En da's meteen het linkje naar het vorige topicquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:09 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, ik denk van niet. Ik heb toentertijd ook aangegeven bij mijn schoonzusje dat neeflief van een half jaar er best bij mocht zijn, maar dat als hij begon te huilen tijdens de ceremonie dat ze dan toch echt weg moest wezenGelukkig ging dat allemaal prima, maar het was mijn moment en daar wilde ik geen jankende baby bij
Nou precies, ik heb dus geen zin in lastige kindertjes, ook niet als ouders dan met ze naar buiten gaan.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:09 schreef Troel het volgende:
Nee, ik denk van niet. Ik heb toentertijd ook aangegeven bij mijn schoonzusje dat neeflief van een half jaar er best bij mocht zijn, maar dat als hij begon te huilen tijdens de ceremonie dat ze dan toch echt weg moest wezenGelukkig ging dat allemaal prima, maar het was mijn moment en daar wilde ik geen jankende baby bij
Over iemand anders portemonnee oordelen is natuurlijk niet mogelijk. Het kost misschien al wel heel veel geld, maar dat wil niet zeggen dat er dan onbeperkt maar extra geld uitgetrokken kan wordenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou precies, ik heb dus geen zin in lastige kindertjes, ook niet als ouders dan met ze naar buiten gaan.
Ik wil gewoon niet dat iedereen aan de wandel gaat. Het is mijn moment en dat gaat niemand verprutsen.
Ow en Sugar, over dat geld: als ik zie hoe groots zij hun bruiloft doen, snap ik niet eens waarom zij zo moeilijk doen over enkele mensen extramaar iedereen moet zelf weten wie ze wel en niet uitnodigen
Ik vind dit eigenlijk wel kort door de bocht...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nou precies, ik heb dus geen zin in lastige kindertjes, ook niet als ouders dan met ze naar buiten gaan.
Ik wil gewoon niet dat iedereen aan de wandel gaat. Het is mijn moment en dat gaat niemand verprutsen.
Tja, ik snap het wel. Zo heb ik een groepsfoto waarop mensen missen omdat er kinderen weggebracht moesten worden. Best raar hoor, een groepsfoto zonder getuigen, terwijl het duidelijk gezegd was dat er op die tijd nog een foto genomen zou worden van het hele gezelschap!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:19 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel kort door de bocht...
Dan zijn die mensen gewoon echt stom, daar hou je toch rekening meequote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, ik snap het wel. Zo heb ik een groepsfoto waarop mensen missen omdat er kinderen weggebracht moesten worden. Best raar hoor, een groepsfoto zonder getuigen, terwijl het duidelijk gezegd was dat er op die tijd nog een foto genomen zou worden van het hele gezelschap!
Dat mag je best vinden. Maar wij hebben maar een heel klein select gezelschap. En als daarvan al een deel moet gaan buitenstaan omdat de kinderen niet stil willen blijven (zitten)... Wij hadden daar gewoon geen zin in. en daarbij nog wat Troel zegt...quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:19 schreef moussy het volgende:
Ik vind dit eigenlijk wel kort door de bocht...
Was het koud?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:24 schreef moussy het volgende:
[..]
Dan zijn die mensen gewoon echt stom, daar hou je toch rekening mee
Ik heb trouwfoto's waar mn zwager alleen maar in zn winterjas op staat, binnen, buiten, bij het eten..
Oh, heel klein gezelschap, dan vind ik het eigenlijk al weer wat andersquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:26 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat mag je best vinden. Maar wij hebben maar een heel klein select gezelschap. En als daarvan al een deel moet gaan buitenstaan omdat de kinderen niet stil willen blijven (zitten)... Wij hadden daar gewoon geen zin in. en daarbij nog wat Troel zegt...
Maar zoals ik al zei: gelukkig mag iedereen zelf bepalen hoe ze hun trouwdag invullen...
Jaaaquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:29 schreef Lois het volgende:
Whahaha Freecell, wij hebben foto's van tussen het foto's maken door dat ik sta te rillen in een dikke jas, daarna jas weer af en zonnig glimlachen tegen de fotograaf terwijl ik ondertussen blauw zag van de kou
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:34 schreef Vicky het volgende:
Mogguh!
Mijn hachee gisterwas zooooo lekker, tisjammer dat ie weer op is
het was net genoeg voor ons 2tjesquote:
Wij ookquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:29 schreef moussy het volgende:
[..]
Oh, heel klein gezelschap, dan vind ik het eigenlijk al weer wat anders
Heb jij niet dat je smaak is veranderd na je zwangerschap?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:47 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb nog nooit hachee gemaaktik denk trouwens dat ik de enige liefhebber hier in huis ben helaas.
ik vind het maar lastig iedereen met het eten tevreden te stellen. zo eten de kinderen hier graag bloemkool en sperciebonen met aardappels en een stukje vlees.
en ik heb al vanaf mijn jeugd een hekel aan bloemkool en sperciebonen vond ik zo vies dat ik ze thuis niet eens hoefde te eten. en tegenwoordig liggen ze gewoon wekelijks op mijn bord
En dat vond je zus verzieking van haar bruiloft?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:53 schreef lady-wrb het volgende:
luca was tijdens het ceremoniele gedeelte na een tijdje niet meer op schoot te houden en ging wat aan de wandel. niet eens andere mensen lastig vallen, hij liep gewoon rustig rond en keek wat door ramen enzo.
dat vermoed ik ook ja.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:55 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
En dat vond je zus verzieking van haar bruiloft?![]()
Waarschijnlijk omdat mensen keken naar de schattige Luca en niet naar haar
nee helemaal niet. het enige dat ik ben gaan eten tijdens de zwangerschap is haring en daar ben ik nu nog steeds dol op.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:52 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Heb jij niet dat je smaak is veranderd na je zwangerschap?
Vroeger ging ik over mijn nek van kaas. Gesmolten of niet maakte geen verschil. Na mijn zwangerschap heb ik voor het eerst van mijn leven een piepklein stukje pizza geprobeerd (meteen maar met 3 soorten kaas erop) en tot mijn grote verbazing hield ik het binnen.
Inmiddels eet ik pizaa's, pasta met kaas erover en tosti's.
Gewoon een plakje kaas op brood dat vind ik nog steeds niks.
klinkt liefquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:44 schreef Chan het volgende:
Op mijn bruiloft was mijn nichtje van 5 er, een kind met een eigen wil tot aan de maan en terug, maar ik had haar voor geen goud er niet bij willen hebben. Tijdens het naar voren lopen wilde ze nog niet zitten maar met mij en manlief meelopen, tussen ons in, allebei een hand en dr beer in dr mondDe laatste meters vond ze het te spannend omdat iedereen keek en rende ze alsnog naar dr stoel.
Mijn andere nichtje zou 19 maanden zijn geweest en was misschien wel heel de trouwzaal door gaan banjeren, daar had ik ook helemaal geen problemen mee gehad, al was ze bij me op schoot komen zitten
Maar ik kan me wel goed voorstellen dat anderen dat wel heel vervelend vinden op hun bruiloft.
Ik heb mijn schoonzusje en zwager voor het eerst ontmoet op hun trouwdag en heb zelf bij de fotograaf aangegeven dat ik graag aan de buitenrand van de foto stondquote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:20 schreef Ynske het volgende:
laatst bij Op de bruiloft van... op tv, hadden ze een zusje die een nieuwe partner had, ook de vraag of ze t konden maken om die partner niet bij de ceremonie te willen hebben omdat ze hem nog nauwelijks kenden.
achteraf zijn er familiefoto's gemaakt waar hij wel en niet op stond, die waar hij niet op stond zaten nu in t album en die andere hadden ze wegliggen, voor als hij erbij bleef zegmaar en dan kon die foto vervangen worden.
dat vond ik een beetje vergaan eigenlijk
ja ok, maar jij was ook uitgenodigd bij t huwelijk, deze jongen niet, die kon voor die foto komen en verder niet.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb mijn schoonzusje en zwager voor het eerst ontmoet op hun trouwdag en heb zelf bij de fotograaf aangegeven dat ik graag aan de buitenrand van de foto stond
Ik had toen nog niet zo heel lang met Bert en had het ook prima gevonden als er twee series foto's waren geweest
Ik roep net in de post voor die van jou dat die van mij lastig zou zijnquote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:42 schreef Huppelmuts het volgende:
Het ene kind is het andere niet.
