quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:42 schreef perpentijntje het volgende:
Ok, dan ook maar even proberen. Foto's zijn op reis gemaakt en wat bijgeknipt. Benieuwd wat jullie ervan vinden! Van photoshop heb ik helaas geen kaas gegeten, dus als jullie voorstellen hebben, leg duidelijk uit wat jullie bedoelen!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok,nu ben ik geflatteerdquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:48 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat zo'n hemels meisje van nature vleugels op haar rug heeft is logisch natuurlijk.
Met liefde en geduld:quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:32 schreef perpentijntje het volgende:
[..]
Ok,nu ben ik geflatteerd![]()
Hoe krijg ik die fontein op de achtergrond eigenlijk weg?
Op de oorspronkelijke foto zie je wel het contrast tussen mijn zwarte topje en de donkergroene achtergrond. Aanpassen dus! Hoewel ik de wat rodere kleur leuk vind.quote:Op maandag 5 oktober 2009 13:19 schreef Apoc2003 het volgende:
Jammer dat er weinig contrast is tussen de vrouw en de achtergrond. Haar zwarte haar en kleding lopen als het ware door in de achtergrond waardoor het een beetje raar aanziet. Wel een mooie pose trouwens.
MiIsschien zo beter? en ik moet zeggen hij lijkt idd scheef maar heb geprobeerd hem recht te zetten maar hoe ik het ook doe hij blijft scheef.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:24 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind de locatie leuk, maar heb het idee dat ik niet echt iets heb om op te focussen omdat heel veel op de foto even scherp is. Ook lijkt de foto scheef?
Mij 'stoort' het ook dat dat achterste gebouw ineens wordt afgekapt.
Ik vind de kleuren wél mooi tegen elkaar afsteken!
nee k zou die ruimte van lucht nu niet nog krapper maken. die lucht geeft ook een beetje rust aan de drukkere voorgrondquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:45 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik vind de foto zo beter ja, nu is meteen duidelijk waarnaar de aandacht uit moet gaan. Ik kan je overigens geen tip geven over hoe je hem rechter krijgt, maar er zullen hier vast mensen zijn die dat wel weten.
Misschien zou je nog een sukje lucht weg kunnen halen omdat er naar verhouding erg veel ruimte is boven
Kenners, correct me where i'm wrong, ik ben geen expert
Ik denk dat je in dit topic [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 6 moet zijn.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:17 schreef Cheiron het volgende:
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Ik heb onderstaande foto, waar ik denk dat wat potentie in zit. Helaas krijg ik de rode lap en vage grijze vlek (weet niet wat dat is geweest) niet weg. Wie heeft er slimme ideeen hoe ik deze stukken minder kan laten opvallen? Heb al geprobeerd in CaptureNX met een colorpoint te werken, maar dat heeft niet het gewenste effect. Heb Photoshp tot mijn beschikking, maar 0 kunde
Het gaat om deze foto:
[ afbeelding ]
Kon alleen dit topic vinden. Ik ga even verhuizenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 20:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik denk dat je in dit topic [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deel 6 moet zijn.
Je vraag is bewerkingsgericht.
Dit topic is meer over hoe meer uit je camera kan krijgen en daardoor mooiere foto's kan maken.
Zie de OP voor meer info.
Nee die heb ik nog niet helaas, wordt wel een van mijn volgende aankopen. En een Canon 50mm 1.8 lensquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 14:52 schreef Netsplitter het volgende:
Heb je een polarisatiefilter?
Ik vermoed dat de lucht er bij foto 1 dan veel beter tot z'n recht was gekomen als nu.
Zelfde geldt voor foto 5 denk ik.
Misschien ook bij foto 3 zelfs.
Niet altijd maar met een heldere of witte lucht is het wel beter om een uitgebeten lucht te voorkomen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 15:10 schreef manga het volgende:
[..]
Nee die heb ik nog niet helaas, wordt wel een van mijn volgende aankopen. En een Canon 50mm 1.8 lensMaar behoor ik dan het polarisatiefilter altijd te gebruiken? Ik begreep eigenlijk dat dit alleen tegen reflectie van bv. wateroppervlaktes was?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |