Ik had een paar honderd vuurtjes, tot ik de apisto's in de bak nam....binnen een week alles weg.Ze hebben een flinke muilquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 22:47 schreef rene90 het volgende:
[..]
En als ze groter zijn? Ik wil nu een kweekbakje inrichten zodat de vuurtjes eerst kunnen groeien voordat ze in de grote bak kunnen. Of is het sowieso niet een geslaagde actie?
Dat gaat niet werken, dan maar kijken voor een paar waaierhandgarnalen voor in de grote bak.quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:51 schreef plukeenroos het volgende:
[..]
Ik had een paar honderd vuurtjes, tot ik de apisto's in de bak nam....binnen een week alles weg.Ze hebben een flinke muil
[ afbeelding ]
Heb je het eerst wel goed gewassen / uitgekookt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:00 schreef Markster het volgende:
heb net wat hout gehaald, hoelang duurt dat voordat het niet meer drijft
Tiz meer wortelachtig, dan echt een klomp hout htw
gewassen issie wel, hij ligt nu ondergedompelt, kan alleen niet helemaal, zo een grote bak heb ik niet. (ligt nu gewoon in de wasbak)quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:13 schreef rene90 het volgende:
[..]
Heb je het eerst wel goed gewassen / uitgekookt?
Kan wel even duren, paar uur tot paar dagen, zorg ervoor dat hij helemaal onder water blijft met een steen of iets.
Moet je er een stukje afzagen zodat hij wel in je bak past. Anders kan je hem gewoon in een emmer stoppen zodat hij verzadigd raakt, laat dat een dagje staan en kijk of hij morgen zinktquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:17 schreef Markster het volgende:
[..]
gewassen issie wel, hij ligt nu ondergedompelt, kan alleen niet helemaal, zo een grote bak heb ik niet. (ligt nu gewoon in de wasbak)
Dit dekt zo ongeveer de lading.quote:Op de grond is deze ancistrus duidelijk de baas. Wanneer er voedsel op de bodem te vinden is, verjaagt hij alle concurrentie met snelle staartbewegingen en gooit daarbij verder zijn hele lichaam in de strijd (hij walst als het ware gewoon door de andere vissen heen.)
ow, hij past wel in mijn aquarium (sorry, 'bak' was misschien niet zo een handige woordkeuze in dit topic) met bak bedoelde ik de wasbak.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:24 schreef rene90 het volgende:
[..]
Moet je er een stukje afzagen zodat hij wel in je bak past. Anders kan je hem gewoon in een emmer stoppen zodat hij verzadigd raakt, laat dat een dagje staan en kijk of hij morgen zinkt
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:![]()
Hoelang kunnen kreeften zonder water?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:13 schreef ursel het volgende:
[..]Weet ik veel, maar hij was al zo'n 2 meter van zijn bak verwijderd en ook zo'n anderhalf naar beneden gekukeld..
Gelukkig doet tie ut nog wel
Mwah denk dat het wel meevalt, als je het voorzichtig doetquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:10 schreef Markster het volgende:
[..]
ow, hij past wel in mijn aquarium (sorry, 'bak' was misschien niet zo een handige woordkeuze in dit topic) met bak bedoelde ik de wasbak.
Maar ik heb hem er al ingezet, en heb de voorlopige opstelling zo :
[ afbeelding ]
en dan wordt de bak overzicht zo :
[ afbeelding ]
Moet alleen ff de stenen/hout/huisje wat meer 1 geheel maken, maar dit was even alles wat ik had aan stenen. Moet dus nog even wat kleinere stenen erbij halen om de oneffenheden weg te werken.
Me kleine stukje hout ligt nog in de week.
Is het trouwens voor de planten slecht om ze te verplaatsen ? Kom namelijk steeds weer wat betere plekjes tegen
voorzichtig doe ik altijdquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:25 schreef rene90 het volgende:
[..]
Mwah denk dat het wel meevalt, als je het voorzichtig doet
Ik ga wel binnenkort wel zoiets maken voor mijn slaapkamer bak.. Altijd leuk om nog ff te kijken als de licht uit is...quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand deze led strips in ze aquarium? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115564
Om zeg maar zo'n licht inval te krijgen in de avond
[ afbeelding ]
wat voor andere vissen heb je nog in je bak zitten? Hebben ze nog andere rare plekjes of echt alleen de vinnen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoi,
ik zit met een probleempje, alle 3 mijn corydorassen hebben of een beschadigde rugvind of staart. Nu is het nog niet zo erg, maar ik wil hier graag wat aan doen voordat het erger wordt.
Ik zat zelf al aan deze mogelijkheden te denken:
- Vinrot?
- Mijn algeneter
(Ik heb afbeeldingen van vinrot opgezocht en ik moet zeggen dat het er niet hetzelfde uitziet).
Is er iemand met een idee?
Haha blijkbaar wel dusquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:32 schreef Janetje het volgende:
Ik heb de afgelopen tijd 15 topics van deze reeks teruggelezen en ik heb niet eens wat met vis![]()
Leuke reeks.
Ik vind aquaria er geweldig leuk uitzien (vooral zo'n Aquacube van plukeenroos bijvoorbeeld), maar 'tis niks voor mij.quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:42 schreef rene90 het volgende:
[..]
Haha blijkbaar wel dusNooit ook een aquarium gewild?
Ik heb enkel die algeneter (Ancistrus - Borstelneus vrouwtje) erin zitten. Moet zeggen dat die echt ontzettend agressief is met eten (ook tegen haar voedertabletquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:11 schreef rene90 het volgende:
[..]
wat voor andere vissen heb je nog in je bak zitten? Hebben ze nog andere rare plekjes of echt alleen de vinnen?
Heb je misschien een foto van de kapotte vinnen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zal me even registreren idd.
Thx.
Je hebt een soort melkspul, dat is heel fijn en kunnen die beestjes gewoon eten. Gewoon vlokvoer gaat hier niet voor werken. Wellicht mini granulaat maar ik denk niet dat je dat daar snel hebt staan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:36 schreef tsjsieb het volgende:
Ik ben voor mijn zwager al 2 weken op zijn tropisch aquarium(pje) aan het passen en nu zijn er kleine visjes geborenhartstikke leuk natuurlijk, maar wat moet ik met die beestjes doen. Ik heb ze al overgeheveld naar zo'n kraamkamer, maar moet ik ze ook voer geven in dat ding? (en zo ja, dan vast heel weinig toch?).
Ik had de (waarschijnlijke) moeder er ook bij gedaan, maar die heb ik er vanmorgen er maar uitgehaald, daar we er gister acht kleintjes in hadden en vanmorgen nog maar zeven. En ik heb nog geen nieuwe kleintjes gezien buiten de 'kraamkamer'.
De vis is trouwens een Zwaarddrager (oranje) en het mannetje zwom wel erg panisch / hongerig achter het vrouwtje aan gister, vandaar dat ik het vermoeden heb dat de kleintjes van haar zijn (ze zijn ook oranje namelijk). Maar er zwemt ook nog een ander schooltje oranje kleine visjes, dus ik weet het niet helemaal zeker.
Nu hopen dat ze een beetje blijven leven, lijkt me toch een goed teken voor het bijhouden van 't aquarium, als er kleintjes geboren worden.
Dat wordt een durequote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vandaag 15 Crystal Black en 15 Crystal Red garnalen halen, 10 white pearls en stuk of 40 vuurgarnalen![]()
Wel een goed teken dusquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:01 schreef ursel het volgende:
Niet te weinig zeg...
Overigens heeft die kleine haai van ons even een groei spurt genomen zeg..
Weet niet precies hoe groot die was toen die over ging. Maar na meten is die alleen al in anderhalve week +/- 1.5 cm gegroeit..
En durf bijna zeker te zeggen dat die na overplaatsenin totaal wel zo'n 4 cm gegroeit is..
Mja, zo moeten het toch echt met deze bak nog doen totdat we verhuist zijn en dat kan misschien nog wel ff duren. En met deze groeisnelheid gaat dat niet echt lukken..quote:
Ik vind alleen die haai een beetje een minpuntje, maar voor de rest een ontzettend mooie zaak met een uitgebreid assortiment.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 17:13 schreef rene90 het volgende:
Vandaag bij waterweelde in Den Haag geweest, mooie en enorm grote zaak met veel kennis van de diertjes.
Die is volgens A_A verplaatst omdat hij te groot werd. Zit nu in Korea of iets had hij het overquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik vind alleen die haai een beetje een minpuntje, maar voor de rest een ontzettend mooie zaak met een uitgebreid assortiment.
Oeps, ik hoop niet voor consumptie doeleindenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Die is volgens A_A verplaatst omdat hij te groot werd. Zit nu in Korea of iets had hij het over
Ik hoop het ook nietquote:Op woensdag 26 augustus 2009 20:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oeps, ik hoop niet voor consumptie doeleinden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |