quote:Op maandag 20 juli 2009 09:57 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wanneer zei jij ook al weer dat het zou gaan dalen?
quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:16 schreef pberends het volgende:
Shortmomentje tot mid volgende week.
maar ik zal het wel niet goed gelezen hebbenquote:Op woensdag 15 juli 2009 17:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Kopuhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Lees: ga short.

quote:Op maandag 20 juli 2009 12:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
[..]
[..]
maar ik zal het wel niet goed gelezen hebben

quote:Op maandag 20 juli 2009 12:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
[..]
[..]

zie je wel, ik had het niet goed gelezenquote:Op maandag 20 juli 2009 12:42 schreef pberends het volgende:
[..]![]()
.
We zullen zien. Mid-deze week wordt, t/m maandag.

Timen op de dag na is echt extreem moeilijk, als je 60-70% van de keren goed zit, ben je al een uberprofeet.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zie je wel, ik had het niet goed gelezen

Natuurlijk werkt die hefboom ook naar beneden! Zelfs drie keer zo hard. Want je hebt én meer aandelen dan je voor het geld zou kunnen kopen én ook nog die opties. Je moet dus wel uitgaan van een stijgende beurs.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:21 schreef komopzeg het volgende:
[..]
Onzin. Je risico omlaag bij geschreven ITM puts is in de meeste gevallen veel groter dan 100% (ofwel 4k in jouw voorbeeld). Als het hard omlaag gaat verlies je én op je aandelen én op je puts. En kom je bijvoorbeeld 10k in de schuld te staan bij je bank.
Denk je dat je bank je dat risico laat lopen? Niet dus.

Bij een beetje tegenwind wordt je door de bank gedwongen je puts terug te kopen. Dat zal je dan inderdaad moeten financieren met het verkopen van je aandelen: alles kwijt.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt die hefboom ook naar beneden! Zelfs drie keer zo hard. Want je hebt én meer aandelen dan je voor het geld zou kunnen kopen én ook nog die opties. Je moet dus wel uitgaan van een stijgende beurs.
De bank staat dit gewoon toe hoor! De waarde van de aandelen is onderliggend voor de negatieve waarde van de puts

Je kunt zelf wel uitrekenen aan de hand van je marge hoe veel alles dan moet zakken. Ik heb nog 90K marge en kan desnoods ook nog op korte termijn geld bijstorten (al krijg ik dan wel een kleine boete). Dat lijkt me safe genoeg. Een AEX die zakt naar 150 kan ik nog wel hebben.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:21 schreef komopzeg het volgende:
[..]
Bij een beetje tegenwind wordt je door de bank gedwongen je puts terug te kopen. Dat zal je dan inderdaad moeten financieren met het verkopen van je aandelen: alles kwijt.

Ware het niet dat de AEX pas uitbodemt op 100 tot 150 punten in 2011-2012.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt zelf wel uitrekenen aan de hand van je marge hoe veel alles dan moet zakken. Ik heb nog 90K marge en kan desnoods ook nog op korte termijn geld bijstorten (al krijg ik dan wel een kleine boete). Dat lijkt me safe genoeg. Een AEX die zakt naar 150 kan ik nog wel hebben.

& WS? Waar gaan die indici heen?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Ware het niet dat de AEX pas uitbodemt op 100 tot 150 punten in 2011-2012.

Fair enough - ik reageerde alleen even op je rekenvoorbeeldje van 10k. Als je meer buffer hebt dan is het inderdaad een heel ander verhaal. En let niet op de aluhoedje-guru met zijn stellige uitspraken...quote:Op maandag 20 juli 2009 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt zelf wel uitrekenen aan de hand van je marge hoe veel alles dan moet zakken. Ik heb nog 90K marge en kan desnoods ook nog op korte termijn geld bijstorten (al krijg ik dan wel een kleine boete). Dat lijkt me safe genoeg. Een AEX die zakt naar 150 kan ik nog wel hebben.

Verkoop-tip KPN was wel goedquote:Op maandag 20 juli 2009 12:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
[..]
[..]

Ik denk 400-500 punten voor de S&P.quote:

Met 10K zou ik rekening houden met een maximale crash van 50%. Je moet met die 5K die dan nog overblijft de rest van je portefeuille kunnen bljiven "dragen". Dan kun je nog aardig wat kopen hoor!quote:Op maandag 20 juli 2009 13:32 schreef komopzeg het volgende:
[..]
Fair enough - ik reageerde alleen even op je rekenvoorbeeldje van 10k. Als je meer buffer hebt dan is het inderdaad een heel ander verhaal. En let niet op de aluhoedje-guru met zijn stellige uitspraken...

quote:Op maandag 20 juli 2009 13:32 schreef komopzeg het volgende:
[..]
Fair enough - ik reageerde alleen even op je rekenvoorbeeldje van 10k. Als je meer buffer hebt dan is het inderdaad een heel ander verhaal. En let niet op de aluhoedje-guru met zijn stellige uitspraken...

Sinds wanneer zijn mijn meningen de consensus?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:49 schreef LXIV het volgende:
PBerends, je bent ook wel heel stellig zonder enige onderbouwing. Zeker die verwachtingen dat de beurs tot bijv. september zal stijgen en dan gaat dalen is echt nergens op gebaseerd. Je snapt zelf toch ook wel dat het onmogelijk is om daarover iets zinnigs te zeggen? Als er consensus zou zijn dat dit gaat gebeuren, wie zou er dan nog kopen op de top in september?

Dat is een vorm van spreken, als ik zeg "De beurs gaat naar beneden" weet iedereen dat dat een voorspelling is, en niet de absolute waarheid, want niemand kan de beurs precies voorspellen.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:13 schreef LXIV het volgende:
Niet natuurlijk. Maar je bent soms erg stellig in je uitspraken. "De beurs gáát in september naar beneden" in plaats van "ik denk dat"

In 2004 kon je al op de achterkant van een servetje uitrekenen dat de VS de rente op zijn totale schulden niet meer uit het bruto nationaal product kon betalen en dus technisch failliet is. De situatie is sindsdien alleen maar verergerd.quote:Op maandag 20 juli 2009 00:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Op korte termijn ziet het er allemaal wel rooskleurig uit, maar lange termijn heb ik nog steeds enigszins twijfels over. Hoe moet al het geld wat er nu in gepompt is weer terug worden betaald?
Het kan met kunst- en vliegwerk nog een paar jaar goed gaan, in de Grote Depressie kwam de klap ook pas na jaren. Maar dat die klap komt is zeker, en dat de beurs er over 10 jaar beter voor zal staan zou ik niet als feit durven aannemen.quote:Overigens heb ik wel een paar aandelen op het oog, en mochten we echt nog een aantal week/maand wat omhoog schieten bouw ik langzame posities in voor lange termijn met geld wat ik eigenlijk niet nodig heb. Uitgaande van het feit dat de beurs in 9 / 10 jaar netto stukken hoger zal staan

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |