abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:22:00 #205
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71719163
Zo, de kap voor aquarium is in mekaar geschroefd.
Morgen ff de klep eruit zagen en dan alles afkitten en de randen in de lak zetten.
Kan die er dinsdag wel op. Kan ik me daarna concentreren hoe ik die deurtjes op dat onderste frame ga monteren..

Vandaag ook weer een nieuwe bewoner erin. Was iemand die had ook zo'n haaitje over, maar die was te groot geworden voor hun bak.. Die is in lengte alleen al 3x zo groot als die van ons..
pi_71725201
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

En als ze groter zijn? Ik wil nu een kweekbakje inrichten zodat de vuurtjes eerst kunnen groeien voordat ze in de grote bak kunnen. Of is het sowieso niet een geslaagde actie?
Ik had een paar honderd vuurtjes, tot ik de apisto's in de bak nam....binnen een week alles weg.Ze hebben een flinke muil
pi_71725268
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:51 schreef plukeenroos het volgende:

[..]

Ik had een paar honderd vuurtjes, tot ik de apisto's in de bak nam....binnen een week alles weg.Ze hebben een flinke muil
[ afbeelding ]
Dat gaat niet werken, dan maar kijken voor een paar waaierhandgarnalen voor in de grote bak.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71736702
Heb hier een klein bakje van 12 liter staan waar ik wat vuurtjes in ga doen, maar wat zeggen jullie, filter nodig of is een zuurstofpompje genoeg?
Top 5 China producten
pi_71794011
heb net wat hout gehaald, hoelang duurt dat voordat het niet meer drijft

Tiz meer wortelachtig, dan echt een klomp hout htw
pi_71794362
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:00 schreef Markster het volgende:
heb net wat hout gehaald, hoelang duurt dat voordat het niet meer drijft

Tiz meer wortelachtig, dan echt een klomp hout htw
Heb je het eerst wel goed gewassen / uitgekookt?

Kan wel even duren, paar uur tot paar dagen, zorg ervoor dat hij helemaal onder water blijft met een steen of iets.
Top 5 China producten
pi_71794398
Zelf een superfish aqua 40 gehaald bij de Overvecht (40 euro), draait nu en over een weekje garnaaltjes erbij, ga maar beginnen met de simpele vuurtjes of misschien heeft de LFS wel citroentjes op te kop weten te tikken.
Top 5 China producten
pi_71794434
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:13 schreef rene90 het volgende:

[..]

Heb je het eerst wel goed gewassen / uitgekookt?

Kan wel even duren, paar uur tot paar dagen, zorg ervoor dat hij helemaal onder water blijft met een steen of iets.
gewassen issie wel, hij ligt nu ondergedompelt, kan alleen niet helemaal, zo een grote bak heb ik niet. (ligt nu gewoon in de wasbak)
pi_71794442
ben altijd zo ongeduldig als ik wat nieuws heb gehaald
pi_71794584
Als ik zo internet bekijk dan zou mijn algeneter (ancistrus) vreedzaam moeten zijn

Dat is ze dus helemaal niet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_71794601
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:17 schreef Markster het volgende:

[..]

gewassen issie wel, hij ligt nu ondergedompelt, kan alleen niet helemaal, zo een grote bak heb ik niet. (ligt nu gewoon in de wasbak)
Moet je er een stukje afzagen zodat hij wel in je bak past. Anders kan je hem gewoon in een emmer stoppen zodat hij verzadigd raakt, laat dat een dagje staan en kijk of hij morgen zinkt
Top 5 China producten
pi_71794663
quote:
Op de grond is deze ancistrus duidelijk de baas. Wanneer er voedsel op de bodem te vinden is, verjaagt hij alle concurrentie met snelle staartbewegingen en gooit daarbij verder zijn hele lichaam in de strijd (hij walst als het ware gewoon door de andere vissen heen.)
Dit dekt zo ongeveer de lading.

Bron: http://www.xs4all.nl/~viamedea/nick's/vissen.htm
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:28:41 #217
63192 ursel
pi_71794678
Whehe, mijn witte kreeft was gisteren ontsnapt.
Ik hoorde wat en keek ff op, zie ik opeens midden in de kamer ijn witte kreeft daar lopen..

Blijkbaar zat het snoer van de pomp onder het glaasje en is die daar blijkbaar onderdoor kunnen kruipen..
pi_71794714

Hoelang kunnen kreeften zonder water?
pi_71795551
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:24 schreef rene90 het volgende:

[..]

Moet je er een stukje afzagen zodat hij wel in je bak past. Anders kan je hem gewoon in een emmer stoppen zodat hij verzadigd raakt, laat dat een dagje staan en kijk of hij morgen zinkt
ow, hij past wel in mijn aquarium (sorry, 'bak' was misschien niet zo een handige woordkeuze in dit topic) met bak bedoelde ik de wasbak.

Maar ik heb hem er al ingezet, en heb de voorlopige opstelling zo :

en dan wordt de bak overzicht zo :

Moet alleen ff de stenen/hout/huisje wat meer 1 geheel maken, maar dit was even alles wat ik had aan stenen. Moet dus nog even wat kleinere stenen erbij halen om de oneffenheden weg te werken.

Me kleine stukje hout ligt nog in de week.

Is het trouwens voor de planten slecht om ze te verplaatsen ? Kom namelijk steeds weer wat betere plekjes tegen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:13:23 #220
63192 ursel
pi_71795622
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Hoelang kunnen kreeften zonder water?
Weet ik veel, maar hij was al zo'n 2 meter van zijn bak verwijderd en ook zo'n anderhalf naar beneden gekukeld..
Gelukkig doet tie ut nog wel
pi_71795926
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:13 schreef ursel het volgende:

[..]

Weet ik veel, maar hij was al zo'n 2 meter van zijn bak verwijderd en ook zo'n anderhalf naar beneden gekukeld..
Gelukkig doet tie ut nog wel
Top 5 China producten
pi_71795941
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:10 schreef Markster het volgende:

[..]

ow, hij past wel in mijn aquarium (sorry, 'bak' was misschien niet zo een handige woordkeuze in dit topic) met bak bedoelde ik de wasbak.

Maar ik heb hem er al ingezet, en heb de voorlopige opstelling zo :

[ afbeelding ]

en dan wordt de bak overzicht zo :
[ afbeelding ]
Moet alleen ff de stenen/hout/huisje wat meer 1 geheel maken, maar dit was even alles wat ik had aan stenen. Moet dus nog even wat kleinere stenen erbij halen om de oneffenheden weg te werken.

Me kleine stukje hout ligt nog in de week.

Is het trouwens voor de planten slecht om ze te verplaatsen ? Kom namelijk steeds weer wat betere plekjes tegen
Mwah denk dat het wel meevalt, als je het voorzichtig doet
Top 5 China producten
pi_71796272
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mwah denk dat het wel meevalt, als je het voorzichtig doet
voorzichtig doe ik altijd

Kom er trouwens net achter dat er een kras op me ruit zit, is daar een middeltje voor. Zit aan de buitenkant, en nu ik weet dat ie er zit irriteer ik me er behoorlijk aan
pi_71821297
Ik wil garnaaltjes kweken, maar kan ej dan ook 2 soorten bij elkaar doen of gaat dat niet (even los van het kruisingsschema). Dan wil ik citroen + crystal blacks, alleen vreten ze dan niet elkaars babytjes op?
Top 5 China producten
pi_71856038
antwoord is er al, ik had dus blijkbaar 2 lantaardragers ipv roodoogzalmen

[ Bericht 43% gewijzigd door Markster op 14-08-2009 20:09:26 ]
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:52:43 #226
63192 ursel
pi_71891127
De kap is klaar
Binnenkort maar beginnen met het onderstel ombouwen tot kastjes..

Pics

De aruana lijkt opeens ook niet zo groot meer..
Tevens de nieuwe aanwinst, zelfde type haaitje als we al hadden, alleen jaartje ouder.

De bak zelf. Moet alleen van het weekend nog ff de kabels van het licht fatsoenlijk afwerken

Nog een aanwinst welke met het aquarium mee kwam. Vet cool beestie die een stammetje tot zijn eigen heeft gebombardeerd. Geen van de vissen moet er in de buurt komen..
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 23:53:56 #227
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71891183
^ Wat gaaf, die vissen.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71916243
Iemand deze led strips in ze aquarium? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115564

Om zeg maar zo'n licht inval te krijgen in de avond

zondag 16 augustus 2009 @ 15:38:29 #229
80089 kres
Komt goed...
pi_71924285
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand deze led strips in ze aquarium? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70115564

Om zeg maar zo'n licht inval te krijgen in de avond

[ afbeelding ]
Ik ga wel binnenkort wel zoiets maken voor mijn slaapkamer bak.. Altijd leuk om nog ff te kijken als de licht uit is...

Ik ga het wel met witte led's doen....

Vind die blauwe niet zo..... Heb nog paar zacht witte hier...
Oh my god... you fell out of the ugly tree and hit every branch on the way down
pi_71950029
Hoi,

ik zit met een probleempje, alle 3 mijn corydorassen hebben of een beschadigde rugvind of staart. Nu is het nog niet zo erg, maar ik wil hier graag wat aan doen voordat het erger wordt.

Ik zat zelf al aan deze mogelijkheden te denken:

- Vinrot?
- Mijn algeneter

(Ik heb afbeeldingen van vinrot opgezocht en ik moet zeggen dat het er niet hetzelfde uitziet).

Is er iemand met een idee?
pi_71951116
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:29 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hoi,

ik zit met een probleempje, alle 3 mijn corydorassen hebben of een beschadigde rugvind of staart. Nu is het nog niet zo erg, maar ik wil hier graag wat aan doen voordat het erger wordt.

Ik zat zelf al aan deze mogelijkheden te denken:

- Vinrot?
- Mijn algeneter

(Ik heb afbeeldingen van vinrot opgezocht en ik moet zeggen dat het er niet hetzelfde uitziet).

Is er iemand met een idee?
wat voor andere vissen heb je nog in je bak zitten? Hebben ze nog andere rare plekjes of echt alleen de vinnen?
Top 5 China producten
pi_71951722
Ik heb de afgelopen tijd 15 topics van deze reeks teruggelezen en ik heb niet eens wat met vis
Leuke reeks.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_71954914
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:32 schreef Janetje het volgende:
Ik heb de afgelopen tijd 15 topics van deze reeks teruggelezen en ik heb niet eens wat met vis
Leuke reeks.
Haha blijkbaar wel dus Nooit ook een aquarium gewild?
Top 5 China producten
pi_71955644
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

Haha blijkbaar wel dus Nooit ook een aquarium gewild?
Ik vind aquaria er geweldig leuk uitzien (vooral zo'n Aquacube van plukeenroos bijvoorbeeld), maar 'tis niks voor mij.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_71955759
Ik heb sinds een paar dagen een normaal aquarium met 2 sierstaartvisjes erin, ik begin de schoonheid van het vissen-houden nu al in te zien! Misschien dat ik ook aan een tropisch aquarium wil beginnen als ik er de ruimte voor heb (lees: op mezelf woon)
pi_71958044
Woensdag komen er waarschijnlijk meer visjes in ons aquarium
En paar garnaaltjes

Plek waar hij nu staat. Wellicht willen we het ooit nog verplaatsen, maar moeten eerst leuk kastje vinden / geld voor leuk kastje hebben.

Inrichting bij avond

Een van de vier (vrij lastig te fotograferen) galaxy rasbora's:
pi_71958270
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:11 schreef rene90 het volgende:

[..]

wat voor andere vissen heb je nog in je bak zitten? Hebben ze nog andere rare plekjes of echt alleen de vinnen?
Ik heb enkel die algeneter (Ancistrus - Borstelneus vrouwtje) erin zitten. Moet zeggen dat die echt ontzettend agressief is met eten (ook tegen haar voedertablet ), maar zou deze dan ook happen uit de vinnen kunnen nemen?
Meestal dreigt ze met haar staart en woelt ze de corydorassen omver die negeren het en gaan gewoon door met waar ze mee bezig waren.

Ze missen alleen wat aan hun bovenvin en staart, niet aan anderen vinnen en verder zie ik niets opmerkelijks zoals kleurverandering of rare plekken.
Ik zal vanavond een foto proberen te maken.
pi_71958505
Even bij een wat groter aquaforum navragen anders of het geen vinrot is, is het geen vinrot dan zal het dus de algeneter zijn.
Top 5 China producten
pi_71958748
Ik zal me even registreren idd.

Thx.
pi_71960691
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zal me even registreren idd.

Thx.
Heb je misschien een foto van de kapotte vinnen?

Als er enkel sprake is van wat gescheurde vinnen zonder witte randen is wat meer waterversen vaak afdoende om de genezing van de vinnen te versnellen.Zeg een week lang elke dag 25 a 50%
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:36:00 #241
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_72075927
Ik ben voor mijn zwager al 2 weken op zijn tropisch aquarium(pje) aan het passen en nu zijn er kleine visjes geboren hartstikke leuk natuurlijk, maar wat moet ik met die beestjes doen. Ik heb ze al overgeheveld naar zo'n kraamkamer, maar moet ik ze ook voer geven in dat ding? (en zo ja, dan vast heel weinig toch?).

Ik had de (waarschijnlijke) moeder er ook bij gedaan, maar die heb ik er vanmorgen er maar uitgehaald, daar we er gister acht kleintjes in hadden en vanmorgen nog maar zeven. En ik heb nog geen nieuwe kleintjes gezien buiten de 'kraamkamer'.

De vis is trouwens een Zwaarddrager (oranje) en het mannetje zwom wel erg panisch / hongerig achter het vrouwtje aan gister, vandaar dat ik het vermoeden heb dat de kleintjes van haar zijn (ze zijn ook oranje namelijk). Maar er zwemt ook nog een ander schooltje oranje kleine visjes, dus ik weet het niet helemaal zeker.

Nu hopen dat ze een beetje blijven leven, lijkt me toch een goed teken voor het bijhouden van 't aquarium, als er kleintjes geboren worden.
pi_72075965
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:36 schreef tsjsieb het volgende:
Ik ben voor mijn zwager al 2 weken op zijn tropisch aquarium(pje) aan het passen en nu zijn er kleine visjes geboren hartstikke leuk natuurlijk, maar wat moet ik met die beestjes doen. Ik heb ze al overgeheveld naar zo'n kraamkamer, maar moet ik ze ook voer geven in dat ding? (en zo ja, dan vast heel weinig toch?).

Ik had de (waarschijnlijke) moeder er ook bij gedaan, maar die heb ik er vanmorgen er maar uitgehaald, daar we er gister acht kleintjes in hadden en vanmorgen nog maar zeven. En ik heb nog geen nieuwe kleintjes gezien buiten de 'kraamkamer'.

De vis is trouwens een Zwaarddrager (oranje) en het mannetje zwom wel erg panisch / hongerig achter het vrouwtje aan gister, vandaar dat ik het vermoeden heb dat de kleintjes van haar zijn (ze zijn ook oranje namelijk). Maar er zwemt ook nog een ander schooltje oranje kleine visjes, dus ik weet het niet helemaal zeker.

Nu hopen dat ze een beetje blijven leven, lijkt me toch een goed teken voor het bijhouden van 't aquarium, als er kleintjes geboren worden.
Je hebt een soort melkspul, dat is heel fijn en kunnen die beestjes gewoon eten. Gewoon vlokvoer gaat hier niet voor werken. Wellicht mini granulaat maar ik denk niet dat je dat daar snel hebt staan.

Toch even naar de winkel dan
Top 5 China producten
pi_72076320
Zwaarddrager jongen redden het wel op verkruimeld vlokvloer hoor.

Liquid fry vervuild het water vind ik zelf en is bij jongen van levendbarende niet noodzakelijk
pi_72165214
Vandaag 15 Crystal Black en 15 Crystal Red garnalen halen, 10 white pearls en stuk of 40 vuurgarnalen
pi_72165384
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:47 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vandaag 15 Crystal Black en 15 Crystal Red garnalen halen, 10 white pearls en stuk of 40 vuurgarnalen
Dat wordt een dure
Top 5 China producten
pi_72165431
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:53 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat wordt een dure
Ja iets van 150euro
pi_72165492
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:55 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ja iets van 150euro
Moet je het filmen als je die 40 vuurtjes te water gaat laten, is wel een mooie gezicht
Top 5 China producten
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:01:57 #248
63192 ursel
pi_72165591
Niet te weinig zeg...

Overigens heeft die kleine haai van ons even een groei spurt genomen zeg..
Weet niet precies hoe groot die was toen die over ging. Maar na meten is die alleen al in anderhalve week +/- 1.5 cm gegroeit..
En durf bijna zeker te zeggen dat die na overplaatsenin totaal wel zo'n 4 cm gegroeit is..
pi_72165685
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:01 schreef ursel het volgende:
Niet te weinig zeg...

Overigens heeft die kleine haai van ons even een groei spurt genomen zeg..
Weet niet precies hoe groot die was toen die over ging. Maar na meten is die alleen al in anderhalve week +/- 1.5 cm gegroeit..
En durf bijna zeker te zeggen dat die na overplaatsenin totaal wel zo'n 4 cm gegroeit is..
Wel een goed teken dus
Top 5 China producten
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:10:24 #250
63192 ursel
pi_72165836
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:05 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wel een goed teken dus
Mja, zo moeten het toch echt met deze bak nog doen totdat we verhuist zijn en dat kan misschien nog wel ff duren. En met deze groeisnelheid gaat dat niet echt lukken..

Maar goed, ze hebben het best naar hun zin iig..
pi_72181130
vandaag aardig wat visjes teruggebracht, en omdat ik ze niet te pakken kreeg heb ik alles eruit moeten halen, en meteen maar even her-ingericht.

Mijn nieuwe bak:

En het ophoginkie waar ik zelf er blij mee ben : (jewel terrace rock A + A )

Verder, grote stenen verwijderd, neprots met uitloopsteen verwijderd (grotere uitloopsteen voor in de plaats, achter het grote stuk hout)

Huisje op verhoging verplaatst (me brokaatbarbeeltjes vinden die erg leuk)

Ik zie nu echt dat de visjes een stuk leuker en mooier zwemmen, nu alle overtollige vissen eruit zijn. Ook de verhoging vinden ze fijn.
pi_72181431
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:13 schreef rene90 het volgende:
Vandaag bij waterweelde in Den Haag geweest, mooie en enorm grote zaak met veel kennis van de diertjes.
Ik vind alleen die haai een beetje een minpuntje, maar voor de rest een ontzettend mooie zaak met een uitgebreid assortiment.
pi_72182261
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vind alleen die haai een beetje een minpuntje, maar voor de rest een ontzettend mooie zaak met een uitgebreid assortiment.
Die is volgens A_A verplaatst omdat hij te groot werd. Zit nu in Korea of iets had hij het over
Top 5 China producten
pi_72182308
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Die is volgens A_A verplaatst omdat hij te groot werd. Zit nu in Korea of iets had hij het over
Oeps, ik hoop niet voor consumptie doeleinden
pi_72182397
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 20:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oeps, ik hoop niet voor consumptie doeleinden
Ik hoop het ook niet
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: