precies, dat dacht ik ookquote:Op donderdag 16 juli 2009 10:56 schreef TNA het volgende:
Op sommige dingen kun je makkelijk besparen, zoals je vliegreis. Die kop koffie en het pizzabroodje op een vlucht binnen Europa zullen me een zorg zijn. Ik vind het zelf erg leuk om in hostels te overnachten, maar dan wel de iets duurdere. Zo ben je veel goedkoper uit dan een hotel, maar heb je alsnog enige luxe. Met eten vind ik leuke eetcafés een goede keuze, maar dan bijvoorbeeld de laatste avond ter afsluiting een mooi restaurant.
Nee hoor, maar doe het dan inderdaad op de manier die jij beschrijft en ga niet alle dagen bij de Mac zitten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:22 schreef miss_sly het volgende:
Is het zo raar als je beide 18 bent om het dan low budget te doen?
Als je dit voor het eerst gaat doen, zijn dat misschien dingen die je nog niet weetquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Nee hoor, maar doe het dan inderdaad op de manier die jij beschrijft en ga niet alle dagen bij de Mac zitten.
Nee hoor, is niks mis mee. Zo gaan mijn meeste reizen, maar het topic begint al met gezeur over de kosten om erheen te gaan. En vervolgens wil TS ook nog naar de Mac gaan. Je moet natuurlijk wel 'iets' over hebben voor een romantisch samen zijn in Parijs.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:22 schreef miss_sly het volgende:
Is het zo raar als je beide 18 bent om het dan low budget te doen?
Iedereen heeft natuurlijk een andere portemonnee en invulling van zaken als 'iets' ergens voor over hebben. Dat kun je voor een ander niet bepalen. Wel kun je ze tips aan de hand doen, waar ze wellicht zelf nog niet aan gedacht hadden, juist omdat ze zoiets voor het eerst doen, zoals het stokbroodje met stukje kaas en wijn eten in een parkjequote:Op donderdag 16 juli 2009 14:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Nee hoor, is niks mis mee. Zo gaan mijn meeste reizen, maar het topic begint al met gezeur over de kosten om erheen te gaan. En vervolgens wil TS ook nog naar de Mac gaan. Je moet natuurlijk wel 'iets' over hebben voor een romantisch samen zijn in Parijs.
En soms kom je omgekeert in een plaats die nooit toeristen ziet, maar wel veel zakenmensen zoals in Balikpapan, een oliestadje op Borneo, waar we noodgedwongen een luxe zakenhotel moesten boeken. Dat was gebrek aan ervaring, want als ik er de volgende keer kom, loop ik weer de sloppenwijken in en 'laat me uitnodigen' door de vriendelijkste mensen die ik ooit op vakantie ben tegengekomen. We hebben veel mensen moeten teleurstellen door niet een drankje en hapje bij ze te gaan doen of te blijven overnachten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:42 schreef k_man het volgende:
Aan de andere kant kan ik ook heel tevreden zijn met een heel sober onderkomen. als je niet in Europa bent, maar in een vies, ver buitenland is er soms gewoon geen andere mogelijkheid. Met een groep van twintig man in een bloedhete slaapzaal, één douche met een pisstraaltje en een kolonie van duizenden hongerige muggen... moet kunnen voor een keer. Ik zou echter wel ontevreden zijn als ik in Europa in zo’n onderkomen terecht zou komen.
Helemaal mee eens. Zo heb ik in 1997 in Reykjavik voor meer dan $100 pp (toen nog een fortuin) kreeft gegeten en voor $40 per glas whisky gedronken. Het is maar goed dat die vriendelijke schatrijke meneer ons op sleeptouw nam om gezelschap en Engelse oefening voor z'n zoon te zijn betaalde. Maar of ik het zelf had betaald?quote:Goed eten hoeft niet duurt e zijn, maar soms is het dat wel. Prima om bij een eenvoudig tentje in Bishkek een vleesspies te eten, maar het is ook niet onaangenaam om bij het beste visrestaurant van Reykjavik de lekkerste tonijnsteak aller tijden te proeven...
Dat is meer dan redelijk! Dat is max 75 euro per persoon per dag. ...en dat in Noorwegen!quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:47 schreef Fogel het volgende:
Goedkoop is een kwestie van definitie... wat voor mij goedkoop is kan voor een ander duur zijn. Ik heb de laatste 8 dagen ongeveer 2500-3000¤ uitgegeven aan een vakantie in eigen land (Noorwegen, dat dan weer wel) en vind dat eigenlijk heel erg meevallen (voor een gezin met 3 kinderen).
Veruit de meeste hostels waar ik verblijf hebben 'privates' waar je je eigen badkamer krijgt.quote:Prijs moet in verhouding staan tot wat je krijgt, maar minium is een eigen verblijfsruimte (dus niet gedeeld ala hostel) en een eigen (dus ook niet gedeelde) badkamer met douche en/of bad + WC.
Wel twee of drie dagen bij familie meegegeten en een paar dagen in een hut overnacht en daar zelf gekookt, dat drukt de kostenquote:Op donderdag 16 juli 2009 20:12 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is meer dan redelijk! Dat is max 75 euro per persoon per dag. ...en dat in Noorwegen!![]()
[..]
Veruit de meeste hostels waar ik verblijf hebben 'privates' waar je je eigen badkamer krijgt.
Hoe heet die tent?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:42 schreef k_man het volgende:
maar het is ook niet onaangenaam om bij het beste visrestaurant van Reykjavik de lekkerste tonijnsteak aller tijden te proeven...
En dat vind ik dus duurquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:47 schreef Fogel het volgende:
Goedkoop is een kwestie van definitie... wat voor mij goedkoop is kan voor een ander duur zijn. Ik heb de laatste 8 dagen ongeveer 2500-3000¤ uitgegeven aan een vakantie in eigen land (Noorwegen, dat dan weer wel) en vind dat eigenlijk heel erg meevallen (voor een gezin met 3 kinderen).
Dit was een reis met de auto en de eerste 5 nachten waren in 2 hotelkamers, de volgende 3 in een hut (die ik overigens nog tot maandag tot mijn beschikking heb). De verblijfskosten zijn dus wat hoger dan met een tent/caravan, maar daar hebben zowel mijn vrouw als ik weinig zin in.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dat vind ik dus duurVoor een gezin met 4 personen zijn we op een 14-daagse vakantie inclusief reis en verblijfkosten ongeveer 1000 - 1500 euro kwijt. Dan gaan we wel kamperen, rijden we met de auto en vermijden we tolwegen, maar gaan we ook uit eten ed.
Waarom zou je tolwegen vermijden, om sightseeing te doen? Kost altijd zoveel extra tijd om niet via de snelweg te rijdenquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dat vind ik dus duurVoor een gezin met 4 personen zijn we op een 14-daagse vakantie inclusief reis en verblijfkosten ongeveer 1000 - 1500 euro kwijt. Dan gaan we wel kamperen, rijden we met de auto en vermijden we tolwegen, maar gaan we ook uit eten ed.
Omdat we op "reis" zijn? De weg naar een bestemming is voor mij een integraal onderdeel van de vakantie. Ik vind het zonde om te snel van A naar B te crossen. En ik vind het helemaal zonde om daar extra geld aan uit te geven. Dat geef ik liever uit aan een extra overnachting.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom zou je tolwegen vermijden, om sightseeing te doen? Kost altijd zoveel extra tijd om niet via de snelweg te rijden
omryden voor tolwegen..blijf dan lekker in Nederland. Hoe cheapquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Omdat we op "reis" zijn? De weg naar een bestemming is voor mij een integraal onderdeel van de vakantie. Ik vind het zonde om te snel van A naar B te crossen. En ik vind het helemaal zonde om daar extra geld aan uit te geven. Dat geef ik liever uit aan een extra overnachting.
Het is wel vakantie he. Haast heb je dan nooit.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:26 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
omryden voor tolwegen..blijf dan lekker in Nederland. Hoe cheapAls excuus gebruiken ze allemaal dat ze tijd genoeg hebben..
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 02:26 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
omryden voor tolwegen..blijf dan lekker in Nederland. Hoe cheapAls excuus gebruiken ze allemaal dat ze tijd genoeg hebben..
Naar de vakantie toe is altijd een hel, hele dag in de auto, dan ga ik echt niet een uur omrijden om 10eur te besparenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 10:34 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Het is wel vakantie he. Haast heb je dan nooit.
Dit is ene lastige, ik heb geen idee wat het pauperniveau is. Ik ga in ieder geval nooit op groepreizen, all-inclusive hotels en de typische goedkope klote oorden, simpelweg omdat ik dat geen vakantie vind. Vervolgens ben ik best gesteld op wat luxe, en tegelijkertijd kan ik net zo makkelijk genieten van een kleine bed and breakfast ofzo in the middle of nowhere, het ligt maar net aan de reis.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:51 schreef DutchTrain het volgende:
Hoe zorg jij ervoor dat jouw vakantie boven het pauperniveau uitkomt?
Ik heb echt geen minimum. De max ligt rond de 2,500 euro pp per week, maar da's ook wel op te rekken als het iets bijzonders is. Gemiddeld kost een week vakantie binnen Europa zo'n 1,500 euro pp, een lang weekend (vaak dichterbij en dus met goedkopere vlucht) iets van 500 euro pp. We reizen meestal met z'n tweeën.quote:
Wat is voor jou het minimum om uit te geven op je vakantie voor onderdak, eten en reis?
Nee, dat niet. Maar ik zorg wel dat ik niks hoef te laten voor het geld. Als ik ergens heen ga en ik wil graag ter plekke een auto huren, dan doe ik dat. Ik ga niet met de bus als ik daar geen zin in heb, alleen om wat geld uit te sparen. Ben ik echt moe en wil ik ontspannen, dan boek ik een grote kamer / suite in een 5-sterren hotel en chill ik even goed.quote:Geldt voor jou ook hoe duurder hoe leuker?
Discuss!
quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:53 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Naar de vakantie toe is altijd een hel, hele dag in de auto, dan ga ik echt niet een uur omrijden om 10eur te besparen
Dat ben je dan al kwijt aan benzine
Dit dus. Goedkoop kan geweldig zijn, duur ook, je moet kijken wat je opties zijn (duur is niet altijd en voor iedereen mogelijk) en dan kiezen wat voor reis je wilt maken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:24 schreef Hik het volgende:
Natuurlijk is duurder niet leuker, en zeker niet altijd en overal.
Geneuzel. Vakantie met kinderen is niet extra uren in de auto zitten. Je wilt gewoon een paar tientjes besparen en gaat daarom uren omrijden.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:33 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Omdat we op "reis" zijn? De weg naar een bestemming is voor mij een integraal onderdeel van de vakantie. Ik vind het zonde om te snel van A naar B te crossen. En ik vind het helemaal zonde om daar extra geld aan uit te geven. Dat geef ik liever uit aan een extra overnachting.
Je hebt gelijk. Het is veel leuker voor de kinderen om 16 uur lang aan één stuk in een auto over de tolweg te crossen dan via 80 km-wegen op ons dooie akkertje te reizen, regelmatig te stoppen en kastelen te bezoeken, te spelen in een riviertje en er desnoods 2 dagen langer over doen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geneuzel. Vakantie met kinderen is niet extra uren in de auto zitten. Je wilt gewoon een paar tientjes besparen en gaat daarom uren omrijden.
kinderen hebben daar geen belang by. Ik houd sowieso niet van kastelen dus daar stop ik niet voor. Gewoon plankgas naar de eindbestemming!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 20:47 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het is veel leuker voor de kinderen om 16 uur lang aan één stuk in een auto over de tolweg te crossen dan via 80 km-wegen op ons dooie akkertje te reizen, regelmatig te stoppen en kastelen te bezoeken, te spelen in een riviertje en er desnoods 2 dagen langer over doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |