Natuurlijk wel een dramatisch plan; in tijden van recessie en armoedeval ga je werken nog wat zwaarder belasten? Ach, we hebben banen en bedrijven zat in dit land...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:33 schreef Maaike26 het volgende:
Het idee van Klijsma is zo slecht nog niet.
volgens mij teveel PvdAèrsquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
Natuurlijk wel een dramatisch plan; in tijden van recessie en armoedeval ga je werken nog wat zwaarder belasten? Ach, we hebben banen en bedrijven zat in dit land...
Ik ben het met je eens dat het niet een perfect plan is, dat is helaas ook niet mogelijk. Toch is dit vele malen beter dan korten op baanbegeleiding voor werklozen, hoe belangrijk is het niet dat er zoveel mogelijk mensen een baan hebben? Daarbij kan de werkende mens kan echt die halve procent wel missen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:58 schreef Napalm het volgende:
[..]
Natuurlijk wel een dramatisch plan; in tijden van recessie en armoedeval ga je werken nog wat zwaarder belasten? Ach, we hebben banen en bedrijven zat in dit land...
Want er wordt al niet genoeg belasting betaald? Laten ze het eens elders van de begroting vandaan halen als er tekorten ontstaan.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:38 schreef Maaike26 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het niet een perfect plan is, dat is helaas ook niet mogelijk. Toch is dit vele malen beter dan korten op baanbegeleiding voor werklozen, hoe belangrijk is het niet dat er zoveel mogelijk mensen een baan hebben? Daarbij kan de werkende mens kan echt die halve procent wel missen.
Dat is natuurlijk wel weer een walgelijke opmerking.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:38 schreef Maaike26 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het niet een perfect plan is, dat is helaas ook niet mogelijk. Toch is dit vele malen beter dan korten op baanbegeleiding voor werklozen, hoe belangrijk is het niet dat er zoveel mogelijk mensen een baan hebben? Daarbij kan de werkende mens kan echt die halve procent wel missen.
Beetje afhankelijk hoe die 'baanbegeleiding' tegenwoordig in zijn werk gaat.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:38 schreef Maaike26 het volgende:
[..]
Die hele deeltijd WW is een schande en bijzonder slecht voor de economie. Iedereen daar aan bij laten dragen is zeker geen goede optie, je zou het hele plan eigenlijk gewoon moeten schrappen. Bedrijven houden nu mensen in dienst die ze eigenlijk niet vast kunnen houden, op deze manier verstoor je het evenwicht. De economie gaat hierdoor in Nederland een stuk trager op gang komen en heel erg slap terugkomen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:33 schreef Maaike26 het volgende:
Het idee van Klijsma is zo slecht nog niet. Als er geld nodig is, moet er toch gezocht worden naar een goede oplossing. De koopkracht zal hierdoor echt niet ernstig geschaad worden; De hoogste inkomens kost dat tot 75 euro per jaar aan koopkracht en het levert naar schatting wel 350 miljoen euro op. Dit is een betere oplossing dan die minister Donner heeft aangedragen, namelijk onder meer 98 miljoen euro te bezuinigen op baanbegeleiding voor werklozen.
Laat ieder mens een steentje bijdragen (een zeer klein steentje als je het mij vraagt), dat komt het wel in orde met die deeltijd ww.
Ja, want die verzekeraars passen dat wel bij en rekenen dat niet door in de premie...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:49 schreef henkway het volgende:
Laat ze de inkomensafhankelijke ZVW premie van het zorgkartel maar gebruiken
Dat is 5.000.000 FTE x 2248 euro ofwel 12 miljard euro![]()
![]()
Er is toch geen sprake van enige concurrentie nu.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, want die verzekeraars passen dat wel bij en rekenen dat niet door in de premie...
Ik zou eens willen dat 'men' eens kapt met de werkende mens beschouwen als een gratis-geld-machine om de niet-werkende mens te sponsoren.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 22:38 schreef Maaike26 het volgende:
[..]
Er zijn nog maar 4 grote groepen over. En de verzekeringsnemers blijken niet te verkassen. Joh, die concurrentie kun je gewoon vergeten.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:55 schreef henkway het volgende:
Er is toch geen sprake van enige concurrentie nu.
Dus mogelijk dat we dan wat concurrentie zien op de nominale premie
Waarom denk jij in vredesnaam dat jij het beter kan?quote:Laat ze dat zorgkartel maar eens even aan mij over, ik zou ze wel laten concurreren en gelijk het NZA bolwerk opheffen
Iedereen die het vast inkomensbestanddeel uit de geldstroom van het zorgkartel kan halen doet het beter.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn nog maar 4 grote groepen over. En de verzekeringsnemers blijken niet te verkassen. Joh, die concurrentie kun je gewoon vergeten.
[..]
Waarom denk jij in vredesnaam dat jij het beter kan?
Dat is jouw mening. Het feit dat jij wil inzetten op concurrentie maakt dat ik weinig vertrouwen heb dat jij het beter doet.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:04 schreef henkway het volgende:
Iedereen die het vast inkomensbestanddeel uit de geldstroom van het zorgkartel kan halen doet het beter.
gewoon stoppen met de deeltijd WW, nu houden we slechte bedrijven in leven die ruimte moeten maken voor vernieuwingquote:Op zondag 19 juli 2009 13:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Het feit dat jij wil inzetten op concurrentie maakt dat ik weinig vertrouwen heb dat jij het beter doet.
Dat gezegd hebbende: het is off-topic terug naar de logische opmerking van de PvdA die altijd de klacht krijgt in te teren, maar gewoon terecht constateert dat we nu zoveel WW geld aan het uitgeven zijn dat de pot ook weer wat dient te worden gevuld.
Nee, zo makkelijk is dat niet.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:08 schreef henkway het volgende:
gewoon stoppen met de deeltijd WW, nu houden we slechte bedrijven in leven die ruimte moeten maken voor vernieuwing
En hoe veel banen hebben die 98 miljoen euro opgeleverd?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:33 schreef Maaike26 het volgende:
Dit is een betere oplossing dan die minister Donner heeft aangedragen, namelijk onder meer 98 miljoen euro te bezuinigen op baanbegeleiding voor werklozen.
Natuurlijk is het wel slecht. Personen in loondienst worden getroffen: onder het mom van arbeids- en concurrentiebehoud mag niemand om salarisverhoging vragen, terwijl managers wél hun brutosalaris met minimaal de hoeveelheid te verhogen om netto gelijk of hoger uit te komen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:33 schreef Maaike26 het volgende:
Het idee van Klijsma is zo slecht nog niet. Als er geld nodig is, moet er toch gezocht worden naar een goede oplossing. De koopkracht zal hierdoor echt niet ernstig geschaad worden; De hoogste inkomens kost dat tot 75 euro per jaar aan koopkracht en het levert naar schatting wel 350 miljoen euro op. Dit is een betere oplossing dan die minister Donner heeft aangedragen, namelijk onder meer 98 miljoen euro te bezuinigen op baanbegeleiding voor werklozen.
Laat ieder mens een steentje bijdragen (een zeer klein steentje als je het mij vraagt), dat komt het wel in orde met die deeltijd ww.
juist, techniek gaat door en dit kan wel 2 jaar durenquote:Op zondag 19 juli 2009 13:22 schreef Metatron het volgende:
Over die deeltijd-ww is gewoon (as usual) weer niet nagedacht door de overheid. Ja, het was bedoeld om bedrijven hoog-gekwalificeerd personeel aan te laten houden voor een beperkte tijd. Maar ja, dat was ff vergeten om duidelijk te specificeren. Met als gevolg dat elke dozensjouwer of schoonmaker aangemeld werd door de bedrijven die mee mochten doen.
Topmanagers zijn hard in inkomen achteruit gegaan. Zwets niet.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:23 schreef ouderejongere het volgende:
terwijl managers wél hun brutosalaris met minimaal de hoeveelheid te verhogen om netto gelijk of hoger uit te komen.
bron?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Topmanagers zijn hard in inkomen achteruit gegaan. Zwets niet.
Diversen. 38% daling staat mij bij, maar pin me er niet op vast.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |