abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70928201
De dreumessen:

27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
14 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
24 december 2007: Maarten, zoon van Ardenlyn
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januarii 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
6 april 2008: Stella, dochter van Guuzewuus
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
29 mei 2008: Xeleste, dochter van MamsX
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve

***vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 49% gewijzigd door Lois op 06-08-2009 20:02:59 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_70928314
Met een fles ketchup bij het ontbijt
Moest er om lachen maar jakkes hoe krijg je dat weg 'sochtends
  maandag 13 juli 2009 @ 11:47:57 #3
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70928950
Nog maar 3 voor ons in het lijstje
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_70928997
dat is ook weer het andere uiterste ticootje
pi_70929516
Fles ketchup bij het ontbijt... die komt hier enkel op tafel als we frietjes of gebakken aardappeltjes eten en die eten we niet voor ontbijt, hahaha. Gewoon een oerhollandse bruine boterham .

Nog 3 maandjes dan is dreumes hier ook dreumes-af... Wel heel erg leuk al die woorden die ze nazegt tegenwoordig en ook gewoon steeds verstaanbaarder.

Iemand van jullie ook "problemen" met het gaan slapen 's avonds toevallig?
Sinds het zo warm is geweest is het helemaal pet hier. Mirte komt haar bed uit, gaat spelen, ligt te zingen, stapt door de kamer, geeft eens een brul. En vaak zijn we zo 2 a 3 uur verder voor madam slaapt... Klinkt dit bekend en is het een fase? Ze slaapt nu zo'n 8 a 9 uur per nacht en dat lijkt mij wat weinig, ze is ook hangerig en pieperig overdag en soms totaal niet te genieten. Iemand tips?
Ik heb al zoveel mogelijk boekjes enzo opgeborgen in de hoop dat er minder gespeeld gaat worden als het bedtijd is. Overigens doet ze het overdag dus wel goed, haar middagdut duurt 2 a 3 uur en dan gaat ze neit zo lopen spelen als s'avonds...

[ Bericht 45% gewijzigd door Nijna op 13-07-2009 12:12:33 ]
Fake it till you make it...
  maandag 13 juli 2009 @ 12:59:56 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_70931038
Gaan slapen niet, alleen heeft Ruben hier vannacht van 2 tot half 6 lopen spoken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 13 juli 2009 @ 13:14:12 #7
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_70931513
ketchup bij het ontbijt..ieuw
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_70931534
ja, hier ook slaapproblemen s'avonds. Dana is vanaf donderdag of vrijdag aan t spoken geweest...weigeren om te slapen en na een hele tijd gillen heb ik dr naar beneden gehaalt want dan weet ik gewoon dat t alleen maar erger word.
Zodra ze uit bed is is t dan ook weer goed en gaat ze lekker spelen..
Gister ging het weer wat beter, toen is ze uiteindelijk om half 9 na wat gegil toch in slaap gevallen.
pi_70931610
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met gaan slapen heeft Jen echt geen moeite *afklopt. Ik leg haar op bed en dat gaat 9 van de 10 keer gewoon goed. Ik zeg altijd weltrusten schatje, tot straks. En dan zie ik haar rond een uur of 11 weer, dan wordt ze half wakker als we naar bed gaan. Dan aai ik haar altijd even over haar hoofdje en ik geef haar lekker wat water.
pi_70932555
Ketchup bij het ontbijt.. Dat is altijd nog beter dan mayo
Wat dip je daar dan in? je ontbijt frietjes/je boterham met kaas?

Slapen gaat hier wel goed eigenlijk.. Al babbelt hij tegenwoordig nog wel een poosje voordat hij echt slaapt. Maar uiteindelijk valt hij wel netjes in slaap zonder gebrul. Alleen nog even een keer instoppen. Zowel overdag als 's avonds.

Na het slapen krijgen we hem niet meer uit zijn ledikantje.. Hij blijft gerust nog een half uur of langer spelen. En dan nog stribbelt hij tegen als je hem eruit tilt. Dus het is voor hem ook echt zijn eigen veilige plekje..
Hopelijk wordt zijn nieuwe bedje dat ook.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:55:26 #11
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70932712
Oh dat herken ik. Als jen wakker is mag ik haar zeker niet meteen uit bed halen, dan is ze meteen poepsago. Dus ze lijkt op haar moeder, die tut ook nog liever een kwartiertje na in bed.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:58:12 #12
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70932788
Linde moet ook altijd even wakker worden. Die kan je er als ze wakker is echt niet meteen uithalen "Nee in bed blijven! Ikke hier blijven". Na een minuutje of 5 is prima, maar eerder niet. Overigens geen problemen met uit bed komen want ze slaapt nog in een ledikantje
pi_70933273
Eerst was het inderdaad 5 minuutjes wakker worden. Maar nu dus echt een half uur spelen, boek lezen, springen, knuffels instoppen etc. Gewoon klaarwakker, Als hij eenmaal uit bed is, gaat het ook wel, alleen even het oppakken. Maar hij vind het helemaal niet erg om naar bed te gaan.
Zo zat ik vrijdagnacht met hem op schoot omdat hij wakker was geworden. Na 5 minuten troosten steekt hij zo zijn bedjes uit richting bed.. zo van "stop mij er maar weer in mam, dan kan ik weer verder slapen".. En hij sliep ook verder..

Is verder niet erg, integendeel, vind het gewoon maf dat hij iets zo leuk vind, waar je zoveel mensen hoort modderen..
  maandag 13 juli 2009 @ 14:36:43 #14
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_70933791
Linde is 's middags of 's avonds ook wel eens aan het spelen en dan zegt ze ineens : "Mama Linne moe. Kapen?" Dat is dan vaak veel vroeger dan normaal, maar als ze er zelf om vraagt gaat ze altijd lekker naar haar bedje. Meestal is het dan wel een voorteken dat ze ziek wordt ofzo.
pi_70934462
Mirte slaapt niet meer in het ledikant en eigenlijk ging dat heel erg goed. Ze sliep als een roos, bleef lekker liggen, maar toen het zo warm was sliep ze een heel stuk slechter. En vorige week ontdekte ze dat ze veel meer vrijheid heeft natuurlijk nu... Ze kan eruit...
En dat doet ze dus ook (maar net zat ze dus in bed te brullen omdat haar boek eruit gevallen was... ) regelmatig.
Ach en misschien zijn het nog verhuis-naweeën of het gevoel dat er iets staat te gebeuren, want ze krijgt volgens mij best wel mee dat er wat aan zit te komen (baby), ze heeft het ook alsmaar over beebie en wil steeds op het kamertje kijken... Maar het zou zo lekker zijn als ze 's nachts echt aan haar rust toekomt, dat idee heb ik nu niet zo...
Terwijl ze wel moe is als ze naar bed gaat en het naar bed brengen is ook geen strijd ofzo...
Het zal wel een fase zijn...
pi_70934896
Nijna, het is voor jou vast ook wel lekker om nachtjes door te slapen.. Anders zit je daar met zijn 2-en moe te zijn.. 't zal wel een fase zijn, die misschien samenhangt met alle verandering. Even alles een plaatsje geven enzo. 't gaat wel weer eens over
  maandag 13 juli 2009 @ 16:08:53 #17
156412 hestria
erg gastvrij
pi_70936728
Dennis en ook Michelle, moeten eigenlijk gelijk uit bed als ze wakker zijn, om dan heerlijk tegen me aan te kruipen en wakker te worden. En laat ik dat nou helemaal niet erg vinden
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  maandag 13 juli 2009 @ 17:09:03 #18
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_70938705
ik heb het ketchupverhaal ff gemist geloof ik...

we hebben hier een nieuwe mijlpaal! eli heeft voor het eerst in het wild gekeuteld!
bij mijn vader in de badkamer!
hij stond er helemaa beduusd bij te kijken wat daar nou toch lag!
al voelde hij wel dat er iets aankwam, want hij zat al een paar minuten te grabbelen en te graaien, zullen we maar zeggen
toen hij daarna de badkamer onderpieste, wist hij wel te vertellen dat hij aan het "bappen" was, en wees ook braaf op het juiste lichaamsdeel. we komen er wel

eli gaat trouwens prima slapen. als hij in zijn ogen wrijft of "bapen" gaat roepen, dan gaan we naar boven. de ene avond is het om 20 uur, de volgende om 21:15u. Maakt niet uit. En het gaat ook prima zo
gister heeft hij zowaar zonder slaapzak geslapen! zou het wonder gaan geschieden?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_70939310
Woei Eli
pi_70940061
Heel goed Eli

Dana heeft de 5e of 6e? ziekte volgens mij. Vorige week woensdag en donderdag koorts en nu helemaal onder de rode vlekjes/bultjes.
Ze lijkt er geen last van te hebben verder.
Morgen maar even de huisarts bellen zodat die even kan kijken of het dit echt is.
Er hing al een tijdje een briefje op het KDV dat er een kindje in haar groep was die het had. Naja als ik t goed begrepen heb is de besmettelijke fase al over als de vlekjes zichtbaar zijn he?
pi_70945717
Sander had 2 weken terug nog de 5e ziekte maar dat heeft zich niet overgedragen op Koen (schijnt ook voor te komen bij kinderen ouder dan 2?) die vlekjes kunnen wel eens jeuken
6e ziekte hebben ze eerst koorts en daarna vlekjes maar voor zover ik weet hebben ze daar niet veel last van.

Mijn klimgeit die kan dus op de stoel en de bank klimmen, en ik heb hem even zijn gang laten gaan bij de trap binnen 10 minuten was hij boven Dus dat worden de traphekjes neerzetten...
En is het zelluf willen eten ook een "fase"?
Ik vind het heel aandoenlijk dat meneer zelf wil eten alleen zijn motoriek is dusdanig nog niet helemaal je-van-het, dus ALLES zit onder. Het is natuurlijk ook heel leuk om lekker met je lepel en/of vork te zwieren....
  maandag 13 juli 2009 @ 21:24:25 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70946540
quote:
Op maandag 13 juli 2009 18:03 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Heel goed Eli

Dana heeft de 5e of 6e? ziekte volgens mij. Vorige week woensdag en donderdag koorts en nu helemaal onder de rode vlekjes/bultjes.
Ze lijkt er geen last van te hebben verder.
Morgen maar even de huisarts bellen zodat die even kan kijken of het dit echt is.
Er hing al een tijdje een briefje op het KDV dat er een kindje in haar groep was die het had. Naja als ik t goed begrepen heb is de besmettelijke fase al over als de vlekjes zichtbaar zijn he?
Gekke vraag mss, echt geen aanval, maar waarom wil je naar je huisarts als ze er toch geen last van heeft?

Ik zou het lekker laten gaan en pas als ze wel overduidelijk echt ziek is of vreselijk jeuk krijgt oid de ha pas bellen heel eerlijk gezegd...
pi_70947335
voor mijn eigen gevoel hoeft het ook niet zo BE, maar mijn vriend wou graag dat ik in elk geval even de huisarts belde. En ik las op internet ook dat ze wel adviseren even langs de huisarts te gaan.

Dus, ik kan kiezen...de huisarts bellen die dan waarschijnlijk zegt dat het niet nodig is om langs te komen en dat de vlekjes binnen een paar dagen wegtrekken...of mijn vriend de komende dagen steeds gerust moeten stellen.
(dit is trouwens ook geen commentaar op mijn vriend hoor, hij is gewoon een bezorgde papa )
  maandag 13 juli 2009 @ 21:44:34 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70947406
Ah ok. Ik snap.
Ik dacht nl. omdat je zelf al heel makkelijk de conclusie had getrokken dat het me vrij overbodig leek. Maar als je vriend het wel wil... dan maar beter wel doen.
pi_70947435
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:00 schreef LovelyLady het volgende:
6e ziekte hebben ze eerst koorts en daarna vlekjes maar voor zover ik weet hebben ze daar niet veel last van.

Mijn klimgeit die kan dus op de stoel en de bank klimmen, en ik heb hem even zijn gang laten gaan bij de trap binnen 10 minuten was hij boven Dus dat worden de traphekjes neerzetten...
Ik vind het heel aandoenlijk dat meneer zelf wil eten alleen zijn motoriek is dusdanig nog niet helemaal je-van-het, dus ALLES zit onder. Het is natuurlijk ook heel leuk om lekker met je lepel en/of vork te zwieren....
Dat is hier ook de volgorde...en ze lijkt er geen last van te hebben.

Alles zelf eten is hier ook al een hele tijd....als ze klaar is kunnen we dweilen en zij mag direct in bad
pi_70947475
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ah ok. Ik snap.
Ik dacht nl. omdat je zelf al heel makkelijk de conclusie had getrokken dat het me vrij overbodig leek. Maar als je vriend het wel wil... dan maar beter wel doen.
ja ach, zo gaat t wel vaker hier...en het went
pi_70956425
Bla, je kan even bellen met HA en overleggen.

Zelf eten begint hier echt steeds beter te gaan met bestek. Tot voor kort ging het meeste met haar handen, maar nu blijft er zelfs eten op lepel/vork liggen... Ze draaide het ding vaak om voor ze bij haar mond was.
pi_70956910
Ik geloof dat t al weg is
Ze zat gister echt helemaal onder de vklekjes en nu is er niks meer te zien..
Naja dan hoef ik dus ook niet te bellen
pi_70957182
Hihi, dat doet ze snel!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 08:57:46 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_70957272

Bij ons was het toen ook echt maar 1 dagje heel erg en daarna trok het weer weg volgens mij.
Scheelt weer!
  dinsdag 14 juli 2009 @ 09:06:15 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_70957423
Hoe vaker ze zelf eten, hoe beter het ook gaat. Ruben drinkt de laatste tijd vrijwel probleemloos uit een gewone beker. Alleen een volle beker en dan lopen gaat nog wat klotserig
Hij begint nu ook de lol van het bestek in te zien en probeert daadwerkelijk dingen aan zijn vork te prikken en dan meteen in zijn mond te stoppen in plaats van dan met zijn handen van zijn vork te halen en met zijn handen in zijn mond te stoppen. Nu nog papa leren om met meer bestek te eten dan alleen een vork
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_70958711
Haha Troel, je hebt er je handen vol aan . Volle beker gaat hier ook nog niet zo goed, maar als ik hem half vul dan gaat het prima.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:19:22 #33
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_70996677
Ik zat net met mijn oren te klapperen. Lena praat ineens zinnetjes! "Luuke nu broodje eten!" En "Dat weet ik niet!" (Dat laatste klinkt meer als Daweekiknie maar toch!)

Troel, wat knap, ier gaan de bekers regelmatig over de tafel nog. En met drinken word niet gelopen, dat klotst de hele kamer door!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_70996793
Goed Lena!!
Dat is meer dan dat er hier uitkomt
pi_70996970
Volle bekers...ja dat durf ik hier ook niet

Lena wat goed!!
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:19:18 #36
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_70998409
Ik heb een lief kind

Gisteren drie schaaltjes toetje in geschonken, twee grote en één kleine. Zet ze alledrie voor Chris neer. Hij pakt een groot schaaltje. Ik zeg: voor wie is dat schaaltje? Hij duwt het naar mij toe en zegt: pappa!

Zo ontzettend lief, slim en onbaatzuchtig! (Vaak genoeg pakt hij het grootste toetje / koekje ander lekkers.)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:13:10 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_71029458
DF, Eli praat ook nog niet echt, hoor!
zoooo,gaa-pepepepe-bijijijij = zo varen de scheepjes voorbij

das de langste zin die ik heb gehoord

mn beebie is ziek kiezen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_71029640
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:13 schreef DaviniaHR het volgende:
zoooo,gaa-pepepepe-bijijijij = zo varen de scheepjes voorbij

beterschap!
pi_71030846
eli sterkte met je kiezen jongen.
pi_71031488
Hier praat ze best wel wat, gister zag ze de poes en riep poesje poesje poesje daar
En ze zingt ook klap eens in je handjes, tot aan boze bolletje allebei in haar brabbeltaatlje.
pi_71031633
Eli, naar dat je ziek bent van je kiesjes!
Hier lijkt er ook wat aan komen. Chris kwijlt, kauwt op vanalles, vieze broeken. Maar dat gaat al een hele poos zo op en af.. Af en toe flink hangerig, maar ook genoeg vrolijk gelukkig..

En vanochtend werd het duidelijk dat meneer toe is aan een peuterbed.. Hij was al mama aan het roepen. maar niet anders dan normaal. Dus ik even rustig wakker worden. Manlief loopt zijn kamer binnen. Zit meneer klem met zijn knie tussen de spijlen!! De arme ziel, ook geen idee of hij daar nou 5 min of 3 seconden heeft gestaan. Hij brulde ook helemaal niet.
Laatst ook al met een doosje champignons, duimpjes passen precies in de gaatjes van het deksel, maar niet eruit. Toen gaf hij ook al geen kick.. Maf kind
pi_71047806
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:00 schreef LovelyLady het volgende:

Koen ook al zo'n klimmer! 10 minuten, dan is Lotte nog sneller
Wij moeten dus ook nog een traphekje plaatsen voor de trap naar zolder, ligt al wel klaar..maar moet er nog aangezet worden. Tot die tijd..deur op slaapkamer dicht

Hoe gaat het met het los lopen van Koen? Wat maf trouwens dat hij niet meer van z'n rug naar buik kon rollen! (wel heel veel gelezen laatste dagen, maar echt geen puf om te reageren)

Zelf eten proberen we af en toe wel, het gaat al wat beter als je een lepel met wat spaghetti aan geeft, maar ook grote kans dat het ergens anders beland. Uit een bordje scheppen is nog geen succes Wel voor de vloer ...

De kattenbrokjes heeft ze trouwens ook al gegeten, bah..zij vond ze overigens wel erg lekker...
Per ongeluk het hekje in de gang niet dicht gedaan, was ze lekker bij de bakjes van de katten gaan zitten en eten...wij dachten dat ze bij de ander was..niet dus

Lotte vind dansen ontzettend leuk, krijg het elke keer ook te horen van de creche! Ze gaat dan echt helemaal dansen en huppen enzo, heel leuk!
En ze zit nu op 13 passen los
pi_71048064
Lotte alweer 13 pasjes los wat goed grote meid (en ook vlotjes)
Kattebrokjes?

De 10 minuten zijn trouwens ingeruild voor binnen 5 minuten nu. Het gaat zo hard
Dansen kan Koen ook, heb nog een filmpje ervan (moet nog eens uploaden),
Hij staat vaak en veel. Maar echt stapjes... alleen als hij er zin in heeft. Vanmiddag heeft hij echt een paar stappen weer achter elkaar gedaan. Daarna is het weer een paar dagen niet.
En het lijkt net alsof Koen zegt: die daaa en gaat dan heel druk wijzen naar wat hij bedoelt. Grappig
Sinds vandaag maakt hij ook weer rare geluidjes... beetje meisjesachtig en heel hoog. Maf kind
Eten is echt drama... het moet vooral vast voedsel zijn zoals fruit en brood. Fijngeprakte avondprakjes is leuk om mee te spelen, niet om op te eten.
Ik laat hem maar een beetje klooien, hij krijgt vanzelf wel wat binnen. Zo af en toe is hij afgeleid en gaat die mond open en schuif ik er een happie in.

Eli hoe gaat het met je ? Arm ding, kiesjes krijgen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2009 22:28:58 ]
pi_71051661
Het eten gaat hier ook af en aan, ene keer beter dan de andere keer. Ach..de rest haalt ze wel bij mij in (bv)...
Vorige week was het eten in ieder geval ook echt drama, nu gaat het al weer wat beter.

Heb trouwens het idee dat er weer een tand of misschien een kies aankomt, bij het voeden merk ik dat het wat pijnlijker is aan 1 kant, de vorige keren dat ik dat had kreeg ze nieuwe tandjes, dus wie weet

Lotte staat ook heel veel, doet een paar pasjes, kruipt weer wat, gaat weer zitten/liggen/staan en vermaakt zich zo de hele tijd.
We hebben sinds het weekend zo'n zitkussen, leuk joh! Ze heeft er echt de grootste lol mee, er op laten vallen, er op zitten, er op gaan zitten, spelen met ons. Echt een goede aankoop!
pi_71054077
Zitkussns zijn ideaal! Ze kunnen zich inderdaad daar goed op vermaken
pi_71055422
Kattebrokjes Lotte dat is toch niet lekker hihi

En 13 stappen lopen al! Knap hoor.
Hier nog steeds geen lopertje...ze probeerd wel steeds zelf rechtop te gaan staan..midden in de kamer zonder iets om zich aan vast te houden, dus dat lukt niet echt

Die daa leuk he dat gebabbel LL
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:13:51 #47
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71074042
Hahaha Lotte aan de brokjes. Was het lekker?

Pfff heftig dagje vandaag. Linde is al vanaf maandag ziek. Steeds hoge koorts, ontstoken ogen en verkouden. Woensdagavond werd ze ineens heel duf. Dus huisartsenpost geweest. Die dachten aan een zware griep maar als het vrijdag nog zo was, contact met de huisarts opnemen. Vanmorgen dus gedaan. Om half 11 afspraak en we moesten door naar het ziekenhuis voor longfoto's in verband met mogelijke longontsteking en urine inleveren. Met die longfoto's zijn ze ruim een uur bezig geweest (ik mocht er niet bij zijn want zwanger dus mijn moeder ging mee. Zat ik in de wachtkamer en hoorde ik steeds: nee niet doen! ) en daarna heeft Linde thuis een uur met haar blote billen in een leeg babybadje gezeten zodat we urine op konden vangen. Snel weggebracht en na laten kijken.

Nu denken ze dat ze waarschijnlijk een blaasontsteking heeft en op de foto's was een heftige luchtweginfectie te zien. Mijn ukkie heeft dus weer antibiotica gekregen. Nu maar hopen dat ze snel opknapt.
pi_71074151
Arme Linde
Lijkt me ook erg als je op de gang moet wachten en je hoort je kindje dan.
Ik hoop dat ze snel beter is!
pi_71078445
Ach Linde toch, knap maar gauw op meisje .
En een voor mama ook, beterschap daar!
pi_71078554
Ze vond de brokjes grappig genoeg erg lekker

Beterschap voor Linde! Wat zielig hoor zeg Hopelijk knapt ze snel op van de antibiotica.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:13:32 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71078603
toen jen urine moest afgeven hadden ze een zakje opgeplakt. Dat was echt handig.
Maar wat een dag inderdaad! Veel beterschap.
pi_71079179
mrien, ze krijgen er vast niks van. Ik at vroeger hondenbrokken (ze leken op pepernoten) en het is best goed gekomen...
Mirte slaapt... heel voorzichtig (wet van fok enzo... straks heb ik spijt van mn jompelmeid...)
  vrijdag 17 juli 2009 @ 21:38:07 #53
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71079266
Bedankt voor de beterschapswensen! Linde heeft nu 1 dosis antibiotica gehad en het lijkt gewoon al te werken Ze begint weer praatjes te krijgen en ze heeft gewoon ook weer wat gegeten

Ticootje die plakzakjes hebben we hier ook al eens gebruikt, maar Linde is ook allergisch voor gewone pleisters en toen heeft ze daar nog veel irritatie door gekregen. Daarom wilden we nu liever niet de zakjes gebruiken. Ik had ze voor de zekerheid wel meegenomen bij de apotheek. Op het potje wilde ze ook niet, dus dan maar in het badje.

Net nog even snel met mijn vriend en mijn moeder alle boodschappen voor Linde's verjaardag gehaald (vieren we zondag) en nu ga ik ECHT zitten en met mijn benen omhoog.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 16:04:34 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_71095730
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:19 schreef Lishe het volgende:
Ik zat net met mijn oren te klapperen. Lena praat ineens zinnetjes! "Luuke nu broodje eten!" En "Dat weet ik niet!" (Dat laatste klinkt meer als Daweekiknie maar toch!)

Troel, wat knap, ier gaan de bekers regelmatig over de tafel nog. En met drinken word niet gelopen, dat klotst de hele kamer door!
Ik moet zeggen dat heel veel ook komt omdat we hem op de camping dit soort dingen laten doen. Thuis op het parket is het minder geslaagd natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 18 juli 2009 @ 17:36:50 #55
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71097924
Hmm ik twijfel een beetje of ik de huisartsenpost zal bellen. Linde heeft ondanks dat ze nu al 3x antibiotica heeft gehad nog steeds 39,1 koorts. Hoe lang zou het moeten duren voordat dat een beetje zakt? Ze is nu echt zo zileig met haar dichtgeplakte ontstoken oogjes en ik moet zeggen dat ik merk dat we allebei ook wel genoeg beginnen te krijgen van het binnenhangen na 5 dagen
pi_71098105
je kunt altijd bellen!

overigens is er geen enkele reden om met koorts binnen te blijven
Tenzij linde zelf het vervelend vind om naar buiten te gaan.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 17:48:39 #57
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71098311
Nou ze heeft niet alleen koorts hoor. Ik merk gewoon dat ze verder ook nog niet echt lekker is en dan vind ik het zo zielig om met haar naar buiten te gaan (ook gezien het weer ) Maar ik dacht dat de ab vooral tegen de ontsteking die ze heeft moest werken en ik heb geen idee hoe lang het dus kan duren voordat dat ook echt zo is.

Ik durf eigenlijk nooit zo goed te bellen want we hebben nog niet 1x gewoon alleen kunnen bellen zonder dat we 'voor de zekerheid' ook meteen langs moesten komen. Ook al bleek dat soms achteraf niet heel erg nodig...
pi_71099899
Jeetje Stiemie wat een drama met Linde, arm meiske En je mag AB toch in combi met paracetamol geven? Als ik zou twijfelen zou ik juist wel bellen. Het gaat tenslotte om de gezondheid van je meisje.
Is Linde wel een beetje goed de nacht doorgekomen?
Sterkte
pi_71099972
Stiemie, je zou even kunnen bellen. Volgens zou de AB vrij snel aan moeten slaan... maar hoe snel snel is... Als jij je zorgen maakt zou ik gewoon even bellen.
En anders uitspreken dat je niet gelijk de behoefte voelt om langs te komen, maar dat je graag een idee zou willen hebben van hoe lang het normaalgesproken zou duren voor je verbetering kan verwachten....
pi_71100392
Beterschap voor Linde

Ik verbaas me zo over X Ze noemt een plek daar, iets wat ze wil hebben wijst ze aan en zegt die (of de correcte naam). En ze weet zoveel. Niet dat het erg is, maar ze is zo vlot met woordjes enzo. Ik begrijp er niks van
pi_71102110
Stiemie, hier werd gezegd dat de ab na 36 uur zou moeten werken. Maar weet zo niet welk type dat was.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 20:55:29 #62
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71102418
Ah Deepfreeze als ze bij jouw 36 uur zeiden wacht ik gewoon nog maar af tot morgenochtend. Ben vanavond alleen met ons meisje (mijn vriend heeft een optreden met zijn band) dus vandaar dat ik me ook wat extra zorgen maakte Gelukkig gaat het sinds haar slaapje weer wat beter. Ze heeft redelijk gegeten en ze blijft gelukkig goed drinken. Nu is ze Bumba aan het kijken en ondertussen speelt ze met Duplo

Mijn ouders hebben gelukkig wel aangeboden om direct hierheen te komen als ik ze bel, dus dat is wel een heel fijn idee.

Slapen ging de afgelopen nachten trouwens redelijk goed. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat. Al zal dat straks wel even duren want ze heeft van 3 tot half 7 geslapen Zal dus nog wel even duren voordat ze erin kan...

MamsX leuk he als ze ineens zo gaan kletsen. Je kunt Linde nu ook echt dingen uitleggen. Dus waarom we iets wel/niet gaan doen of wat er aan de hand is.

Net hebben we samen snoepspekjes op stokjes geregen voor de kindjes die morgen op haar verjaardag komen Als je vraagt hoe oud ze wordt, zegt ze "TLEE!" en dan steekt ze haar beide handen in de lucht. En ze weet heel goed wat we morgen gaan doen: "taat etuh en cadeaujuh uihpakkuh" Mijn kleine slimpie
pi_71105173
Linde, hopelijk voel je je morgen helemaal lekker om je verjaardag te vieren. Slimpie.
pi_71105194
Misschien nog een goede nachtrust voor Linde en kan ze morgen lekker haar TLEEDE verjaardag vieren
pi_71106283
Veel plezier morgen En alvast gefeliciteerd (want ik ben nogal vergeetachtig )
  zondag 19 juli 2009 @ 00:28:51 #66
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71107458
Veel plezier morgen Stiemie!

Mijn dame oefent heel af en toe met los lopen maar ze heeft geen haast en wil absoluut niet geholpen worden
Midden in de kamer staat ze op, zet een paar stappen en gaat dan kruipend verder. Als ik haar neerzet en mijn handen naar haar uitsteekt gaat ze me meppen en kruipt er krijsend vandoor. Hoe bedoel je, eigenzinnig?
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 19 juli 2009 @ 00:30:13 #67
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_71107490
Grappig, MamsX!
Marlien kletst nog nauwelijks. Ze zegt bijna geen woordjes, maar kan al wel goed duidelijk maken wat ze wil. Als ze iets wil hebben, wijst ze het aan en geeft instemmende of afkeurende geluiden als het goede, danwel verkeerde pakt. En af en toe vertelt ze een heel (onverstaanbaar) verhaal aan een pop of een knuffel.
Ze wacht met praten totdat ze alles kan vertellen wat ze wil, denk ik .
Loslopen wil ze ook nog niet. Ze loopt aan 1 hand al vrij snel (ze rent liever dan dat ze loopt), maar zodra je haar loslaat, blijft ze staan. Ze staat al erg stevig en houdt dat lang vol, maar verzet daarbij geen stap. Als ze ergens anders naartoe wil, laat ze zich heel voorzichtig zakken en kruipt naar waar ze wezen wil.
Maar ze wil wel graag knuffelen, spelen met haar broer en zus en eten.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_71110949
hihi taartjesfee, ze weet wat ze wil!

Grijs, dat kletsen hier liet ook op zich wachten. Ze vonden haar met anderhalf een luie prater op t cb. En inmiddels staat dat mondje nog nauwelijks stil. En vaak is er best wat van te maken wat ze zegt...
  zondag 19 juli 2009 @ 06:19:31 #69
35189 Troel
scherp en bot
pi_71111084
Ruben heeft een vakantieliefde

Of nou ja, ze zitten wel heel erg naar elkaar te lonken op de camping en ze spelen echt ontzettend leuk samen. 't Meisje is net 2 en ze staan op het vakje naast ons
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 19 juli 2009 @ 08:12:41 #70
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71111219
wie is de liefste? Jen: mama.
<3
pi_71111615
Troel, wat leuk .

Ahw Jen
pi_71117991
Hoe gaat het nu met Linde?

Lief troel!

Wat grappig dat ze zich al zo goed duidelijk kan maken mamsx

Marlien en Saartje, lopen komt vanzelf..kruipen is soms veel sneller

Lotte is ziek (:
Sneu hoor! Koorts, hangerig, hoesten en niets willen..nu slaapt ze gelukkig met zetpil. Vannacht en gisteravond was ze zo warm...
pi_71120391
beterschap voor lotte
pi_71131748
Ruben nu al aan de vakantieliefde... charmeurtje

Lotte ziek arm meiske.
Stiemie hoe is het met Linde nu? Slaat de AB al aan?

Koen toetjuh zelluf doen, die ogen *smelt*

De rest staat hier

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2009 21:28:03 ]
  zondag 19 juli 2009 @ 21:41:57 #75
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71132255
heerlijk koppie!!
  zondag 19 juli 2009 @ 22:14:07 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71133225
Stiemie, hoe is het vandaag gegaan met Linde? Is de AB al aangeslagen? Jullie gingen toch haar verjaardag vieren?

Beterschap voor Lotte ook.

LL, lieve foto!
pi_71133568
Koen
Die doet het nog best netjes moet ik zeggen Lotte deed het onlangs ook maar echt alles zat onder..en dat was nog maar 1/4 van het danoontje
pi_71139969
lekker he koen
pi_71140302
Dat is nog erg netjes Koen

Beterschap Lotte
En hoe is het met Linde vandaag? Hoe was het feestje gister?
pi_71140761
Stiemie, gefeliciteerd met je Peutertje!!
Hoe gaat het nu met haar??

En wat een lieve Koen!!

Grijs, hier ook geen vroege babbelaar. Met 1,5 jaar zei hij precies genoeg (3-5 woorden) om goedgekeurd te worden. Sinds een maand groeit zijn woordenschat opeens met de dag. Zo hebben we vandaag al "jas" toegevoegd. En in het weekend sap, opa en oma. En baby verscheen vrijdag. Opeens sprint dat vooruit. En hij babbelt ook veel meer, maar grotendeels nog onbegrijpbaar.
Ik heb wel eens gehoord dat later lopers ook laat praten. Hier gaat dat in ieder geval wel op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deepfreeze op 20-07-2009 09:32:52 ]
pi_71141123
DF, hier zeiden ze op het CB met de laatste afspraak (1,5 jaar?) dat ze een luie prater was...
Het is jammer dat we nu hier naar het CB gaan, ik had best willen zien wat ze nu van onze "luie prater" zouden zeggen.
Ze probeert echt bijna alles na te zeggen. En bij lange woorden klinkt het dan nog niet hetzelfde, maar de lettergrepen doet ze wel .
En gisteren kregen we visite met baby, het eerste wat ze zei toen ze de MC in het oog kreeg: BABY .
Het lijkt wel of ze elke dag weer nieuwe woorden erbij verzameld, erg leuk.
pi_71141176
Stiemie hoe was het feestje en hieperdepiep hoera!!!!!! ze is jarig!!

Ik ben benieuwd wat jullie vinden dat ik moet doen.
X kan wel uit een fles drinken zelf, dus vasthouden enzo maar ze doet dit niet vaak gister was de eerste keer dat ze zelf de hele fles leeg dronk en toen lag ze op de commode. (dat is ook wat makkelijker natuurlijk )
Het is pure luiheid. Als ik haar niet help dan worden het driftbuien etc omdat ze liever 3 keer 300 cc drinkt dan af en toe wat heeft ze als ze dorst heeft ineens enorme dorst. Ik wil dus niet te lang wachten met helpen, vocht is belangrijk natuurlijk.
Hoelang zouden jullie max zeggen van laat het haar zelf uitzoeken?
(want ik ben denk ik wel erg behulpzaam en help haar met alle liefde zelf en ik blijf nog een paar maandjes thuis dus zoveel haast heeft het ook niet)
pi_71141313
Nijna, hier was dat ook met 1,5 jaar.. Maar ons CB maakt zich niet zo snel druk.. Als je boven de minimum (of maximum qua gewicht) zit, en het kind zit verder goed in zijn vel. Dan doen ze dus gewoon niet moeilijk..

MamsX. Wil ze ook geen tuitbeker?
Het zijn ook gewoon gezellige momentjes. Zo lekker op schoot bij mama.
De situatie zelf ken ik niet, maar we hebben we gedoe gehad bij de overgang van fles naar (tuit) beker. Chris wilde gewoon niks drinken uit iets anders dan de fles. En met 1,5 moest hij van het KDV echt over naar de tuit. En flessen zijn ook niet zo goed voor het gebit (zuigcaries).. Dus gewoon op een dag geen fles meer gegeven. Alleen de tuit, of een gewone beker. Na 2 dagen was het goed, nooit meer naar de fles gekeken. Op die 2 dagen dronk hij wel minimaal 400cc aan melk/water/thee/sap. Dat vond ik ook wel het minimum..
pi_71142064
Geen ervaring mee eigenlijk. Dana drinkt het liefst uit een beker of "glas", maar ook de tuitbeker of pakje gaat prima.
Als je haar toch helpt met de fles, probeer haar anders eens te helpen met een gewone of oefen beker
pi_71142119
Een tuitbeker geeft veel problemen doordat ze een bv kindje is. ze gebruikt haar tong om te drinken als ik erbij ben.
Bij mijn ouders kan ze wel prima zuigen maar in mijn aanwezigheid gebruikt ze alleen de bv methode.
(heel erg lief natuurlijk stiekem )
Dus een tuitbeker met lek kan ze niet. dat systeem lukt niet
Zonder lek kan ze wel maar ook snel frustraties en door haar tong gebruikt klotst het dan ook over haar heen. en dan drinkt ze altijd maar heel weinig.
Terwijl in de fles ze zo 300 cc wegdrinkt, een gewone beker doen we ook en dan duwt ze de beker ook met haar tong scheef en als ze echt dorst heeft gaat het haar allemaal gewoon niet snel genoeg.

Ik vind het zelf geen ramp om haar te helpen en nog even een flesje te doen.
En ja de gaatjes is het enige. maar ze drinkt maar max 4 keer per dag een hele boel.
Ze is niet steeds een slokjes nemer dus het is wel erg beperkt
  maandag 20 juli 2009 @ 10:58:39 #86
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71142959
MamsX misschien stimuleren door in de tuitbeker iets lekkers te doen en in de flessen alleen water? Dat werkte hier erg goed!

Wat leuk zeg al die kindjes die steeds beter gaan praten. Ik vind het zo gezellig nu mijn meisje kan praten

Met Linde gaat het inmiddels wat beter. De koorts is gezakt, maar haar ogen zijn nog steeds heel erg ontstoken Vanmorgen werd ze wakker en riep ze "Mama ogen open maken!" Zaten haar hele ogen dichtgeplakt... Wel voor de zekerheid de huisarts gebeld en we moeten de antibiotica nog een dagje de kans geven en anders morgen weer bellen.

Gisteren hebben we Linde's verjaardag gevierd bij de kinderboerderij. Ze is echt enorm verwend. En vanaf vandaag is ze gewoon al een echt peutertje!

Het lijkt wel alsof het tweede jaar nog sneller voorbij gegaan is dan het eerste jaar en dat ze dat tweede jaar ook nog eens veel meer leren. Ze kan gewoon lopen, rennen, met Lego wat moois bouwen, tekenen, plakken en ze kletst de oren van je hoofd. Vanmorgen wilde ze chocolademelk in plaats van thee en ze kwam gewoon vragen "Mama mag ik kokola trinken niette thee?" Ben zo trots op mijn kleine ukkie

Kaartje lezen

Cadeautje uitpakken

Taart eten

Dag allemaal tot bij de peuters
pi_71143069
Mams, zeker als ze niet alsmaar kleine slokjes neemt zou ik voor die gaatjes niet zo bang zijn...
En haar gewoon de fles geven of die ergens neerzetten en kijken wat ze doet?

Hier is op het moment alleen een beker interessant, alleen de melk 's morgens drinkt ze nog uit een tuit.
En natuurlijk als een ander kind een tuitbeker heeft, want het gras van de buren is natuurlijk altijd groener .
pi_71143098
Gefeliciteerd Stiemie, en hopelijk knapt je meisje snel op.
pi_71143101
Linde, ondanks je soepoogjes wel een goede verjaardag gehad zo te zien. Tot over een paar maandjes bij de peuters, kusje van Mirte
pi_71143242
Wat een lief peutertje op de foto's!
En die arme oogjes, hopelijk is het snel over..

Tot over 21 dagen
pi_71143950
Aahw die oogjes...hoop dat het snel weg is hoor!
(heb je geen zalf voor dr oogjes gekregen? die kregen wij hier bi ontstoken oogjes als het echt erg was en die werkte super!)
  maandag 20 juli 2009 @ 12:11:09 #92
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_71144795
Bedankt voor de felicitaties!

Bla we hebben antibiotica die zowel tegen luchtweginfecties, blaasontsteking als ontstoken ogen moet helpen. De dokter heeft deze speciaal uitgezocht zodat we niet nog eens extra hoefden te gaan smeren en nu maar 1 soort hoeven te geven. Als het morgen niet over/minder is hebben we kans dat we alsnog een zalfje krijgen voor haar oogjes.
pi_71144927
ah oke
nou ik duim voor je dat het morgen minder is, zo zielig die ontstoken oogjes.
  maandag 20 juli 2009 @ 12:15:31 #94
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71144934
Gefeliciteerd met je snotneusoog

Tot over een half jaartje!
  maandag 20 juli 2009 @ 13:14:34 #95
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71146898
Even een vraagje: Is anderhalf een leeftijd dat ze opeens bewust worden van alleen-zijn?

Het is weer drama met wegbrengen naar het kdv, en ze wilt liever niet alleen slapen... pfff
pi_71147430
Tico, ik kan het me hier niet herinneren. Maar Chris had dat sowieso nooit zo sterk.. Maar ik dacht wel dat 1,5 jaar idd zo'n leeftijd was dat die fase nog eens terugkomt..

Maar hier wil het afscheid nemen op het KDV ook al 2/3 weken niet zo goed. eerst was het brullen. Vanochtend alleen nog een dikke pruillip.. Ik denk dat het hier samenloopt met het leren praten. Gewoon veel energie nodig om iets nieuws leren. Dan merken we wel dat hij even uit zijn humeur is..
  maandag 20 juli 2009 @ 13:52:01 #97
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71148132
Nou het is wel gewoon een fase en het gaat ook wel weer over, maar ik vind het zo zielig. Ze is echt helemaal overstuur.
pi_71148238
hier is die fase nu ticootje. idd een ramp bij wegbrengen naar KDV en Oma en s'avonds een drama met slapen...al ging dat gisteravond eindelijk weer een stukje beter.
  maandag 20 juli 2009 @ 14:07:47 #99
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_71148665
Gaan slapen is niet zo'n probleem, maar als ze dan wakker wordt als we naar bed gaan... Jeetje.. Helemaal overstuur en verdrietig. Ze gaat ook meteen staan in bed en handjes omhoog, uit uit uit... En dan haal ik haar eruit en dan armen strak om me heen om dan meteen tegen me aan in slaap te vallen. Maar zodra ik een beweging maak naar beneden is het fout....
pi_71150672
Ticootje, kan maar zo de leeftijd zijn... Ze beginnen ook wel een heleboel meer in de gaten te krijgen heb ik de indruk. Wel lief die armen strak om je heen , al is het niet altijd even handig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')