abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71710812
Vandaag bij waterweelde in Den Haag geweest, mooie en enorm grote zaak met veel kennis van de diertjes. Ik kreeg ook geen garnalen mee omdat ik ook kikkertjes had welke ze op zouden vreten. Daar gehaald:

-paartje apis. cacat. (12,50 pp)
-2 dwergklauwkikkertjes (2,50 ps)
-Gibbiceps (4,80)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_71711346
Om de garnaaltjes die ik wil wat groter te krijgen voordat ze bij de grote bak kunnen wil ik ze in en 20 liter bakje doen wat ik hier nog heb staan. Is het nodig om daar nog een apart filter voor te kopen, of is wekelijks een gedeelte vervangen wel voldoende? En ik heb niet een bepaald soort licht, kan ik niet gewoon een gloeilamp erboven zetten?

Vuurtjes/dwergklauwkikkertjes, kan dat wel of niet?
Top 5 China producten
pi_71718267
De apisto's lusten wel graag vuurgarnaaltjes

Je zou multidenta's of waaierhandjes kunnen overwegen
pi_71718294
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:45 schreef plukeenroos het volgende:
De apisto's lusten wel graag vuurgarnaaltjes

Je zou multidenta's of waaierhandjes kunnen overwegen
En als ze groter zijn? Ik wil nu een kweekbakje inrichten zodat de vuurtjes eerst kunnen groeien voordat ze in de grote bak kunnen. Of is het sowieso niet een geslaagde actie?
Top 5 China producten
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:22:00 #205
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_71719163
Zo, de kap voor aquarium is in mekaar geschroefd.
Morgen ff de klep eruit zagen en dan alles afkitten en de randen in de lak zetten.
Kan die er dinsdag wel op. Kan ik me daarna concentreren hoe ik die deurtjes op dat onderste frame ga monteren..

Vandaag ook weer een nieuwe bewoner erin. Was iemand die had ook zo'n haaitje over, maar die was te groot geworden voor hun bak.. Die is in lengte alleen al 3x zo groot als die van ons..
pi_71725201
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 22:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

En als ze groter zijn? Ik wil nu een kweekbakje inrichten zodat de vuurtjes eerst kunnen groeien voordat ze in de grote bak kunnen. Of is het sowieso niet een geslaagde actie?
Ik had een paar honderd vuurtjes, tot ik de apisto's in de bak nam....binnen een week alles weg.Ze hebben een flinke muil
pi_71725268
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:51 schreef plukeenroos het volgende:

[..]

Ik had een paar honderd vuurtjes, tot ik de apisto's in de bak nam....binnen een week alles weg.Ze hebben een flinke muil
[ afbeelding ]
Dat gaat niet werken, dan maar kijken voor een paar waaierhandgarnalen voor in de grote bak.
Top 5 China producten
pi_71736702
Heb hier een klein bakje van 12 liter staan waar ik wat vuurtjes in ga doen, maar wat zeggen jullie, filter nodig of is een zuurstofpompje genoeg?
Top 5 China producten
pi_71794011
heb net wat hout gehaald, hoelang duurt dat voordat het niet meer drijft

Tiz meer wortelachtig, dan echt een klomp hout htw
pi_71794362
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:00 schreef Markster het volgende:
heb net wat hout gehaald, hoelang duurt dat voordat het niet meer drijft

Tiz meer wortelachtig, dan echt een klomp hout htw
Heb je het eerst wel goed gewassen / uitgekookt?

Kan wel even duren, paar uur tot paar dagen, zorg ervoor dat hij helemaal onder water blijft met een steen of iets.
Top 5 China producten
pi_71794398
Zelf een superfish aqua 40 gehaald bij de Overvecht (40 euro), draait nu en over een weekje garnaaltjes erbij, ga maar beginnen met de simpele vuurtjes of misschien heeft de LFS wel citroentjes op te kop weten te tikken.
Top 5 China producten
pi_71794434
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:13 schreef rene90 het volgende:

[..]

Heb je het eerst wel goed gewassen / uitgekookt?

Kan wel even duren, paar uur tot paar dagen, zorg ervoor dat hij helemaal onder water blijft met een steen of iets.
gewassen issie wel, hij ligt nu ondergedompelt, kan alleen niet helemaal, zo een grote bak heb ik niet. (ligt nu gewoon in de wasbak)
pi_71794442
ben altijd zo ongeduldig als ik wat nieuws heb gehaald
pi_71794584
Als ik zo internet bekijk dan zou mijn algeneter (ancistrus) vreedzaam moeten zijn

Dat is ze dus helemaal niet.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_71794601
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:17 schreef Markster het volgende:

[..]

gewassen issie wel, hij ligt nu ondergedompelt, kan alleen niet helemaal, zo een grote bak heb ik niet. (ligt nu gewoon in de wasbak)
Moet je er een stukje afzagen zodat hij wel in je bak past. Anders kan je hem gewoon in een emmer stoppen zodat hij verzadigd raakt, laat dat een dagje staan en kijk of hij morgen zinkt
Top 5 China producten
pi_71794663
quote:
Op de grond is deze ancistrus duidelijk de baas. Wanneer er voedsel op de bodem te vinden is, verjaagt hij alle concurrentie met snelle staartbewegingen en gooit daarbij verder zijn hele lichaam in de strijd (hij walst als het ware gewoon door de andere vissen heen.)
Dit dekt zo ongeveer de lading.

Bron: http://www.xs4all.nl/~viamedea/nick's/vissen.htm
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:28:41 #217
63192 ursel
pi_71794678
Whehe, mijn witte kreeft was gisteren ontsnapt.
Ik hoorde wat en keek ff op, zie ik opeens midden in de kamer ijn witte kreeft daar lopen..

Blijkbaar zat het snoer van de pomp onder het glaasje en is die daar blijkbaar onderdoor kunnen kruipen..
pi_71794714

Hoelang kunnen kreeften zonder water?
pi_71795551
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:24 schreef rene90 het volgende:

[..]

Moet je er een stukje afzagen zodat hij wel in je bak past. Anders kan je hem gewoon in een emmer stoppen zodat hij verzadigd raakt, laat dat een dagje staan en kijk of hij morgen zinkt
ow, hij past wel in mijn aquarium (sorry, 'bak' was misschien niet zo een handige woordkeuze in dit topic) met bak bedoelde ik de wasbak.

Maar ik heb hem er al ingezet, en heb de voorlopige opstelling zo :

en dan wordt de bak overzicht zo :

Moet alleen ff de stenen/hout/huisje wat meer 1 geheel maken, maar dit was even alles wat ik had aan stenen. Moet dus nog even wat kleinere stenen erbij halen om de oneffenheden weg te werken.

Me kleine stukje hout ligt nog in de week.

Is het trouwens voor de planten slecht om ze te verplaatsen ? Kom namelijk steeds weer wat betere plekjes tegen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:13:23 #220
63192 ursel
pi_71795622
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:30 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Hoelang kunnen kreeften zonder water?
Weet ik veel, maar hij was al zo'n 2 meter van zijn bak verwijderd en ook zo'n anderhalf naar beneden gekukeld..
Gelukkig doet tie ut nog wel
pi_71795926
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:13 schreef ursel het volgende:

[..]

Weet ik veel, maar hij was al zo'n 2 meter van zijn bak verwijderd en ook zo'n anderhalf naar beneden gekukeld..
Gelukkig doet tie ut nog wel
Top 5 China producten
pi_71795941
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:10 schreef Markster het volgende:

[..]

ow, hij past wel in mijn aquarium (sorry, 'bak' was misschien niet zo een handige woordkeuze in dit topic) met bak bedoelde ik de wasbak.

Maar ik heb hem er al ingezet, en heb de voorlopige opstelling zo :

[ afbeelding ]

en dan wordt de bak overzicht zo :
[ afbeelding ]
Moet alleen ff de stenen/hout/huisje wat meer 1 geheel maken, maar dit was even alles wat ik had aan stenen. Moet dus nog even wat kleinere stenen erbij halen om de oneffenheden weg te werken.

Me kleine stukje hout ligt nog in de week.

Is het trouwens voor de planten slecht om ze te verplaatsen ? Kom namelijk steeds weer wat betere plekjes tegen
Mwah denk dat het wel meevalt, als je het voorzichtig doet
Top 5 China producten
pi_71796272
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:25 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mwah denk dat het wel meevalt, als je het voorzichtig doet
voorzichtig doe ik altijd

Kom er trouwens net achter dat er een kras op me ruit zit, is daar een middeltje voor. Zit aan de buitenkant, en nu ik weet dat ie er zit irriteer ik me er behoorlijk aan
pi_71821297
Ik wil garnaaltjes kweken, maar kan ej dan ook 2 soorten bij elkaar doen of gaat dat niet (even los van het kruisingsschema). Dan wil ik citroen + crystal blacks, alleen vreten ze dan niet elkaars babytjes op?
Top 5 China producten
pi_71856038
antwoord is er al, ik had dus blijkbaar 2 lantaardragers ipv roodoogzalmen

[ Bericht 43% gewijzigd door Markster op 14-08-2009 20:09:26 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')