quote:
Ex Liza op vrije voeten
AMSTERDAM - Stukadoor Wim Visscher kreeg het vakantieadres van zijn 1-jarige dochtertje Fem toen hij zelf in de cel zat, vertelt hij. „Liza stuurde mij een sms’je. Ik denk omdat zij ook wel inzag dat een vader recht heeft te weten waar zijn kind is”, zegt Wim.
De 37-jarige Volendammer, die Jan Smit belaagde omdat deze weigerde te vertellen waar het drietal op vakantie ging, is een dag na zijn daad nog erg emotioneel. „Dat Jan meent zijn vakantieadres geheim te moeten houden omdat hij een BN’er is, is zijn zaak. Maar als hij mijn kind meeneemt, wil ik weten waar zij zit. Dat is toch niet zo gek?” zegt Wim, die zelf nu ook op vakantie gaat.
„Daar heb ik recht op. Ik denk dat Liza dat nu ook vindt. Anderhalf uur nadat ik was opgepakt door de politie kreeg ik een sms-bericht van haar.”
Wim heeft het zwaar. „In Volendam word ik nu steeds aangeklampt op straat. Iedereen heeft een mening, maar mij gaat het alleen om mijn dochter. Deze tijd is niet gemakkelijk voor mij, ik voel me echter vooral verantwoordelijk voor Fem. Ik ga na de vakantie ook weer gewoon aan het werk.”
Wims advocaat Menno Jansen vraagt zich af of de officier van justitie een strafzaak van de schermutseling zal maken. „Justitie heeft nu alle stukken ontvangen. Het proces-verbaal en de verklaring van Wim. De hele zaak lijkt door de andere kant nogal te zijn overdreven. De actie heeft misschien vijftien seconden geduurd. Er is niet geschopt of geslagen. Gewonden zijn er niet. Tussen de twee mannen is wat geduwd en getrokken en toen zijn Liza en haar moeder ertussen gekomen. Dat de emoties voor Wim in deze zaak hoog oplopen kan ik begrijpen. Maar of je daar een strafblad aan over moet houden?”
De advocaat heeft ook een brief geschreven aan de manager van Jan Smit, Jaap Buys. „Hij heeft op tv verklaard dat mijn cliënt Liza wel vaker klappen heeft gegeven. Dat is volstrekte onzin. Wim is in harmonie gescheiden van Liza. Er is een goede omgangsregeling. De heer Buys moet die bewering in het openbaar intrekken.”
Wim is vorig jaar met Liza getrouwd en kreeg Fem met haar. Bij Liza was de jeugdliefde voor Jan Smit echter niet weg. Toen Jan daar gevoelig voor bleek, was het hek van de dam. Jan verliet Yolanthe en neemt Liza en dochter nu mee op glamourvakantie naar Frankrijk. Yolanthe is met voetballer Wesley Sneijder op Ibiza. Waar Wim naartoe gaat, is nog niet duidelijk. „Gewoon even weg”, zegt hij.
Volendam vindt dat Jan moet oppassen voor schade aan zijn imago.
„Eerst is zijn moeder op tv, dan laat hij zich in elkaar slaan, beetje kinderachtig allemaal”, oordeelt een parfumverkoopster. In een café wordt gezegd dat het misschien beter zou zijn als Jan een tijdje alleen zou blijven.
„Eerst huisje-boompje-beestje met Yolanthe en dan nu weer op vakantie met Liza en dochter. Op zijn leeftijd kun je beter vrijgezel zijn, feesten en alsjeblieft muziek maken. Het wordt tijd dat ons dorp weer positief in het nieuws komt.”
Een andere bezoeker meent dat het in de palingsoap nu 1-1 staat. „Jans moeder heeft haar gal gespuwd, Wim is zijn agressie kwijt. Is het nu dan afgelopen?”
Bron: Telegraaf
Kan je tegenwoordig in je cel ook bellen en sms'en
Ik dacht dat je je telefoon moet inleveren