ikkequote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:48 schreef Asyniur het volgende:
Ben even vergeten wie de hachee had gehad, maar nou heb ik daar ook zin in![]()
ik ga maar weer eens op zoek naar iets eetbaars![]()
quote:Ingrediėnten van Hachee
■5 uien, gepeld en in stukken
■50 gram boter
■600 gram hacheevlees
■zout
■zwarte peper
■2 eetlepels bloem
■1 runderbouillonblokje
■0,5 liter warm water
■2 eetlepels azijn
■1 theelepel suiker
■2 laurierblaadjes
■4 kruidnagels
Bereidingswijze van Hachee
Smelt de boter in een braadpan en braad het vlees onder voortdurend roeren aan. Voeg na ca. 2 min. de stukken ui toe. Breng het vlees en uien op smaak met zout en peper. Bestuif met bloem en roer goed door elkaar.
Verkruimel het bouillonblokje boven het vlees en voeg ca. 1/2 liter warm water toe. Het vlees moet net onderstaan. Voeg de azijn, suiker, laurierblaadjes en kruidnagels toe. Breng het geheel langzaam aan de kook.
Zet de deksel schuin op de pan zodat een klein kiertje open blijft. Sudder de hachee in ca. 3 uur gaar op een zeer laag vuur. Proef de jus en breng de hachee eventueel nog op smaak met zout en peper. Serveer de hachee met aardappelpuree en rode kool met appeltjes
TIP 1: u kunt ook i.p.v. hacheevlees ook heel goed 600 gram doorregen rib of runderlappen gebruiken. Snijd het vlees in dobbelsteentjes.
TIP 2: u kunt ook de hachee de azijn achterwege laten en daar voor in de plaats 2 eetlepels rinse appelstroop toe voegen. Daarbij de laatste 15 min. 2 zure appels in partjes mee stoven.
Dat zou ik dus mooi vertikken he.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja ok, maar jij was ook uitgenodigd bij t huwelijk, deze jongen niet, die kon voor die foto komen en verder niet.
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:29 schreef Lois het volgende:
Whahaha Freecell, wij hebben foto's van tussen het foto's maken door dat ik sta te rillen in een dikke jas, daarna jas weer af en zonnig glimlachen tegen de fotograaf terwijl ik ondertussen blauw zag van de kou
Pasgeleden hadden wij een verjaardagsfeestje en mijn schoonzus kwam met haar gehele kroost. Ik heb mij helemaal rot zitten ergeren aan vooral de kinderen van haar partner.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:17 schreef Belana het volgende:
verder vind ik het allemaal bijzonder overdreven reactie op kinderen die mee zijn zeg, ik verbaas me er echt over. dat zelfs ouders met kinderen dat hebben. ik zie trouwen meer als een familie en vrienden aangelegenheid, waar dan iedereen bij is en het allemaal niet zoveel uit maakt. ik wil juist de warmte voelen van al die mensen om me heen die veel voor me betekeken.
de reden dat ik zelf wel eens mijn kinderen thuis laat is alleen dat er zo veel mensen zijn die moeite hebben met "die lastige kinderen" maar eigenlijk kan ik me daar heel boos om maken.
ieder zijn ding, maar ik vind het stom.
Juist kinderen horen er zeker bij, maar ook de ergernissen en het plezier.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:38 schreef Belana het volgende:
nou dat is zeker fijn dan Kimik vind ook dat ze erbij horen
Ook een leuke om later uit te leggen aan die kinderen. Ja, ik ben dol op jullie hoor, heus. Behalve op de belangrijkste dag van mijn levenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:59 schreef owlet het volgende:
Idd Belana en Kim. Ik was ook echt helemaal stomverbaasd toen ik hier een tijdje terug las dat mensen het echt vervelend en ongepast vonden om kinderen mee te nemen naar een bruiloft.
ik zou me absoluut houden aan een verzoek als dat op de uitnodiging stond maar als er niets specifieks gevraagd wordt dan gaan ze gewoon mee. Het zou ook zo maar kunnen dat ik dus niet kom als er geen kinderen welkom zijn.
Gelukkig heb ik alleen maar vrienden en familieleden die er ook zo over denken
precies, alles moet geregeld zijn, dat je nergens naar om hoeft te kijken en ik wil dan wel weer in mijn trouwejurk passenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:43 schreef livelink het volgende:
Ja, er moet wel een vorm van catering zijn, want ik wil niet zelf de hele tijd lopen rennen en regelen.
Ik zeg heel duidelijk tegen iedereen dat overdags voor iedereen is dus ook kinderen en dat ik die vanaf een uur of 9 niet meer wil zien of horen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb geen ervaring met bruiloften. Dus geen mening verder.
Hoe doen jullie het dan met verjaardagen Mogen de kinderen mee? Worden ze uitgenodigd?
het gaat hard nu he! ik had 3 jaar gelden ook 3 weken voor de bevalling nog een bbq, hier in de tuin en het was erg gezellig, maar om 9 uur 's avonds trok ik het niet meerquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:52 schreef _Bar_ het volgende:
Ik hoop het Belana.... heb weinig zin om in de regen te bbqen
Maar hoop ook wel dat ik me dan wat fijner voel, heb wat last van buikkrampen/buikpijn.
Volgens mij het ordinaire voorwerk.
niet dat ik mijn kinderen na 21.00 nog meeneem naar een verjaardag... Nou ja Tess dan misschirn nu nog wel, maar jij bent wel heel erg streng hoor.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:48 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik zeg heel duidelijk tegen iedereen dat overdags voor iedereen is dus ook kinderen en dat ik die vanaf een uur of 9 niet meer wil zien of horen.
savonds is voor de volwassenen dan wil ik geen kinderen meer over de vloer.
Dus eigenlijk verwacht je van ouders uit je vriendenkring dat ze een oppas inhuren voor een simpele verjaardag als ze 's avonds willen komen?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:48 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik zeg heel duidelijk tegen iedereen dat overdags voor iedereen is dus ook kinderen en dat ik die vanaf een uur of 9 niet meer wil zien of horen.
savonds is voor de volwassenen dan wil ik geen kinderen meer over de vloer.
\quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk verwacht je van ouders uit je vriendenkring dat ze een oppas inhuren voor een simpele verjaardag als ze 's avonds willen komen?
ik denk dat dat juist het geen is waar je naar moet kijken.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:28 schreef E.T. het volgende:
Wij hebben binnenkort een bruiloft en ik neem de kinderen niet mee![]()
De kinderen kennen deze mensen nauwelijks, Saskia moet naar school (oud collega, dus ze krijgt geen officieel vrij) en als ik Tijn en Nienke meeneem heb ik geen seconde rust en loop ik die twee alleen maar voor 'gevaar' te behoeden; die twee zitten samen nu in een rotleeftijd met zulke dingen.
Lekker oma in huis dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |