Wanneer men de suikerkorrels maar klein genoeg maakt is het voor je je smaakgevoel toch een smeltproces. Ook al is de fysieke uitwerking van het proces idd wat anders.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Onzin, suiker smelt niet in je mond, het lost op. Dat is wat anders hoor.
Het smelten van chocolade zijn de vetten die smelten. En dat is dat lekkere smeuige van chocola. Het smeltpunt moet net iets onder de lichaamstemperatuur liggen. Als het smeltpunt te hoog ligt wordt de chocola een vieze rubberige harde klomp die niet weg te kanen is.
Juist en aangezien die bonen steeds duurder worden zal er ook wel weer minder cacao massa inzitten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:45 schreef Kluupkluup het volgende:
Perfecte chocolade heeft juist véél calorieën en smelt in je hand
En dan gewoon voor 24gram chocolade evenveel vragen als voor een snickers/mars wha'evah met 2x zoveel gewichtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wij hebben dat in Nederland al lang uitgevonden... Bros..
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:33 schreef Karina het volgende:
Als ik echt lekkere chocolade wil ga ik wel naar Van Wely. Dit lijkt me echt nep chocolade.
Daar heb je gelijk in natuurlijk maar eigenlijk alle light-producten die ik ken smaken anders dan het orgineel. Zelfs bij frisdrank krijgen we het niet voor elkaar om een light te maken die net zo lekker is als de non-light. En daar zit al tientallen jaren research en ervaring in.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:29 schreef vanhal het volgende:
Dudes, niemand van ons heeft dat nieuwe chocolade al kunnen proeven. Uitspraken daarover zijn daarom nog niet van toepassing. Wacht nou maar rustig af
En jij denkt dat deze chocolatier zelf zijn cacaomassa ook nog maakt of zou deze toch van callebaut of een concurrent daarvan afkomstig zijn.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:33 schreef Karina het volgende:
Als ik echt lekkere chocolade wil ga ik wel naar Van Wely. Dit lijkt me echt nep chocolade.
Zijn dat niet voornamelijk bonbons? Die vind ik echt niet lekkerquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:33 schreef Karina het volgende:
stom eigenlijk inderdaadquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:01 schreef JtodaX het volgende:
[..]
En dan gewoon voor 24gram chocolade evenveel vragen als voor een snickers/mars wha'evah met 2x zoveel gewicht
Lekker plaatje, ik mis alleen de witte soortquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:04 schreef Isegrim het volgende:
Doe mij maar gewone echte chocolade.
[ afbeelding ]
Nu heb ik trek in chocola en ik heb geen chocola in huis.
En waarom zou het volgens jou geen chocolade meer zijn dan?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:46 schreef Tinkepink het volgende:
Het lijkt mij vies. Niet zozeer vanwege het niet smelten (zeer pure choco is ook niet vettig), alswel dat het volgens mij geen chocolade meer is.
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:08 schreef vanhal het volgende:
[..]
En waarom zou het volgens jou geen chocolade meer zijn dan?
quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Chocolade
Men kan overigens pas van chocolade spreken als er minimaal 45% cacaomassa in wordt verwerkt. Voor witte chocolade wordt alleen de cacaoboter gebruikt (vermengd met melkpoeder en suiker). Witte chocolade is volgens de definitie dus geen echte chocolade
Wanneer ze de kalorieen naar beneden schroeven kan het bijna niets anders zijn dan dat men de vetten vervangen heeft door iets anders. Wanneer ze de vetten eruit gehaald hebben moeten ze heel geod hun best gaan doen om nog aan de 45% cacaomassa in deze nieuwe "chocolade" te komen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:15 schreef vanhal het volgende:
[..]
Waar lees je dat deze nieuwe chocolade een lager percentage bevat dan?
Maar goed, je weet het percentage niet, dus daar kun je verder ook geen uitspraken over doen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 16:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer ze de kalorieen naar beneden schroeven kan het bijna niets anders zijn dan dat men de vetten vervangen heeft door iets anders. Wanneer ze de vetten eruit gehaald hebben moeten ze heel geod hun best gaan doen om nog aan de 45% cacaomassa in deze nieuwe "chocolade" te komen.
Deze regels gelden trouwens alleen in europa om iets echte chocolade te mogen noemen. En zijn ook nog eens in 2000 verminderd onder druk van engeland. http://www.allbusiness.co(...)stores/487482-1.html
Koetjes repen heten vroeger ook cacaofantasie ipv choclade vanwege deze regel.
http://www.zaailing.com/snoep_chocolade.phpquote:Op vrijdag 17 juli 2009 17:36 schreef LaTiNo het volgende:
Het zou pas perfect zijn als die lactose-vrij zou zijn!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |