gezond verstand?quote:
Maar TS zal dit grapje niet begrijpen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 21:23 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Even als meelees TVP een Herman Finkers grapje:
"Met het publiek doe ik vaak de IQ test.
Daarbij moet je van je zelf raden of je een hoog of een laag IQ hebt.
En als je het goed hebt, dan heb je een hoog IQ."
Gezond verstand is altijd de waarheid? Ik wacht nog steeds op een onderbouwing of bron, anders kan ik ook van alles roepen, op deze manier hecht ik er nul komma nul waarde aan.quote:
De gemiddelde Europeaan heeft 1000 afleveringen van Ray Mears gezien en kan dus perfect overleven in de middle of nowhere. En in Afrika leven ze ook niet allemaal in de rimboe hoor..Als ik mijn buurjongen uit Afrika in de rimboe zet weet ik zeker dat ie het geen dag volhoudt.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:43 schreef AryaMehr het volgende:
Gezond verstand inderdaad. De Afrikanen zijn al voor duizenden jaren aangewezen om gebruik te maken van hun natuurlijke omgeving en daarop te anticiperen natuurlijk. Meer dan de Europeanen iniedergeval, en dan heb ik niet over de lokale boer. De Europeanen zijn veel meer afhankelijk van allerlei technologische middelen en mochten die wegvallen dan weet 9 van de 10 mensen niet hoe hij daar op moet reageren. Wellicht dat er nog allerlei bronnen zijn die mijn theorie zullen bevestigen, maar geen zin om te zoeken.
Zet de gemiddelde Nederlander maar plots in een jungle of woestijn. Even kijken hoelang hij het volhoudt. Wellicht een leuk idee voor een nieuwe programma?
Ik wist dat iemand Ray Mears erbij ging betrekken. Maar even serieus: natuurlijk leven ze in Afrika niet allemaal in de rimboe, maar de gemiddelde Afrikaan is wel meer aangewezen op zijn natuurlijke omgeving dan de gemiddelde Europeaan. En jouw buurjongen die in een Westerse samenleving is opgegroeid is natuurlijk niet representatief voor de gemiddelde Afrikaan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:48 schreef Diabox het volgende:
[..]
De gemiddelde Europeaan heeft 1000 afleveringen van Ray Mears gezien en kan dus perfect overleven in de middle of nowhere. En in Afrika leven ze ook niet allemaal in de rimboe hoor..Als ik mijn buurjongen uit Afrika in de rimboe zet weet ik zeker dat ie het geen dag volhoudt.
Nee, maar dan heeft het toch helemaal niks meer met Afrikaan/Europeaan te maken, maar met de leefomstandigheden waarin de persoon in kwestie voorheen leefde?quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:50 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik wist dat iemand Ray Mears erbij ging betrekken. Maar even serieus: natuurlijk leven ze in Afrika niet allemaal in de rimboe, maar de gemiddelde Afrikaan is wel meer aangewezen op zijn natuurlijke omgeving dan de gemiddelde Europeaan. En jouw buurjongen die in een Westerse samenleving is opgegroeid is natuurlijk niet representatief voor de gemiddelde Afrikaan.
Mijn reactie was simpelweg bedoelt voor de mensen die zo graag willen wijzen naar de lage IQ van de Afrikanen. We zullen zien hoe slim de Europeanen zijn wanneer zij plots moeten anticiperen op een nieuwe omgeving. Ik weet haast zeker dat de gemiddelde Afrikaan dit veel beter doet. En dan kan je wel leuk met allerlei IQ- testjes komen aanzetten, maar dat zegt helemaal niets. De Afrikaan is in de natuur simpelweg veel beter in zijn element en dat zeg ik als een niet-Afrikaan.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:51 schreef Diabox het volgende:
[..]
Nee, maar dan heeft het toch helemaal niks meer met Afrikaan/Europeaan te maken, maar met de leefomstandigheden waarin de persoon in kwestie voorheen leefde?
Dat van Ray Mears was natuurlijk 'n beetje om te dollen he.![]()
Maak je dan maar geen zorgen, ik hecht geen waarde aan de nationaliteit-gebonden IQ's die hier zijn gepost. Er zullen vast rassen "dommer" zijn dan andere rassen in een bepaalde mate, maar daar zijn deze resultaten 0% representatief voor.Btw ik hecht ook geen waarde aan jouw uitspraak dat Afrikanen beter kunnen overleven in de rimboe dan Europeanen. Aangezien jij er min of meer al vanuit gaat dat de Afrikanen voorheen andere (meer in het wild) leefomstandigheden hadden. Met nagenoeg zelfde leefomstandigheden zou ik geen idee hebben welk ras beter zou kunnen overleven in de rimboe.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mijn reactie was simpelweg bedoelt voor de mensen die zo graag willen wijzen naar de lage IQ van de Afrikanen. We zullen zien hoe slim de Europeanen zijn wanneer zij plots moeten anticiperen op een nieuwe omgeving. Ik weet haast zeker dat de gemiddelde Afrikaan dit veel beter doet. En dan kan je wel leuk met allerlei IQ- testjes komen aanzetten, maar dat zegt helemaal niets.
...bedoeld.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mijn reactie was simpelweg bedoelt voor de mensen die zo graag willen wijzen naar de lage IQ van de Afrikanen. We zullen zien hoe slim de Europeanen zijn wanneer zij plots moeten anticiperen op een nieuwe omgeving. Ik weet haast zeker dat de gemiddelde Afrikaan dit veel beter doet. En dan kan je wel leuk met allerlei IQ- testjes komen aanzetten, maar dat zegt helemaal niets.
Enkel omdat gezond verstand geen bron nodig heeft. Wellicht dat er bronnen zijn die mijn theorie zullen bevestigen, maar ik heb geen zin om te zoeken. Wellicht dat jij een aantal bronnen kan vinden die mijn theorie ontkrachten?quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:56 schreef qonmann het volgende:
[..]
...bedoeld.
Zelf kom je nooit met eens met een bron aanzetten.
En dat is dus preciew het punt dat al 11 pagina's gemaakt wordt, de toetsen zijn in niet in dezelfde leefomstandigheden uitgevoerd.quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:48 schreef Diabox het volgende:
En btw, dat van jou heeft dus in principe niks met Afrikaan/Europeaan te maken, als Europeanen in kut omstandigheden zouden leven, zouden zij (volgens jouw theorie) beter kunnen overleven in de rimboe. Ik ging meer van nagenoeg zelfde leefomstandigheden uit. Je hoeft mij ook niet te vertellen dat een Afrikaan die toch al 30 jaar in de rimboe leeft meer kans op overleven heeft dan 'n Europeaan met een kantoor baantje.
De meest intelligente Afrikaan kan nog steeds slimmer zijn dat de meest intelligente Nederlander. Hoe vaak dit voorkomt is afhankelijk v/d variantie. In het onderzoek dat jij aanhaalt heeft men in veel gevallen gebruik gemaakt van veel te kleine en/of niet representatieve steekproeven. Op basis van deze steekproeven kan men dus A) geen uitspraken doen over de populatie en B) wanneer men al uitspraken doet over de populatie kunnen we dus niet aannemen dat de variabelen de vorm aannemen van een normale verdeling.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:03 schreef ES57 het volgende:
[..]
Nou en? Gemiddelden geven tendensen aan. En die tendensen zijn dat zwarte medemensen gemiddeld minder intelligent zijn dan blanken en nog minder intelligent dan Aziaten. Maar er is 1 troost: de intelligenste Afrikaan is waarschijnlijk intelligenter dan de domste Nederlander.
Wie denk je dat er overleeft:quote:Op maandag 13 juli 2009 19:06 schreef vosss het volgende:
[..]
Wil je soms beweren dat Afrikanen helemaal niet dom zijn?
Een jaar oude thread bumpen met dingen die er al 10x in gezegd zijn, goed idee!quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:00 schreef valentinoromelio het volgende:
Is toch krom?
In Nederland heb je Marokkanen.
Deze Marokkanen ( of Surinamers ) scoren buiten proportioneel hoger dan het gemiddeld IQ van 85 in Marokko ( of Suriname met een gemiddelde van 89 ).
Het zou suggereren dat IQ gebonden is aan locatie en niet aan de persoon, de genen of ras.
IQ is dan pure ontwikkeling.
De suggestie is dat IQ een genetisch score is.
De opvatting van de betekenis van IQ zou volgens dit plaatje moeten veranderen.
Of de waarde staat in de kinderschoenen.
IQ lijkt mij eerder het vermogen om je te ontwikkelen of een getal die het bewuste beschrijft.
Dat is toch logisch. Het onderwijs hier ivm het onderwijs daar is nogal een verschil.quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:00 schreef valentinoromelio het volgende:
Is toch krom?
In Nederland heb je Marokkanen.
Deze Marokkanen ( of Surinamers ) scoren buiten proportioneel hoger dan het gemiddeld IQ van 85 in Marokko ( of Suriname met een gemiddelde van 89 ).
Het zou suggereren dat IQ gebonden is aan locatie en niet aan de persoon, de genen of ras.
IQ is dan pure ontwikkeling.
De suggestie is dat IQ een genetisch score is.
De opvatting van de betekenis van IQ zou volgens dit plaatje moeten veranderen.
Of de waarde staat in de kinderschoenen.
IQ lijkt mij eerder het vermogen om je te ontwikkelen of een getal die het bewuste beschrijft.
quote:
quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is toch logisch. Het onderwijs hier ivm het onderwijs daar is nogal een verschil.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |