abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71101584
Het voorstel van de PvdA om de ww-premie voor Arbeiders weer in te voeren wordt breed maatschappelijk weggewoven.
Dus een onhaalbaar plan wat wel laat zien dat ze de Arbeiders wil laten opdraaien voor tegenvallers.
Ik dacht dat de PvdA voor de Arbeiders opkwam, niet dus.
ze staan al zwak in de peilingen , dit lijkt mij niet handig.
en het bla bla bla van sterkste schouders moeten het dragen, valt hier natuurlijk helemaal niet mee te rijmen, de arbeiders zijn nou vaak net niet de sterkste schouders
het is de groep die nu ook al het meeste last heeft van de crisis
vooral door de pensioen nadelen voor deze groep, de Arbeiders dus.

PvdA heeft geen oppositie nodig, ze zijn hun eigen oppositie
(voor de zoveelste keer)
pi_71102305
Laat ze de inkomensafhankelijke ZVW premie van het zorgkartel maar gebruiken

Dat is 5.000.000 FTE x 2248 euro ofwel 12 miljard euro
pi_71103301
Het idee van Klijsma is zo slecht nog niet. Als er geld nodig is, moet er toch gezocht worden naar een goede oplossing. De koopkracht zal hierdoor echt niet ernstig geschaad worden; De hoogste inkomens kost dat tot 75 euro per jaar aan koopkracht en het levert naar schatting wel 350 miljoen euro op. Dit is een betere oplossing dan die minister Donner heeft aangedragen, namelijk onder meer 98 miljoen euro te bezuinigen op baanbegeleiding voor werklozen.

Laat ieder mens een steentje bijdragen (een zeer klein steentje als je het mij vraagt), dat komt het wel in orde met die deeltijd ww.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 21:58:12 #4
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_71103894
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:33 schreef Maaike26 het volgende:
Het idee van Klijsma is zo slecht nog niet.
Natuurlijk wel een dramatisch plan; in tijden van recessie en armoedeval ga je werken nog wat zwaarder belasten? Ach, we hebben banen en bedrijven zat in dit land...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_71104256
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

Natuurlijk wel een dramatisch plan; in tijden van recessie en armoedeval ga je werken nog wat zwaarder belasten? Ach, we hebben banen en bedrijven zat in dit land...
volgens mij teveel PvdAèrs
pi_71104934
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 21:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het niet een perfect plan is, dat is helaas ook niet mogelijk. Toch is dit vele malen beter dan korten op baanbegeleiding voor werklozen, hoe belangrijk is het niet dat er zoveel mogelijk mensen een baan hebben? Daarbij kan de werkende mens kan echt die halve procent wel missen.
pi_71111641
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 22:38 schreef Maaike26 het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het niet een perfect plan is, dat is helaas ook niet mogelijk. Toch is dit vele malen beter dan korten op baanbegeleiding voor werklozen, hoe belangrijk is het niet dat er zoveel mogelijk mensen een baan hebben? Daarbij kan de werkende mens kan echt die halve procent wel missen.
Want er wordt al niet genoeg belasting betaald? Laten ze het eens elders van de begroting vandaan halen als er tekorten ontstaan.
pi_71112913
quote:

[..]

Dat is natuurlijk wel weer een walgelijke opmerking.
De werkende mens wordt al genoeg belast.

[ Bericht 0% gewijzigd door huhggh op 19-07-2009 12:30:26 ]
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 19 juli 2009 @ 11:58:47 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71113635
quote:

[..]

Beetje afhankelijk hoe die 'baanbegeleiding' tegenwoordig in zijn werk gaat.
Toen ik werkloos was en verplicht in een reintegratie traject moest, was dat huilen met de pet op. Zonde van mijn tijd, zonde van hun tijd, en vooral zonde van het geld.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71114803
quote:
Het idee van Klijsma is zo slecht nog niet. Als er geld nodig is, moet er toch gezocht worden naar een goede oplossing. De koopkracht zal hierdoor echt niet ernstig geschaad worden; De hoogste inkomens kost dat tot 75 euro per jaar aan koopkracht en het levert naar schatting wel 350 miljoen euro op. Dit is een betere oplossing dan die minister Donner heeft aangedragen, namelijk onder meer 98 miljoen euro te bezuinigen op baanbegeleiding voor werklozen.

Laat ieder mens een steentje bijdragen (een zeer klein steentje als je het mij vraagt), dat komt het wel in orde met die deeltijd ww.
Die hele deeltijd WW is een schande en bijzonder slecht voor de economie. Iedereen daar aan bij laten dragen is zeker geen goede optie, je zou het hele plan eigenlijk gewoon moeten schrappen. Bedrijven houden nu mensen in dienst die ze eigenlijk niet vast kunnen houden, op deze manier verstoor je het evenwicht. De economie gaat hierdoor in Nederland een stuk trager op gang komen en heel erg slap terugkomen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_71114921
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:49 schreef henkway het volgende:
Laat ze de inkomensafhankelijke ZVW premie van het zorgkartel maar gebruiken

Dat is 5.000.000 FTE x 2248 euro ofwel 12 miljard euro
Ja, want die verzekeraars passen dat wel bij en rekenen dat niet door in de premie...

Je fluctueert toch echt tussen clown en debiel af en toe...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71115094
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, want die verzekeraars passen dat wel bij en rekenen dat niet door in de premie...
Er is toch geen sprake van enige concurrentie nu.
Dus mogelijk dat we dan wat concurrentie zien op de nominale premie

Laat ze dat zorgkartel maar eens even aan mij over, ik zou ze wel laten concurreren en gelijk het NZA bolwerk opheffen
pi_71115180
quote:

[..]

Ik zou eens willen dat 'men' eens kapt met de werkende mens beschouwen als een gratis-geld-machine om de niet-werkende mens te sponsoren.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_71115204
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:55 schreef henkway het volgende:

Er is toch geen sprake van enige concurrentie nu.
Dus mogelijk dat we dan wat concurrentie zien op de nominale premie
Er zijn nog maar 4 grote groepen over. En de verzekeringsnemers blijken niet te verkassen. Joh, die concurrentie kun je gewoon vergeten.
quote:
Laat ze dat zorgkartel maar eens even aan mij over, ik zou ze wel laten concurreren en gelijk het NZA bolwerk opheffen
Waarom denk jij in vredesnaam dat jij het beter kan?
pi_71115338
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn nog maar 4 grote groepen over. En de verzekeringsnemers blijken niet te verkassen. Joh, die concurrentie kun je gewoon vergeten.
[..]

Waarom denk jij in vredesnaam dat jij het beter kan?
Iedereen die het vast inkomensbestanddeel uit de geldstroom van het zorgkartel kan halen doet het beter.

Concurrentie moet op de nominale premie, en de inkomensafhankelijke premie moet weg net als voor 2006 en niet anders.
pi_71115421
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:04 schreef henkway het volgende:

Iedereen die het vast inkomensbestanddeel uit de geldstroom van het zorgkartel kan halen doet het beter.
Dat is jouw mening. Het feit dat jij wil inzetten op concurrentie maakt dat ik weinig vertrouwen heb dat jij het beter doet.

Dat gezegd hebbende: het is off-topic terug naar de logische opmerking van de PvdA die altijd de klacht krijgt in te teren, maar gewoon terecht constateert dat we nu zoveel WW geld aan het uitgeven zijn dat de pot ook weer wat dient te worden gevuld.
pi_71115460
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Het feit dat jij wil inzetten op concurrentie maakt dat ik weinig vertrouwen heb dat jij het beter doet.

Dat gezegd hebbende: het is off-topic terug naar de logische opmerking van de PvdA die altijd de klacht krijgt in te teren, maar gewoon terecht constateert dat we nu zoveel WW geld aan het uitgeven zijn dat de pot ook weer wat dient te worden gevuld.
gewoon stoppen met de deeltijd WW, nu houden we slechte bedrijven in leven die ruimte moeten maken voor vernieuwing
pi_71115557
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:08 schreef henkway het volgende:

gewoon stoppen met de deeltijd WW, nu houden we slechte bedrijven in leven die ruimte moeten maken voor vernieuwing
Nee, zo makkelijk is dat niet.

Deeltijd WW is een kleine overbrugging. Het scheelt ontslagen op dit moment en zodra de zaak aantrekt dat anderen (goedkoper!) weer kunnen worden aangenomen (belang werknemers) en ook dat bedrijven hun HC know-how in huis houden (belang werkgevers).

Dat is het idee en dat is helemaal zo slecht nog niet.
pi_71115858
Over die deeltijd-ww is gewoon (as usual) weer niet nagedacht door de overheid. Ja, het was bedoeld om bedrijven hoog-gekwalificeerd personeel aan te laten houden voor een beperkte tijd. Maar ja, dat was ff vergeten om duidelijk te specificeren. Met als gevolg dat elke dozensjouwer of schoonmaker aangemeld werd door de bedrijven die mee mochten doen.

Kunnen we niet eens een wetje maken dat bij dit soort geblunder de kosten op de blunderende politici verhaald kunnen worden? Dan gaan die maar eens een paar jaartjes op bijstandsniveau zitten, in plaats van de kosten van hun geblunder maar weer eens verhalen op braaf werkende burgers.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_71117486
quote:
Dit is een betere oplossing dan die minister Donner heeft aangedragen, namelijk onder meer 98 miljoen euro te bezuinigen op baanbegeleiding voor werklozen.
En hoe veel banen hebben die 98 miljoen euro opgeleverd?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 19 juli 2009 @ 14:23:50 #21
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_71117925
quote:

Natuurlijk is het wel slecht. Personen in loondienst worden getroffen: onder het mom van arbeids- en concurrentiebehoud mag niemand om salarisverhoging vragen, terwijl managers wél hun brutosalaris met minimaal de hoeveelheid te verhogen om netto gelijk of hoger uit te komen.
Korten op arbeidsbegeleiding is veel beter. De meeste langdurig werklozen zijn toch kansloos op de arbeidsmarkt.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_71118010
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:22 schreef Metatron het volgende:
Over die deeltijd-ww is gewoon (as usual) weer niet nagedacht door de overheid. Ja, het was bedoeld om bedrijven hoog-gekwalificeerd personeel aan te laten houden voor een beperkte tijd. Maar ja, dat was ff vergeten om duidelijk te specificeren. Met als gevolg dat elke dozensjouwer of schoonmaker aangemeld werd door de bedrijven die mee mochten doen.
juist, techniek gaat door en dit kan wel 2 jaar duren
Die bedrijven moeten tzt jonger en goedkoper personeel aannemen
Geen goede zaak
pi_71118448
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:23 schreef ouderejongere het volgende:

terwijl managers wél hun brutosalaris met minimaal de hoeveelheid te verhogen om netto gelijk of hoger uit te komen.
Topmanagers zijn hard in inkomen achteruit gegaan. Zwets niet.
  zondag 19 juli 2009 @ 14:48:22 #24
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_71118693
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Topmanagers zijn hard in inkomen achteruit gegaan. Zwets niet.
bron?
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_71118808
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:48 schreef ouderejongere het volgende:

bron?
Diversen. 38% daling staat mij bij, maar pin me er niet op vast.
pi_71119055
quote:
Op zondag 19 juli 2009 12:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn nog maar 4 grote groepen over.
Vier grote groepen van wat?
pi_71119678
quote:
Op zondag 19 juli 2009 14:59 schreef yyentle het volgende:

Vier grote groepen van wat?
Zorgverzekeraars.

Achmea Agis groep: 4,7 mio
Uvit: 4,2 mio
CZ/Delta Lloyd/Ohra: 2,6 mio
Menzis/Azivo: 2 mio.

Samen goed voor 13,5 mio verzekerden, hetgeen 80% van de markt is. De dominante groep.
pi_71119760
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zorgverzekeraars.

Achmea Agis groep: 4,7 mio
Uvit: 4,2 mio
CZ/Delta Lloyd/Ohra: 2,6 mio
Menzis/Azivo: 2 mio.

Samen goed voor 13,5 mio verzekerden, hetgeen 80% van de markt is. De dominante groep.
Ik geloof dat je je hier ernstig vergist hoor!

Zal het volgende week wel even nakijken, het zijn er in ieder geval veeeeeel meer.
pi_71119995
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:21 schreef yyentle het volgende:

Ik geloof dat je je hier ernstig vergist hoor!
Dan kom jij met betere cijfers, ook goed.
quote:
Zal het volgende week wel even nakijken, het zijn er in ieder geval veeeeeel meer.
Ja, de overige 20% zit natuurlijk bij andere verzekeraars. Maar die zijn niet dominant.
pi_71121014
quote:
Op zondag 19 juli 2009 15:29 schreef DS4 het volgende:

Dan kom jij met betere cijfers, ook goed.
Misschien heb je in de cijfers wel gelijk. Het ging mij om de vier grote groepen.
In de eerste plaats kunnen die vier grote groepen (waarvan de meesten wel zijn gefuseerd maar nog steeds autonoom functioneren) heel goed tegen elkaar kunnen concurreren en in de tweede plaats kunnen mensen overstappen naar de andere verzekeraars.
Om te beweren dat concurrentie wel kan worden vergeten is uit de lucht gegrepen onzin.
quote:
Ja, de overige 20% zit natuurlijk bij andere verzekeraars. Maar die zijn niet dominant.
Ja en?
pi_71121166
quote:
Op zondag 19 juli 2009 13:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, zo makkelijk is dat niet.

Deeltijd WW is een kleine overbrugging. Het scheelt ontslagen op dit moment en zodra de zaak aantrekt dat anderen (goedkoper!) weer kunnen worden aangenomen (belang werknemers) en ook dat bedrijven hun HC know-how in huis houden (belang werkgevers).

Dat is het idee en dat is helemaal zo slecht nog niet.
Ben het op zich met je eens, zo slecht is dit plan van de PvdA natuurlijk niet, maar wat ik ook weer hoorde (op de radio in de auto, dus kan geen bron vermelden), is dat er met die deeltijd-WW gesjoemeld wordt. Bijv. er worden goedkope buitenlandse werknemers ingehuurd en duurdere contractors worden er (als onderdeel om voor deze regeling in aanmerking te komen) uit gezet.
I´m back.
pi_71121488
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:05 schreef yyentle het volgende:

In de eerste plaats kunnen die vier grote groepen (waarvan de meesten wel zijn gefuseerd maar nog steeds autonoom functioneren) heel goed tegen elkaar kunnen concurreren en in de tweede plaats kunnen mensen overstappen naar de andere verzekeraars.
Het is gebleken dat de verzekeringsnemers nauwelijks zijn te bewegen van de ene naar de andere verzekering.

En met vier dominante groepen is het niet te verwachten dat zij heel erg hun best zullen doen om dat te veranderen.
quote:
Om te beweren dat concurrentie wel kan worden vergeten is uit de lucht gegrepen onzin.
En ik vind jouw opvatting naïef. Zeker gelet op het feit dat vrijwel niemand over stapt. Mensen klagen wel over de hoge kosten van zorgverzekeringen (overigens: ten onrechte!), maar feitelijk zijn er maar weining die er iets mee doen.

Ik geloof niet in de fabel dat de zorgverzekeraars dmv concurrentie de zorg goedkoper gaan maken. Jij misschien nog wel. Dat mag.
pi_71121539
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:11 schreef Ryan3 het volgende:

Bijv. er worden goedkope buitenlandse werknemers ingehuurd en duurdere contractors worden er (als onderdeel om voor deze regeling in aanmerking te komen) uit gezet.
Ik zou zeggen: boete van 300% te verhalen op de feitelijk leidinggevenden in persoon. Als we de zwartspaarders aan kunnen pakken, dan ook dit soort ongein.
pi_71121742
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is gebleken dat de verzekeringsnemers nauwelijks zijn te bewegen van de ene naar de andere verzekering.

Bron?
pi_71121815
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:29 schreef yyentle het volgende:

Bron?
Ik dacht dat jij in de branche werkzaam was...

Maar goed, een bron.
pi_71122400
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij in de branche werkzaam was...

Maar goed, een bron.
Jij doet onderstaande onzinnige bewering, daarom vraag ik jou een link. Lijkt me evident.
quote:
En zie hier:

quote:
In 2008 stapte nog 4 procent over, in 2007 6 procent en in 2006 21 procent.
Dat je onzinuitspraken doet blijkt wel uit je eigen link.
pi_71122701
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:50 schreef yyentle het volgende:

Dat je onzinuitspraken doet blijkt wel uit je eigen link.
2006 was invoer van het systeem.

2007: 6%

2008: 4%

2009: 3%

Ik noem dat nauwelijks bewegen en dat staat ook gewoon in dat artikel (weinig animo...). Jij wil het nu kennelijk een volatile markt noemen. Dat mag.
pi_71122792
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

2006 was invoer van het systeem.

Precies.

Als er weer veranderingen zouden worden ingevoerd veranderen de mensen ook weer.

Snappie?
pi_71122973
quote:
Op zondag 19 juli 2009 16:58 schreef yyentle het volgende:

Precies.

Als er weer veranderingen zouden worden ingevoerd veranderen de mensen ook weer.

Snappie?
Ja, alleen hadden wij het over concurrentie tussen verzekeraars en niet over stelselwijzigingen. Leuk geprobeerd, die draai...
pi_71124539
quote:

[..]

Nou nou wat een begrip voor het Pvda plannetje om de werkende bevolking nog verder uit te melken.
Hoor je soms bij die kliek die het Nederlandse bevolking steeds meer beperkingen oplegt?
Een normaal mens denkt zo niet.
pi_71124745
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:41 schreef detlevico het volgende:

Nou nou wat een begrip voor het Pvda plannetje om de werkende bevolking nog verder uit te melken.

De reden om de premie op 0 te zetten was dat er al veel geld in het potje zat en er ging weinig uit. Die situatie is veranderd, dus is het logisch dat er over nagedacht wordt.

Ik snap best ook de tegengestelde gedachte, te weten dat lastenverzwaringen niet goed zijn voor de economie, maar het feit dat er momenteel veel wordt gespaard maakt dat het afzien van lastenverzwaringen voor de economie relatief weinig zal doen.
  † In Memoriam † zondag 19 juli 2009 @ 17:59:44 #42
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71125259
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:46 schreef DS4 het volgende:
De reden om de premie op 0 te zetten was dat er al veel geld in het potje zat en er ging weinig uit. Die situatie is veranderd, dus is het logisch dat er over nagedacht wordt.

Ik snap best ook de tegengestelde gedachte, te weten dat lastenverzwaringen niet goed zijn voor de economie, maar het feit dat er momenteel veel wordt gespaard maakt dat het afzien van lastenverzwaringen voor de economie relatief weinig zal doen.
Wat een raspoliticus ben je ook.

Mensen sparen, dat is niet gewenst, hops belasting omhoog!
Carpe Libertatem
pi_71125261
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ha ha nog zo eentje.
Kijk maar: maar het feit dat er momenteel veel wordt gespaard maakt dat het afzien van lastenverzwaringen voor de economie relatief weinig zal doen.
Ja ja........de overheid kijkt al met grote rovers ogen wat er op de bank staat van de Nederlandse bevolking, en kijk ook maar eens naar het zwarte geld verhaal daar gaat men met grof geschut te keer.
pi_71125371
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:59 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat een raspoliticus ben je ook.

Mensen sparen, dat is niet gewenst, hops belasting omhoog!
Neem maar van mij aan dat hier op Fok politici en ambtenaren zitten om het gepeupel te hersenspoelen.

pi_71126261
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, alleen hadden wij het over concurrentie tussen verzekeraars en niet over stelselwijzigingen. Leuk geprobeerd, die draai...
Het ging over beide, maar vermoedelijk begreep je dat niet.
pi_71128154
quote:
Op zondag 19 juli 2009 17:59 schreef detlevico het volgende:
Ja ja........de overheid kijkt al met grote rovers ogen wat er op de bank staat van de Nederlandse bevolking, en kijk ook maar eens naar het zwarte geld verhaal daar gaat men met grof geschut te keer.

Leuk en aardig, maar het geld dat uitgegeven wordt moet ergens vandaan komen. Als jij dat niet wenst te begrijpen houdt het natuurlijk op.
pi_71128169
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:02 schreef detlevico het volgende:

Neem maar van mij aan dat hier op Fok politici en ambtenaren zitten om het gepeupel te hersenspoelen.

Ik moest lachen...
pi_71128230
quote:
Op zondag 19 juli 2009 18:30 schreef yyentle het volgende:

Het ging over beide, maar vermoedelijk begreep je dat niet.
Jij breekt in de discussie tussen Henkway en mij en bepaalt en passant even waar die discussie over ging?

Het moet niet gekker worden.
pi_71128331
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij breekt in de discussie tussen Henkway en mij en bepaalt en passant even waar die discussie over ging?

Het moet niet gekker worden.
Ik breek niet in, ik zie onzin staan. Als je niet wilt dan andere mensen daarop inhaken, moet je via PM berichten sturen en niet in een draad discussieren die voor iedereen open is.
  zondag 19 juli 2009 @ 19:34:16 #50
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71128337
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:14 schreef gtotep het volgende:
Het voorstel van de PvdA om de ww-premie voor Arbeiders weer in te voeren wordt breed maatschappelijk weggewoven.
Dus een onhaalbaar plan wat wel laat zien dat ze de Arbeiders wil laten opdraaien voor tegenvallers.
Ik dacht dat de PvdA voor de Arbeiders opkwam, niet dus.
ze staan al zwak in de peilingen , dit lijkt mij niet handig.
en het bla bla bla van sterkste schouders moeten het dragen, valt hier natuurlijk helemaal niet mee te rijmen, de arbeiders zijn nou vaak net niet de sterkste schouders
het is de groep die nu ook al het meeste last heeft van de crisis
vooral door de pensioen nadelen voor deze groep, de Arbeiders dus.

PvdA heeft geen oppositie nodig, ze zijn hun eigen oppositie
(voor de zoveelste keer)
Idd, en aan de arbeiders denken ze al lang niet meer.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_71128482
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Leuk en aardig, maar het geld dat uitgegeven wordt moet ergens vandaan komen. Als jij dat niet wenst te begrijpen houdt het natuurlijk op.
Ja ja, de Nederlandse bevolking is als een meelzak, elke keer als je erop slaat blijft hij stuiven.

De Nederlandse overheid is een BIG SPENDER voor het buitenland, daarom moet het Nederlandse bevolking alweer bloeden.
De Nederlandse overheid MOET dat geld in eigen land en aan eigen bevolking besteden!
STOP de LINKSE HOBBY`S!!!
pi_71128672
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:34 schreef yyentle het volgende:

Ik breek niet in, ik zie onzin staan.
Nee, je begreep niet waar ik het over had met de 4 grote groepen en daarna vond je het maar vreemd dat mensen nauwelijks te bewegen zijn om over te stappen, waarbij je eerst nog poogde om te doen alsof 3% een grote groep is...

Overigens nog zoiets: je draait "heel slim" met je "stelselwijziging", maar een nieuwe stelselwijziging (in deze discussie alleen te plaatsen als het niet meer inhouden op salaris en gewoon in de premie verwerken, wat nog verdomd veel gevolgen heeft voor mensen die minder dan 30K verdienen en bepaald niet vergelijkbaar met de stelselwijziging van 2006 en ook gewoon geen stelselwijziging, maar gewoon een andere vorm van geld ophalen) zorgt niet opnieuw voor veel overstappers, daar indertijd juist veel collectieven gevormd werden (b.v. via de werkgever) en DAT was verantwoordelijk voor de vele overstappers. Inmiddels is meer dan 2/3e via een collectief verzekerd...

Maar laat je vooral niet afleiden door de feiten.
pi_71128720
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:37 schreef detlevico het volgende:
STOP de LINKSE HOBBY`S!!!
Ach, een wildersadept.
pi_71128838
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ach, een wildersadept.
Ach, een LINKSE kerkganger.
pi_71128870
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:47 schreef detlevico het volgende:

Ach, een LINKSE kerkganger.

Goed voor het zieleheil...
pi_71131310
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, je begreep niet waar ik het over had met de 4 grote groepen en daarna vond je het maar vreemd dat mensen nauwelijks te bewegen zijn om over te stappen, waarbij je eerst nog poogde om te doen alsof 3% een grote groep is...

Ik wilde van jou expliciet horen wat je bedoelde, zodat je je er niet, zoals gebruikelijk uit zou kunnen draaien.
En voor het overige, ach het is toch wel duidelijk dat jij alles beter wilt weten en er niet tegen kan als anderen (maakt niet uit wie) die beter op de hoogte zijn, je er op wijzen dat je onzin vertelt?
Als een ander je tegenspreekt zwiep je weer want rond met persoonlijke aanvallen, je diverse succesfuncties (hele dag op FOK, hoe bestaat het) je vermeende autoriteit of die van je kennissen, je contacten en die van je vrouw, je rijkdom, je snelle auto's, je multiadvocatendeskundigheid, je zaken, je afkomst (ik ben er vast nog wel een paar vergeten) ach noem het maar op.

Dit keer weet jij dat mensen volgens jou niet te bewegen zijn om van verzekeraar te veranderen en dat dan weer omdat concurrentie volgens jou niet mogelijk zou zijn.
quote:
Overigens nog zoiets: je draait "heel slim" met je "stelselwijziging", maar een nieuwe stelselwijziging (in deze discussie alleen te plaatsen als het niet meer inhouden op salaris en gewoon in de premie verwerken, wat nog verdomd veel gevolgen heeft voor mensen die minder dan 30K verdienen en bepaald niet vergelijkbaar met de stelselwijziging van 2006 en ook gewoon geen stelselwijziging, maar gewoon een andere vorm van geld ophalen) zorgt niet opnieuw voor veel overstappers, daar indertijd juist veel collectieven gevormd werden (b.v. via de werkgever) en DAT was verantwoordelijk voor de vele overstappers. Inmiddels is meer dan 2/3e via een collectief verzekerd...

Maar laat je vooral niet afleiden door de feiten
Misschien moet je ook nog eens begrijpend leren schrijven.

Ik denk dat je in een fantasiewereld leeft, probeert indruk te maken en er genoegen in schept de succesvolle betweter uit te hangen die door niemand tegengesproken wil worden en als je door mensen die wel op het betreffende terrein kennis van zaken hebben op je ongelijk wordt gewezen, zeg je gewoon dat de tegenspreker draait, dom of debiel is of liegt.
.
Ik geef toe, het was van mij ook dom dat ik me weer eens liet verleiden op je te reageren.
Ik laat het hierbij, met mensen als jij valt niet te discussieren.
pi_71132950
quote:
Op zondag 19 juli 2009 19:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd, en aan de arbeiders denken ze al lang niet meer.
Juist, de regering moet in eigen middelen op zoek naar extra geld.
Als ik extra wil uitgeven moet ik ook ergens anders gaan snijden

\En ik vind dat de bevolking net de huidige techniek een say moet krijgen in de aanwending van de
135 miljard belastingen per jaar
pi_71133112
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:11 schreef yyentle het volgende:

[..]
Als een ander je tegenspreekt zwiep je weer want rond met persoonlijke aanvallen, je diverse succesfuncties (hele dag op FOK, hoe bestaat het) je vermeende autoriteit of die van je kennissen, je contacten en die van je vrouw, je rijkdom, je snelle auto's, je multiadvocatendeskundigheid, je zaken, je afkomst (ik ben er vast nog wel een paar vergeten) ach noem het maar op.
zeg niet op de persoon he??
Dat doet DS4 ook nooit
pi_71133219
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:11 schreef yyentle het volgende:

Dit keer weet jij dat mensen volgens jou niet te bewegen zijn om van verzekeraar te veranderen en dat dan weer omdat concurrentie volgens jou niet mogelijk zou zijn.
Dat staat er niet (je kan echt niet lezen!) en dat mensen niet overstappen heb ik gewoon aangetoond middels een bron.
quote:
Misschien moet je ook nog eens begrijpend leren schrijven.

Als ik schrijf dat de vier grote verzekeraars 80% van de markt hebben kom jij met "ik weet zeker dat er meer verzekeraars zijn!".

En dat zal dan wel weer aan mij liggen dat ik niet duidelijk genoeg was dat er nog 20% was die niet bij de 4 grote zitten... Dag hoor!

[quote]
Ik geef toe, het was van mij ook dom dat ik me weer eens liet verleiden op je te reageren.
Het is inderdaad opvallend dat jij alsof ik honing aan mijn reet heb voor de zoveelste keer weer de confrontatie opzoekt. En voor de zoveelste keer doorzeiken over wat voor mij normaal is, voor jou kennelijk heel bijzonder en als ik je aan bied om er een weddenschap aan te verbinden zodat je 1.000 euro kan verdienen EN mij "ontmaskeren", dan geef je niet thuis. Opvallend, voor iemand die het allemaal zeker weet. Maar goed, je bent er kennelijk alleen op uit om mij in discrediet te brengen. Het is alleen zo jammer dat je het zo enorm knullig doet.

Get a life!
pi_71133361
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:13 schreef DS4 het volgende:

Get a life!
pi_71133620
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:18 schreef yyentle het volgende:

Sterk!
pi_71133957
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sterk!
Vond ik zelf ook wel.
pi_71134121
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:36 schreef yyentle het volgende:

Vond ik zelf ook wel.
Als jij er gelukkig mee bent, ben ik het ook. Ok?
pi_71134774
quote:
Op zondag 19 juli 2009 22:42 schreef henkway het volgende:
overigens vraag ik me wel af waarom belastingen altijd met 7% gemiddeld moeten stijgen, terwijl de lonen hooguit met 3% stijgen
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70122ned&D1=a&D2=24,29,34,39,44-50&HDR=G1&STB=T&VW=T
De meeste belastingen komen niet van loon (dat ong. 1/3, dus wel een grote vis) en de opbrengst hangt ook erg samen met uitgaven (BTW, ook 1/3e) en bedrijfswinsten.

Ik zie ook niet waar je 7% vandaan haalt. 2003 tot en met 2008 kom ik op 4,5% gemiddeld.
pi_71141151
quote:
Dat staat er niet (je kan echt niet lezen!) en dat mensen niet overstappen heb ik gewoon aangetoond middels een bron.
Nee dat heb je juist niet aangetoond.
quote:
Opvallend, voor iemand die het allemaal zeker weet.
Waar staat dat ik het zeker weet?
Het is een feit dat wetenschappers, advocaten en rechters met serieuze banen geen tijd hebben de hele dag te fokken. Dit in tegenstelling tot advocaten in opleiding voor wie het juist interessant is te fokken.

Voor het overige deel ik je mede hoe ik erover denk. En ook nu weer: je draait.
quote:
Het is alleen zo jammer dat je het zo enorm knullig doet.
Bedoel je dit?

[topsalarissen] VEB ziet het licht: einde bonuscultuur? #41

Dat is iemand anders.

Mijn allereerste confrontatie met jou ging over wat jij meende beter te weten mbt het handelen van een rechter. Je had (zoals heel vaak overigens) ongelijk en werd heeel erg boos.
pi_71141615
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:29 schreef yyentle het volgende:

[..]Waar staat dat ik het zeker weet?
Dit topic gaat over de PVDA en de relatie tot belastingen, specifiek WW premie voor werknemers
Open maar een topic onder de naam, DS4 heeft ongelijk

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 20-07-2009 11:05:56 ]
pi_71141917
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:56 schreef henkway het volgende:

[..]

Dit topic gaat over de PVDA en de relatie tot belastingen
Open maar een topic onder de naam, DS4 heeft ongelijk
Ik weet het.

DS4 wil altijd het laatste woord hebben en dan kan ik het niet laten.

sorry.

Maar als DS4 weer het laatste woord wil hebben, volg ik je advies op, open als antwoord een topic en zoek alles terug.
pi_71142020
quote:
Op maandag 20 juli 2009 09:29 schreef yyentle het volgende:

Nee dat heb je juist niet aangetoond.
Ik weet dat jij een markt waar 97% blijft waar hij zit volatiel vindt. Maar feitelijk is dat onzin natuurlijk.
quote:
Waar staat dat ik het zeker weet?
Het is een feit dat wetenschappers, advocaten en rechters met serieuze banen geen tijd hebben de hele dag te fokken. Dit in tegenstelling tot advocaten in opleiding voor wie het juist interessant is te fokken.
Er bestaat niet zoiets als "advocaten in opleiding" en als je een advocaat-stagiair bedoelt: die hebben er net zo veel of net zo weinig tijd voor (eerder minder gelegenheid zelfs), dus je zwetst.

Daarnaast is het vrij apart om te stellen dat je het niet zeker weet om het vervolgens te beginnen met "het is een feit".
quote:
je draait.
O een jij-bak. Sterk!
quote:
Bedoel je dit?
Nee.
quote:
Mijn allereerste confrontatie met jou ging over wat jij meende beter te weten mbt het handelen van een rechter. Je had (zoals heel vaak overigens) ongelijk en werd heeel erg boos.
Ik kan mijn eerste confrontatie met jou niet herinneren. Jouw stelling dat ik ongelijk had zegt mij niets, dat roep je altijd om het hardst, maar daarmee is het nog niet zo. Dat ik boos werd lijkt mij sterk, ik ben hier maar één keer echt boos geweest en dat was niet wegens een opmerking van jou.

Ik kan me wel herinneren dat jij eerder meldde dat jij in die eerste discussie je zo beledigd voelde door mij dat je daarom iedere keer weer er op terug moet komen. Ook nu weer en je gaat zelfs hernieuwd door nadat het weer klaar was.

Moet je overigens zelf weten, als jij je graag blijft ergeren achter je pc: prima. Als je denkt dat je mij er mee hebt, het spijt me voor je.

Een tip: probeer eens inhoudelijk de discussie aan te gaan en laat een discussie van meer dan een jaar geleden lekker rusten. Als je na zo'n tijdsspanne nog steeds met die discussie zit is een forum niets voor je.
pi_71142037
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:13 schreef yyentle het volgende:

Maar als DS4 weer het laatste woord wil hebben, volg ik je advies op, open als antwoord een topic en zoek alles terug.
pi_71142334
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:19 schreef DS4 het volgende:

Er bestaat niet zoiets als "advocaten in opleiding" en als je een advocaat-stagiair bedoelt: die hebben er net zo veel of net zo weinig tijd voor (eerder minder gelegenheid zelfs), dus je zwetst.

Stagiairs (3 jaar voor je officieel ingeschreven mag worden als advocaat) zijn niet in opleiding?
pi_71142703
quote:
Een tip: probeer eens inhoudelijk de discussie aan te gaan
OK, een inhoudelijk opmerking in dit topic of eigenlijk een herhaling.

Als er veranderingen zouden worden doorgevoerd mbt de premies ziektekostenverzekering, dan kan dat voor de verzekerden, net als in de periode rond 2006, aanleiding zijn mee te veranderen.

De verzekerden verschoven op het moment dat er veranderingen waren, het laatste jaar veranderden er weinig mensen omdat daar geen aanleiding toe was. Jij claimde dat mensen niet tot verandering zijn te bewegen, maar als er opnieuw veranderingen in het ziektekostenstelsel worden doorgevoerd en er voor de verzekerden aanleiding is mee te veranderen doen ze dat, net ze als in de periode rond 2006 deden.

Dat maakt concurrentie tussen de verzekeraars dus wel degelijk mogelijk.
pi_71142836
quote:
dus je zwetst.

Ik denk het niet.
pi_71143190
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:19 schreef DS4 het volgende:

Daarnaast is het vrij apart om te stellen dat je het niet zeker weet om het vervolgens te beginnen met "het is een feit".

Ging over 2 verschillen dingen.
pi_71143225
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:32 schreef yyentle het volgende:

Stagiairs (3 jaar voor je officieel ingeschreven mag worden als advocaat) zijn niet in opleiding?
Nee, je staat onder controle van een patroon. Je kan zelfs als zelfstandige werken dan. En je functioneert als ieder andere advocaat.

Wel heb je ook de opleiding van de Orde, maar die stelt niet zo heel veel voor. En voor iedere advocaat geldt de permanente opleiding.
pi_71143234
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:08 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ging over 2 verschillen dingen.
Jezus, blijft dit gezeik aan de gang?
Ik dacht dat dit topic ging over de PvdA ipv mensen met een juridische achtergrond met overduidelijk te veel vrije tijd.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_71143318
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, je staat onder controle van een patroon.
Das altijd zo als je nog in opleiding bent.
pi_71143423
quote:
Op maandag 20 juli 2009 10:48 schreef yyentle het volgende:

Als er veranderingen zouden worden doorgevoerd mbt de premies ziektekostenverzekering, dan kan dat voor de verzekerden, net als in de periode rond 2006, aanleiding zijn mee te veranderen.
Alleen bleek in 2006 juist het vormen van collectieven (b.v. via de werkgever) de reden voor verandering.
quote:
De verzekerden verschoven op het moment dat er veranderingen waren, het laatste jaar veranderden er weinig mensen omdat daar geen aanleiding toe was. Jij claimde dat mensen niet tot verandering zijn te bewegen, maar als er opnieuw veranderingen in het ziektekostenstelsel worden doorgevoerd en er voor de verzekerden aanleiding is mee te veranderen doen ze dat, net ze als in de periode rond 2006 deden.

Maar stel dat het zo is, dan nog is dat slechts voor een enkel jaar. Zet m.i. dus geen zoden aan de dijk.
quote:
Dat maakt concurrentie tussen de verzekeraars dus wel degelijk mogelijk.
Het is mogelijk, alleen constateer ik dat het in de praktijk niet zo werkt. Kijk, die wijziging die Henkway voorstelde zou misschien best even weer de boel kunnen opschudden, maar iemand met een inkomen van 10.000 euro krijgt wel een klap in de nek van 100 euro netto (feitelijk iets minder natuurlijk, omdat niet iedereen 1.800 euro betaalt). Die kan dat niet dragen. Dus er is een praktisch onhaalbaar voorstel voor nodig.

Gelet op wat ik lees en hoor gaat het gewoon niet goed met het nieuwe stelsel. Ten aanzien van de basiszorg zou m.i. de overheid de zaak moeten regelen. Of een systeem met marktwerking die wel gaat werken, maar ik heb daar even het geloof in verloren. Niet eens zo zeer in de relatie zorgverzekeraar - verzekerde, maar in de relatie zorgverlener - zorgverzekeraar.
pi_71143598
Laat ook maar.

[ Bericht 53% gewijzigd door DS4 op 20-07-2009 11:38:39 ]
pi_71143836
quote:
Op maandag 20 juli 2009 11:19 schreef DS4 het volgende:

[..]Het is mogelijk, alleen constateer ik dat het in de praktijk niet zo werkt. Kijk, die wijziging die Henkway voorstelde zou misschien best even weer de boel kunnen opschudden, maar iemand met een inkomen van 10.000 euro krijgt wel een klap in de nek van 100 euro netto (feitelijk iets minder natuurlijk, omdat niet iedereen 1.800 euro betaalt). Die kan dat niet dragen. Dus er is een praktisch onhaalbaar voorstel voor nodig.
Uiteraard kan dat wel als de vergoeding van de werkgever ten aanzien van de inkomensafhankelijke premie tengunste van de werknemer komt, en niet via de belastingdienst naar het zorgkartel gaat.
Zodat de procentuele premie ook nominaal wordt

De werkgever doet vervolgens verplicht deze afdracht van deze nominale premie naar de zorgverzekeraar.

Gevolg, veel meer concurrentie en gegarandeerde inning / afdracht van de premie
Ontmanteling van zorgkartel en NZA is het gevolg, en de klant is weer koning

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 20-07-2009 11:44:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')