abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71047275
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:46 schreef Gripper het volgende:

[..]

Hoe heet die tent?
Tveir Fiskar.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:01:44 #27
62913 Blik
The one and Only!
pi_71047367
Het topic waar dit discussie-topic voor gemaakt is neemt opeens wel een andere wending. 1000 euro voor 3 dagen Parijs. Ik zou het niet eens opkrijgen
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 22:20:33 #28
45833 crew  Fogel
pi_71047902
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En dat vind ik dus duur Voor een gezin met 4 personen zijn we op een 14-daagse vakantie inclusief reis en verblijfkosten ongeveer 1000 - 1500 euro kwijt. Dan gaan we wel kamperen, rijden we met de auto en vermijden we tolwegen, maar gaan we ook uit eten ed.
Dit was een reis met de auto en de eerste 5 nachten waren in 2 hotelkamers, de volgende 3 in een hut (die ik overigens nog tot maandag tot mijn beschikking heb). De verblijfskosten zijn dus wat hoger dan met een tent/caravan, maar daar hebben zowel mijn vrouw als ik weinig zin in.
Tolwegen vermijden is lastig hier en ik heb eerlijk gezegd totaal geen idee hoeveel tol ik betaald heb (dat merk ik vanzelf wel als de rekening een keer komt, heb abo). Ik rij alleen om als ik weet dat de alternatieve route mooier is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:29:45 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_71048202
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En dat vind ik dus duur Voor een gezin met 4 personen zijn we op een 14-daagse vakantie inclusief reis en verblijfkosten ongeveer 1000 - 1500 euro kwijt. Dan gaan we wel kamperen, rijden we met de auto en vermijden we tolwegen, maar gaan we ook uit eten ed.
Waarom zou je tolwegen vermijden, om sightseeing te doen? Kost altijd zoveel extra tijd om niet via de snelweg te rijden
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:33:48 #30
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71048346
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom zou je tolwegen vermijden, om sightseeing te doen? Kost altijd zoveel extra tijd om niet via de snelweg te rijden
Omdat we op "reis" zijn? De weg naar een bestemming is voor mij een integraal onderdeel van de vakantie. Ik vind het zonde om te snel van A naar B te crossen. En ik vind het helemaal zonde om daar extra geld aan uit te geven. Dat geef ik liever uit aan een extra overnachting.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juli 2009 @ 01:11:21 #31
25682 2cv
Niet subtiel
pi_71052590
Hoe duurder mijn vakantie, hoe minder leuk het was. Want dan is mijn auto waarschijnlijk kapot gegaan waardoor ik hem heb moeten laten repareren of afslepen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_71053584
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Omdat we op "reis" zijn? De weg naar een bestemming is voor mij een integraal onderdeel van de vakantie. Ik vind het zonde om te snel van A naar B te crossen. En ik vind het helemaal zonde om daar extra geld aan uit te geven. Dat geef ik liever uit aan een extra overnachting.
omryden voor tolwegen..blijf dan lekker in Nederland. Hoe cheap Als excuus gebruiken ze allemaal dat ze tijd genoeg hebben..
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:34:26 #33
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71058612
Vervoer
Zo goedkoop mogelijk, met de prettigste vluchttijden. Hier maak ik echt een sport van. Alle Euro's die ik hierop bezuinig kan ik daar extra uitgeven.

Hotels
Ik ben wel vrij kieskeurig, heb een pesthekel aan gedeelde badkamers en smerige hotelkamers. Ga dus wel vaak voor een 3 sterren + hotel (vooral in steden), alleen ik maak er dan weer de sport van om dat zo goedkoop mogelijk te krijgen.

Eten
Een dagje Mac of BK trek ik nog wel, maar het moet niet de spuigaten uitlopen. Het is ook leuk om de lokale keuken te proberen. Friet eten kan thuis ook wel.

Afgelopen winter heb ik in New York 120$ per dag uitgegeven aan vanalles (excl hotel/reis), om vervolgens de rest van de roadtrip in de USA ongeveer 100$ per week uit te geven

Ik ga overigens niet op vakantie als ik vooraf weet dat ik daar niets of vrijwel niets te besteden heb.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:34:58 #34
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_71058636
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 02:26 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

omryden voor tolwegen..blijf dan lekker in Nederland. Hoe cheap Als excuus gebruiken ze allemaal dat ze tijd genoeg hebben..
Het is wel vakantie he. Haast heb je dan nooit.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:38:40 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71058732
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 02:26 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Ik woon niet eens in Nederland. En ik heb tijd genoeg ja. Is dat erg? Ieder z'n lol.
Ik vind tolwegen over het algemeen geen reet aan (saai, saai, saai). En aangezien we met een aanhanger rijden (geen caravan) en we dus niet harder gaan dan 80 km per uur besparen we geen tijd met het rijden over een tolweg. En had ik al gezegd dat het mij vooral om de reis gaat? Het is namelijk niet zo dat we drie -vier - vijf weken op dezelfde plek blijven ofzo.
pi_71061178
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 10:34 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Het is wel vakantie he. Haast heb je dan nooit.
Naar de vakantie toe is altijd een hel, hele dag in de auto, dan ga ik echt niet een uur omrijden om 10eur te besparen

Dat ben je dan al kwijt aan benzine
pi_71061377
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:51 schreef DutchTrain het volgende:

Hoe zorg jij ervoor dat jouw vakantie boven het pauperniveau uitkomt?
Dit is ene lastige, ik heb geen idee wat het pauperniveau is. Ik ga in ieder geval nooit op groepreizen, all-inclusive hotels en de typische goedkope klote oorden, simpelweg omdat ik dat geen vakantie vind. Vervolgens ben ik best gesteld op wat luxe, en tegelijkertijd kan ik net zo makkelijk genieten van een kleine bed and breakfast ofzo in the middle of nowhere, het ligt maar net aan de reis.
quote:

Wat is voor jou het minimum om uit te geven op je vakantie voor onderdak, eten en reis?
Ik heb echt geen minimum. De max ligt rond de 2,500 euro pp per week, maar da's ook wel op te rekken als het iets bijzonders is. Gemiddeld kost een week vakantie binnen Europa zo'n 1,500 euro pp, een lang weekend (vaak dichterbij en dus met goedkopere vlucht) iets van 500 euro pp. We reizen meestal met z'n tweeën.
quote:
Geldt voor jou ook hoe duurder hoe leuker?

Discuss!
Nee, dat niet. Maar ik zorg wel dat ik niks hoef te laten voor het geld. Als ik ergens heen ga en ik wil graag ter plekke een auto huren, dan doe ik dat. Ik ga niet met de bus als ik daar geen zin in heb, alleen om wat geld uit te sparen. Ben ik echt moe en wil ik ontspannen, dan boek ik een grote kamer / suite in een 5-sterren hotel en chill ik even goed.

Laatst bijvoorbeeld in Singapore/Maleisie geweest. Dan reis in 10 dagen met mijn backpack en slaap ik in hutjes op het strand en in hostels onderweg, reizen doe ik met busjes, etc. Volgens mij gaf ik 500 euro uit (met lokale vluchten) in die 10 dagen. Op terugweg in Singapore heb ik dan geen zin meer in een hostel en wil ik nog een paar dagen gewoon chillen bij een zwembad, dan boek ik dus een grote kamer in het Raffles.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:59:57 #38
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71061388
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:53 schreef Elwood1802 het volgende:

[..]

Naar de vakantie toe is altijd een hel, hele dag in de auto, dan ga ik echt niet een uur omrijden om 10eur te besparen

Dat ben je dan al kwijt aan benzine
Een hele dag in de auto. Hoeft niet hoor. Ik stop onderweg als ik een leuk restaurantje, kerkje, museum, tuin of wat dan ook zie. En als het ergens heel leuk is blijven we er gewoon een paar dagen voor we verder reizen.
pi_71061546
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:24 schreef Hik het volgende:
Natuurlijk is duurder niet leuker, en zeker niet altijd en overal.

Dit dus. Goedkoop kan geweldig zijn, duur ook, je moet kijken wat je opties zijn (duur is niet altijd en voor iedereen mogelijk) en dan kiezen wat voor reis je wilt maken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  vrijdag 17 juli 2009 @ 22:43:38 #40
17637 spooky1234
Whaazzuuuuup!!
pi_71080992
Simpelweg rationele afwegingen maken. VALUE for MONEY is the key!
En je moet profiteren van locale verschillen. Als je in zuidamerika voor een paar euro hele nacht baco kan wegtikken, moet je dat doen. Als je weet dat in een arabisch of scandinavisch land alcohol idioot duur is, drink je daar niet of minder. Waar je voor weinig een dikke SUV kan huren moet je dat doen, waar dat heel duur is, ga je met de metro (vaak ook praktischer daar).

Er zijn mensen die alleen kunnen genieten van hun vakantie als ze veel geld uitgeven, ik heb medelijden met zulke mensen. Sommige kunnen er niets aan doen, die hebben een psychologische afwijking (spending-fetish) en anderen zijn gewoon dom (weten niet dat zelfde goedkoper kan). Je hebt van die types die graag vertellen hoe 'super duur' hun aankopen zijn. Als ze nou ook nog eens slim waren konden ze zelfde kopen voor minder en liegen dat ze meer kwijt waren als ze zo nodig vinden om bij anderen indruk te wekken dat ze rijk zijn.

Persoonlijk hou ik van afwisseling, luxe 5 sterren resorts op een eiland 10 uur vliegen vind ik leuk maar dat wil niet zeggen dat ik niet met 15 studenten in een iets te klein chalet kan verblijven als je overdag toch hele dag op de piste zit, daarna buiten de deur eet en in de nacht doodmoe slaapt.. of het dan in een aparte kamer met flatscreen en openhaard is of gewoon op een slaapbank, boeit me dan niet.

Als ik dit toepas op;
- reizen: in principe zo goedkoop mogelijk maar geen idiote besparingen proberen te realiseren. Dus als ik met 2 uur research een reis 300 euro goedkoper kan maken, doe ik dat graag. Maar 2 dagen lang zoeken om 20 euro goedkoper uit te zijn is bullshit. Zelfde geldt voor een vliegreis waarbij ik 2 keer moet overstappen en 9 uur op een vliegveld moet doorbrengen voor paar tientjes besparing, onzin. Aan de andere kant 100 euro meer betalen omdat KLM wel 'gratis' eten aan boord heeft is madness.

- verblijf; wederom value for money. Bijvb binnenkort ga ik naar Dubai en vanwege de crisis en laagseizoen kan je nu in een hotel dat normaal 450 per nacht kost verblijven voor 140 euro, dan doe ik dat omdat het super value for money is (incl gratis zeer unieke faciliteiten). Aan de andere kant, als ik weet dat ik voor een bepaalde vakantie alleen ga slapen in een hotel, dan moet het zo goedkoop mogelijk mits nog wel schoon en veilig.

- eten; in landen waar eten relatief goedkoop is bestel ik graag luxe en vind ik het niet erg om 100 euro te betalen voor een topgerecht. Als ik echter ergens ben waar eten way to overpriced is dan doe ik het gewoon met pizza dat dan ook overpriced is maar in absolute zin minste verspilling geeft.
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_71089694
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Geneuzel. Vakantie met kinderen is niet extra uren in de auto zitten. Je wilt gewoon een paar tientjes besparen en gaat daarom uren omrijden.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 20:47:27 #42
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_71102255
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 11:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geneuzel. Vakantie met kinderen is niet extra uren in de auto zitten. Je wilt gewoon een paar tientjes besparen en gaat daarom uren omrijden.
Je hebt gelijk. Het is veel leuker voor de kinderen om 16 uur lang aan één stuk in een auto over de tolweg te crossen dan via 80 km-wegen op ons dooie akkertje te reizen, regelmatig te stoppen en kastelen te bezoeken, te spelen in een riviertje en er desnoods 2 dagen langer over doen.
pi_71109199
Zit nu in Barcelona, een 3sterren(ja maar drie sterren en hebben drie dagen lang heerlijke roomservice besteld(die ook op het dakterras met zwembad geserveerd kon worden) voor minder dan 20 euro per avond (met zijn 2-en)
Leuk hoeft dus niet duur te zijn!
pi_71110769
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 20:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Het is veel leuker voor de kinderen om 16 uur lang aan één stuk in een auto over de tolweg te crossen dan via 80 km-wegen op ons dooie akkertje te reizen, regelmatig te stoppen en kastelen te bezoeken, te spelen in een riviertje en er desnoods 2 dagen langer over doen.
kinderen hebben daar geen belang by. Ik houd sowieso niet van kastelen dus daar stop ik niet voor. Gewoon plankgas naar de eindbestemming!
pi_71123536
Ik denk toch dat goedkoper beter is in mijn geval. Toen wij in het begin van onze relatie op vakantie gingen, moest het zo goedkoop mogelijk. Daar heb ik ook de mooiste herinneringen aan, lekker kamperen en voor de tent eten

De laatste jaren verbleven we in luxe hotels. Helaas wilde ik dat de vakantie dan perfect zou zijn, omdat we er relatief veel geld uit hadden gegeven. De verwachtingen waren dan ook hooggespannen en dat werkte niet

Dus dat doen we niet meer
  zondag 19 juli 2009 @ 20:05:42 #46
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_71129435
Sja, hangt ook af van je reisbudget, niet? Toen ik nog student was spaarde ik het ganse jaar om op reis te kunnen en na mijn reizen was mijn rekening dan ook bijna geplunderd en kon ik weer gaan sparen. Een van de gevolgen is dat ik na mijn studententijd bijna met 0 moest beginnen.

Ik heb daar honderden discussies over gevoerd: 'je kan toch ook mooi op reis binnen Europa, het moet toch niet steeds zo ver?'.

Dus, wat is duur? Relatief gezien zullen mijn reizen ongetwijfeld duurder zijn geweest ongeacht het feit dat ik altijd in een lonely planet op zoek ga naar budget accommodation, terwijl voor veel mensen in 5*-hotels die reis 'amper' merkbaar zal geweest zijn op hun rekening.
When all things seem to end, the future still remains..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')