abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2009 @ 20:48:07 #101
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_73368977
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 15:42 schreef perpentijntje het volgende:
Ok, dan ook maar even proberen. Foto's zijn op reis gemaakt en wat bijgeknipt. Benieuwd wat jullie ervan vinden! Van photoshop heb ik helaas geen kaas gegeten, dus als jullie voorstellen hebben, leg duidelijk uit wat jullie bedoelen!
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat zo'n hemels meisje van nature vleugels op haar rug heeft is logisch natuurlijk.
pi_73380995
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 20:48 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat zo'n hemels meisje van nature vleugels op haar rug heeft is logisch natuurlijk.
Ok,nu ben ik geflatteerd
Hoe krijg ik die fontein op de achtergrond eigenlijk weg?
Koekoek!
  maandag 5 oktober 2009 @ 07:35:16 #103
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_73382919
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:32 schreef perpentijntje het volgende:

[..]

Ok,nu ben ik geflatteerd
Hoe krijg ik die fontein op de achtergrond eigenlijk weg?
Met liefde en geduld:

maandag 5 oktober 2009 @ 13:19:25 #104
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_73389229
Jammer dat er weinig contrast is tussen de vrouw en de achtergrond. Haar zwarte haar en kleding lopen als het ware door in de achtergrond waardoor het een beetje raar aanziet. Wel een mooie pose trouwens.
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_73427761
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 13:19 schreef Apoc2003 het volgende:
Jammer dat er weinig contrast is tussen de vrouw en de achtergrond. Haar zwarte haar en kleding lopen als het ware door in de achtergrond waardoor het een beetje raar aanziet. Wel een mooie pose trouwens.
Op de oorspronkelijke foto zie je wel het contrast tussen mijn zwarte topje en de donkergroene achtergrond. Aanpassen dus! Hoewel ik de wat rodere kleur leuk vind.
Bedankt allen voor de commentaar!
Koekoek!
pi_73450957

Wat vinden jullie er van?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:24:02 #107
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_73451128
Ik vind de locatie leuk, maar heb het idee dat ik niet echt iets heb om op te focussen omdat heel veel op de foto even scherp is. Ook lijkt de foto scheef?

Mij 'stoort' het ook dat dat achterste gebouw ineens wordt afgekapt.

Ik vind de kleuren wél mooi tegen elkaar afsteken!
pi_73451686
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind de locatie leuk, maar heb het idee dat ik niet echt iets heb om op te focussen omdat heel veel op de foto even scherp is. Ook lijkt de foto scheef?

Mij 'stoort' het ook dat dat achterste gebouw ineens wordt afgekapt.

Ik vind de kleuren wél mooi tegen elkaar afsteken!
MiIsschien zo beter? en ik moet zeggen hij lijkt idd scheef maar heb geprobeerd hem recht te zetten maar hoe ik het ook doe hij blijft scheef.

FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 oktober 2009 @ 11:44:18 #109
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73451763
als je m recht zou willen zetten op t tgebouw moet je dat doen aan de hand van de linkervoorhoek van t witte gedeelte van t gebouw
de tweede is idd een stuk rustiger om naar te kijken doordat deze niet bruut is afgekapt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:45:07 #110
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_73451788
Ik vind de foto zo beter ja, nu is meteen duidelijk waarnaar de aandacht uit moet gaan. Ik kan je overigens geen tip geven over hoe je hem rechter krijgt, maar er zullen hier vast mensen zijn die dat wel weten.

Misschien zou je nog een sukje lucht weg kunnen halen omdat er naar verhouding erg veel ruimte is boven

Kenners, correct me where i'm wrong, ik ben geen expert
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 oktober 2009 @ 11:49:00 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73451925
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 7 oktober 2009 @ 11:49:42 #112
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73451945
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind de foto zo beter ja, nu is meteen duidelijk waarnaar de aandacht uit moet gaan. Ik kan je overigens geen tip geven over hoe je hem rechter krijgt, maar er zullen hier vast mensen zijn die dat wel weten.

Misschien zou je nog een sukje lucht weg kunnen halen omdat er naar verhouding erg veel ruimte is boven

Kenners, correct me where i'm wrong, ik ben geen expert
nee k zou die ruimte van lucht nu niet nog krapper maken. die lucht geeft ook een beetje rust aan de drukkere voorgrond
Today is life -

Dale Carnegie
pi_73673247
Ik hoopte dat iemand mijn foto's beoordelen kan. Vooral op compositie ed want het zijn analoge shots (heb 'nog' geen geld voor een digitale), dus super scherp zijn ze niet.

Ben nog maar n beginner, maar wil me heel graag bezighouden met fotografie.

Elk advies is heel welkom
Bedankt!

woensdag 14 oktober 2009 @ 22:18:13 #114
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_73697200
Welke fisheye?

Vooral 2 en 3 kijken prettig weg... En geen geld voor een digitale camera is geen excuus meer tegenwoordig, voor minder dan ¤30 tik je er al een op de kop.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:36:16 #115
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_73872421
ik sluit me bij Erasmo aan 2 en drie kijken t lekkerst, waarbij ik benieuwd ben naar 3 welk gebouw het is
ow en misschien handig om bij analoge foto's t rijtje van diafragma, sluitertijd, asa erbij te zetten
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:44:01 #116
247356 infp2009
More cowbell!
pi_73872615
Ik vind de foto's wel erg tof. Analoog blijft toch iets hebben, de korrel is wat mooier of zo, of de kleuren zijn mooier...
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
pi_73909632
thnx voor de replies! Hoewel ik wat druk ben met studie en werk, ben ik helemaal weg van fotografie geworden.

maar goed, de foto's zijn gemaakt met een Lomo fisheye (versie 1) en asa en sluitertijd zit er dus niet op. De eerste is cross processed en digitaal geprint en laatste 2 zijn op mat papier gedrukt (en ik heb ze gewoon ingescand ) Ik wil graag wat andere (betere) apparatuur aanschaffen (ik heb idd wel een digitale, maar dat is meer een toeristen ding). Zodat ik kan spelen met focus, belichting en sluitertijd. De foto's zijn overigens gemaakt in Parijs (1) en London (2 en 3). Het gebouw op foto 2 is St Paul's Cathedral, en de rode bus leek me een mooi contrast te geven op wit en blauw van de rest van de foto

Nogmaals bedankt voor de feedback!

Mike
pi_73927614
Toffe foto's! En dit is precies ook het topic wat ik zocht om even mee te lezen
pi_73961097
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb onderstaande foto, waar ik denk dat wat potentie in zit. Helaas krijg ik de rode lap en vage grijze vlek (weet niet wat dat is geweest) niet weg. Wie heeft er slimme ideeen hoe ik deze stukken minder kan laten opvallen? Heb al geprobeerd in CaptureNX met een colorpoint te werken, maar dat heeft niet het gewenste effect. Heb Photoshp tot mijn beschikking, maar 0 kunde

Het gaat om deze foto:
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 22 oktober 2009 @ 20:24:15 #120
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73961336
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:17 schreef Cheiron het volgende:
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb onderstaande foto, waar ik denk dat wat potentie in zit. Helaas krijg ik de rode lap en vage grijze vlek (weet niet wat dat is geweest) niet weg. Wie heeft er slimme ideeen hoe ik deze stukken minder kan laten opvallen? Heb al geprobeerd in CaptureNX met een colorpoint te werken, maar dat heeft niet het gewenste effect. Heb Photoshp tot mijn beschikking, maar 0 kunde

Het gaat om deze foto:
[ afbeelding ]
Ik denk dat je in dit topic [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 6 moet zijn.
Je vraag is bewerkingsgericht.
Dit topic is meer over hoe meer uit je camera kan krijgen en daardoor mooiere foto's kan maken.
Zie de OP voor meer info.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_73961556
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 20:24 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik denk dat je in dit topic [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 6 moet zijn.
Je vraag is bewerkingsgericht.
Dit topic is meer over hoe meer uit je camera kan krijgen en daardoor mooiere foto's kan maken.
Zie de OP voor meer info.
Kon alleen dit topic vinden. Ik ga even verhuizen
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:49:42 #122
38917 manga
bah weep granah weep nini bong
pi_73984712
Hier weer een aantal fotootjes met graag feedback over hoe ze wellicht beter kunnen

Een Boeddha standbeeld op het Samyeling terrein in de Scottish Borders. Heel veel standbeelden hier, en het was heel erg zonnig weer (voor Schotse begrippen tenminste).

Simpel macro fotootje.

Dit zag er wel mooi uit op de camera vond ik, maar het is eigenlijk een beetje te licht denk ik zo.

Oude kerkhof in the middle of nowhere Lekker chaotische plaatsing van grafstenen. Vind kerkhoven altijd wel iets moois hebben, sereniteit e.d.

Foto genomen vanaf Edinburgh Castle. Het uitzicht vond ik heel mooi, maar ik kreeg het maar niet mooi op de plaat

Enige feedback is zeer welkom!
...Jesus said, "Come forth, John, and receive eternal life."... But John came fifth, and got a toaster...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:52:00 #123
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73984794
Heb je een polarisatiefilter?
Ik vermoed dat de lucht er bij foto 1 dan veel beter tot z'n recht was gekomen als nu.
Zelfde geldt voor foto 5 denk ik.
Misschien ook bij foto 3 zelfs.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:10:15 #124
38917 manga
bah weep granah weep nini bong
pi_73985490
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:52 schreef Netsplitter het volgende:
Heb je een polarisatiefilter?
Ik vermoed dat de lucht er bij foto 1 dan veel beter tot z'n recht was gekomen als nu.
Zelfde geldt voor foto 5 denk ik.
Misschien ook bij foto 3 zelfs.
Nee die heb ik nog niet helaas, wordt wel een van mijn volgende aankopen. En een Canon 50mm 1.8 lens Maar behoor ik dan het polarisatiefilter altijd te gebruiken? Ik begreep eigenlijk dat dit alleen tegen reflectie van bv. wateroppervlaktes was?
...Jesus said, "Come forth, John, and receive eternal life."... But John came fifth, and got a toaster...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:12:21 #125
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_73985567
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:10 schreef manga het volgende:

[..]

Nee die heb ik nog niet helaas, wordt wel een van mijn volgende aankopen. En een Canon 50mm 1.8 lens Maar behoor ik dan het polarisatiefilter altijd te gebruiken? Ik begreep eigenlijk dat dit alleen tegen reflectie van bv. wateroppervlaktes was?
Niet altijd maar met een heldere of witte lucht is het wel beter om een uitgebeten lucht te voorkomen.
Je verliest wel min 1 stop, maar dat is het wel waard vind ik altijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')