenop niet mooi in verhouding is met achter omdat het bovenop te plat ligt. Zou ik dit enigzins kunnen verhelpen door het in verhouding bovenop wat korter te laten knippen zodat het haar wat minder zwaar wordt?
Iemand die mijn bovenstaande vraag misschien kan beantwoorden, ik moet morgenvroeg naar de kapper

Dank u
pi_72300207
Ik ga ook bier proberen, als we een keer bier hebben.
Verder vind ik mijn haar best cool. Ook al verf ik het te vaak.
Op kutdagen zit het ook echt heel erg k*t.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 31 augustus 2009 @ 06:58:55 #225
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72301253
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 01:44 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Iemand die mijn bovenstaande vraag misschien kan beantwoorden, ik moet morgenvroeg naar de kapper

Dank u
In theorie misschien, maar ik weet niet of de spiegel je dat in dank gaat afnemen. Waarom laat je de rest niet uitdunnen oid?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72307325
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 06:58 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

In theorie misschien, maar ik weet niet of de spiegel je dat in dank gaat afnemen. Waarom laat je de rest niet uitdunnen oid?
Ja ga ik ook dan laten doen. Er mag zowieso in verhouding boven wel iets meer af dan achter qua lengte denk ik voor het model. Maar zorgen laagjes voor meer volume?
pi_72355636
een haartopic

ooit, in een ver verleden, ben ik di topic gestart: Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen. .
Dat heb ik een hele tijd met veel plezier en voldoening ook volgehouden.

Vorig jaar alleen begon mijn haar erg uit te vallen, bóssen tegelijk.. tot ik na een paar maanden maar eens naar de huisarts ging. Na wat bloedprikken kwam uiteindelijk aan t licht dat ik wat tekortjes had. (vitamine en dergelijke)

Nu, een jaar later, is het weer helemaal in orde. Ik slik elke dag een Haartotaal tablet van Bloem en mijn haar is weer dik en vol. Nu valt t weer meer uit maar ik hoop hier te horen dat jullie dat ook hebben: tis herfst aan t worden (als je zoveel haar verloren bent een tijd (150-300 per dag soms) schrik je soms wel als t weer meer wordt ook al is er ook nog zoiets als rui natuurlijk Toch? Toch?

Ik was mijn haar nu met Dermolin. Hypoallergeen, zonder parfum en zonder parabenen en fratsen. Soms was ik het met John Frieda voor blond haar en verder gebruik ik henna plus leave in. Verven doe ik nooit. Mijn haar is nog steeds blond, wordt wel iets donkerder maar goed ik word ook ouder, föhnen doe ik liever ook niet. Borstelen wel, en ik was het om de dag. Draag het vaak in een vlecht (iig 's nachts met een badstoffenbandje) maar nog vaker gewoon los;.

Klik dit was 2 weken terug
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:12:33 #228
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72355791
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:19 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

Ja ga ik ook dan laten doen. Er mag zowieso in verhouding boven wel iets meer af dan achter qua lengte denk ik voor het model. Maar zorgen laagjes voor meer volume?
Over het algemeen wel ja Maar verwacht niet ineens een weelderige bos
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72356687
quote:
Op zondag 2 augustus 2009 11:31 schreef Evil-Cherry het volgende:


Maar ik heb wél een goede haardag;
[ afbeelding ]
mooi!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 1 september 2009 @ 22:40:24 #230
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72356759
Ik raak ook best veel haar kwijt, maar geen hele plukken of zo. Gelukkig heb ik zoveel haar dat ik wel wat kan missen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72357060
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:40 schreef Harajuku. het volgende:
Ik raak ook best veel haar kwijt, maar geen hele plukken of zo. Gelukkig heb ik zoveel haar dat ik wel wat kan missen
bij mij gelukkig ook geen plukken en ik heb ook vrij veel, maar toch soms heb ik wel zoiets van.. Mmm
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72358722
Hmmm, iemand tips om mn haar tof te krijgen (zie fobo)

heb vrij stevig haar, dus met een halve pot wax lukt me misschien iets leuks eruit te krijgen
dus gebruik ik maar gel, maar 't zit gewoon niet zoals ik 't wil
pi_72362090
En hoe wil je het hebben dan?
pi_72367612
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 22:12 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Over het algemeen wel ja Maar verwacht niet ineens een weelderige bos
Nou het is niet eens zo heel dun maar het is voornamelijk omdat mijn haar achter gewoon belachelijk dik is. . Kon ik maar iets van achter naar bovenop planten!
pi_72372202
quote:
Op woensdag 2 september 2009 06:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
En hoe wil je het hebben dan?
kwam deze toevallig tegen, maar dat is zeker voor iets gekrulder haar?

Ik meen me wel wat beters gezien te hebben, maar dat plaatje ben ik dus kwijt

Misschien dat iemand anders suggesties heeft? Of anders toch maar weer kort?
  woensdag 2 september 2009 @ 18:15:51 #236
268448 Ekster077
'Keizer' Honda held.
pi_72374049
Ik heb een stijlvolle mat waar ik trots op ben. Maar bij de gemiddelde nederlander zijn de mededelingen verdeeld bij een mooie mat.
  woensdag 2 september 2009 @ 19:11:04 #237
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72375668
Jonge, mijn haar is super gezond en toch raakt het putje van de douche verstopt door al die losse haren die uit mn hoofd komen bij het wassen

Anyway, ik post zo even plaatje van hoe mijn haar nu is
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  woensdag 2 september 2009 @ 19:25:03 #238
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72376118


Close-up:



[ Bericht 19% gewijzigd door Salt_Seafood op 02-09-2009 19:38:55 ]
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  woensdag 2 september 2009 @ 19:26:10 #239
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72376158
Ik vind die boven voorkant niet echt fantastisch of zo. Lijkt nogal te pluizen. De rest heb je wel mooi voor elkaar
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 2 september 2009 @ 19:31:04 #240
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72376311
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:26 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind die boven voorkant niet echt fantastisch of zo. Lijkt nogal te pluizen. De rest heb je wel mooi voor elkaar
Blond/krullend haar lijkt sowieso eerder te pluizen, maar ik doe nooit wat in mijn haar dus als het dan gaat waaien is het onmogelijk wat pluis tegen te gaan

verder doe ik er dus ook niks aan, gewoon douche, droog deppen en op laten drogen.. het resultaat is elke keer weer anders

[ Bericht 0% gewijzigd door Salt_Seafood op 02-09-2009 20:46:19 ]
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72381680
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:03 schreef blckbb het volgende:

[..]

[ afbeelding ] kwam deze toevallig tegen, maar dat is zeker voor iets gekrulder haar?

Ik meen me wel wat beters gezien te hebben, maar dat plaatje ben ik dus kwijt

Misschien dat iemand anders suggesties heeft? Of anders toch maar weer kort?
denk dat zoiets je best leuk staat, zo'n kapsel moest ik ook als eerste aan denken toen ik je fobo zag . misschien zelfs nog wel wat langer.
pi_72381761
quote:
Op woensdag 2 september 2009 21:54 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

denk dat zoiets je best leuk staat, zo'n kapsel moest ik ook als eerste aan denken toen ik je fobo zag . misschien zelfs nog wel wat langer.
Dankje
Maarja, enig idee hoe ik 't ooit zo krijg?

Even googlen, en anders morgen maar wat met de gel proberen (ziet eruit dat hij gel gebruikt..
  woensdag 2 september 2009 @ 21:56:30 #243
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72381790
Hoed opzetten
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_72389278
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:26 schreef Harajuku. het volgende:
Ik vind die boven voorkant niet echt fantastisch of zo. Lijkt nogal te pluizen. De rest heb je wel mooi voor elkaar
Pluis Pluis op je oog zeker! We kunnen niet allemaal perfect haar hebben zoals jij met je steile lokken Harajuku

Ik vind het schitterend S_S, ik ben jaloers
  donderdag 3 september 2009 @ 16:53:13 #245
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72403358
quote:
Op donderdag 3 september 2009 06:36 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Pluis Pluis op je oog zeker! We kunnen niet allemaal perfect haar hebben zoals jij met je steile lokken Harajuku

Ik vind het schitterend S_S, ik ben jaloers
Thanks!

Maar Harajuku. is sowieso een Seafood basher!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72405316
quote:
Op woensdag 2 september 2009 19:31 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Blond/krullend haar lijkt sowieso eerder te pluizen
Is dat zo? Lijkt mij toch niet echt...
pi_72405615
mijn haar pluist ook snel vind ik, de kapper zei toen ook dat blond steil haar snel pluist..
(of t valt veel eerder op, daar kwamen we niet uit )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 september 2009 @ 22:13:53 #248
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72415412
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:19 schreef DarkElf het volgende:
mijn haar pluist ook snel vind ik, de kapper zei toen ook dat blond steil haar snel pluist..
(of t valt veel eerder op, daar kwamen we niet uit )
Volgens mij valt het bij blond haar inderdaad eerder op, maar ook heb je imo sneller pluis bij gekruld dan bij steil haar!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72472624
@Salt_Seafood: ik vind je haar prachtig! En ik zie eerlijk gezegd ook geen pluis.
  zondag 6 september 2009 @ 18:28:59 #250
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72492655
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:01 schreef FlyingLikeAnAngel het volgende:
@Salt_Seafood: ik vind je haar prachtig! En ik zie eerlijk gezegd ook geen pluis.
Dankje

Die dag had ik mijn haar 2x gewassen met Nivea Diamond Gloss en daarna KC's conditioner gebruikt en de kam erdoor heen gehaald, de conditioner even in laten trekken en daarna goed uitspoelen, droog deppen en verder in de openlucht laten drogen!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72570393
Ik heb vandaag Syoss Shine shampoo&conditioner gekocht. Iemand al ervaring met deze producten? en wat vond je er van?
Striving to be more than average.
pi_72570693
Ik heb de Volume, Repair en Shine geprobeerd van Syoss, en ik vind de Shine eigenlijk het minst fijn . Ik heb nogal fijn haar wat snel vettig wordt, en met de Shine conditioner leek dit nog wel sneller te gebeuren dan normaal. Tussen de Volume en Repair merk ik eigenlijk vrijwel geen verschil!

Moet wel zeggen dat ik alleen de conditioners heb, want ik gebruik alleen maar SL(E)S vrije shampoos...
pi_72570714
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:15 schreef snkr-xxx het volgende:
Ik heb de Volume, Repair en Shine geprobeerd van Syoss, en ik vind de Shine eigenlijk het minst fijn . Ik heb nogal fijn haar wat snel vettig wordt, en met de Shine conditioner leek dit nog wel sneller te gebeuren dan normaal. Tussen de Volume en Repair merk ik eigenlijk vrijwel geen verschil!

Moet wel zeggen dat ik alleen de conditioners heb, want ik gebruik alleen maar SL(E)S vrije shampoos...
Oei. mijn haar wordt ook heel snel vet. Maar ik was het elke dag, is het dan nog steeds?
Anders koop ik de volgende keer Repair.
Striving to be more than average.
pi_72570789
Ik was ook elke dag, maar wie weet is het bij jou weer anders hoor! Ik heb een vriendin en die vindt hem wel helemaal geweldig, dus misschien jij ook wel
pi_72672423
Oh een beetje een late tvp.

Ik slik trouwens van die Huid/Haar/Nagels zooi van de Hema, nu ruim een halfjaar denk ik Geen idee of het helpt, maar er zit een shot biotine in, en mijn haar lijkt zowaar wat voller bij te groeien.
Het groeit me nog steeds niet snel genoeg. Ben net weer naar de kapper geweest en naar mijn mening moest er teveel af. Het is nu wel weer fijn vol van onderen..

Kapper zei alleen wel dat ze kon zien dat ik mijn haar vaker vast had, omdat er wat haarbreuk was Niet heel ernstig gelukkig. Pff ik weet echt geen leuke manier om mijn haar vast te doen. Van vlechten krijg ik zulke lamme armen Ik doe het altijd wat ruig met wat haarlak in een hangende knot. Als ik dat niet doe glijdt het meteen uit en ziet m'n haar er zo sluik en zielig uit. Kutzooi, had ik maar krullen
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 12 september 2009 @ 18:42:58 #256
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72679145
Ach krullen is ook niet altijd alles, op goede dagen is het leuk, maar er zijn (bij mij althans) genoeg dagen dat m'n krullen maar suf op mijn hoofd blijven liggen, ipv zo'n spiraal omhoog/opzij maken..

Vandaag is het dan wel weer een goede dag (vind ik ):





Owja en voor de mensen die denken dat shampoo/conditioner (kortom: haarverzoring) weinig uitmaakt, een jaar geleden had ik enkel slag:

(stomme foto, maar je kan het verschil wel redelijk goed zien)

Ik slik trouwens net als alors ook pillen voor m'n haar, ik ben hier mee begonnen nadat ik het vorig jaar october heb laten millimeteren:

http://www.drogisterij.net/Bloem_haar_totaal_balans/P/BE644
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 12 september 2009 @ 21:32:42 #257
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72684175
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:42 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ach krullen is ook niet altijd alles, op goede dagen is het leuk, maar er zijn (bij mij althans) genoeg dagen dat m'n krullen maar suf op mijn hoofd blijven liggen, ipv zo'n spiraal omhoog/opzij maken..

Vandaag is het dan wel weer een goede dag (vind ik ):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Owja en voor de mensen die denken dat shampoo/conditioner (kortom: haarverzoring) weinig uitmaakt, een jaar geleden had ik enkel slag:

[ afbeelding ] (stomme foto, maar je kan het verschil wel redelijk goed zien)

Ik slik trouwens net als alors ook pillen voor m'n haar, ik ben hier mee begonnen nadat ik het vorig jaar october heb laten millimeteren:

http://www.drogisterij.net/Bloem_haar_totaal_balans/P/BE644
Kijk, hier vind ik het wel allemaal mooi. Bij die andere leek het net alsof het boven uitgekamd was of zo, dit ziet er prima uit
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zondag 13 september 2009 @ 14:32:01 #258
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72699228
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 21:32 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Kijk, hier vind ik het wel allemaal mooi. Bij die andere leek het net alsof het boven uitgekamd was of zo, dit ziet er prima uit
Dankje!

En dat het de vorige keer uitgekamd leek is goed mogelijk, want vlak daarvoor had ik het gewassen met shampoo -> conditioner en terwijl de conditioer erin zat had ik toen flink de kam er doorheen gehaald

Goed gezien dus
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72700600

vandaag.
pi_72702616
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:42 schreef Salt_Seafood het volgende:

Ik slik trouwens net als alors ook pillen voor m'n haar, ik ben hier mee begonnen nadat ik het vorig jaar october heb laten millimeteren:

http://www.drogisterij.net/Bloem_haar_totaal_balans/P/BE644
En dat helpt?
pi_72702726
Heeft iemand hier trouwens een gouden tip om gespleten haarpunten te voorkomen?

Google gooit je helemaal dood met allerlei onzinlinks
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 13 september 2009 @ 17:57:35 #262
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72704214
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:12 schreef Ziewoarut het volgende:

[..]

En dat helpt?
Niet voor het haar dat nu op je hoofd zit, wel voor het haar dat nog moet groeien uit je hoofd
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72706928
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:15 schreef alors het volgende:
Heeft iemand hier trouwens een gouden tip om gespleten haarpunten te voorkomen?

Google gooit je helemaal dood met allerlei onzinlinks
Serum.

Althans dat beweren ze, ik heb ze nog steeds, maar ik gebruik dan ook vaak mijn stijltang.
  maandag 14 september 2009 @ 17:12:51 #264
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72733994
Ik zoek alleen nog een product waardoor mijn krullen langer die spiraal omhoog houden, want na een paar uur zakken sommige krullen een beetje in

Iemand die hier een goed product voor weet?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72735208
Ik heb vandaag deze gekocht:



tegen haarbreuk en splijting van haarpunten. En nog extra zacht elastiekjes

Hoop dat het werkt
know'm sayin?
×
word? word.
pi_72735287
voor mij werkt henna plus heel goed.



sinds ik dat zeer geregeld in mijn punten smeer breekt mijn haar minder snel en ik heb zelden dode punten als ik de kapper mag geloven
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72735771
Ja, Henna Plus is een toppertje, ruikt ook nog eens heel lekker.
pi_72735865
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:04 schreef Daniane het volgende:
Ik heb vandaag Syoss Shine shampoo&conditioner gekocht. Iemand al ervaring met deze producten? en wat vond je er van?
Ik heb die ook gebruikt en vond het niks - mijn haar werd er vet en stug van. Maar ik heb vrij droog krullend haar, dus dat reageert misschien anders dan het jouwe

Ik zweer bij de krul shampoo en conditioner van John Frieda, maar die zijn helaas zo duur. Voor andere fans van deze shampoo uit amsterdam - op de noordermarkt verkopen ze ze regelmatig op zaterdag voor 2 voor de prijs van 1.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_72735921
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:11 schreef Mylene het volgende:
Ja, Henna Plus is een toppertje, ruikt ook nog eens heel lekker.
ja he? Ik gebruikte het vroeger (oma verteld ) al en ik probeer heel vaak nieuwe dingen maar ik weet eigenlijk niet eens waarom want het wérkt gewoon
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72737452
Over Henna Plus heb ik ook wel goede dingen gehoord. Het is alleen niet overal even makkelijk te vinden... Ik zal er eens op letten.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_72737476
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:08 schreef alors het volgende:
Over Henna Plus heb ik ook wel goede dingen gehoord. Het is alleen niet overal even makkelijk te vinden... Ik zal er eens op letten.
Bij de Tuinen hebben ze het meestal wel.
pi_72737600
Oh, en trouwens voor de mensen met vette haren, ik had hier ook altijd last van. Toen heb ik aan mn kapper gevraagd wat ik hieraan kon doen. Deze zei dat ik juist NIET mn haar iedere dag moest werken, omdat je je haar dan denkt dat het heel erg droog is, en nog meer zn best gaat doen om het vet te houden (dit verschilt natuurlijk alsnog per persoon). Toen ben ik het om de dag gaan wassen, en nu is het inderdaad minder . Op het begin heb je dus wel even 'n dag je haren vet..
Baby darling doll face honey
pi_72737608
quote:
Op maandag 14 september 2009 18:14 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik heb die ook gebruikt en vond het niks - mijn haar werd er vet en stug van. Maar ik heb vrij droog krullend haar, dus dat reageert misschien anders dan het jouwe

Ik zweer bij de krul shampoo en conditioner van John Frieda, maar die zijn helaas zo duur. Voor andere fans van deze shampoo uit amsterdam - op de noordermarkt verkopen ze ze regelmatig op zaterdag voor 2 voor de prijs van 1.
Ik vind hem redelijk. Ik zie niet echt verschil qua glans ofzo. Maar mijn haar is niet stug of vet ofzo. Juist wel zacht. Ik zit er aan te denken om hier na de repair shampoo&conditioner te kopen. (omdat ik mijn haar redelijk vaak stijl is het droog enzo..) kijken wat die doet.

John Frieda wil ik idd ook nog een keer uitproberen. Maar ik wacht wel tot er een aanbieding is, ik vind het echt duur. Ik had wel eens minitubetjes gekocht, die waren wel fijn. (sheer blonde)
Striving to be more than average.
pi_72737639
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:08 schreef alors het volgende:
Over Henna Plus heb ik ook wel goede dingen gehoord. Het is alleen niet overal even makkelijk te vinden... Ik zal er eens op letten.
Hier gewoon bij de Etos.
Striving to be more than average.
pi_72738361
Ik was sinds een week met Aubrey. Moet er wel even aan wennen, onder de douche voelt m'n haar heel stug en droog aan als ik het net gewassen heb.
Ook wordt m'n haar binnen 1 dag zo vet dat ik het de volgende dag weer moet wassen. Al wordt dit de laatste paar dagen wel wat minder geloof ik.
Verder ziet m'n haar er wel goed uit als het droog is!
pi_72738636
een tip: reken oil detox
ik kan mn haar een week niet wassen als het moet, het wordt HEEL zacht en heel mooi glanzend
gebruikte hiervoor herbal enzo maar zo mooi is mn haar nooit geweest
pi_72738661
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:14 schreef Daniane het volgende:

[..]

Hier gewoon bij de Etos.
Ja hier geloof ik ook wel, maar wel ergens weggedrukt in een hoekje, niet zo prominent als de grote merken.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_72752635
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:35 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik was sinds een week met Aubrey. Moet er wel even aan wennen, onder de douche voelt m'n haar heel stug en droog aan als ik het net gewassen heb.
Ook wordt m'n haar binnen 1 dag zo vet dat ik het de volgende dag weer moet wassen. Al wordt dit de laatste paar dagen wel wat minder geloof ik.
Verder ziet m'n haar er wel goed uit als het droog is!
Ik had precies hetzelfde toen ik net begon met de shampoo van dr. organic (kan je bij de Tuinen kopen). Ook SLS/parabenen/siliconen/troepvrij enzo, net als Aubrey. Maar nu is mn haar helemaal happy, het duurt even, maar ik ben er nu wel echt heel blij mee
pi_72753812
Ik wil mijn haar weer lang laten groeien, en het er ook een beetje fatsoenlijk uit laten zien in de tussentijd.
Op dit moment gebruik ik shampoo + conditioner van Lush waar ik het zo'n 2 a 3 keer per week mee was. Verder spuit ik er alleen af en toe wat haarlak in, dat kan ook niet zo vel kwaad lijkt me?
Alleen laat ik er wel haast elke dag de stijltang op los omdat mijn haar altijd op de verkeerde plekken alle kanten uit steekt. En föhn ik het.
Dus eigenlijk zou ik misschien iets van bescherming tegen die hitte in mijn haar moeten smeren, maar ik wil geen dingen die het verzwaren/vettig maken, maar tot nu toe heb ik nog niks gevonden wat daar aan voldoet. Iemand nog een fantastische tip?
pi_72755939
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:12 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik zoek alleen nog een product waardoor mijn krullen langer die spiraal omhoog houden, want na een paar uur zakken sommige krullen een beetje in

Iemand die hier een goed product voor weet?
Haarspray (er zijn er genoeg zonder siliconen, alleen moet je de alcohol voor lief nemen) en Tweek van Curls.
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:47:31 #281
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72761388
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 06:49 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Haarspray (er zijn er genoeg zonder siliconen, alleen moet je de alcohol voor lief nemen) en Tweek van Curls.
Welke hairspray raad je me aan? Gezien mijn haar! Want Tweek van Curls is meer een creamy substantie en die werken meestal niet zo goed op mijn haar. Bestaan er ook goede hairsprays voor gekruld haar om de krullen mooi te houden? En het liefst zonder silliconen, want ik gebruik sinds enkele weken weer KC!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:39:34 #282
264437 Hitori
Pushing every button.
pi_72764395
Sinds mijn kapper vrijwel al mijn haar om zeep heeft geholpen (vijf centimeter er af is niet hetzelfde als vijf centimeter overlaten!) ben ik tijdelijk verdoemd tot een vlot en pittig kapsel.
Het is te kort om in een staartje te doen, leuk te stijlen, of zelfs maar te fohnen. Het is ook niet steil, niet krullend, en de enige slag die er in zit staat alle kanten behalve de goede op.
Gelukkig is mijn haar wel volledig gezond, glanzend, en dik, alleen ziet het er nu belachelijk uit.

Heeft iemand tips om er iets minder "40 plus en vrijgezellig" uit te zien?
pi_72767645
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:47 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]

Welke hairspray raad je me aan? Gezien mijn haar! Want Tweek van Curls is meer een creamy substantie en die werken meestal niet zo goed op mijn haar. Bestaan er ook goede hairsprays voor gekruld haar om de krullen mooi te houden? En het liefst zonder silliconen, want ik gebruik sinds enkele weken weer KC!
Tweek werkt zooooo echt wel! Dat heeft niets van een creme, behalve dat het er zo uitziet. Heb je het eenmaal ingemasseerd voelt het net als mousse of haarlak. Geloof mij nou maar een keertje, Tweek is écht een haarlak

En als je echt haarlak wilt (is ook goed hoor), ik heb Glisskur staan. Ruikt lekker en voelt goed op je haar.

Zowel Tweek als haarlak moet je in je wortels smeren/sprayen, niet over de bovenkant.

Zelf ben ik naar de kapper geweest (er zat echt geen model meer in). Gut gut. Ze wilde wel graag weten hoe ik mijn haar deed, want het zat zo mooi (helemaal niet, want ik was de douche uitgerend met een klein beetje gel om niet enorm voor lul te lopen, dus het zat voor geen meter). Dus een beetje vertelt over gel en op ingrediënten letten enzo. Vooral de geltip wilde ze graag proberen. Ze rukt een 10-liter fles gel uit de kast, gooit dat op mijn halfdroge haar en gaat föhnen als een gek. Ja, het was GE-WEL-DIG en ZOOOOOO MOOI vond ze het. En echt jongens, ik lijk op een ontplofte poedel met een berg siliconen in d'r haar....
Nou ja, voor een blinde met slechte smaak knipt ze wél super goed, dus als ik morgen weer lekker mijn normale maniertjes doe zit het weer schitterend

@Hitori; post eens een foto?!
  dinsdag 15 september 2009 @ 15:39:32 #284
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72768165
Ja kappers moeten het imo bij knippen houden..

Goede tip dat haarlak bij de wortels gespoten dient te worden, maar dat ik makkelijker gezegd dan gedaan! En bij jou lengte zal dat ook makkelijk te doen zijn, maar hoe krijg ik dat voor elkaar met mijn (lengte) haar?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72768455
Ja, maar om nou met nat haar huiswaarts te gaan. Ik moest nog laarzen hebben (wel gevonden, niet in mijn maat... zucht) en ze had er toch al siliconen in gesmeerd met haar geshampoo. Dan maar d'r gang laten gaan hoor. Je weet maar nooit he We hadden wel een goed gesprek over het totaal onrealistische beeld die reclames van de "beauty" industrie over haar hadden. Zij werd er ook een beetje moe van dat mensen met 1 product een perfecte bos krullen willen hebben. Ze moest ook heel hard lachen om mijn voorbeeld van John Frieda. Toonbeeld van onrealistisch. Helaas geloofde zij wel stellig dat een hele lijn effect had, maar soit. Zij moet ook verkopen uiteraard.

Over haarlak; met je vingers voorzichtig een scheiding maken en met 1 hand vasthouden en dan zuinig (!) en op een afstand (het is geen probleem als er haarlak op je punten komt, maar het volume komt uit de wortels) over de scheiding sprayen. Zo werk je je hele hoofd af. Daarna even stevig met je vingers door de wortels en je hebt volume! Het werkt zelfs beter op jouw haar dan op het mijne, mijn haar is te lang eigenlijk. Hoewel het nu weer zou moeten werken
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:36:56 #286
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72770178
Oké bedankt! Raad je me aan daarbij nog m'n hoofd (haar) ondersteboven te houden?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72770769
Als jij dat makkelijk vindt. Ik spuit mezelf altijd in mijn oog/neus/oor of combinatie daarvan als ik ondersteboven sta te spuiten, dus ik probeer het te vermijden.
Ondersteboven op laten drogen is wel een goed idee.
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:06:39 #288
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72771251
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:54 schreef Evil-Cherry het volgende:
Als jij dat makkelijk vindt. Ik spuit mezelf altijd in mijn oog/neus/oor of combinatie daarvan als ik ondersteboven sta te spuiten, dus ik probeer het te vermijden.
Ondersteboven op laten drogen is wel een goed idee.
Jongens zijn over het algemeen beter geoefend in het mikken bij het spuiten!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72771359
Ja daarom, dus gewoon uitproberen
pi_72784054
God has heard me.
John Frieda 1+1 gratis @ Kruidvat, tip 4 all. . Morgen even kijken voor Anti Frizz
Striving to be more than average.
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:42:39 #291
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72785951
E-C, via jou kwam ik op deze site:

http://www.frizzoff.com/about.aspx

en ik dacht laat ik hem eens een mailtje sturen en vragen wat hij voor mijn haar aanraadt, dus foto'tje bijgesloten en verstuurd en net antwoord:
quote:
Hoi Martin,

Your hair, from the photo you sent, looks fantastic. Letting your hair air dry is the best way, so keep that up.

To keep your curls up, I’d suggest using Curl Keeper. Our product Curl Keeper will help you with making your hair look very controlled and create volume. If you like the look of your hair when it is wet, you will love Curl Keeper. Apply a generous amount of Curl Keeper to wet hair, comb through, style as usual and allow to air dry. In Styling your hair, you can separate pieces of it and twirl it round your finger to create curls. Similar to this http://www.frizzoff.com/SkipCurl.aspx better description. Your hair will dry very controlled and with no frizz. Once the hair is dry you can shake it around to loosen the curl and soften the hair. Your hair will dry so controlled that you might want to shake it around when it dries to get some volume.

The Roller Jaw Clamps clips will provide some height at the roots These clamps will provide a full looking, bouncy style that solves the unwanted flat hairstyles. The Roller Jaw Clamps allow curls to stay in their natural formation without squishing them down. The claws support large sections of hair without destroying curl formation. They are very easy to use and are extremely durable
Last item is the Root Brush. Because thick loose curls are heavy, they retain moisture and heat. Learn more about all of the benefits of the root brush to help achieve the maximum amount of volume from the root area. Basically, brushing from the root area upwards will immediately redirect the hair growth. The tail makes it easy to create workable sections and gives you volume.
I. Curl Keeper
II. Roller Jaw Clamps
III. Root Brush
To find out more about this three and other products can visit our site www.frizzoff.com. Unfortunately, we do not ship outside North America, but below is a list of some companies that carry our product and ship internationally.

www.britishcurlies.co.uk

http://naturalfrizz.co.uk/community/

www.mariposa-import.eu

www.shesells.eu

http://lockbutiken.se

www.lexies-curls.de

http://www.naturallycurly.com

Hope that helps you.

Dank u
Oplossing 3 is echt

Maar die Roller Jaw Clamps lijkt me wel wat, want als ik mooie krullen wil moet ik het laten drogen met mn hoofd ondersteboven, dat is in de lente/zomer geen probleem, 20 minuutjes in de zon zitten en klaar, maar met dit weer is dat niet te doen, airdry duurt 3 tot 4 uur en zolang ga ik natuurlijk niet met mn hoofd voorover hangen

dus wellicht dat die clamps werken voor mij

Heb jij er ervaring mee E-C?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72791914
Ik clip soms wel, maar echt enthousiast ben ik er niet over. Ik heb filmpjes gezien over die clips. Tsja, het zal er niet sneller van gaan drogen.

Ik ben neutraal. En ja Curlkeeper, vloeibare glycerine in een potje. Niet goed voor vochtige zomers en droge winters. Nogmaals, ik ben niet enthousiast

Maar goed, ieder zijn ding. Ik zie wel waarom die clips zouden helpen.
pi_72811413
Hebben jullie dat eigenlijk ook? Altijd op het einde van de zomer/begin herfst dat het lijkt alsof je echt veeel meer haar verliest dan normaal. Het haar voelt dan ook veel droger en dunner aan als normaal. Ik heb dat echt al de afgelopen 4 jaar (sinds ik lang haar heb) heel erg.
pi_72811699
Jeps. Was normaal volgens de kapper, dus ze heeft me even ontdaan van alle losse haren (ik voelde me net een kat in de rui). Vanmorgen dus geen uitval meer, maar gut gut. Het ging met bossen tegelijkertijd. En aangezien ik hiervoor 3,5 jaar dreads had, was dit wel even eng
  woensdag 16 september 2009 @ 18:12:01 #295
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72811874
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:07 schreef Evil-Cherry het volgende:
Jeps. Was normaal volgens de kapper, dus ze heeft me even ontdaan van alle losse haren (ik voelde me net een kat in de rui). Vanmorgen dus geen uitval meer, maar gut gut. Het ging met bossen tegelijkertijd. En aangezien ik hiervoor 3,5 jaar dreads had, was dit wel even eng
Ja ik heb ook meer haarverlies dan normaal! Fucking niet normaal!

Gelukkig zie je er niks van, aangezien ik nog zo'n 150.000 haren op mijn hoofd heb zitten

En ik ga die claws denk ik wel proberen, als het niks is jammer dan.
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72812524
Net even mn haar gewassen met John Frieda Frizz-Ease Curl Around.
benieuwd naar t resultaat morgenvroeg. (heb t nu in n knot)
Striving to be more than average.
pi_72812555
Ik heb juist niet zo veel haaruitval op dit moment.
Striving to be more than average.
pi_72829170
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:12 schreef Salt_Seafood het volgende:

[..]


En ik ga die claws denk ik wel proberen, als het niks is jammer dan.
Welke ga je kopen? Die van Curls?
pi_72829610
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:27 schreef Daniane het volgende:
Net even mn haar gewassen met John Frieda Frizz-Ease Curl Around.
benieuwd naar t resultaat morgenvroeg. (heb t nu in n knot)
Heb jij niet ook een soort van ontploft haar als je het in een knot draagt 's nachts (zeker als je het hebt gewassen) en het dan 's ochtends borstelt? Ik heb dan echt een hele grote bos... daarom doe ik het ook nooit
  donderdag 17 september 2009 @ 10:38:16 #300
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_72832672
quote:
Op donderdag 17 september 2009 06:58 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Welke ga je kopen? Die van Curls?
Ja die lijken me wel het beste, samen met Tweek, alleen die claws zijn echt nergens in EU te koop zie ik net!

Heb jij ze wel van Curls?
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
pi_72855856
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:19 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Heb jij niet ook een soort van ontploft haar als je het in een knot draagt 's nachts (zeker als je het hebt gewassen) en het dan 's ochtends borstelt? Ik heb dan echt een hele grote bos... daarom doe ik het ook nooit
Hahaha, mijn haar is dan nog nat. (ik heb heel dik haar) dus een echte bos wordt het pas als 't opgedroogd is. Maar ik borstel het dan 's ochtends ook niet. Omdat het dan toch helemaal klitvrij is. en dan zit het ook veel mooier.
Striving to be more than average.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')