Een vriendin van me heeft een zoontje van 8 maanden en dat kind huilt nooit, die hoor je alleen maar lachen. Mijn buren hebben een kind van 1 en die huilt constant.
Ouders willen vaak niet zien dat hun kroost lastig kan zijn. Een hoop wordt afgedaan als "ja maar zo zijn kinderen nou eenmaal" en ze snappen niet dat niet iedereen daar blij mee is.
Ik zei ook dat ouders het vaak niet willen zien.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:37 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik roep net in de post voor die van jou dat die van mij lastig zou zijn
Ik heb ubervriendenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:49 schreef Rewimo het volgende:
Jij hebt trouwens wel toffe vrienden freecell, als ze zich allemaal willen aanpassen aan jou en L
Ik ook, ik kan dan echt niet mezelf vermaken, maar ben constant bezig met moederen, en dat is voor de kinderen ook niet leuk.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 11:21 schreef k_i_m het volgende:
Zit jij zelf wel rustig op een feest als je kind mee is? Ik heb dat helemaal niet, ik loop dan de hele tijd te stressen of ik niks hoor en me te irriteren aan het feit dat mijn wederhelft daar helemaal geen last van heeft.
ikkequote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:48 schreef Asyniur het volgende:
Ben even vergeten wie de hachee had gehad, maar nou heb ik daar ook zin in![]()
ik ga maar weer eens op zoek naar iets eetbaars![]()
quote:Ingrediënten van Hachee
■5 uien, gepeld en in stukken
■50 gram boter
■600 gram hacheevlees
■zout
■zwarte peper
■2 eetlepels bloem
■1 runderbouillonblokje
■0,5 liter warm water
■2 eetlepels azijn
■1 theelepel suiker
■2 laurierblaadjes
■4 kruidnagels
Bereidingswijze van Hachee
Smelt de boter in een braadpan en braad het vlees onder voortdurend roeren aan. Voeg na ca. 2 min. de stukken ui toe. Breng het vlees en uien op smaak met zout en peper. Bestuif met bloem en roer goed door elkaar.
Verkruimel het bouillonblokje boven het vlees en voeg ca. 1/2 liter warm water toe. Het vlees moet net onderstaan. Voeg de azijn, suiker, laurierblaadjes en kruidnagels toe. Breng het geheel langzaam aan de kook.
Zet de deksel schuin op de pan zodat een klein kiertje open blijft. Sudder de hachee in ca. 3 uur gaar op een zeer laag vuur. Proef de jus en breng de hachee eventueel nog op smaak met zout en peper. Serveer de hachee met aardappelpuree en rode kool met appeltjes
TIP 1: u kunt ook i.p.v. hacheevlees ook heel goed 600 gram doorregen rib of runderlappen gebruiken. Snijd het vlees in dobbelsteentjes.
TIP 2: u kunt ook de hachee de azijn achterwege laten en daar voor in de plaats 2 eetlepels rinse appelstroop toe voegen. Daarbij de laatste 15 min. 2 zure appels in partjes mee stoven.
Dat zou ik dus mooi vertikken he.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
ja ok, maar jij was ook uitgenodigd bij t huwelijk, deze jongen niet, die kon voor die foto komen en verder niet.
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:29 schreef Lois het volgende:
Whahaha Freecell, wij hebben foto's van tussen het foto's maken door dat ik sta te rillen in een dikke jas, daarna jas weer af en zonnig glimlachen tegen de fotograaf terwijl ik ondertussen blauw zag van de kou
Pasgeleden hadden wij een verjaardagsfeestje en mijn schoonzus kwam met haar gehele kroost. Ik heb mij helemaal rot zitten ergeren aan vooral de kinderen van haar partner.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:17 schreef Belana het volgende:
verder vind ik het allemaal bijzonder overdreven reactie op kinderen die mee zijn zeg, ik verbaas me er echt over. dat zelfs ouders met kinderen dat hebben. ik zie trouwen meer als een familie en vrienden aangelegenheid, waar dan iedereen bij is en het allemaal niet zoveel uit maakt. ik wil juist de warmte voelen van al die mensen om me heen die veel voor me betekeken.
de reden dat ik zelf wel eens mijn kinderen thuis laat is alleen dat er zo veel mensen zijn die moeite hebben met "die lastige kinderen" maar eigenlijk kan ik me daar heel boos om maken.
ieder zijn ding, maar ik vind het stom.
Juist kinderen horen er zeker bij, maar ook de ergernissen en het plezier.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:38 schreef Belana het volgende:
nou dat is zeker fijn dan Kimik vind ook dat ze erbij horen
Ook een leuke om later uit te leggen aan die kinderen. Ja, ik ben dol op jullie hoor, heus. Behalve op de belangrijkste dag van mijn levenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:59 schreef owlet het volgende:
Idd Belana en Kim. Ik was ook echt helemaal stomverbaasd toen ik hier een tijdje terug las dat mensen het echt vervelend en ongepast vonden om kinderen mee te nemen naar een bruiloft.
ik zou me absoluut houden aan een verzoek als dat op de uitnodiging stond maar als er niets specifieks gevraagd wordt dan gaan ze gewoon mee. Het zou ook zo maar kunnen dat ik dus niet kom als er geen kinderen welkom zijn.
Gelukkig heb ik alleen maar vrienden en familieleden die er ook zo over denken
precies, alles moet geregeld zijn, dat je nergens naar om hoeft te kijken en ik wil dan wel weer in mijn trouwejurk passenquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:43 schreef livelink het volgende:
Ja, er moet wel een vorm van catering zijn, want ik wil niet zelf de hele tijd lopen rennen en regelen.
Ik zeg heel duidelijk tegen iedereen dat overdags voor iedereen is dus ook kinderen en dat ik die vanaf een uur of 9 niet meer wil zien of horen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb geen ervaring met bruiloften. Dus geen mening verder.
Hoe doen jullie het dan met verjaardagen Mogen de kinderen mee? Worden ze uitgenodigd?
het gaat hard nu he! ik had 3 jaar gelden ook 3 weken voor de bevalling nog een bbq, hier in de tuin en het was erg gezellig, maar om 9 uur 's avonds trok ik het niet meerquote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:52 schreef _Bar_ het volgende:
Ik hoop het Belana.... heb weinig zin om in de regen te bbqen
Maar hoop ook wel dat ik me dan wat fijner voel, heb wat last van buikkrampen/buikpijn.
Volgens mij het ordinaire voorwerk.
niet dat ik mijn kinderen na 21.00 nog meeneem naar een verjaardag... Nou ja Tess dan misschirn nu nog wel, maar jij bent wel heel erg streng hoor.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:48 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik zeg heel duidelijk tegen iedereen dat overdags voor iedereen is dus ook kinderen en dat ik die vanaf een uur of 9 niet meer wil zien of horen.
savonds is voor de volwassenen dan wil ik geen kinderen meer over de vloer.
Dus eigenlijk verwacht je van ouders uit je vriendenkring dat ze een oppas inhuren voor een simpele verjaardag als ze 's avonds willen komen?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 13:48 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik zeg heel duidelijk tegen iedereen dat overdags voor iedereen is dus ook kinderen en dat ik die vanaf een uur of 9 niet meer wil zien of horen.
savonds is voor de volwassenen dan wil ik geen kinderen meer over de vloer.
\quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus eigenlijk verwacht je van ouders uit je vriendenkring dat ze een oppas inhuren voor een simpele verjaardag als ze 's avonds willen komen?
ik denk dat dat juist het geen is waar je naar moet kijken.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 14:28 schreef E.T. het volgende:
Wij hebben binnenkort een bruiloft en ik neem de kinderen niet mee![]()
De kinderen kennen deze mensen nauwelijks, Saskia moet naar school (oud collega, dus ze krijgt geen officieel vrij) en als ik Tijn en Nienke meeneem heb ik geen seconde rust en loop ik die twee alleen maar voor 'gevaar' te behoeden; die twee zitten samen nu in een rotleeftijd met zulke dingen.
Lekker oma in huis dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |