M@x, lekker laten opereren hoor die galstenen.
Ik heb hier een jaar lang moeten aanzien hoe mijn man aanvallen had, eerst maandelijks (aanval van een uur of 3) en daarna al snel toenemend naar tweewekelijks (aanvallen van een uur of 5) en op het laatst wekelijks (halve of hele dag). Maar iedere keer was er niks aan de hand volgens de HA, die gooide het op maagklachten en hij moest maar afvallen. Daar kwam pas verandering in toen ik m een keertje tijdens zo'n aanval langs heb gestuurd. Oh ja, nou ff echo maken. Over 3 weken afspraak in het ziekenhuis.
Die avond begon hij geel te zien en is hij met spoed opgenomen. Gelukkig was dat steentje er net op tijd doorheen, ze stonden al op het punt om een spoedoperatie te doen (= hele buik open). Toen hebben ze hem een paar dagen in het ziekehuis gehouden om de leverwaarden wat te laten zakken en daarna via een kijkoperatie de galblaas verwijderd.
Als je nu al vier aanvallen in een maand hebt gehad, en ook nog eentje van 24 uur dan lijkt het me toch best een risico dat er eentje echt vast komt te zitten en dat is geen pretje, en bovendien is zo'n spoedoperatie veel belastender voor je lichaam. Ik zou dus echt zeggen snel laten opereren!
Niet om je bang te maken hoor, maar door er op tijd bij te zijn kun je een hoop ellende voorkomen. En die aanvallen zijn echt erg, mijn man is geen 'klaagman' en om hem dan zo'n pijn te zien lijden....
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.