Een sporter hoort gezond te zijn, een rocker hoort in de goot eindigen.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:35 schreef Leatherface het volgende:
Waarom accepteren we dit collectief wel van een rockster of een beursspeculant, maar niet van een sporter?
Je kiest voor top-sport, als je dat niet kan zonder verboden hulpmiddelen heb je mijns inziens een verkeerde beroepskeuze gemaakt.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:02 schreef Leatherface het volgende:
Aan de andere kant is het een illusie om te denken dat sporters onbevlekt en cleaner than clean zijn. Het zijn net mensen.
Zit wat in. Maar de vraag is of het wel echt een carrièreprobleem is. Kennelijk kampt hij met een verslaving, iets uit zijn privéleven waar zijn sportieve loopbaan nu onder lijdt.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:06 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je kiest voor top-sport, als je dat niet kan zonder verboden hulpmiddelen heb je mijns inziens een verkeerde beroepskeuze gemaakt.
het maakt niet uit of het prestatiebevorderend is of niet, alsof je na een rotwedstrijd het excuus kan gebruiken dat je 3 dagen daarvoor 6 spuiten heroine door je aders gejaagd hebt.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:08 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Zit wat in. Maar de vraag is of het wel echt een carrièreprobleem is. Kennelijk kampt hij met een verslaving, iets uit zijn privéleven waar zijn sportieve loopbaan nu onder lijdt.
Maar of het een prestatiebevorderende intentie had, is zeer de vraag.
Ja., dat vind ik dus ook opmerkelijk.quote:Op maandag 13 juli 2009 22:14 schreef MrBadGuy het volgende:
Aan de andere kant: hij gaat nu professionele hulp zoeken om van zijn verslaving af te komen. Als hij niet betrapt zou zijn, wanneer was hij dan hulp gaan zoeken en wat voor schade zou de verslaving in de tussentijd hebben aangericht? Misschien is het voor hem wel beter dat hij nu is gepakt en er niet meer omheen kan.
Dat vraag ik me ook af idd. Het is dom, maar om hem nu te veroordelen als sporter? Van cocaïne ga je niet beter turnen, dus het is geen doping.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:35 schreef Leatherface het volgende:
Waarom accepteren we dit collectief wel van een rockster of een beursspeculant, maar niet van een sporter?
Een hoop mensen veroordelen hem volgens mij niet als sporter maar meer vanwege zijn domheid / verslaving.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:28 schreef Arcee het volgende:
Dat vraag ik me ook af idd. Het is dom, maar om hem nu te veroordelen als sporter? Van cocaïne ga je niet beter turnen, dus het is geen doping.
Maakt niets uit, als jij je als sporter wilt gedragen moet je gewoon niet met dat soort randproducten bezig houden, tenzij dat je straks wilt dat je favoriete sporters uit vorm zijn omdat ze drie dagen voor de wedstrijd producten gebruiken die niet met sport samengaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af idd. Het is dom, maar om hem nu te veroordelen als sporter? Van cocaïne ga je niet beter turnen, dus het is geen doping.
Boeit geen ruk, v Gelder is in de eerste plaats militair, hij weet hoe defensie denkt over drugsgebruik. Ergo, hij is gesnapt, kat in het bakkie en op staande voet ontslag. Punt.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Bij cocaïne is dat nog maar zeer de vraag. Nota bene in het wielrennen staat doping niet op de lijst. Dat zegt wel iets.
http://www.ergogenics.org/amspeed.htmlquote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Boeit geen ruk, v Gelder is in de eerste plaats militair, hij weet hoe defensie denkt over drugsgebruik. Ergo, hij is gesnapt, kat in het bakkie en op staande voet ontslag. Punt.
Iedereen hier loopt te mekkeren over zijn sportprestaties enz enz. Dat boeit geen ruk, hij is/ was sgt der genie en dan weet je met voor regelgeving je te maken hebt. Ben je te belazerd om je daar aan te houden dan draag je de gevolgen daar ook maar van. Er zijn zat lui defensie uitgetrapt ivm drugs en toen vond iedereen het prima en nu gaan we huilen met de wolven in het bos
En??? Heet ons land plotseling Amerika ofzo? Als we de USA moeten gaan volgen mogen de militairen binnekort niet eens meer roken...quote:
Ben je lekker aan het blaffen?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:26 schreef AchJa het volgende:
En??? Heet ons land plotseling Amerika ofzo? Als we de USA moeten gaan volgen mogen de militairen binnekort niet eens meer [url=http://headlines.nos.nl/forum.php/list_message/89376?data[source]=rss]roken...[/url]
U heeft ervaring begrijp ik???quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:29 schreef APK het volgende:
[..]
Ben je lekker aan het blaffen?
Yuri is absoluut geen uitzondering, het halve leger komt 's maandags nog half stoned het terrein op.
Wat zei mijn moeder vroeger ook alweer, als hij in de sloot springt doe jij het dan ook??? Zoiets was het iig.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:30 schreef Manono het volgende:
en veel politici in de tweede kamer doen het ook hoor ik
Jazeker.quote:
ikke niet hoorquote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:33 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat zei mijn moeder vroeger ook alweer, als hij in de sloot springt doe jij het dan ook??? Zoiets was het iig.
Noem eens een lichting.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 01:34 schreef APK het volgende:
[..]
Jazeker.
Zelfs toen ik een keer in de ziekenboeg lag kwam een maat van mij die net van KMA afkwam even iets bezorgen.
En dan worden we zeker net zoals Boogerd postuum aan het kruis genageld.quote:
Iemand die het snapt.quote:Op maandag 13 juli 2009 21:06 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat dus .. iedereen in shock! Like OMG! Van Gelder aan de dope, terwijl hij een party drug heeft gebruikt die z'n prestaties echt niet verbeterd hebben. Uiteraard is het dom, maar de reacties vind ik dan ook wel wat ver gaan.
En sws: ADquote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:10 schreef Colplay het volgende:
Hoorde net op de radio dat het AD boos is op Van Gelder omdat ze hem vorig jaar gesteund hebben met een actie om hem naar de OS te krijgen of zo. Kan het artikel op internet niet vinden, maar als t waar is, is dit echt het meest belachelijke artikel wat er ooit in de krant heeft gestaan. Net alsof hij altijd gebruikt heeft om beter te worden en daarom recht heeft op een plek bij de OS. Sommige mensen kunnen echt enorm overdrijven voor een beetje aandacht.
Het hoofdredactioneel commentaar:quote:Op dinsdag 14 juli 2009 09:10 schreef Colplay het volgende:
Hoorde net op de radio dat het AD boos is op Van Gelder omdat ze hem vorig jaar gesteund hebben met een actie om hem naar de OS te krijgen of zo. Kan het artikel op internet niet vinden, maar als t waar is, is dit echt het meest belachelijke artikel wat er ooit in de krant heeft gestaan. Net alsof hij altijd gebruikt heeft om beter te worden en daarom recht heeft op een plek bij de OS. Sommige mensen kunnen echt enorm overdrijven voor een beetje aandacht.
quote:Yuri van Gelder heeft z’n fans bedrogen
Weg baan, weg sportcarrière, weg heldenstatus. Turner Yuri van Gelder had alles in zich om met eeuwige roem de geschiedenisboeken van de sport in te gaan.
Maar zijn niet te remmen behoefte aan het genotpoeder cocaïne zette een streep door z’n loopbaan als sporter en militair. Al jarenlang blijkt hij deze harddrug te gebruiken. Eerst recreatief, later als verslavende gewoonte. Een ernstige smet op zijn witte turnoutfit. Je vraagt je af hoe het komt dat topsporters, die een ijzeren discipline moeten bezitten om aan de top van de wereld te komen en te blijven, niet de zelfbeheersing kunnen opbrengen om van dit soort middelen af te blijven. Van Gelder staat er niet alleen in. Recent kwam ook de Belgische kampioen wielrennen Tom Boonen hierdoor in opspraak. In de aanloop naar de Olympische Spelen in Peking voerde deze krant actie om alsnog een startbewijs voor Yuri van Gelder te krijgen nadat hij door de wonderlijke selectiemethode buiten de boot was gevallen. Voor een schone sporter heb je dat graag over. Maar de 50.000 lezers die toen een briefkaart stuurden, hebben alle reden om zich met terugwerkende kracht bedrogen te voelen. Wat vindt u? Yuri van Gelder heeft al zijn fans ernstig bedrogen. Stem via www.AD.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |