Ik denk persoonlijk dat je dat dan nu zou moeten kunnen doen. Twee jaar groei zit er nu weer in, maar ook niet meer in mijn ogen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:58 schreef LXIV het volgende:
In een LT uptrend is het timen van de verkoop veel moeilijker dan het timen van de koopmomenten. Als je koopt dan komt het vanzelf ooit wel weer goed. Als je verkoopt dan weet je nooit zeker of je die koers (of lager) nog ooit terugziet op de borden. Zo heb ik nog wat ING @4,60 gedumpt en AEGON@ 3,30, in de hoop lager terug te kunnen kopen. Dat zal dus nooit meer lukken.
Het liefste zou ik nog één keer liquide gaan om op een lager niveau (fors) bij te kopen. 150% van de portefeuille ofzo, gefinancierd met LT deep ITM puts. En dan eens een jaartje of twee, drie op de handen blijven zitten.
Welke earnings? Ik hoop dat je niet doelt op die van de banken...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:06 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat je dat dan nu zou moeten kunnen doen. Twee jaar groei zit er nu weer in, maar ook niet meer in mijn ogen.
Tegen 2018 ofzo zou de huidige berenmarkt wel voorbij moeten zijn. Daarbinnen valt dan nog wel een crash die 't systeem zuivert van alle rommelkredieten, uitkoopschulden,...
Ik gok dat 't vanaf hier licht naar boven gaat (earnings wijzen op uitbodeming van de recessie), maar ik betwijfel dat we nog maanden sterk naar beneden gaan zien. Eerder horizontaal.
Woops, bedoelde 'de cijfers'. Die van de banken zijn boekhoudkundig rechtgetrokken, I know, maar Alcoa, Philips, Duitsland, en wat er nog volgde was toch positief...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:07 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Welke earnings? Ik hoop dat je niet doelt op die van de banken...
I know. Alhoewel de situatie van Japan illustreert dat er op elke regel uitzonderingen bestaan.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:29 schreef LXIV het volgende:
De langetermijntrend is omhoog. De beurzen zijn altijd nog omhoog gegaan. Enkel de afgelopen 10 jaar was huilen met de pet op.
Aegon gaat nog wel daaronder, ING is idd twijfelachtig.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:58 schreef LXIV het volgende:
Zo heb ik nog wat ING @4,60 gedumpt en AEGON@ 3,30, in de hoop lager terug te kunnen kopen. Dat zal dus nooit meer lukken.
Je had weer gelijk, de trein dendert maar doorquote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:35 schreef LXIV het volgende:
We zullen het zien. Op de korte termijn wil ik nu ING door de 8,35 heen zien gaan. Dan blijf ik nog wel even long.
What about nothing?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:08 schreef Lemans24 het volgende:
Ondanks die ongelooflijke stijgingen doet KPN niks meer.
Mooi op tijd verkocht dus, alleen heb ik nog steeds geen nieuwe aandelen gekocht!
Wat te kopen?
Nee, ik ben het UP lijntje op WS aan het wegsnuivenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:41 schreef edwinh het volgende:
HOERA DE CRISIS IS OVER! MORGEN IS IEDEREEN WEER RIJK DE CONSUMENTEN GAAN WE LENEN EN BESTEDEN EN DE WERKLOOSHEID LOOPT TERUG NAAR 1% HOERA HOERA
Vanaf vrijdag weer long gaan rond de 260quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:15 schreef m0m0 het volgende:
Poeh, alle ING calls nog net op tijd de deur uit kunnen trappen.
Denk dat ik aardig goed zat. Heb er alleen niet naar gehandeld i.v.m. werk.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:26 schreef OpenYourMind het volgende:
Na veel te lang wachten vanmiddag toch mijn turbo shorts met verlies er uitgegooid. En dan het niet aandurven om op de dip long te gaan. Heb ze in mijn schaduwportefeuille gestopt.
Ik doe ook maar even mee met de voorspellingen...
Morgen nog een aanval op de 271 met een topje tegen de 273 of zelfs 274 om later in de middag weer wat in te zakken. Woensdag en donderdag krijgen we een correctie na de nieuwe top om vrijdag rond de 268 sluiten.
Maar voor vrijdag zit je niet goed hoor....quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:24 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Denk dat ik aardig goed zat. Heb er alleen niet naar gehandeld i.v.m. werk.
Ik doe liever geen dingen met hefbomen als ik er niet bij kan blijven om het in de gaten te houden. Als ik risicovolle beleggingen aanga dan wil ik het ook constant in de gaten houden om bij het minste verlies te verkopen en weer een nieuw moment te kiezen. Nadat het eenmaal op winst staat stel ik dan een limiet of trailing stop order in.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:32 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Maar voor vrijdag zit je niet goed hoor....
Je had toch een limiet in kunnen stellen om op 273 short te gaan...
Beetje extra spanning als je thuis komtquote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:42 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ik doe liever geen dingen met hefbomen als ik er niet bij kan blijven om het in de gaten te houden. Als ik risicovolle beleggingen aanga dan wil ik het ook constant in de gaten houden om bij het minste verlies te verkopen en weer een nieuw moment te kiezen. Nadat het eenmaal op winst staat stel ik dan een limiet of trailing stop order in.
Afgelopen weekend was ik dan ook niet echt blij met mijn keuze om de shorts van vrijdagmiddag aan te houden, en maandag al helemaal niet.
Ik had er al voor gezorgd dat ik beurs zo af en toe kon volgen en heb in ze gelukkig halverwege de dip in de middag verkocht. En toen had ik long moeten gaan, maarja ik was niet echt blij met het verlies en durfde het risico op nog meer verlies niet te nemen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:47 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Beetje extra spanning als je thuis komt
Tja no guts no gloryquote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:50 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Ik had er al voor gezorgd dat ik beurs zo af en toe kon volgen en heb in ze gelukkig halverwege de dip in de middag verkocht. En toen had ik long moeten gaan, maarja ik was niet echt blij met het verlies en durfde het risico op nog meer verlies niet te nemen.
Voor vrijdag zit ik denk ik wel goed. Vanwege de positieve stemming en de drang om de beurs hoger te laten sluiten om de opwaartse kracht erin te houden sluiten we tegen de 270 aan. Morgen en overmorgen even een dipje richting 262-265 range om vrijdag weer op te veren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |