Touchéquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:32 schreef GlowMouse het volgende:
Als je snel een baan wilt hebben, waarom wil je dan eerst nog studeren?
Omdat ik wel een goed Salaris wil hebben. Ik heb gewoon geen zin om 100en sollicitatieformulier in te vullen en dan nog niet eens van een kwart een reactie terugkrijgen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:32 schreef GlowMouse het volgende:
Zolang de studie niet te veel wiskunde gericht is heb ik er geen problemen mee.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:34 schreef VoreG het volgende:
Je denkt dat je het volhoudt om een studie te doen waar je geen klap aanvindt, maar wel direct na je master een baan mee vindt?
Spreken wij jou over 10, 5 of 1 jaar weer?quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:38 schreef Muuyad het volgende:
[..]
Omdat ik wel een goed Salaris wil hebben. Ik heb gewoon geen zin om 100en sollicitatieformulier in te vullen en dan nog niet eens van een kwart een reactie terugkrijgen.
Als Ik geen Astma had dan ging ik gewoon de Landmacht in
Je kunt zo ergens in een fabriek gaan staan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:32 schreef GlowMouse het volgende:
Das geen wiskunde madamquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:55 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Econometrie schijnt populair te zijn bij banken, verzekeraars etc, maar daar heb je weer wiskunde...
quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:39 schreef Muuyad het volgende:
[..]
Zolang de studie niet te veel wiskunde gericht is heb ik er geen problemen mee.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:59 schreef iBolt het volgende:
[..]
Das geen wiskunde madamdas leesvoer voor de basisschool.
Uitvaartbranche, handel, echt smerige klusjes, er zijn genoeg goedverdienende banen waar je niet voor hoeft te hebben gestudeerd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:38 schreef Muuyad het volgende:
[..]
Omdat ik wel een goed Salaris wil hebben.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:03 schreef GlowMouse het volgende:
[..]ik denk niet dat TS erop zit te wachten, toch te wiskundig.
Ik doe economie EN rechten, ik hoor vaak dat dat een zeer goede baanverwachting geeft.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:29 schreef Muuyad het volgende:
Ik wou eerst rechten gaan doen aan de universiteit maar ik had gehoord dat je met een master rechten niet erg snel aan werk komt. Het moet een studie zijn die je met het profiel E&M kan doen.
En kom alsjeblieft niet met dingen zoals "Je moet doen wat je leuk vind" daar heb ik niks aan.
MER of wat?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:52 schreef Finitio het volgende:
[..]
Ik doe economie EN rechten, ik hoor vaak dat dat een zeer goede baanverwachting geeft.
Inderdaad, ik denk dat de TS geen problemen heeft met imaginaire getallen, lineair programmeren en integralen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:59 schreef iBolt het volgende:
[..]
Das geen wiskunde madamdas leesvoer voor de basisschool.
Waarom Al Die HoofdLetters?quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:38 schreef Muuyad het volgende:
[..]
Omdat ik wel een goed Salaris wil hebben. Ik heb gewoon geen zin om 100en sollicitatieformulier in te vullen en dan nog niet eens van een kwart een reactie terugkrijgen.
Als Ik geen Astma had dan ging ik gewoon de Landmacht in
Nee.. dat denkt vrijwel iedereen als ik vertel dat ik economie en rechten studeer..quote:
Of tandheelkunde, dat is de absolute koploper met echt 100% baangarantie.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:16 schreef Jeebus het volgende:
Civiele techniek, gegarandeerd een baan als je klaar bent.
mr. drs. progamma?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:08 schreef Finitio het volgende:
[..]
Nee.. dat denkt vrijwel iedereen als ik vertel dat ik economie en rechten studeer..
meestal beperk ik het maar tot 'ik studeer economie'..
doe gewoon beide studies.
http://www.leren.nl/cursus/solliciteren/sollicitatiebrief/quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:38 schreef Muuyad het volgende:
(...)heb gewoon geen zin om 100en sollicitatieformulier in te vullen en dan nog niet eens van een kwart een reactie terugkrijgen.
(...)
http://www.compactopleidingen.nl/baangarantie/quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:41 schreef Malebolgia het volgende:
TS, jij komt er wel. Baan uitkiezen puur op basis van werkgarantie = recept voor burnout. Maar geloof het maar niet hoor; beter ben je op je 30e 50% arbeidsongeschikt.
En baangarantie zonder wiskunde? Of op zijn minst sterk analytisch vermogen? ik ken ze niet...
Schrijf een brief onder een valse naam...quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:45 schreef Muuyad het volgende:
Probleem is, Ik ben nu 17 en heb al voor zoveel bijbanen gesolliciteerd maar ik werd maar door een paar teruggebeld. Ik heb een Indonesische voor en achternaam dus ik weet bijna zeker dat veel van die bedrijven waar ik gesolliciteerd discrimineren op naam en uiterlijk. Daarom wil ik een opleiding doen waar je gewoon verzekerd bent van een baan.
Misschien moet ik maar een eigen onderneming beginnen
O ja hoor, allemaal als eerste de vinger naar discriminatie wijzenquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:45 schreef Muuyad het volgende:
Probleem is, Ik ben nu 17 en heb al voor zoveel bijbanen gesolliciteerd maar ik werd maar door een paar teruggebeld. Ik heb een Indonesische voor en achternaam dus ik weet bijna zeker dat veel van die bedrijven waar ik gesolliciteerd discrimineren op naam en uiterlijk. Daarom wil ik een opleiding doen waar je gewoon verzekerd bent van een baan.
Discriminatie.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:45 schreef Muuyad het volgende:
Natuurlijk niet, voor Henk en Kees geldt de economische crisis niet. Heb je de memo niet gekregen? Of ben je soms ook een allochtoon?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:50 schreef Cahir het volgende:
[..]
O ja hoor, allemaal als eerste de vinger naar discriminatie wijzenAlsof Henk en Kees nooit afgewezen worden.
Sinds wanneer hebben Indonesiërs een achtergestelde positie op de arbeidsmarkt?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:45 schreef Muuyad het volgende:
Als zij jou niet bellen, bel je toch zelf? Een beetje initiatief tonen mag welquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:45 schreef Muuyad het volgende:
Probleem is, Ik ben nu 17 en heb al voor zoveel bijbanen gesolliciteerd maar ik werd maar door een paar teruggebeld.
Ja een marrokaan is de enige allochtoon die er isquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:52 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, voor Henk en Kees geldt de economische crisis niet. Heb je de memo niet gekregen? Of ben je soms ook een allochtoon?
Zozo, al 17 en zoveel tegenslagen... De helft van mijn sollicitaties zijn ook nooit beantwoord (en ik heb gewoon een Nederlandse naam), big deal. Net of dat wat te maken heeft met discriminatie...quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:45 schreef Muuyad het volgende:
mr.drs.-programma idd.. maar als je dat tegen iemand zegt moet je het meteen helemaal uitleggen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:25 schreef Cahir het volgende:
[..]
mr. drs. progamma?
Of gewoon een tweede bachelor begonnen?
WO of HBO?
Houd Het grote 2 studies topic - deel II in de gatenquote:
Hoef je voortaan niet over te beginnen, dankjewel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:16 schreef Matthijs- het volgende:
Op pagina 1 staat ook gewoon verscheidene keren "kies iets dat je leuk vind"... D's en t's iemand?
Geneeskunde is zeker nuttig, je kunt daardoor op medische kosten besparen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:38 schreef sig000 het volgende:
Rechten studeren is zeker nuttig, je kunt daardoor op rechtbijstand besparen.
mr. drs. progamma @ EUR word gezien als een opleidingquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:38 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Houd Het grote 2 studies topic - deel II in de gaten.
[..]
Hoef je voortaan niet over te beginnen, dankjewel.
Fiscaal recht lijkt mij eigenlijk best interessant. Wat is eigenlijk de best betaalde soort advocaat? (Niet dat ik mijn keuze daar op baseer)quote:
Geloof ik niet, je haalt gewoon twee aparte opleidingen. Heb jij daar een bron voor?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:30 schreef Cahir het volgende:
[..]
mr. drs. progamma @ EUR word gezien als een opleiding
Zorg dat je promoveert in het ondernemingsrecht op het gebied van fusies, en dan advocaat wordt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:02 schreef Muuyad het volgende:
[..]
Fiscaal recht lijkt mij eigenlijk best interessant. Wat is eigenlijk de best betaalde soort advocaat? (Niet dat ik mijn keuze daar op baseer)
In het derde jaar krijg je als economiestudent heel veel vrije keuze. Als mr.drs.-student mag je die keuzeruimte opvullen met rechtenvakken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:37 schreef Matthijs- het volgende:
Saai is het nieuwe cool!
Trouwens Finitio: ik heb zo'n brochure van dat programma thuis liggen. Waarom hoef je maar zo verschrikkelijk weinig ects van Economie bachelor 3 te behalen?
Glowmouse heeft gelijk. Het mr.drs.-programma houdt gewoon in dat je beide opleidingen volgt en een klein beetje hulp krijgt zodat je daarbij niet tegen problemen oploopt. Er wordt bijvoorbeeld voor gezorgd dat tentamens niet samenvallen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:30 schreef Cahir het volgende:
[..]
mr. drs. progamma @ EUR word gezien als een opleiding
Je hebt grotendeels gelijk, het duurt tenslotte ook 6 jaar. Echter, er zijn natuurlijk dubbel studies die hoger aangeslagen staan, al is het alleen maar omdat ze niet zo goed ondersteund worden en dus erg zwaar zijn. Maar goed, lijkt me een goeie optie.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Geloof ik niet, je haalt gewoon twee aparte opleidingen. Heb jij daar een bron voor?
Strafrecht is slechts een onderdeel van de bachelor, in de Masterfase komt daar pas nadruk op te liggen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:26 schreef Muuyad het volgende:
Hoe zit het met Strafrecht? Dat lijkt mij het meest interessante
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:32 schreef RRGJL het volgende:
Inderdaad, gezonde discriminatie noemt men dat.
Een deel van de verantwoordelijkheid om niet gediscrimineerd te worden ligt ook bij de potentieel gediscrimineerde.
Ja dat weet ik maar hoe groot is je baankans als je een Master strafrecht hebt tov van andere Master rechten?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Strafrecht is slechts een onderdeel van de bachelor, in de Masterfase komt daar pas nadruk op te liggen.
Strafrecht is gewoon Criminologiequote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Strafrecht is slechts een onderdeel van de bachelor, in de Masterfase komt daar pas nadruk op te liggen.
Met fiscaal recht word je geen advocaat, daar moet je nederlands recht voor volgen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:10 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Geloof ik niet, je haalt gewoon twee aparte opleidingen. Heb jij daar een bron voor?
[..]
Zorg dat je promoveert in het ondernemingsrecht op het gebied van fusies, en dan advocaat wordt.
Ohw dus als ik Fiscaal recht en Rechtsgeleerdheid tegelijk wil gaan volgend krijg ik die hulp niet? Discriminatie!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:20 schreef Finitio het volgende:
[..]
Glowmouse heeft gelijk. Het mr.drs.-programma houdt gewoon in dat je beide opleidingen volgt en een klein beetje hulp krijgt zodat je daarbij niet tegen problemen oploopt. Er wordt bijvoorbeeld voor gezorgd dat tentamens niet samenvallen.
@Glowmouse
Ik volg het 'Grote twee studies topic' al een tijdje, ben ook erg benieuwd waar dit naar toe gaat.
Oke, vandaar.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 12:15 schreef Finitio het volgende:
[..]
In het derde jaar krijg je als economiestudent heel veel vrije keuze. Als mr.drs.-student mag je die keuzeruimte opvullen met rechtenvakken.
Oké, tot volgend jaar als je wéér op zoek bent naar een nieuwe opleiding.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:20 schreef Muuyad het volgende:
Ik denk dat ik eerst Bachelor Rechten ga halen en daarna een Master strafrecht. En daarna de RAIO opleiding (Als ik door de selectie kom) of Advocaten opleiding
Startsalaris van 2500 vind ik nou niet zo heel bijzonder voor een WO'er eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:17 schreef Leonidas82 het volgende:
Als je bij de overheid wilt werken ----> HRM
Er is daar nogal een tekort aan P&O'ers. Meestal bieden ze ook traineeships aan waarin je specifiek opgeleid wordt tot HR of organisatieadviseur. Startsalaris begint dan met 2500 euro.
Jeej!quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:54 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Startsalaris van 2500 vind ik nou niet zo heel bijzonder voor een WO'er eigenlijk.
Weet niet wat je nou precies bedoelt met die reactie.. maar ik wil psychologie gaan studeren en vond daarover dit:quote:
Eens wat anders dan lease-bakquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:45 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Je kunt zo ergens in een fabriek gaan staan.
Met een haarnetje van de zaak
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 21:20 schreef Muuyad het volgende:
Ik denk dat ik eerst Bachelor Rechten ga halen en daarna een Master strafrecht. En daarna de RAIO opleiding (Als ik door de selectie kom) of Advocaten opleiding
Dat is niet (per definitie) waar. Verschilt per universiteit. Sommige universiteiten (zoals Leiden dacht ik) bieden fiscaal recht inclusief civiel effect aan. Bij mijn universiteit is het een optionele keuze om civiel effect erbij te kiezen.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 13:40 schreef Cahir het volgende:
[..]
Met fiscaal recht word je geen advocaat, daar moet je nederlands recht voor volgen.
Tsja. Startsalarissen zeggen eigenlijk heel weinig, zeker voor een brede studie als bijvoorbeeld psychologie. Qua salaris ontlopen de meeste MA'ers of MSc'ers elkaar niet heel veel, met als enige echte uitschieter Tandheelkunde, maar dat is zo'n selecte groep.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 12:25 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Weet niet wat je nou precies bedoelt met die reactie.. maar ik wil psychologie gaan studeren en vond daarover dit:
Salaris
Als beginnend psycholoog in een zorg- of welzijnsinstelling kun je rekenen op een bruto salaris van minimaal zo'n ¤ 2.505,- per maand exclusief 8% vakantietoeslag en een eindejaarsuitkering. Dit kan oplopen tot ruim ¤ 5.620,- voor een ervaren klinisch psycholoog.
Ik weet alleen niet of dit nou gaat over een GZ-psycholoog (het startsalaris dat genoemd wordt), of gewoon 'psycholoog' na het behalen van de master psychologie.
Zie : http://www.gobnet.nl/beroep.php?id=102&p=5
Ja precies, ik noemde psychologie even als voorbeeld omdat ik zelf die kant op wil. Maar zo bizar veel is dat ook niet eens, als je alles eens op een rijtje gaat zettenquote:Op zondag 19 juli 2009 03:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Tsja. Startsalarissen zeggen eigenlijk heel weinig, zeker voor een brede studie als bijvoorbeeld psychologie. Qua salaris ontlopen de meeste MA'ers of MSc'ers elkaar niet heel veel, met als enige echte uitschieter Tandheelkunde, maar dat is zo'n selecte groep.
Geloof dat de meeste WO'ers ca. 2000 - 2700 aan startsalaris vangen, correct me if i'm wrong
Als je dan nog alle belastingen/heffingen/voordeeltjes die je mis gaat lopen erbij optelt verdien je als student met een beetje bijbaan à 1000 euro meer (denk aan OV-, loonheffingskorting, etc) dan dat je als starter per maand binnenharktquote:Op zondag 19 juli 2009 11:34 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ja precies, ik noemde psychologie even als voorbeeld omdat ik zelf die kant op wil. Maar zo bizar veel is dat ook niet eens, als je alles eens op een rijtje gaat zetten(Hee ik ben student he, moet al die dingen nog ontdekken
).
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:45 schreef Muuyad het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |