abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71683155
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb er (eigenlijk ongewild) 2 bijtjes en 4 betta's bijgekregen. Iemand uit de omgeving wilde ze wegdoen en als nodig zou hij ze door de wc spoelen
Dus eigenlijk ben ik psychologisch gechanteerd
Beetje respectloos, het zijn ook dieren. Ik zit ook met wat ongewilde visjes, maar ik laat ze lekker in me bak, totdat iemand ze misschien wilt hebben, of ze uiteindelijk zelf doodgaan.

Ik ga me kat toch ook niet van het balkon gooien als ik genoeg van hem heb
pi_71683309
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 14:55 schreef Markster het volgende:

[..]

Beetje respectloos, het zijn ook dieren. Ik zit ook met wat ongewilde visjes, maar ik laat ze lekker in me bak, totdat iemand ze misschien wilt hebben, of ze uiteindelijk zelf doodgaan.

Ik ga me kat toch ook niet van het balkon gooien als ik genoeg van hem heb
Nee precies, en ookal zijn ze niet geschikt voor mijn aquarium, toch neem ik ze ::@
pi_71683356
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:00 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nee precies, en ookal zijn ze niet geschikt voor mijn aquarium, toch neem ik ze ::@
Je zou ze eens op een vis gerelateerd forum kunnen aanbieden
pi_71683363
Ik ben benieuwd hoe het gaat met die betta's, zijn nogal vechtvissen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71684049
hoe kan ik trouwens mijn rotsen/hout beplanten, en met welke plant ?
pi_71684072
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:23 schreef Markster het volgende:
Mos kan
Top 5 China producten
pi_71684164
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:24 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mos kan
gewoon mos
pi_71684188
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:28 schreef Markster het volgende:

[..]

gewoon mos
Je hebt mosmatjes bij aquariumzaken en die kan ej er gewoon opbinden met visdraad.
Top 5 China producten
pi_71684265
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:29 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je hebt mosmatjes bij aquariumzaken en die kan ej er gewoon opbinden met visdraad.
aha okee, dat is wel leuk, kan ik me steen ermee bekleden.
pi_71686970
tegen verzendkosten stuur ik je ook een bos javamos op, groeit bij mij zowat de bak uit. PM maar bij interesse.
pi_71688380
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 15:23 schreef Markster het volgende:
Je kan daarvoor microsorium pteropus,microsorium latifolia,microsorium split narrow leaf,bolbitus heudelotii,of anubias soorten gebruiken.Dit zijn epyphyten en zullen zich op den duur vasthechten aan een de steen of ett hout.

En zoals gezegd kan je diverse soorten mos gebruiken of levermosjes
pi_71688411
Plukeenroos, wat voor bak heb jij ?
Top 5 China producten
pi_71691033
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 18:04 schreef rene90 het volgende:
Plukeenroos, wat voor bak heb jij ?
Hier mijn fotoalbum,naast aquaria heb ik ook paludaria
http://lique.webpimp.nl/
pi_71691368
Zo flink wat bakken zeg, ga alles zometeen even op mijn gemak bekijken
Top 5 China producten
pi_71693131
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:48 schreef rene90 het volgende:
Zo flink wat bakken zeg, ga alles zometeen even op mijn gemak bekijken
Alles zo een beetje bekeken, en enorm mooi. Zeker ook die eigen bakken die je inricht/maakt half met water. Vraagje, hoe heet deze vis ook alweer:
http://lique.webpimp.nl/com.uploads/a5f98f-40.jpg

Ik zit te twijfelen tussen een koppeltje antennebaarsjes of iets als hierboven, zijn die hierboven goed te houden?
Top 5 China producten
pi_71694535
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:52 schreef rene90 het volgende:

[..]

Alles zo een beetje bekeken, en enorm mooi. Zeker ook die eigen bakken die je inricht/maakt half met water. Vraagje, hoe heet deze vis ook alweer:
http://lique.webpimp.nl/com.uploads/a5f98f-40.jpg

Ik zit te twijfelen tussen een koppeltje antennebaarsjes of iets als hierboven, zijn die hierboven goed te houden?
antennebaarsjes zijn helaas niet zo sterk, zijn een beetje kapotgekweekt. die cacatuoides hierboven is een hele leuke dwergcichlide en een stuk robuuster. kweken ook vrij makkelijk, wat altijd leuk is.
pi_71694713
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:40 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

antennebaarsjes zijn helaas niet zo sterk, zijn een beetje kapotgekweekt. die cacatuoides hierboven is een hele leuke dwergcichlide en een stuk robuuster. kweken ook vrij makkelijk, wat altijd leuk is.
Ooh ja apistogramma's inderdaad. Antennebaarsjes heb ik al eens gehad en vind het erg leuke beestjes. Inderdaad wel erg gevoelig dus dat is een beetje een hekelpunt. Die cacatuoide is wel beter, alleen ik las dat ze bij het kweken nogal pittig kunnen reageren? En dat ze bijna alleen maar levend voer accepteren, wat dan niet echt opschiet.
Top 5 China producten
pi_71698954
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:46 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ooh ja apistogramma's inderdaad. Antennebaarsjes heb ik al eens gehad en vind het erg leuke beestjes. Inderdaad wel erg gevoelig dus dat is een beetje een hekelpunt. Die cacatuoide is wel beter, alleen ik las dat ze bij het kweken nogal pittig kunnen reageren? En dat ze bijna alleen maar levend voer accepteren, wat dan niet echt opschiet.
Hier aten ze gewoon met de pot mee (diepvries)Wel zijn ze tijdens broedzorg ontzettend fanatiek en in een te klein aquarium kunnen er slachtoffers vallen onder de medebewoners.Ik heb ze tijdelijk in een 100 liter bakje gehad met wat cory's en die hadden het zwaar.Dat ze in de 235 zaten was dat stukken minder.Maar nog waren ze niet te beroerd om een 35 cm hoge maanvis door de bak te jagen.
pi_71702690
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 00:04 schreef plukeenroos het volgende:

[..]

Hier aten ze gewoon met de pot mee (diepvries)Wel zijn ze tijdens broedzorg ontzettend fanatiek en in een te klein aquarium kunnen er slachtoffers vallen onder de medebewoners.Ik heb ze tijdelijk in een 100 liter bakje gehad met wat cory's en die hadden het zwaar.Dat ze in de 235 zaten was dat stukken minder.Maar nog waren ze niet te beroerd om een 35 cm hoge maanvis door de bak te jagen.
|Beetje hetzelfde als kersenbuiken dus, daar had ik het ook mee. Heb zelf een 240 liter bak dus dat lijkt me genoeg ruimte. Ik vind ze erg mooi dus ga denk ik voor zo een koppeltje Ik zie het zometeen wel.
Top 5 China producten
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:00:58 #195
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71702700
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 21:29 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb het van aquaplantsonline.nl, die hebben de doseringen van alle prutjes op hun site bij de beschrijving staan dus wel handig .

Nepplantjes heb ik iets van...het is nep. Je hebt ook veel minder soorten en tja, de vissen genieten vaak ook van de echte plantjes.
nepplantjes zijn keihandig, ik heb twee vraatzuchtige pleco´s in de bak die alle planten als een saladebar zien
\
dus ik zet er af toe wat cabomba in, die vreten ze fijn kaal, de rest is nep en blijft mooi
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_71702705

Lijkt me ook wel grappig om te zien hoe een kreeftje wat al je planten omknipt opeens bij een nepplantje aankomt en hem maar niet doorkrijgt
Top 5 China producten
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:06:46 #197
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71702715
Is ie in ieder geval bezig, maar ik moet zeggen dat ik eerst ook wat sceptisch was over neppe dingen, zeker in de winkel zien ze er gewoon niet mooi uit, maar eenmaal in de bak moet ik eerlijk zeggen dat je het echt nauwlijks ziet.

Enige waar ik op let bij neppers, geen goedkope meuk, duurder is echt mooier om te zien.
pi_71702720
En is het dan ook een bepaalde stof / spulletje wat vooral kenmerkend is voor de mooiere nepplanten?
Top 5 China producten
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:09:26 #199
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_71702724
ik koop eigenlijk alleen maar uit de tetra plantastics lijn, verschillende materialen maar wel gewoon erg mooi
pi_71707397
Mijn eerste visjes zitten erin, water laten testen vandaag en was prima in orde.
Na minimaal een week nu nog mag de rest erin.

Het kleine schooltje wat erin komt zijn galaxy rasbora's, nu dan 4 van de uiteindelijk 6 tot 8.
Ze zijn nog niet zo fel gekleurd als op foto maar dat komt nog, ze zijn nog vrij jong.
Dan komen er nog 2 kleine garnaaltjes in en een koppeltje iets grotere visjes, maar we zijn nog niet helemaal zeker welke

Ze zitten nu nog beetje verscholen achterin, maar een enkele dappere waagt zich al voorin.

[ Bericht 0% gewijzigd door vahmpcat op 08-08-2009 14:08:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')